خامنه ای : كارگران از اول انقلاب تا امروز دشمن را ناكام گذاشته اند

اوین نامه ی کیهان 8 اسفند - 96
    رهبر انقلاب: كارگران از اول انقلاب تا امروز دشمن را ناكام گذاشته اند
برگزاري كنگره 14 هزار شهيد جامعه كارگري


اوچ رمالی و دجالی ووارونه گویی و عوامفریبی خامنه ای رهبر انتصابی ولی فقیه به نمایش گذاشته شده است . برای اینکه ازهمان ابتدای انقلاب که ماهیت دروغ گویی وعوامفریبی خمینی شیاد فاش شد که وعده  دادن حکومت مستضعفان وپابرهنگان وی سرآبی بیش نبود . اعتراض کارگران  ناراضی شروع شد وهرچه زمان گذشت بر ضریب نارضایتی و اعتراضات کارگران افزوده شد .زیرا اینکه چگونه کارگران بی خانه  واجاره وحاشیه نشیت که زیرخط فقر اقتصادی قرار داشته وپیوسته با تهدید تعطیلی واحدهای تولیدی واخراج وبیکاری مواجه بوده اند . یا اینکه دستمزد ناچیزشان همیشه به تعویق چند ماهه وبیش از یک سال  افتاده است  اینان  می توانند رضایت از شرایط موجود داشته باشند که خامنه ای رمال مدعی رهبر مستضعفان جهان در دیدار با  کارگران گزینه ای  ادعا کزده است که کارگران از اوایل انقلاب تاامروز دشمن را ناکام گذاشته اند . البته خامنه ای وارونه گوی نگفته است که هیچ دشمنی بدتراز وی ورژیم وارونه ولایت فقیه نیست چون  حتی نه روزجهانی کارگر درایران تعطیل نیست واجازه راه پیمایی درچنین روزی به کارگران ایرانی داده نمی شود؟


    
    
بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار دست اندرکاران کنگره ۱۴ هزار شهيد جامعه کارگري کشور که در تاريخ ۱۶ بهمن ۹۶ برگزار شده بود، صبح ديروز در محل اين همايش منتشر شد.
    
متن بيانات ايشان به شرح زير است؛
    

    
    
بسم الله الرّحمن الرّحيم
    
تجليل و تکريم شهدا از هر قشري و از هر نقطه اي از نقاط جغرافيايي کشور، حقيقتاً حسنه و کار برجسته اي است، و خود اينکه خداي متعال دل هاي شماها را به اين سمت کشانده که بياييد مشغول اين کار بشويد، زحماتش را بر عهده بگيريد و اين گردهمايي و اين بزرگداشت را به وجود بياوريد، نشانه لطف الهي است؛ نشان دهنده اين است که خداي متعال مي خواهد سايه شهيدان بر سرِ اين کشور هميشه مستمر و مستدام باشد؛ لکن بعضي از قشرها هستند که تکريم آنها به خاطر شهادت، يک ارزش مضاعفي دارد. قشر کارگرمان از اين قبيل اند. بنابراين ما خيلي ممنونيم، متشکّريم از شماها برادران محترم در مجموعه کارگري کشور که داريد اين کار باارزش را دنبال مي کنيد و شهداي کارگري را معرّفي مي کنيد.    
    

        ضد انقلاب از اول چشمش به کارگرها بود 
    
ما در ميدان نبرد - چه نبرد در دفاع هشت ساله، چه قبل از آن با گروهک ها، چه قبل از آن در دوران انقلاب، و چه بعد از آن در حوادث مختلف که اندکي نبردهاي نظامي و اغلب غير نظامي بوده- جاي پاي برجسته کارگران را مشاهده مي کنيم. بنده بارها اين را در سخنراني ها، خطاب به کارگران عزيزمان گفته ام که ضدّانقلابِ کشور از اوّل چشمش به کارگرها بود بلکه بتواند جامعه کارگري را به نحوي عليه جمهوري اسلامي تحريک کند؛ از روز اوّل يعني از همان روز پيروزي انقلاب، اين حالت وجود داشت. خود بنده در جريان امر به طور محسوس حضور داشتم و خداي متعال اين جور پيش آورده بود که تقريباً به طور اتّفاقي، به طور تصادفي، بنده در متن يک جريانِ تحريکاتِ ضدِّ [انقلابي] کارگري قرار بگيرم و برخورد کارگران را با اين دشمنان انقلاب ببينم که چطور با بصيرت، با همّت، با تديّن و پايبندي و تقيّدِ به دين، جواب رد دادند. از آن روز به بعد هم تا امروز هميشه همين جور بود. يکي از کارهاي اساسيِ دشمنان ما اين است که شايد بتوانند در کارخانه هاي ما، در مجموعه هاي کارگري ما، بخصوص مجموعه هاي بزرگ، يک رکودي، لنگي اي از سوي کارگران به وجود بياورند؛ کارگرها را [به اين کار] وادار کنند. و کارگران ما در طول اين سال ها هميشه مقاومت کرده اند، هميشه ايستاده اند، هميشه با بصيرت، دست دشمن را رد کرده اند؛ و اينها خيلي مهم است.
    
