"در جاده ی یکطرفه وبن بست ترمز بریده وتخته گاز رفتن و آواز کرکری خواندن"

نقد وبررسی " نفس هاي آخر! (يادداشت روز)" روزنامه ی کیهان چهار شنبه 16 آبان ماه سال –1386
"در جاده ی یکطرفه وبن بست ترمز بریده وتخته گاز رفتن و آواز کرکری خواندن"
پاسدارروضه خوان یادداشت روز نویس شده بدون توجه به اینکه کوشش نماید حد اقل یک بار هم که شده منصفانه قضاوت کند وقلمزنی نماید و آنقدر ههامت وصداقت داشته باشد تاکه تلاش مذبوحانه نکند که با عوافریبی یک طرفه قضاوت کند ودر جاده ی بن بست یک طرفه با سرعت زیاد بگازد و گریزان از برخورد ا شیوه ی رابطه ی علت ومعلولی باشد و تلاش نکند با این روش قلمزنی کند و برای یکبار بیطرفانه دست به تحلیل وبررسی ونقادی و قضاوت ونقل و ول کردن ونقد کردن بزند و بقول معروف نه اینکه صورت مسئله را پاک نکند، بلکه به هردوی صورت مسئله ومخرج آن به پردازد ونظر بدهد تا حد اقل بشود برای یکبار پذیرفت که قلمزن یادداشت روز نویس یک بازجوی خبره ی شکنجه گر اطلاع گیر تواب و سناریو ساز نمی باشد که می خواهد با یک دکمه یک دست کت و شلوار شیک ومد روز بدوزد و آماده کند تا که در سالن مد آن را به نمایش گذارد که تازه مدعی شوود که برای هر کسی هم مناسب می باشد.
برای اینکه ایشان بدون آنکه جواب داده باشد پس از سپری شدن 28 سال از تهاجم و اشغال سفارت آمریکا در تهران چه نصیب مردم و حتی دانشجویان اشغال کننده پیروی خمینی شده است که اکنون در نمایش سالگرد آن نه اینکه ولی فقیه بر سر منبر رفته نه برای دانشجویان ، بلکه برای دانش آموزان بسیجی روضه شکسته شدن هیمنه و ابهت وشاخ آمریکا گفته است . در صورتیکه وزیرآمربای امور خارجه یا سایر مقاات رژیم تروریستی آخوندی همه جا به دنبال این می گردند که چگونه فضا یا وزنه یا کانالی باز می شود تا که بشود با یک نماینده ی دست چندم آمریکا یا شیطان بزرک شاخ وهیمنه شکسته شده دیدار و ملاقات کنند ؟مگر پاسدار غلمک وگماشته احمدی نژاد وزیر آدمربای خود را سریع به بغداد اعزام نکرد تا اینکه پیام به همتای عراقی خود بدهد تاکه سریع پیام را به سفر آمریکا در عراق منتقل کند رژیم تروریستی آخوندیآماده ی مذاکره در مورد مسائل امنیتی عراق در بغداد می باشد . یعنی ازموضع ضعف پذیرفته است که نقش مداخله گرایانه در امور داخلی عراق دارد ومی خواهد درمورد نقش خود اعتراف کند . چند روز پس از نیز کراکر سفیر آمریکا در عراق اعلام کرد که دوره چهارم مذاکره با رژیم تروریستی آخوندی در هفته آینده یا دو هفته بعد در بغداد برگزار می شود . اکنون اینگونه سیاست شترگاو لنگی که ناشی از ضعف و عوامفریبی و حقه بازی رژیم تروریستی آخوندی می باشد چه افتخاری دارد که روضه خوان پاسدار و یادداش روز نویس شده به نقل و قول کردن جمله ای از ولی فقیه آویزان شد ه در دیدار با دانش آموزان بسیجی به مناسبت 13 آبان گفته بود و کلی هم پیرامون آن روضه ی مبسوط خوانده است . همینطور بدون آنکه توضیح داده باشد که مگر آخوندهای عوامفریب و فرصت طلب ومدعی دینداری چه جامعه ای با حکومت دینی خود برای مردم ایران در3 دهه ی گذشته ساخته اند که اکنون ایشان نگران لا مذهبی در آمریکا شده است؟ مگر یک حکومت لامذهب چه کرده ویا چه می کند ویا اینکه در جامعه ی لامذهبی چه اتفق میا فتد که خیلی بدتر از ان را حکومت گران مدعی مذهبی در ایران مرتکب نشده اند و یا با نظام از رأس تا ذیل فساد ی که ساخته اند چه نوع جامعه ای ایجاد کرده اند که در آن انواع و اقسام فسق و فجور و فجایع گوناگونی رخ نمی دهد و که اتفاق می افتد اگر بیشر از فجایع جوامع لامذهب نمی باشد مطمئناً که هرگز کمتر ازآن نخواهد بود؟ مسخره تر اینکه یادداشت روز نویس این همه روضه خوانده شده ومداحی گری شده است تااینکه گفته شود دموکراسی و لیبرالیسم بد است ودولت مدعی عدالت محوری و تحول گرائی پاسدار احمدی نژاد خوب است و حق داشته است که فضای دانشگاه ها را پادگانی کند و دانشجویان را ستاره دار و شناسائی و اخراج نماید و اساتیید دانشگاه ها را به اتهام سکولار لیبرال بودن پاک سازی و بازنشست و اخراج کند و از دیکتاتوری عریان تحجرگرائی و خرافه پرستان دفاع شود و به آن افتخار شود . چونکه وسیله ابزار غارتگری وحفظ قدرت در بستر کسب بیشتر ثروت شده است. کمدی و تراژیک تر اینکه با فراموش همه ی مشکلات داخلی و زندگی طاقت فرسای مردم ایران، این چنین برای بحران اقصاد آمریکا ابراز نگرانی کرده است :
"- برخلاف تبليغات گسترده اي كه صورت مي گيرد، اقتصاد آمريكا در بحران عجيبي به سر مي برد. صنعت زيربنايي آنها فرسوده شده و محتاج بازسازي با هزينه اي گزاف است، چيزي كه در توان امروز آمريكا نيست. از اين رو يكي از اهداف آمريكا در حمله به كشورهاي ديگر و بحراني نشان دادن اوضاع دنيا، تسلط بر منابع ديگران و فروش تسليحات براي جبران عقب ماندگي خود است. در همين راستا چند ماه پيش قراردادهاي چندين ميليارد دلاري فروش تجهيزات و ادوات نظامي و جنگي با كشورهاي عربي حوزه خليج فارس منعقد كرد تا ضمن پركردن جيب خود از دلارهاي نفتي، جاي پاي خود را در اين منطقه نيز محكم كند."
که جامعه ی ایران به دو قطبی تقسیم شده است که شامل یک جمعیت اقلیت کوچک 20% است که صاحب قدرت انحصاری و مصادره کننده همه ی امکانات اقتصادی و ارزی و مالی و... می باشد و در مقابل یک جمعیت اکثریت بیش از 80% وجود دارد که این جمعیت محروم که هروز وضعش بدتر از روز قبل می شود و شکاف طبقای در این جامعه ی مدعی مذهبی هرروز عمیق تر می شود . از سوی دیگر بیش از دوسال است که خیلی بی ش از گذشته نرخ رشد تورم وگرانی و افزایش قیمت کالا ها بصورت لجام سیخته در حال افزایش و رو به صعود می باشد ودر شرایطی که افزایش قیمت نفت صادراتی همچنان ادامه دارد ولی به موازات آن وضع نا به هنجار اقتصادی اجتماعی و نابسامانی معیشی مردم نیز ادامه دارد وهیچ مسئولی به جز عوامفریبی کردن ودروغ گفتن به مردم در این رژیم غارتگر ضد مردمی یافت نمی شود که پاسخگوی مطالبات مردم باشد. کمدی تر اینکه جائیکه رقیب ستون پنجم دشمن خطاب می شود و نظرات مذهبیون حتی حوزه علمیه ی قم تحمل نمی شود . اکنون فاکت از نوام چامسکوئی تئوری پرداز چپ آمریکائی آورده شده است که آنگونه نقش تف و تاق ریش را دارد که پاسدار بازتاب دهنده ی این نظر حالی اش نیست که دارد هچگونه بر سر شاخ نشسته است ودارد از بن می برد؟ . زیراکه با ضریب سرکوب داخلی و خفقان اجتماعی و خط زنجیره ای سرکوبگری و اعدام ودار زدن های خیابانی که وجوددارد و مطبوعات رقیب شدیداً زیر تیغ سنسور می باشند وگغته شد که گرانی وتورم وافزایش قیمت کالاها در جامعه داد بیداد می کند. اکنون چنین از کاهش قیمت دلار آمریکا گفتن واز چپ آمریکائی نقل قول کردن نه اینکه ضعف طرف رقیب و افتخار برای منتقد حامی رژیم نمی با شد، بلکه بر عکس بازگو کنند ی فضای خفقان و سانسور داخلی می باشد که یادادشت روزنوییس هم مجبور شده است برای اثبات ادعای خود با ضرب سیلی صورتخ ود را سرخ نگهدارد وفاکت از همان کشوری بیاورد که باهاش در حال جنگ است و دارای حوکمت وجامعه ی لامذهب رو به افول و سقوط دارد که ارزش های معنوی در جامعه جایش را به ارزش های مادی داده است و دلارش دچار کاهش ارزش شده است واعتیبار جهانی خودش را از دست داده است . اما در مقابل یک رژیم خرافه پرست ومتحجر وعوامفریب ودزد وغارتگر و سرکوبگر وجنگ افروز وجوددارد که با دروغ و نیرنگ و زندان واعدام وسنگار و قطع اندام و دار شلاق زدن وسنگسار کردن وخفقان و سانسور و.... مانده است ولی باز افتخار به حکومت مذهبی و منادی دفاع از معنویت می کند!!!
هوشنگ – بهداد
چهار شنبه 16 آبان ماه سال –1386