نقد وبررسی " انقلاب ; فرصت ها و تهديدها ـ 2" روزنامه ی جمهوری اسلامی یکشنبه بهمن ماه14 سال 1386
"گزیده ی پیام 3دهه حکومت در سالروز ورود خمینی، پرهیز از اتهام زدن بهم دیگرو تأکید عدم همگامی کردن با دشمن بیگانه می باشد."
اماسرمقاله نویس پیرو خمینی در ادامه ی قسمت پایانی انقلاب، فرصت ها وتهدید-2 همچون قسمت اول نمی گوید گرچه مردم ایران در دوران انقلاب می دانستد که به چه دارند "نه" می گویند و به خاطرش مبارزه وجانقشانی برای سرنگون کردنش می کنند. ولی نگفته است که حتی نخبگان سیاسی جامعه هم نمی دانستند که درپس اصرار نه یک کلمه کم ونه یک کلمه بیش خمینی چه هیولای وحشتناک وچه افکار واهداف پوسیده و پلید وچه نقشه ای کثبف شیطانی نهفته بود و قرار است که چه غول وحشی مخربی از درون شیشه رها شود وبر جان ومال وناموس وذخایر منابع کشور و مردم ایران تسلط یابد و حاکم شود وچه شخمی براین کشور کهنسال تیر وتبر وشلاق خورده ناشی از جلادان و مستبدان موروثی شاهی و شیخی بر اندامش می بایست که بس سخت شلاق ها دوباره زده شود وستم ها وظلم ها روا شود و سینه ها دریده شود و زبان بریده گردد صداهای حق لبانه وآزادیخوانه خاموش وخفه شود و قلم ها شکسته ودهان دوخته کردد و 3 هه حکم اعدام شلاق زدن وقطع اندام ودار زدن وسنسگار کردن ها صادر گردد . به جزاینکه فقط زنده یاد طالقانی به دلیل روحانی بودن وسابقه ی دیرینه مبارزاتی داشتن در زمان پدر وپد پهلوی ها وشناختیکه از ماهیت آخوندها داشت در مجمع خبرگان قانون اساسی که بحث پیرامون اصل 5 قانون اساسی ولایت فقیه جریان داشت به عنوان اعتراض تکیه بر عصای زده و برروی زمین نشسته وبه عنوان مخالفت گفت وتأکید نمود که حکومت فاشیستی مذهبی از بدترین نوع حکومت های فاشیستی در جهان می باشد . متأسفانه همین موضعگیری آشکار امکان شانس بقای بیشتر به ایشان نداد تااینکه زنده بماند وخود شاهد باشد که چگونه پیش بینی و تأکید ایشان درست وواقعی از آب در آمد.
البته یکی از صفات وویژگی های آخوندهای منبری روضه خوان گریز به صحرای کربلا زدن ومظلوم نمائی و امام حسین کشی در راستای حفظ موقعیت ومنافع خویش می باشد . بنابراین همیشه بخشی از واقعیت که به دفاع از منفعت شخصی خودشان می باشد را یان می کنند و بخش دیگر را یا کتمان یا تحریف یااینکه وارونه می کنند تاکه هرگز ضرر زیانی متوجه اشان نشود . یعنی درست بر خلاف ادعای مضحک وکمدی عدم وابستگی به پست ومقام و علائق مادی و دنیوی و تظاهر به دفاع از معنویات واخلاقیات که می کردند وهنوز هم می کنند ، ولی در عمل عجیب سفت وسخت نه علاقه که اعتیاد مزمن ومفرط ترک ناپذیر به پست ومقام وقدرت وثروت وخودخواهی و رقیب هم بودن و نیازمند تمجید وستایش مداحی گری و ستایش کردن می باشند. لذا بی دلیل نبود که خمینی نه اینکه پس از 15 سال از تبعید هیچگونه احساسی موقع بازگشت به ایران نداشت ، بلکه بالاتر از هیتلر یا هر دیکتاتور تاریخ آشکارا اعلا م کرد که اگر چنانچه 36 میلیون جمعیت آن زمان کشور ببگویند آری ، من بگویم نه، همه باید بگویند آن نه را بگویتند وقبول کنند که من می گویم!
بنابراین مشخص است که پیروان وی که اکنون بر مسند قدرت می باشند چه کسانی می باشند ودارای چگونه اهداف وافکاری می باشند؟ به خصوص اینکه خمینی گفته بود که من هر گز با کسی من عقد اخوت نبسته ام . یعنی اینکه هرکه حتی اگر جانشین دست پرورده ی ده ساله من همچون منتظری باشداگرچنانچه تابع همان فلسفه هرچه من بگویم نباشد و اطاعت کورکورانه نکند به سرنوشت صادق قطب زاده ها وبنی صدر ها دچار خواهند شد که برکنار وخانه نشین ویا حذف فیزیکی خواهد شد.
