نقد وبررسی " هياهوي دشمن از چيست ؟ (يادداشت روز) " روزنامه ی کیهان پنجشنبه اسفند ماه2 سال 1386
"چگونه است که با همه رد صلاحیت کردن ها، هنوز نامزدان فریبکار وعوضی آمده ها حضور دارند که توصیه شده باید افشا شوند؟!"
باا جازه ای بار بر خلاف روش های معمول گذشته ترجیح داده شده است که ابتدا پارگراف ابتدائی یادداش تروز بازتاب داده شود. سپس در دنباله سئوال و پرسش های مر تبط به آن شروع شود"
"برخلاف نظر كساني كه با ادعاي روشنفكري، مردم را نآاگاه فرض مي كنند و سطح فهم آنان را براي درك عميق مسائل پايين مي دانند و نقش مردم را در ايجاد تغييرات و تحولات اجتماعي، در حد ابزاري همسان داس و چكش و ماشين و... مي پندارند. و درست برخلاف كساني كه با ادعاي تدين و دينداري، مردم را موجوداتي گناه كار، ضعيف الايمان و قابل ترحم مي دانند و براي آنان در ايجاد حركت هاي اجتماعي جز بازي در نقش «سياهي لشكر»، شخصيتي و جز «اطاعت كوركورانه و ناآگاهانه» سهمي قائل نيستند، انقلاب اسلامي اساس حركت خود را بر مبناي «حضور مردم» بنا گذاشته است."
خوب اگر کسی شناخت نسبت به این رژیم تروریستی عوامفریب آخوندی نداشته باشد. مشخص است که با خواندن این پاراگراف ممکن است که دچار ابهام شود . زیرا یادداشت روز نویس طلبه پاسدار با پاک کردن صورت مسئله و بدون پرداختن به عملکرد 3 دهه ی گذشته که چه اتفاق افتاده است؟ به خصوص در مقابل قول هائی که از سوی بنیانگذار نظام و جانشین وپیروانش که به مناسبت های گوناگون به مردم ایران داده شد چگونه عمل و اقدام شده است؟ شرایط کنونی جامعه که محصول عملکرد مشترک هر دو جناح و باند های وابسته جناح های حاکم وغالب ومحکوم ومغلوب می باشد چگونه است؟ تعریف مردم که بیشتر اوقات ملت نیز نامیده می شود چیست؟ اکنون که توضیح داده شده است که سطح شعور و آگاهی مردم بالاست . البته که هست دلیل هم مشخص است . تشکیل و تأسیس و فعالیت ارگان ها های گوناگون سرکوبگری در جامعه که به خاطر وحشت وواکنش اعتراضی مردم ناراضی می باشد. حتی رد صلاحیت فله ی نامزدان رقیب دوم خردادی نیز بازگوئی یک نوع وحشت کودتاگران خزنده و خاموش حاکم از مردم می باشد . بهر حال این مردم آگاه ایران که گفته شده است اطاعت کورکورانه نمی کنند چگونه خواست ومطالباتی دارند وآن را چگونه بیان می کنند؟ و در برابر بیان کردنش چه پاسخی دریافت کرده یا می کنند؟ آزادی و عدالت چه مقولاتی می باشند؟ آیا مردمی که در برابر سیستم شاه مبارزه کردند خواهان اجرای عدالت و آ زادی در جامعه بودند یا نه؟ اگر پاسخ مثبت است . خوب سئوال تکمیلی این است که سهم مردم آگاه که اطاعت کورکورانه نمی کنند نسبت به آزادی و عدالت چیست . یا اینکه سهم شان چه میزان است؟ اگر هم آزادی و عدالت در جامعه وجود ندارد بازهم سئوال است که چرا وجود ندارد؟ مگر جامعه بدون عدالت وآزادی می تواند وجود داشته باشد؟اگر اینگونه حکومت ها وجود داشته باشند این دیگر سیستم کودتائی سرکوبگرمی باشد که بدترین آن نیز حکومت فاشیستی کودتائی مذهبی می باشد که متأسفانه اکنون در ایران حاکم است .
