حسینزاده
در گفتوگو با ایلنا:
اگر نقص فنی چندی پیش هواپیمای تهران-یاسوج صحت داشت، نباید اجازه
پرواز میدادند/فعالان محیط زیست که اخیراً به مجلس آمدند، در سانحه هوایی حضور
نداشتند 8 اسفند -96
چه صحت
داشته وچه نداشته باشد خلبان با تهدید وفشار مجبور به پرواز وسانحه شد ومثل همیشه کسی هم پاسخگوی نیست.چون
پاسداران آنقدر قدرت دارند تااجازه بررسی و پاسخگویی محور کسب اطلاعات دقیق علت
پرواز وسقوط هواپیمارا ندهند.
یک
عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه بیش از ۴ دهه در تجهیز ناوگان هوایی سهلانگاری
و غفلت کردیم، تاکید کرد که اگر نقص فنی چند هفته قبل هواپیمای تهران-یاسوج صحت
داشته باشد، نباید اجازه پرواز میدادند.
عبدالکریم حسینزاده در گفتوگو با خبرنگار
پارلمانی ایلنا، با اشاره به سانحه هوایی هواپیمای تهران-یاسوج و اینکه مقصر اصلی
این سانحه کدام بخش است، اعلام کرد: مسئله این است که نگاه ما به توسعه درونسرزمینی
و ارتباطاتمان باید بهطور کامل تغییر یابد.
بیش
از ۴
دهه در تجهیز ناوگان هوایی سهلانگاری و غفلت کردیم
وی افزود: به این اعتبار اگر در تجهیز ناوگان
هوایی مرتکب غفلت شده و نسبت به خریداری هواپیماهای جدید اقدام نکردیم، مربوط به
این یکی، دو سال نبوده است. ما در تمام این سالها و در زمان تصدی تمامی وزرای این
۴ دهه سهلانگاری کرده و در خرید دستگاهها،
تکنولوژی و هواپیماهای جدید کوتاهی کردیم.
نایب رییس فراکسیون امید مجلس دهم تاکید کرد:
اکنون عمر ناوگان هوایی ما بالا رفته و این مسئله علاوه بر آنکه ضریب امنیت سفر
را کاهش میدهد، منجر به بروز مشکلاتی در مسائل درونسرزمینی میشود.
اگر
نقص فنی چند هفته قبل هواپیمای تهران-یاسوج صحت داشته باشد، نباید اجازه پرواز میدادند
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین
درباره بروز نقص فنی در مدتی کوتاه پیش از وقوع سانحه اخیر هواپیمای تهران-یاسوج
یادآور شد: طبیعتاً اگر این مسئله صحت داشته باشد و هواپیما دچار نقص فنی بوده
باشد، سیستم هواپیمایی نباید به این هواپیما اجازه پرواز میداد.
رییس فراکسیون حقوق شهروندی مجلس دهم با بیان
اینکه امروز همه میپرسند چرا صنعت گردشگری ما پیشرفت نمیکند، یادآور شد: مسئله
این است که آیا توریستهای خارجی حاضر هستند با صرف هزینههای هنگفت با این
هواپیماها سفر کنند؟
سطح
خدمات اداری نیروهای گردشگری باید بارها بالاتر از کارکنان نفت باشد
نایب رییس فراکسیون محیط زیست مجلس دهم اضافه
کرد: از طرف مقابل رییس سازمان گردشگری ما میگوید باید به جایی برسیم که سطح
خدماتی نیروهای اداری ما همسطح وزارت نفت باشد، درحالی که شخصاً معتقدم این
اشتباه است و نباید همسطح نفت باشد؛ بلکه باید بارها از سطح نفت نیز بالاتر باشد.
لزوم
استفاده از ظرفیتهای گردشگری در کشور
نماینده اصلاحطلب مردم نقده و اشنویه در مجلس
همچنین خاطرنشان کرد: پشتوانههای گردشگری کشور ما به اتمام نمیرسد و ظرفیت آن به
نهایت خود نخواهد رسید اما ما نتوانستیم از این ظرفیتها درجهت بهرهبرداری به نفع
صنعت گردشگری کشورمان استفاده کنیم و تا زمانی که در این راستا تلاش نکنیم، راه به
جایی نخواهیم برد.
فعالان
محیط زیست که اخیراً به مجلس آمدند، در سانحه هوایی اخیر حضور نداشتند
نایب رییس فراکسیون محیط زیست مجلس در پایان و
در واکنش به پرسشی درمورد حضور تعدادی از فعالان محیط زیست حاضر در جلسات اخیر فراکسیون
محیط زیست مجلس در جمع جانباختگان سانحه هوایی تهران-یاسوج گفت: بنابر پیگیریهایی
که داشتم، تعدادی از فعالان محیط زیست در این هواپیما که دچار سانحه شد، حضور
داشتند اما این افراد، آن فعالان محیط زیست نبودند که اخیراً برای حضور در جلسه
فراکسیون محیط زیست به مجلس آمده بودند.
یک
عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه بیش از ۴ دهه در تجهیز ناوگان هوایی سهلانگاری
و غفلت کردیم، تاکید کرد که اگر نقص فنی چند هفته قبل هواپیمای تهران-یاسوج صحت
داشته باشد، نباید اجازه پرواز میدادند.