نقد وبررسی " سه نكته با نايب رئيس امارات" روزنامه ی جمهوری اسلامی دو شنبه 29 بهمن ماه سال 1386
"تهدید امارات به فاصله گرفتن از آمریکا و اسرائیل و پیوند دوستی با رژیم بر قرار کردن برای حمایت ازپروژه ی هسته ای "
گفته می شود روزی شاهزاده ای خطاب به پدر تبعیدی اش پرسیده بود پادشاها کی قرار است که اعاده ی حیثیت کنی و ما به کشورمان باز گردیم وشما بر تخت وتخت به عنوان پادشاه جلوس و حکمرائی کنید؟ پدر یا شاه مخلوع شده خطاب به شاهزاده یا آقازاده اش پاسخ داده بود پسرجان بگذار همه آنانی که ما را می شناسند بمیرند . آنگاه من اعاده ی حیثیت و ادعای وراثت شاهی خواهم نمود . اکنون آنانی که هنوز زنده اند وبیاد دارند که نباید شمار و تعداد شان کم باشد از جمله باید شامل حال ملای سرمقاله نویس وارونه گوی وتحریف گر نیز بشود خوب بیاد دارند که خمینی چگونه پس از سقوط شاه از نابودی اسرائیل و از صدور انقلاب به کشورهای منطقه ی خلیج فارس چه گفت ؟ البته منظور از صدور انقلاب ، صدور تروریسم و بنیادگرائی اسلامی به منطقه بود که در 3 دهه گذشت بدون یک روز وقف ادامه داشته است. به خصوص اینکه چگونه خمینی و ییروانش با تحریک وتهدید کردن صدام حسین و وادار کردنش به واکنش ، موجب 8 سال جنگ ضد ملی و ضد میهنی ایران وعراق شد تا که در نهایت به سر کشی جام زهرشکست ختم شد . حال بماند اقداات تروریستی که در خاک کویت ولبنان و عربستان برای کشتن نظامیان آمریکائیان شد و نقش مداخاله گریاانه ای که اکنون نیز بطور فعال وگسترده در امور داخلی عراق و فلسطین و لبنان می شود. همچنین چگونه ومدتی پیش سرباز جو پاسدار شکنجه گر حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه ی کیهان سناریو ساز که نماینده ی ویژه ی ولی فقیه در این مؤسسه نیز می باشد ادعای مالکیت بحرین را کرد . سپس به عنوان اعتراض ورود سفر بوش به خاورمیانه وخلیج فارس در خیابان بحرین آشوب ونآرامی راه اندازی شد . اینگونه عملکرد ها کجا و اینگونه ادعای کمدی کردن سرمقاله نویس کرن کجا که نه وارونه است ، بلکه جنبه جوک وطنز وخنده دارد که چنین است :
جمهوري اسلامي ايران از ابتداي تاسيس همواره براي انجام گفتگو و رفت و آمدهاي برنامه ريزي شده با همسايگان بويژه كشورهاي جنوب خليج فارس تلاش كرد . در برابر اين ترفندها ديدارها و گفتگوهاي چهره به چهره دولتمردان كشورهاي منطقه مي تواند روشنگر باشد و راه را بر توطئه ها ببندد.
سرمقاله نویس چون می داند که خالی بندی کرده و کتمان حقیقت نموده و با تحریف گری وارونه گوئی کرده است . بنابراین طاقت نیاورده و دست خودش را رو کرده ست . همینطور ماهیت رژیم تروریستی آخوندی نیز افشا کرده است وموقعیت قلدری و برتری جوئی وباج خواهی کردنش را به نمایش گذاشته و خطاب به وزیر امور خارجه ی امارات که قرار است امروز بنا بر دعوت پاسدار گماشته احمدی نژآد به تهران سفر کند از موضع تحقیر آمیز وکوچک شماری وبی نیازی اینگونه گفته است :
"سفر به كشورهاي كوچك تر و حتي شيخ نشين هاي خليج فارس كه به مثابه يكي از شهرهاي متوسط ايران هستند ابا نداشتند و در اين سفرها همواره نزديك ساختن ديدگاه ها زدودن شبهه ها و خنثي كردن توطئه هاي بيگانگان را در دستور كار داشتند. اينكه سران كشورهاي منطقه و شيخ نشين هاي خليج فارس نيز با تاسي از دولتمردان جمهوري اسلامي ايران رفت و آمدهاي خود به ايران را در چارچوب همين اهداف افزايش دهند و به تحقق اين هدف سودمند كمك نمايند در عمل گامهائي براي خنثي كردن توطئه دشمنان مشترك برميدارند كاري كه منطبق بر نياز امروز منطقه پرآشوب خاورميانه است گسترش روابط اقتصادي با شيخ نشين ها سياست ديگري بود كه جمهوري اسلامي ايران در عين حال كه نيازي به آن نداشت آنرا پي گيري كرد و هيچيك از بي مهري هاي شيوخ منطقه را نيز مانع اين اقدام ندانست . اين سياست جمهوري اسلامي ايران نيز نه از روي نياز بلكه در چارچوب همان نگاه انساني تنظيم و اجرا شد و نشان دهنده سعه صدر مسئولان اين نظام و بزرگواري آنان است سياستي كه بهيچوجه با مطامع همراه نيست و جمهوري اسلامي ايران در عين بي نيازي آنرا به اجرا در مي آورد. "
