نقد وبررسی "... و ما خود را باوركرديم (يادداشت روز)" روز نامه ی کیهان پنجشنبه بهمن ماه 18سال 1386
"چرا کاربد همه کلمات وواژه ها واصطلاحات در این رژیم ضد بشری همچون "تحقیر کردن" وارونه وتحریف وکتمان شده است؟"
معلوم نیست که دایره وحیطه ی استفاده یا بهتر است گفته شود سوء استفاده کردن از واژه ها و اصطلاحات ولغات وکلمات وجملات قصار و ضرب المثل ها و.... در این رژیم عوامفریب و شیاد ودروغگو تاکجا وچگونه می باشد؟ همانگونه که کاربرد بفرما و بشین وبتمرگ یکیست. ولی بازتاب و تأثیر گذاری برروی مخاطب کاملا فرق دارد. مبلیغان وجارچیان نیزبا فرافکنی کردن از کلمات وواژه ها و اصطلاحات استفاده به نف حاکمان می کنند. بهرحال مشخص نیست که چرا رطب خورده خود منع رطب کرده است؟ ! البته که مشخص است ونیاز به پرسشی نیست که جواب آن از قبل معلوم می باشد . برای اینکه دقیقاً در این نظام همه مرز ها مخدوش شده وبر هم ریخته شده است و نه اصطلاحات و لغات، بلکه قول ها ووعده های داده های شده ی مسئولا ن همه وارونه عملکرد داشته اند. بهمین دلیل است که تفکیک کردن میزان ومحدوده و چارچوب وکاربرد زبان کنایه واستعاره وحاشیه ای و زرگری با زبان رک و روراست گوئی با تحریف گری وکتمان کردن ووارونه گوئی و فرافکنی نیز آسان نمی باشد. به خصوص اینکه نقش زور وقدرت وترس و وابستگی و عدم استقلال فکری و تصمیم گیری نقال یا روایتگر نیز تأثیر گذار وتعیین کننده می باشد. در غیر اینصورت زبان سرخ سر سبز می دهد بر باد . مثل اینکه بدون آنکه کلمه تحقیر یا فعل تحقیر کردن تعریف شود و دامنه ی کار برد آن مشخص شود که چگونه می باشد؟
بطور مثال رهبر بنیانگذار نظام پس از اینکه 15 سال از تبعید بدون احساس وارد ایران شد ودر بهشت زهرا کلی گوئی کرد و قوله ائی داد که نه اینکه اجرا نشد ، بلکه دیگر مطرح نشدند. سپس پس از اینکه سیستم شاه فرو ریخت و بدون آنکه قانون اساسی تدوین گردد که مشخص شود محتوای آن چیست ؟ در یک فضای احساسی و عطفی با سوء استفاده ی مذهبی و عدم شناخت اهداف برنامه ریزان پشت پرده باتحمیل کردن نه یک کلمه نه یک کلمه بیش نوع حکومت جمهوری اسلامی را تحمیل کردن ، اگر نوعی شیادی و تحقیر وتحمیق کردن مردم خوشباور و ساده اندیش نبود پس چه بود؟ ؟ یا اینکه با تأکید و اصرار وتوهین به شعور ودرک و آگاهی مرم که اگر 36 میلیون جمعیت کشور بگویند آری ، من بگویم نه، همه باید بگویند نه ، اگر این تحقیر وکوچک شمردن دیگران نمی باشد. برای چیست؟ اقتصاد را به خر دادن به جای اینکه جواب و پاسخ مطالبات مردم داده نشود . اگر توهین وتحقیر کردن نبود. پس چه بود؟ 8 سال بطور یک دندگی جنگ ضد ملی و ضد میهنی وویران سازی و کشتار و... را به عنوان نعمت الهی تحمیل و قالب کردن اگر تحقیر وتوهین به مردم ایران نبود، چه بود؟ ادعای دوران سازندگی کردن ولی پدیده ی آقازاده پروری خلق کردن و ارزانی را مشکل گرانی معرفی کردن اگر تحقیر و مردم را به ریشخند گرفتنن نبود پس چه بود؟ سال بنام عدالت اما معلی تعیین کردن ومنشور 8 ماه ای مبارزه با تبعیض و رشوه وفقر وبیکاری و.. صادر کردن ، ولی درست وارونه ی آن عمل کردن اگر تحقیرکردن مردم نبوده است پس چه بوده است؟ به بهانه ی مبارزه با مواد مخدر و قاچاقچی 3 دهه بساط دار و اعدام وقطع اندام دائر کردن و توزیع مواد مخدر واعتیاد را تا درون زندان ومدارس بردن اگر تحقیر کردن مردم نمی باشد پس چه می باشد؟ بیش از دو دهه به مردم و سازمان های انرژی بین المللی اتمی و سازمان ملل وشورای امنیت سازمان ملل دروغ گفتن وپنهانکاری هداف هسته ای کردن، ولی پس از افشا شدن آن از سوی مخالفین آن را طرح فراملی و بالاتر از صنعت ملی نفت دانستن ومعرفی کردن اگر عوامفریبی وتحقیر کردن مردم ایران نبوده، پس چه بوده است؟ جوانان انقلابی را خرابکار وابسته به بیگانه وخائن ووطن فروش وانمود کردن وپس از شکنجه های ضد انسانی در سیاه چال های سراسر کردن در ابعاد گسترده قتل عام کردن و آنان را با شکنجه وادار به تسلیم وابراز ندامت و مصاحبه کردن وهمکاری با جلاد شکنجه گر کردنو همچنین جوانان ناراضی بخش اجتماعی را وارونه سوار الاغ کردن و کلاه قیفی قرمز بر سرشان گذاشتن وصورت شان را سیاه کردن و در شهر چرخاندن ودر آستین های شان چوب کردن و در معابر عمومی ایستاده وبر اندام شان شلاق و تازیانه وارد کردن و زنان را سنگسار کردن وبساط علنی دار بر پا کردن، اگر نه تحقیر که جنایت وسند محرز جنایت علیه ی بشریت نمی باشد، پس چیست؟ دانشجو را ستاره دار کردن واخراج نمودن و اساتید دانشگاه ها را به اتهام لیبرالیسم وسکولاریسم پاک سازی واخراج و زندانی ومحاکمه ومحکوم کردن اگری تحقیر کردن وتحقیر نمودن شخصیت فرد نمی باشد پس این عمل چه ی تواند باشد ؟ رکوردار نقض جهانی حقوق بشر در جهان بودن ورتبه دار فرار مغز ها شدن و رئیس انجمن حقوق بسر و آزادی در ایران را به جرم جاسوس بیگانه زندانی کردن وبازهم ادعای مدافع حقوق شر در جهان بودن ودیگران را محکوم کردن اگر توهین واهانت وتحقیر کردن مردم آگاه جامعه نمی باشد ، پس چیست؟
همینطور نقش ستون گفت وشنود همین روزنامه ی سناریو وپرونده ساز کیهان سر باز جو پاسدار حسین شریعتداری چیست؟ طنز گاوداری در زمان مدعیان اصلاح طلبان چه بود که بطور علنی بیش از 200 نفر از نمایندگان مجلس ششم گاو مخاطب شدند وتقاضای مهر وموم کردن گاوداری شدن از سوی شورای نگهبان شدن که اتفاقاً برای مجلس هفتم اینکارشد گرچه با بهانه وپوشش طنز بیان شد، اگر تحقیر و اهانت وتوهین نبود پس چه بود ؟ به منتقدین دولت وروشنفکران اتهام زدن کمتر ازفهم وشعور بزغاله داشتن اگر اتهام وتحقیر کردن اینان نیست پس چه می تواند باشد؟ ضمن اینکه به سربازجویان وشکنجه گران و بازجویان سابق زندان اوین جوایز بهترین منتقد مطبوعاتی دولت دادن که دهان کجی آشکار به جامعه ی مطبوعات وروزنامه نگاران بود اگر تحقیر کردن نیست ، پس چیست؟ رد صلاحیت کردن فله ای دوم خردای ها که همان دانشجویان مسلمان سابق پیرو خط امام می باشند که از دیوار سفارت آمریکا بالا رفته ویا در اشغال سفارت آمریکا در 13 آبان ماه سال 58 در تهران حضور داشتند واکنون در آزمون وامتحان الهی ولی فقیه مورد بدترین توهین واتهاماتی همچون خائن وجاسوس و همکار دشمن وفساد مالی وبی دین واقع شده اند اگر مورد های مشخص تحقیر کردن نمی باشد، پی چیست؟ بگذریم که اگر قرار باشد اینگونه جملات وعملکرد قصار وفاکت ها و عملکرد ها و موردها ردیف و بیان شود که سابقه ی 3 دهه دارد بقول معروف کاغذ مثنوی 70 من شود که از حوصله ی این نوشتار خارج است. صرفاً اینان بازتاب داده شد تا اینکه پاسخ مناسب ودندان شکن به طلبه روضه خوان پاسدار یادداشت روز نویس شده داده شود تا که بداند که معنی تحقیر چیست وفرعون وفرعون ها در تاریخ چه کرده بودند که در 3 دهه گذشته حاکمان تحمیل شده به ایران بدتر ازآن را انجام ندادند که اینگونه با فرامئشکاری و تحریف کردن وکتمان نمودن حقایق موجود در جامعه وی با وقاحت فرافکنی کرده و فرصت طلبانهو طلبکارانه چنین از قرآن نقل قول کرده و تفسیر به رأی بطور دلخواه نموده است:
"قرآن كريم درباره فرعون مي فرمايد او كسي بود كه براي اعمال قدرت و تداوم حاكميت، قوم خود را تحقير مي كرد (واستخف قومه) و همچنين ميان آنان اختلاف و درگيري ايجاد مي كرد تا در سايه تفرقه ميان مردم، به اهداف خود برسد. اين روش البته مختص فرعون و محدود به يك دوره تاريخي خاص نيست، خواركردن و تحقير نمودن و ايجاد اختلاف داخلي ميان مردم، يكي از شناخته شده ترين روش هايي است كه قدرت هاي ستمگر و مستكبر براي اعمال سلطه خود و تاراج سرمايه هاي مادي و انساني، عليه ملت ها در طول تاريخ به كار بسته و امروز نيز مي بندند. قدرت هاي شيطاني و ضد بشري ابتدا با شيوه هاي مستقيم و تهاجمات نظامي، آنان را از لحاظ فيزيكي «تسليم» مي كنند و آنگاه با رسوخ و نفوذ در هويت ملي و ويژگي هاي فرهنگي، و استفاده از پيشرفته ترين روش ها و به كارگيري دانشمندان و عالمان علوم مختلف به ويژه علوم انساني، براي تهي كردن مردم تحت سلطه از هرچه نشانه هويت مستقل فرهنگي و شخصيت معنوي آنها است، تلاش مي كنند. حربه تحقير و تخفيف اينجا به ميان مي آيد. آنان مي دانند براي اين كه ملتي را مطيع و رام دست خود نمايند، بايد بيش از هر چيز، هويت و تاريخ و فرهنگش را از او بگيرند، لذا ابتدا برتري خود (و امروز «برتري انسان غربي») را در قالب نظريه هاي علمي، تئوريزه و آنگاه با به كار گرفتن روش هاي مختلف، به طور مستقيم و غيرمستقيم به ملت هاي تحت سلطه تلقين مي كنند كه چيزي نيستند، گذشته تاريك و شرم آوري دارند كه قابل اتكا و الگوبرداري نيست و اگر مي خواهند از اين پس در مسير آدم شدن و متمدن شدن و سري در ميان سرها درآوردن حركت كنند چاره اي ندارند جز اينكه واقع گرا ! باشندو الگوها و استانداردهاي سلطه گران را در همه ابعاد به عنوان الگوهاي خود بپذيرند و خلاصه از «خود» و هر آنچه بوي «خودي» مي دهد متنفر شوند و بگريزند و براي «مثل ديگري شدن»، گوي سبقت را از يكديگر بربايند!"