بلی براساس این معیار والگو می باشد که اکنون یاران نزدیک خمینی همچون رفسنجانی و خاتمی و کروبی و حسن روحانی و دوم خردادی ها نام شان در لیست سیاه خائنین وهمکاران دشمن وستون پنجم وپیاده نظام دشمن قرار گرفته شده است که یا باید داوطلبانه سکوت کنند و یا خاموش برگزینند . یااینکه مورد تهاجم وتهدید وتحقیر عنصر کوچک وحقیری همچون کوچک زاده رار می گیرند که نماینده باند مافیائی حاکم در مجلس می باشد که تازگی ها با رهنمود وشارژ شدن از سوی سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری برای تضمین قول نماینده ی انتصابی مجلس هشتم شدن با اجرای نقش فاطمه ی رحبی همسر غلامحسین الهام سخنگوی دولت و وزیر دادگستری وارد میدان شده و به جان اینان افتاده است واز سوی ولی فقیه سپاه پاسداران واعضای اطلاعاتی – امنیتی – پاسداری تیم کودتاگران خاموش خزنده فعال شده و پیام به سرنوشت مشابه ی منتظری به اینان نوید تهدید آمیز داده است .
بله برای اینکه سرمقاله نویس ادامه ی سرمقاله ی روز گذشته ی خود را کامل کند . بدون نام بردن به معجزات درخت سیب پاریس که روزگذشته به نقش معجزه آفرینی محصول این درخت سیب در پاریس اشاره شد . اکنون نیز بدون آنکه به نقش دولت فخیمه ی انگلیس و بریده شدن بند ناف آخوندهای حکومتی دربار شاهان وشیخان با ارباب فخیمه در انگلیس و به ویژه نقش امداد رسانی تبلیغاتی دستگاه سخن پراکنی رادیو آیت الله بی بی سی اشاره ای شود . اینگونه از عملکرد فعالیت یک تنه ی خنثی سازی طرح وتوطئه های بیگانگان ومخالفین داخلی بصورت فرموله بندی و بیلان امام راحل ارائه داده شده است :
امام خميني كه نهضت اسلامي را آغاز كرد و نظام جمهوري اسلامي را بنيان نهاد اين فرصت را پديد آورد و و به بهترين وجه نيز از آن استفاده كرد و حتي بسياري از تهديدها را نيز به فرصت تبديل نمود. تهديدهاي آمريكا در ماجراي لانه جاسوسي و حمله طبس توطئه كودتائي كه آمريكا طراح آنها بود تحريم ها تحميل جنگ توطئه كودتاي حزب توده كه سازمان جاسوسي شوروي (كا. گ . ب ) طراح آن بود فتنه هاي داخلي منافقين گروه هاي ماركسيستي تحريكات قومي غرب گراها انجمن حجتيه متحجرين و تفرقه افكنان همگي تهديدهائي بودند كه امام خميني توانست با هوشياري و تدبير آنها را به فرصت هائي براي وحدت و رشد آگاهي مردم تبديل نمايد. با استفاده از همين فرصت ها بود كه گام هاي بلندي در جهت خودكفائي كشور برداشته شد تجربيات ارزشمندي به دست آمد و نيروهاي كارآمدي وارد عرصه مديريت كشور شدند. "
حال بماند که نقش جریان باند انگلیسی مؤتلفه و انجمن حجتیه در لو دادن وسوزاندن حزب توده چه بود؟ یااینکه نقش حزب توده در نفوذ سازمان چریک های فدائی و حزب دمکرات کردستان وبه انشعاب کشاندن آنان وسینه زدن زیر پرچم امام ضد امپریالیستی با بهانه ی اشغال سفارت آمریکا در تهران چه بود ؟ یا اینکه چگونه همکاری با دستگاه اطلاعاتی و شکجنه گران زندان اوین ودادستان بیدگاه های ضد انقلابی در لو دادن وهمکاری فعالین سیاسی فعالیت داشت ؟ ویا چرا عاقبت خودش اسیر شکار انجمن حجتیه و باند مافیائی انگلیسی عسگر اولادی شد. در مجموع با ارائه ی طرح جیره بندی در زمان جنگ و تزریق آن به سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی بهزاد نبوی ر دولت نخست میرحسین وسوی و جنگ ضدملی ایران وعراق در بقای این رژیم جنایتکار نقش کلیدی داشت و آموزش و یادگیری برخورد با سایرسازمان های سیاسی برای حذف فعالیت آزاد سیاسی خودشان، موجب حذف آنان از صحنه کرد. حتی کمک به سقوط دولت موقت بازرگان وحاکم شدن آخوندهای پیرو خمینی حزب توده و سس اکثریت نقش داشتند. بازگوئی این داستان بسیار غم انگیز وتراژدیک وکمدی می باشد . برای اینکه با همه خوشرقصی هائی که حزب توده وسازمان اکثریت فرزند خوانده اش برای خمینی وپیروانش کردند. ولی در سال 63 دیگر زمان مصرف اینان به پایان رسیده شد و مورد تهاجم ودستگیری وعدم فعالیت آزاد واقع شدند وخواب شتری پنبه دانه ای نفوذ از بالا برای قدرت گیری شبیه کودتائی با حمایت روس های همیشه ناپیگیر و خنجر از پشت زن به پایان غم انگیز خود رسید .