اگر ادعا می شود که چنین حکومتی در ایران بر سر کار نمی باشد . باز سئوالات بیشتری برا ی رفع ابهام مطرح می شود از قبیل اینکه :شکاف طبقاتی در جامعه یعنی چه؟ چگونه به وجود می آید؟ مثلاً وقتی نمایده ی ولی فقیه بنام آخوند مفیدی امام جمعه شهر ستان گرگان مدتی پیش در خطبه ی نماز جمعه ی خود اعتراف کرد که ضریب درآمد میان اقشار غنی با ضعیف ومحروم 25 برابر است. این اختلاف در آمدها یعنی چه وناشی از کدام مکانیسم در جامعه است ؟ آیااکنون درجامعه ایران وجود دارد یانه؟ اگر آری وجود دارد گستردگی این شکاف طبقاتی در جامعه چه؟ بله ضریب اختلاف واقعی شکاف طبقاتی چه میزان است وچرا؟ یعنی اینکه دلیل آن چسیت؟ آیا این شکاف طبقات نسبت به 3 دهه ی پیش بیشتر شده است یا نه؟ اگر پاسخ منفی نه است . اثبات آن چگونه است؟ اگر جواب مثبت آری است .خوب دلیل آن چیست و رابطه اش با آزادی و عدالت چیست؟ . برای اینکه مردم آگاهی که اطاعت کورکورانه نمی کند . آنقدر دارای شعور و فهم ودرک می باشند که می بایست با این مردم به شیوه اقنائی رابطه علت ومعلولی برخورد شود تا اینکه قانع شوند. مگر میزان رأی ملت نیست که خمینی گفته بود و یعنی چه؟ اگر واقعاً میزان رأی ملت است . پس برای چه از ملت وحشت است تا که خودش نظر دهد و قبل از اینکه ملت رأی دهد چرا این هیئت اجرائی وزارت کشور و هئیت نظارت استانی شورای نگهبان به جای ملت وارد صحنه شدند ونظر دادند وحکم رد صلاحیت نامزدان را صادر کردند؟ اینگونه عملکرد که با ادعای طلبه پاسدار یادداشت روز نویس شده که مدعی آگاهی و شعور مردم شده و نظر میزا ن رأی ملت است خمینی نه اینکه همخوانی ندارد ، بکه در تناقض آشکار می باشد. اینگونه سئوالات می تواند که شامل لیست بالا وبلندی شود که دارای پشتوانه ی فاکت سند وعلمی و مستند 3 دهه ی عملکرد دولتمردان و قول های داده شده و وارونه عمل کردن شان می باشد . فقط به پرداختن وباز کردن والبته انگشت گذاشتن برروی این سئوال تأکید می شود این است که رهبر و رئیس جمهور و سایر مسئولان رژیم تروریستی آخوندی طبق کدام نظر همه پرسی آزاد به این نتیجه رسیدند که سخنگو ونماینده ووکیل مدافع همه مردم یا ملت ایرانی می باشند؟ مهمتر اینکه چگونه متوجه شده اند با اینکه بیش از دو دهه از پروژه ی هسته ای سپری شده است که هنوز به جز بزنامه ریزان اصلی پشت صحنه کسی دیگر نمی داند که بطور دقیق این پروژه ی هسته ای چه می باشد. اکنون چگونه است که همه جا ادعا می شود که ملت از این پروژه ی هسته ای دفاع می کند؟ زیرا که این ملت باور دارد که پروژه ی هسته ای حق آنان می باشند وتأکید شده است که در برابر هر تهاجمی بخاطر دفاع کردن از پروژه ی هسته ای ایستادگی و مقاومت می کنند؟ اینگونه ادعا را پاسدار احمدی نژاد درسفر اخیر خود به بندر عباس کرده است که اتفاقاًگزارش خبری آن در همین روزنامه ی سناریو وپرونده ساز کیهان سر باز جو پاسدار حسین شریعتداری شکنجه گر بازتاب داده شده است.
بالاخره طلبه پاسدار یادداشت روز نویس در ادامه از ولی فقیه نقل قول کرده است که پس از 3 دهه اکنون حاصل نا رفیقی ها واستی ها شده است که دارای ظاهر خودی و لی دو رو ومنافق می باشند . یعنی همانانی می باشند که پاسدار گماشته اش احمدی نژاد در سخنرانی 22 بهمن خود اینان را به عنوان خائنین و جاسوسان هسته ای دشمن بیگانه متهیم ومعرفی کرد و در دنباله به حضور مردم در راهپیمائی 22 بهمن کرد . البته بدون آنکه آمار بدهد که جمعیت چه میزان بود ؟ ودر تهران ضریب ای جمعیت نسبت به جمعیت 15 میلیون شامل چه نسبتی می با شد و این رقم را چکونه می توان معیار مردمی رژیم تروریستی آخوندی جا زد که چنین ادعا شده است دشمان وبدخواهان بیکار ننشسته اندتااینکه مانع از حضور مردم در نمایش خیمه شب بازی انتصاباتی آزمون الهی ولی فقیه در پای صندوق های تدارک دیده شده از قبل شوند.
