23نقد وبررسی " بهار جوانه هاي انقلاب (يادداشت روز) " روز نامه ی کیهان سه شنبه بهمن ماه سال 1386
"جالب است در بهار خزان شده که در 3 دهه ی گذشته جای آزادی و عدالت و دمکراسی خالیست، ولی از بهار و وانه های انقلاب گفته شده است"
گفته می شود حرف مفت زدن که مالیات ندارد. یااینکه دروغ هرچه بزرگتر باشد امکان پذیرش آن بیشتر است . از سوی دیگر شاعر هم می گوید تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد .اینگونه ادعاهای کمدی مسخره و وارونه که از سوی قلمزنان مسلح به سنگ مفت گنجشک مفت مطرح می شود . اینگونه ادعاها از بس تعجب انگیز و باور ناشدنی می باشند و همیشه بطور وارونه تکرار می شود . گاهی مواقع می بایست با خاطرات ظنز جواب داده شود تا که ادای حق مطلب پاسخگوئی شده باشد . التبه بازگوئی این خاطره واقعیت دارد زیرا که مربوط به یه سالیان قبل از انقلاب است که یکی از دوستان دوران دبیرستان من رئیس شعبه ی یک بانک بود وخیلی هم گردن کلفت بود . چون در خانه وسایل ورزشی باستانی وبدن سازی داشت . البته کمی هم خصلت مشتی گری و بقلمعروف عشق لاتی هم داشت . بگذریم مادر بزرگ پدری من فوت کرده بود که در مراسم خاکسپاری ایشان دوست نامبرده ی من با تأخیرخودش را رساند . توضیح داد که دلیل تأخیر ش و همچنین خیس شدن دمپاچه شلوارش این بوده است که بقول خودش برای اولی بار بود در جمعی بود ه که می خواسته آزمایش کند که دو سه خط با زر ورق هروئین روی آن دویده ورفته بود و آنچنان نشئه شده بود که در مسیر را که می خواسته به سمت گورستان بیاید. اولاًگم کرده بود . دوماً در جلوی راهش با یک جوی آب باریک برخورد می کند که برایش مشکل آفرین شده بود . برای اینکه ساعت ها پشت این جوی بقول خودش قفل شده بود . زیرا می پنداشته است که این جوی باریک آب اقیانوس می باشد که توان پریدن از روی آن ندا شته وهر بار که عقب جلو و دور خیز می کرده تا که از روی آن به پرد . ولی همین جلوکه می آمده می ترسیده وجا می زده . بالاخره آخرش دلش را بدریا زده وپریده وجفت پا زده وسط جوی آب زده بود که دمپای شلورش نیز خیس شده بود .
اکنون پس از 3 دهه و شرایط موجود کنونی که نیاز به بازگوئی آن نمی باشد که توضیح داده شود شرایط چگونه است . برای اینکه پاسدار احمدی نژاد در روز گذشته در سخنرانی خود در میدان آزادی که به مناسب سالگرد انقلاب 22 بهم نبود خطاب به رقبای داخلی گفت که شرایط چگونه است . ولی طلبه پاسدار یادداشت روز نویس در این زمستان وحشتناک که حتی مرگ های نامرئی وخاموش از در اثر قطعی گاز و کم و زیاد شدن فشار گاز در لوله های فرسوده و سیستم غیر استاندارد گاز رسانی جان اعضای خانواده ها در خواببدلیل خفگی گرفته می شود ؛ ادعای بهار جوانه های انقلاب کرده است که می بایست نویسنده و صاحب قلم از همان مواد یاد شده ی دوست من تزریق کرد باشد که همچون ولی فقیه توانسته است اینگونه ادعای کمدی هذیان گوئی کند. بهرحال همانگونه که خطاب به سرمقاله نویس روزنامه ی جمهوری گفته شد که سئوال تکراری بدون پاسخ کردن بیفایده می باشد . از این یکی طلبه پاسدار یادداشت روز نویس هم که برای روزنامه سناریو وپرونده ساز حامی دولت قلمزنی می کند که سئوال مشابه کردن هیچ اثری ندارد . زیرا این روزنامه دربست خط و خطوط و سیاست وعملکردش اطلاعاتی – امنیتی و تحریف گری ووارونه گوئی می باشد . یعنی وقتی گزارش می کند که فلان خبرگزاری خارجی گزارش کرده است کهمن هر گز در عمرم چنین جمعیتی ندیده ام خوب دیگر می شود از حدیت مجمل خواند حدیث مفصل که داستان چیست؟ زیرا مشخص نیست که چگونه است که این یکی در این ورق پاره ی کیهان اطلاعاتی – امنیتی – پادگانی یافت نشده است که اهل اعداد و ارقام وآمار باشد تا که برای تهیه ی گزارش به صحنه ی نمایش تدارک دیده شده در میدان آزادی برود که اگر نه دقیق ولی بطور تخمینی گزارش کند که چه تعداد شرکت کرده بودند که اکنون کیلوئی ادعا نشود در سراسر ایران مردم بصورت یکپارچه در مراسم جشن 30ساله ی 22 بهمن در این سرمای سوزان که صورت سرخ می کند حضور داشته اند.ا
لبته اینگونه تصورنشود که واقعاً قحطی کارشناس اماری و ریاضی است و گزارشگری یافت نمی شد تاکه نداند چگونه باید مساحت میدان آزادی را محاسبه کند که چقدر است حتی با محاسبه مساحت و فاصله ی ایستادن هر فرد چقدر نیاز به فضا دارد و از تقسیم کردن مساحت کل بر ظرفیت فضائی که هر فرد نیاز دارد بسیار آسان تعداد شرکت کننده بدست می آید. البته گزارشگر مداح قلم بر دست می داند که اگر واقعیت را بیان کند نه اینکه نامشروع بودن رژیم تروریستی آخوندی از طریق اعداد و ارقام علمی و ریاضی بوضوح برجسته می شود ، بلکه راه تقلب رأی سازی برای نمایش خیمه شب بازی انتخابات مجلس هشتم در 24 اسفند بسته می شود وگند عملکرد سناریو سازان در پشت پرده ی وزارت کشور و شورای نگهبان وسپاه پاسداران وبیت رهبری و بسیج کاملاً لو می رود ومی سوزد و اهداف برنامه ریزان سیاست حرکت چراغ خاموش کودتاگر برای حفظ شرایط موجود وحذف کامل رقیب از صحنه مالیده ولوث می شود. از طرف دیگر پیوسته تأکید شده است که مردم به جز سیاهی لشکر نقش دیگری ندارند ونیاز هم نیست که مسئولان به خودشان زحمت بدهند و در مورد مطالبات وخواست ونیاز اینان سخنی بگویند و توضیح دهند که چرا در برابر قول و وعده های داده شده در 3 دهه ی گذشته پیوسته معکوس ووارونه عمل شده است . در عوض چرا می بایست آویزان به شکر خدا برای توجیکاری و پاسخگوئی شد تا که جوابگویهمه مطالبات و خفه کردن صدای معترضین به خصوص رقیب منتقد دولت با شد یعنی مطرح کردن دشمن شیطان بزرگ و حاشیه رفتن حضور مردم ومصادره ابزاری کردن نام مردم با خالی بندی وگنده گوئی آمار بدون اعلام رقم ریاضی اینگونه پاسخ دندان شکن به دشمن آمریکا تظاهرات با شور وانگیزه جوانه های با شکوه بهار جای شهاد و آزادی وعدالت خالی داده شده است:
"ديروز، جهان شاهد شكوه و عظمت حضور مردم ايران در حمايت از انقلاب اسلامي در آستانه سي امين سالگرد پيروزي آن بود. جمعيتي كه مثل رودي خروشان از خيابانهاي شهر جوشيد و جلوه زيبا و تمام قدي از شور و شعور، سرزندگي و نشاط، اعتماد بنفس و اميد به آينده اي درخشان به نمايش گذاشت.ديروز، روز وحدت و يكپارچگي ملتي آزاده و سرافراز بود كه با خداي خويش و اولياي الهي اش عهد و پيمان بسته و نشان دادند كه با پيروي از فرزند سردار بدر و حنين حضرت اباعبدالله الحسين(ع) و هدايت هاي داهيانه رهبرمعظم انقلاب در برابر دشمنان نظام، همچو پيكري واحد و دژي نفوذناپذير ايستاده اند و از عزت و استقلال و حقوق حقه خود دفاع و از دستاوردهاي بزرگ انقلاب اسلامي صيانت مي كنند.