عجیب است که هنوز این دو جریان از تاریخ عبرت نگرفتند وتا حال به بخشی از حاکمیت چسبیده که هم موجب ماندگاری رژیم شدند و هم اینکه فضای آلوده برای نفس کشیدن آلوده ی خودشان را که همچون زوزه کشیدن است ادامه دادند تا همگام با ذلی فقیه وپاسدار احمدی نژاد بر طبل ضد امپریالیستی و آمریکا بکوبند واز پروژه ی هسته ای فاع کنند و فراخوان به حضور مردم وشرکت در نمایشنامه های خیمه شب بازی انتخاباتی صادر کنند . ضمن اینکه چرخش مدار حرفه ای می باشند و خوب می دانند که با هرجناح وباند رژیم معامله گری کنند.
اما همه ی هم وغم سرمقاله نویس نه مطالبات مردم ونه مطرح کردم مردم وعدم پیگیری مطالبات آنان ونه اینکه ارائه ی چند خطی از عملکرد 3 دهه ی این نظام برای مردم ایرانست که گفته شود چیست؟ بلکه نگرانی چگونه دفاع کردن از پروژه ی هسته ای وادامه ی دامنه ی تضاد واختلافات باندی وجناحی است که تأکید کرده است بر خلاف نظر وی فقیه است که ا مسال را سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی نامیده بود. و سرمقاله نویس در آخر با تعجب افزوده عجیب است از سوی حامیان ولی فقیه اینگونه این پیام نادیده گرفته شده وبر ضد آن آن حرکت وموضع گیری کرده اند:
"هر سليقه غيرمنطبق با سليقه خود را ضدانقلابي دانستن هر اظهارنظر متفاوت با نظر خود را دشمني با نظام و ولايت قلمداد كردن همه خدمات و تلاش ها و زحمات گذشته را ناديده گرفتن و خود را معيار و محور مسلماني دانستن خطر بسيار بزرگي است كه « وحدت ملي » را تهديد مي كند و طبيعي است كه بدون وحدت ملي هرگز براي تحقق انسجام اسلام عجيب است كه عليرغم نامگذاري امسال به « سال اتحاد ملي و انسجام اسلامي » افرادي كه مدعي طرفداري از ولايت هستند بيش از هر زمان ديگري بر طبل تفرقه مي كوبند و بر سر راه « اتحاد ملي » مانع تراشي مي كنند. چنين كاري از بيگانگان و مخالفان مايه تعجب نيست از كساني تعجب است كه حتي اگر براي اثبات ادعاي خود هم كه باشد بايد از فرصتي كه توسط رهبري براي تحكيم « اتحاد ملي » ايجاد شده استقبال كنند و در گفتار و عمل براي تحقق آن بكوشند. عجيب تر آنكه هرچه توصيه هاي رهبري به پرهيز از بدگوئي و بي حرمتي و بدزباني و بدقلمي بيشتر مي شود اين افراد نيز بر حجم مطالب تفرقه افكنانه خود ميافزايند!
در خاتمه اینکه پس از 3 دهه رژیم بربرمنش وتاریک اندیش قرون وسطائی آنچنان منفور وبی آبرو و افشا و رسوا شده است که سرمقاله نویس روزنامه ی جمهوری اسلامی ارگان تبلیغاتی رهبر ولی فقیه قادر نبوده است تاکه کلامی در دفاع از مردم ویا سخنی از عملکرد دولت بگوید که دسنتآوردش برای ملت ایران چیست؟ چزس ندارد ندارد تاکه بیان وبازگو کند . جز اینکه تلاش مذبوحانه کند وباکلی گوئی کردن کوشش نماید تا که خمینی به موزه سپرده شده ودر قاهره از سوی رئیس مجلس حداد عادل و آخوند ناطق نوری همراهش گد مال شده گنده شود واز وی تعریف و تمجید ونقل قول شود تااینکه بهانه ای کسب شود تا که سمقاله نویس بتواند رهنمود وتوصیه ارائه دهد که شرایط خطری می باشد وتهدید های جدی وجود دارد . خطاب به رقیب حاک بگوید تنگ نظری وانحصاری کردن قدرت و حفظ کردن رقیب با زدن اتهاماتی که شامل حال بیگانان ودشمنا ن می شود ونادید گرفتن پیام انسجام اسلامی واتحاد ملی ولی فقیه که در شرایطی کنونی به عنوان سیاهی لشکر نیاز مبرم به مردم می باشد تا برای آزمون امتحان الهی ایشان هرچه بیشتر نیرو بسیج شود . در غیر اینصورت خلاف این پیام عمل کردن همان نقش دنبال روی از اهداف دشمن بیگانه اجرا کردنست که نه درست نمی باشد، بلکه خطرآفرین نیز می باشد.
هوشنگ – بهداد
یکشنبه 14 بهمن ماه سال 1386