"با وجود نارفيقي ها و ناراستي هايي كه از بعضي به ظاهر خودي ها از سر غرض يا ناآگاهي سر زده و خاطر او را رنجانده، پاي ايمان و انقلاب خود ايستاده و راه و مسير درست خود را در حمايت و تلاش براي تداوم انقلاب به عنوان يك افتخار ملي و يك دستاورد نجات بخش تغيير نداده اند و به هيچ وجه صحنه را ترك نكرده است. «راهي كه ملت ايران انتخاب كرده، راه درستي است، حضور در صحنه، رها نكردن اين دستاورد بزرگ، مسايل جزيي اهميتي ندارد، بگومگوهاي اين گروه با آن گروه، اين آدم با آن آدم، اينها اهميتي ندارند، اينها چيزهاي جزيي است، انقلاب بايد يكپارچگي خودش را حفظ كند.»(رهبرمعظم انقلاب-86.11.29)پس از راهپيمايي پرخروش مردم ايران در سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي،اين روزها اينجا و آنجا سخن از «صحنه ديگري» است. صحنه اي كه قرار است روز 24اسفندماه به بهانه انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در سراسر ايران بر پا شود. صحنه اي كه بدون حضور مردم رنگ و معنايي ندارد و نقش آنان بسيار مهم و رأي آنان بسيار سرنوشت ساز و تعيين كننده است. دشمنان و بدخواهان نيز طبق معمول بيكار ننشسته و هرچه به زمان انتخابات نزديكتر مي شويم، در شكل ها و با شيوه هاي مختلف، تمام تلاش خود را به كار گرفته اند تا انتخابات را بي اهميت و از حضور مردم در آن جلوگيري كنند. غافل از اينكه همين تكاپوي دشمن خود بيش از هرچيز گواه اهميت انتخابات است! اين روزها عناصر بي شخصيت، بريده از ايران و مردمش، و اجير شده دشمن، بيش از هميشه فعال هستند و از طريق تريبون ها و امكاناتي كه دشمنان سربلندي اين سرزمين در اختيارشان گذاشته و با گرفتن ژست هاي وطن دوستانه و سردادن شعارهاي فريبكارانه، سخت ياد مردم ايران افتاده و براي آنها دلسوزي مي كنند! يكي انتخابات را «فرمايشي» مي خواند، ديگري كه سر در آخور آمريكا فرو برده اما خود را «فدايي خلق»! مي نامد، آن را «غيردموكراتيك» لقب مي دهد، آن يكي در گفتگو با صداي آمريكا، سنگ مردم ايران را به سينه مي زند و بعد از كلي صغرا كبرا چيدن، شركت مردم در انتخابات را «بي فايده» مي داند و بعدي در قلب آمريكا و از طريق كانال هاي ماهواره اي دشمن، راهپيمايي مردم ايران در 22بهمن را به سخره مي گيرد و ويدئو كليپ مي سازد و آهنگ تحريم «رأي نمي دهم» سر مي دهد و ... اينها همه براي اين است كه دشمنان مي خواهند، اگر انتخاباتي در اين مملكت برپا مي شود، نظر و منافع آنان را تامين كند! "
در خاتمه اینکه طلبه پاسدار یادداشت روز نویس بدون آنکه بگوید چه کسانی اصلاً نامنویسی نکردند وچرا؟ یا اینکه چه تعداد رد صلاحیت شدند و بقیه که تأئید صلاحت شدند تعلق به کدام جناح یا باندهای مافیائی وابسته بقدرت دارند که می بایست از میان این چهره های فریبکار وعوضی آمده ها که وی قید کرده است جزو تأئید صلاحیت شدگان می باشند. ولی توضیح نداده است چرا؟ یعن اینکه معلوم نیست چرا با همه رد صلاحیت کردن ها باز هم عوضی و فریبکاران آمده اند که می بایست اینان افشا شوند و سپس مصلحان برگزیده شوند. ضمن اینکه سئوال است که مگر دشمن در 3 دهه گذشته می خواسته است در ایران علیه ی مردم چه بکند و یا اهدافی را دنبال کند که بدتر از آن را حاکمان کنونی به مردم ایران تحمیل نکرده اند.آخر وقتی که خودملای بر سر منبر رفته توصیه کرده است که رقبا چهره های همدیگر را تخریب نکنند . اینگونه وکیل الدوله ها طبق تجربه ی 3 دهه ی گذشته کجا می توانند در خدمت مردم ایران وبرآورده کردن مطالبات آنان باشند؟ چونکه خودش بعینه اعتراف کرده است که چه کسانی نا مزد شده اندکه فریباران وعوضی آمده ها می باشند. ولی برای اینکه وارونه گوئی با چاشنی طنز کرده باشد مدعی شده است که این آزمون الهی فرمایشی ی انتخاب است که مردم برای انتخاب نه وکیل که نفوذی دشمن و بیگانه ، بلکه از میان شان یاید اصلح را مردم برگزیند!
هوشنگ – بهداد
پنجشنبه 2 اسفند ماه سال 1386