البته که فقط بخش بسیاز جزئی از عملکرد بنیانگذار این نظام وجانشین وپیروانش نقل قول شد تا که طلبه پاسدار روضه خوان یادداشت روز نویس شده بداند معنی تحقیر کردن چیست و رسوا شود که چرا بدون آنکه بطور ملموس حتی یک فاکت ارائه دهد که در 3 دهه ی گذشته به جز سرمایه گذاری برروی ارگان های سکوبگر ونظامی و به خصوص پروژه واهداف نظامی برای رفاه وآسایش کردم و کاریابی و اشتغال برای برطرف کردن معضل فقر وبیکاری در جامعه و یافتن راه حل برای مشکل اقتصادی و معیشتی مردم ویا مهار کردن تورم وگرانی و افزایش قیمت کالالاها در جامعه چه انجام گرفته شده است؟ در صورتیک با تحقیرکردن رقیب دوم خردادی ونیروهای ملی مذهبی که چرا خواهان توقف غنی سازی اورانیوم برای راه حل بحران هسته ای شده اند در مجموع اینگونه در مورد مبتکر ومعماراین نظام ودستآورده ای 3 دهه گذشته چنین ادعا کرده است"
معمار بزرگ انقلاب اسلامي با دميدن روح آگاهي و اعتماد به نفس در كالبد ملت، نهضت عظيمي را براي احياء هويت ديني و زنده كردن شخصيت ملي و معنوي مردم اين سرزمين پايه گذاري و رهبري كرد.در عرصه نظامي با دست هاي خالي و تنها، هشت سال در برابر تهاجم وحشيانه و همه جانبه متجاوزان اجير شده و حاميان ابرقدرت آنها ايستادگي كرد و بدون آنكه وجبي از خاك خود را از دست بدهد، دشمن را خوار و رسواي عالم كرد. در عرصه سياسي، كشوري كه روزگاري بازيچه بازيگران قدرتمند بود و با يك اولتيماتوم شفاهي از طريق سفير يا كاردار خارجي، دست و پايش را گم مي كرد و از صدر تا ذيلش از ترس به لرزه درمي آمد امروز به قدرتي غير قابل انكار تبديل شده كه نه تنها در منطقه نفوذ بي بديل و تأثيري تعيين كننده دارد، بلكه در عرصه هاي جهاني و بين المللي در حالي كه دشمنان عليه او متحد مي شوند و گروه هاي 1+5 و... تشكيل مي دهند و شوراي امنيت را عليه ايران بسيج مي كنند، بدون ذره اي عقب نشيني از اصول و آرمان هايش، حرف خود را به كرسي مي نشاند و شجاعانه از حقوق مسلم مردم خود دفاع مي كند و... اما مهمتر از همه كشوري كه روزگاري مسخره مي شد كه نمي تواند حتي «آفتابه» بسازد، امروز باز برخلاف خواسته دشمنان در عرصه هاي مختلف علمي و صنعتي به طور شتابنده در مسير نوآوري و خودكفايي حركت مي كند"
در خاتمه اینکه نیاز به تکرار طرح این سئوال نمی باشد که چرا در روضه های خوانی های سیستماتیک یادداشت روز یا سرمقالاتی که درروزنامه ی جمهوری اسلامی و غیرو خبر و اثری از نام مردم و مطالبات آنان در 3 دهه ی گذشته نمی باشد؟ چونکه قبلاً بدفعات بطور مبسوط توضیح داد شد که دلیل آن چیست و چرا سران دزد وغارتگران وعوامفریبان وجنگ افرزان حاکم چیزی در مورد مردم ایران وقول ووعده های داده شده وعمل ناشده یا وارونه عمل شده به آنان ندارند تا که اراه دهند جز اینکه مجبور باشند مدام گریز به صحرای کربلا بزنند و تحریف گری وکتمان کردن حقایق وکلی گوئی کنند.
هوشنگ -بهداد
پنجشنبه 18 بهمن ماه سال 1386