    
در ميدان جنگ هم همين جور بود ...
    
در ميدان جنگ هم همين جور بود؛ حالا اينها [که گفتيم] نبرد غيرنظامي است، در نبرد نظامي هم همين جور بود. هروقت امام (رضوان الله تعالي عليه) فراخوان مي داد، يک بخش عمده از اين مجموعه عظيم بسيجي که در اين راه حرکت مي کردند و از همه جاي کشور به سمت جبهه ها راه مي افتادند، کارگرهاي ما بودند. حتّي گاهي کارگرهايي بودند که معاش آنها بسته بود به همين کار روزانه؛ يعني بايد روز کار مي کردند تا شب بتوانند نان ببرند خانه؛ زن داشتند، بچّه داشتند، بعضي [سرپرستي] پدر و مادر داشتند، [امّا] بعضي از اينها آنچنان با غيرت و حميّت ديني و اسلامي با اين قضيّه رفتار کردند که همين را کنار گذاشتند، رفتند طرف ميدان جنگ. کارهاي بزرگي انجام گرفت! يعني واقعاً تصوّر من اين است که اگر ما اين چيزها را به چشم خودمان در عرصه واقعيّت و در زندگي نمي ديديم، آدم سختش بود باور کند؛ اين همه [غيرت]؛ جوانِ کارگرِ علاقه مندِ مومن، از اندک درآمد زندگي خود بگذرد و به اميد خدا رها کند برود به سمت ميدان جنگ براي جنگ! وقتي هم حرف مي زنند با او، با منطق جواب مي دهد؛ مي گويد من بايد بروم از کشورم دفاع کنم، از مرز اسلامي دفاع کنم که دشمن مسلّط نشود وَ الّا اگر دشمن مسلّط بشود، نه نان، [بلکه] ديگر هيچ چيز نخواهيم داشت! واقع قضيّه هم همين است؛ انسان [اينها را] مي بيند در استدلالها و حرفهاي اين جوانان ما. لذا تجليل و تکريم کارگران شهيد، کار بسيار خوبي است و توجّه دادن ذهن عامّه مردم و افکار عمومي ملّت به فداکاري اين قشر در ميدان جنگ هم کار برجسته اي است.
    
و اين کارهايي هم که اشاره کرديد و اين برنامه هايي که هست،(۱) برنامه هاي خوبي است منتها توجّه کنيد به اينکه جنبه هاي تشريفاتي و ظاهري و مانند اينها -که گاهي يک مقداري دخالت مي کند- دخالت قابل توجّه و مهمّي نداشته باشد؛ نگاه کنيد به تاثير اين رفتار و اين کاري که شما مي کنيد در مخاطب؛ يعني [به طور] عمده به اين توجّه کنيد. اگر چنانچه اثر هنري منتشر مي کنيد يا کتاب مي نويسيد يا مانند اينها، جوري مشي بکنيد که اين بتواند در مخاطب اثر بگذارد؛ اين مهم است، ظواهر و مانند اينها خيلي مهم نيست. اميدواريم ان شاءالله خداي متعال به کارهاي شماها برکت بدهد و روح مطهّر شهيدان را از شماها راضي کند و روح امام بزرگوار را از شماها خشنود کند. و ان شاءالله بتوانيد آن کاري را که بايد انجام بدهيد، به منصّه ظهور برسانيد و انجام بدهيد. ان شاءالله موفّق و مويّد باشيد.
    
و السّلام عليکم و رحمه ًْالله
    1-
اشاره دبير کنگره به طرّاحي اهداف کنگره در دو بخش کلّي: تهيّه و توليد آثار ماندگار از شهدا (شامل تدوين و تاليف کتاب، فراخوان شعر، توليد فيلم مستند و فيلم کوتاه، تهيّه بانک اطّلاعات)؛ ايجاد شور و برانگيختگي در جامعه بويژه جامعه کارگري (شامل برگزاري يادواره ها، ديدار با خانواده ها) و ...