خبرگزاري رويترز در گزارشي تحت عنوان «ايراني ها انقلاب خود را جشن و فشار هسته اي را ناديده گرفتند» مي نويسد: «هزاران ايراني 22 بهمن در نمايشي از ناديده گرفتن فشار غربي ها بر ايران به منظور تعليق غني سازي اورانيوم، بيست و نهمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي را گرامي داشتند. پس از سه دهه از انقلاب اسلامي در ايران، زنان محجبه همراه با مردان فرياد «مرگ بر آمريكا» سردادند. مقامات ايراني از مردم خواسته بودند براي نشان دادن اتحادشان در مقابل فشار غرب به طور گسترده در راهپيمايي حضور پيدا كنند».بدون شك به خاطر حضور آگاهانه و پرشور مردم در همه صحنه هاي انقلاب است كه تاكنون هيچيك از طرحهاي سياسي، اقتصادي و نظامي آمريكا عليه ايران كه غالباً با حمايت يا سكوت متحدان منطقه اي و جهان آن كشور همراه بوده، به نتيجه نرسيده است. به همين دليل است كه پس از گذشت قريب به سه دهه از مقابله غرب با انقلاب ، امروز تئوريسين ها و سياستمداران آمريكايي و غربي بر ضرورت پذيرش و تحمل واقعيت انقلاب و جايگاه جمهوري اسلامي در عرصه بين المللي تأكيد مي كنند. به عنوان نمونه كيسينجر، استراتژيست آمريكايي، مي گويد: ماهيت نظام حاكم بر ايران پيچيده تر از آن است كه تهيه كنندگان گزارشها در آمريكا آن را ترسيم مي كنند. آمريكا قادر نيست اوضاع داخلي ايران را متزلزل كند. و يا اعتراف روزنامه وال استريت ژورنال كه مي نويسد: آمريكا بطور رقت انگيزي از ايران شكست خورده است. و يا اظهار عجز رئيس اسبق سازمان سيا كه مي گويد: هر طرح ضد ايراني محكوم به شكست است."
درخاتمه اینکه برای اینکه رفع توهم شود که جای هرگونه فرصت طلبی آماری گرفته شود تا که دیگر حاکمان دروغگوی حاکم نتوانند به نام ملت ومردم وسخنگوی آنان مدعیان عوامفریب تصویر مار کش و مارقالب کن علیه ی مردم مانور تبلیغاتی دهند و اهداف پلید خودشان را بنام مردم دنبال کنند و با کلی گوئی وعدم اعلام ارقام شرکت کنندگان مدام مدعی شوند که ملت ایران پشتیبان نظام واهداف هسته ای اش می باشند . همانگونه که پاسدار احمدی نژاد برای ابنکه یک تیر و چند هدف زده باشد خطاب به اعضای شورای امنیت سازمان ملل و رقیب و مخالفان داخلی شیادانه روی سخن به جمعیت تمع کرده در میدان آزادی کرد و به ساب خودش در مورد اهداف پروژه ی هسته ای نطر خواهی کرد و ب واکنش آنان را بنام واکنش حمایتی ملت جا انداخت. اکنون جدا از آن نمونه که پرسش شد مساحت میدان آزادی و خیابان های حاشیه ی آن چه میزان است و این میدان گنجایش چه تعداد نفراتی می باشد؟ اکنون مکمل همین سئوال سئوالات تکمیلی بیشتری می شود . تهران چه میزان مساحت و جمعیت دارد؟ این جمعیت چند در صد جمعیت کل ایران می باشد؟ اگر همه جمعیت تهران قرار باشد همگی در یک مکان تجمع کنند. آنگاه نیاز به چه میزان فضا یا مساحت می باشد؟ ضریب فضا و فضای میدان آزادی نسبت به فضای یاد شده چگونه است؟ بنابراین چرا فرصت طلبانه و شیادانه به نام ملت یا مردم ایران ووکیل مدافع و سخنگوی آنان مسئولان رژیم عوامفریب نامشروع و قرون وسطائی حاکم همانگونه که گفته شد اهداف و توطئه های پلید وکثیف خود را به نام لت ایران ومردم دنبال واجرا می کنند؟
هوشنگ – بهداد
سه شنبه 23 بهمن ماه سال 1386