. بالاخره در پایان سرمقاله نویس هدف نهائی و اصلی را مطرح کرده است . یعنی اینکه موضع پروژه ی هسته ای را بازکرده واز دشمن واستعمارگران وبد خواهان مخالف پروژه ی هسته ای گفته است که چگونه استعمارگران برای فراموش کردن جنایات رژیم صهیونیستی موضوع پروژه ی هسته ای رژیم تروریستی آخوندی را جایگزین ومطرح کرده اند و در ادامه تهدید کرده است که شیخ نشینان نباید در این دام بی افتند وجزایر سه گانه را مطرح کنند که چنین هر دو موضوع هسته ای و جزایر سه گانه خواست استعمارگران وصعهیونیست ها می باشد:
درحال حاضر موضوعاتي از قبيل اتهام انحراف فعاليت هاي هسته اي جمهوري اسلامي ايران به سوي توليد سلاح اتمي تلاش براي تهديد همسايگان طرح موضوع جزاير سه گانه ايراني با هدف به فراموشي سپردن جنايات رژيم اشغالگر قدس و ابزار قرار دادن نام خليج فارس و مطرح نمودن نام هاي جعلي كه همه آنها توسط قدرتهاي استعماري و با هدف تخريب روابط جمهوري اسلامي ايران با همسايگان صورت مي گيرد مسائلي هستند كه دشمنان ملت هاي منطقه به آنها چشم دوخته اند. درست در همين مقطع و با توجه به حساسيت شرايط زماني است كه بايد دولتمردان منطقه با افزايش رفت و آمدها و ديدارها توطئه هاي دشمن را خنثي كنند و اين واقعيت را باور نمايند كه صلح و آرامش و امنيت منطقه فقط با اراده خود ملت هاي منطقه برقرار خواهد شد. قطعا مقاومت در برابر تحريكات استعمارگران مناسب ترين راه براي اعمال اين اراده است بويژه آنكه عملكرد قدرت هاي استعمارگر در عراق و افغانستان و فلسطين و لبنان كه اشغالگري همراه با بي رحمانه ترين جنايات را در برابر چشمان جهانيان به نمايش گذاشته حجت را بر همه تمام كرده و اين واقعيت را به اثبات رسانده است كه مصالح منطقه فقط با قطع نفوذ بيگانگان است كه تامين خواهد شد.
در خاتمه اینکه سرمقاله نویس ضمن اعتراف آشکار به نقش دخالت گری رژیم تروریستی آخوندی در امور داخلی عراق و افغانستان وفلسطین ولبنان ، ناخواسته اقرار و اعتراف کرده است که سیاست دخالت گری در امور داخلی سایر کشورهای همجوار ومنطقه ی خاورمیانه و فلسطین واشک تمساح ریزی کردن برای آنان درست تاکتیک شگردی لو رفته در راستای تبدیل کردن ابزار فشار و باج خواهی و سپردفاعی ایجاد کردن از اهداف پروژه ی هسته ای می باشد . بهمین دلیل به وزیر امور خارجه ی امارات و سایر مقامات شیخ نشین های منطقه توصیه کرده است که می بایست دل از دشمن آمریکا و اسرائیل بر کنند وبه سوی رژیم بربرمنش و تاریک اندیش قرون وسطائی وجنگ افروز حاکم بر ایران پر بکشند وآیند . همینطور از مقامات برنامه ریز دولتی که در شرف برنامه ریزی و دعوت کردن برخی از مقامات منطقه به تهران می باشند تاکه کمک حال برای رفع ایزولگی رژیم تروریستی آخوندی وکاهش فشار بحران هسته ای باشد که قرار است پس از آخرین گزارش زدبند پشت پرده ی محمد البرادعی اجلاس شورای امنیت سازمان ملل تشکیل و قطعنامه ی سوم به تصویب برسد . اکنون تلاش مذبوحانه می شود تا آنجا که امکان دارد کار شکنی در عدم تصویب قعنامه ی سوم شورای امنیت شورای امنیت سازمان ملل به عمل آید. بنابراین سرمقاله نوی در پایان سرمقاله ی خود رهنمود داده است که مقامات دولت مدعی عدالت موری و عاشق خدمتگزاری به مردم ایران می بایست که بی خیال عاشقی و خدمت گزاری به مردم ایران باشند و افشا وپیگیری کردن پرونده ی خائنین وجاسوسان هسته ای داخلی را نیز به فاموشی سپارند ، بلکه برعکس باید همه ی توش وتوان خود را صرف نتایج حاصله از اینگونه تردد ها به نفع پروژه ی هسته ای کنند
.
هوشنگ – بهداد
دو شنبه 29 بهمن ماه سال 1386