نقد وبررسی " مجلس و روحانيت" روزنامه ی جمهوری اسلامی سه شنه 7اسفند ماه سال 1386"پس از آشتی کنان پاسدار احمدی نژاد با رفسنجانی مکار،الان همه نگران چگونه پر کردن صندوق های آرای تقلباتی نمایش انتصاباتی اند؟"
ملای سرمقاله نویس به نظر می رسد که با برگزاری اجلاس جدید خبرگان که ریاست آن را رفسنجانی بر عهده داشت که رقیبش پاسدار احمدی نژاد نیز در این اجلاس حضور داشت وبا هم دیگر وگل گفتند وگل شنیند و شوخی کردند و پاسدار احمدی از امام زمان گفت که حافظ این نظام می باشد و رفسنجانی مکار آن را رله کرد . خلاصه در این جلسه از تهدید کردن جاسوسان و خائنین هسته ای اثر وخبری نبود وهمه چیز به خیروخوشی گذشت. چون زمان برپائی جشن پیروزی هسته ای است. به خصوص اینکه بعدش سران 3 نهاد به ضیافت مهمانی در مجمع مصلحت نظام دعوت شدند تا حلوای آخوند متوسلی رئیس دفتر خمینی را بخورند. حتی رفسنجانی با احمدی نژاددست داد که تصویر خندان برای هم جوک گفتن و خندیدن شان نیز بازتاب داده شده است. البته پس از اینکه رفسنجانی مکار و حیله گر آویزان به پیام ولی فقیه شد و از اتحاد ملی و پر کردن صندوق های آرای تقلباتی برای به رخ دشمن کشیدن گفت این شرایط به وجود است . بنابراین ملای سرمقاله نویس نشئه خوشحالی وخشنودی و احساسات وخوشبختی خودش را نسبت به مساعد بودن شرایط انتخابات اینگونه ابراز داشته است:
"خوشبختانه همه زمينه ها براي برگزاري انتخاباتي پرشور فراهم شده و موانعي كه پديد آمده بود نيز با عملكرد قابل تحسين شوراي نگهبان تقريبا برطرف شده اند. بدين ترتيب . از هم اكنون مي توان پيش بيني كرد كه انتخابات مجلس هشتم با استقبال گسترده مردم مواجه خواهد شد و يكبار ديگر توطئه هاي دشمنان ملت و دشمنان نظام جمهوري اسلامي كه از مدتي قبل تلاش زيادي براي به شكست كشاندن اين انتخابات بعمل آورده اند و هنوز و نيز مشغولند خنثي خواهد شد"
ملای سرمقاله نویس درد نباله با آرزوی بزک نمیر بهارمیاد کمبیزه با خیار میاد اینگونه هوس و آرزوی نا کجا آبادی و نوبرانه کرده است که انگار این اولین مجلسی می باشد که قرار است اینگونه باشد :
"شكل گرفتن مجلسي با تنوع سلايق و افكار و برخوردار از كيفيت بالا باشد. "
معلوم نیست با بودن ولی فقیه همکاره که همه چیز را خودش می برد ومی دوزد وتعیین تکلیف می کند و مردمی که نه سر پیاز ونه ته پیاز می باشند ونه حق و حقوق و مطالباتی دارند، جز اینکه به عنوا سیاهی لشکر بر پای صندوق های آرای نمایشی حاضر و به لیست های نامزدان فرمایشی رأی دهند. تازه پس از این همه قلع و قمع کردن ها و اتهام زدن ها و رد صلاحیت فله ای کردن ها، بازهم هرکس را که شورای نگهبان نخواهد که وارد مجلس تشریفاتی شودبا ابطال کردن آرایش به بهانه ی تقلب مانع از ورودش به مجلس یا بازار مکره مال فروشان می شود . اکنون معلوم نیست که برای چه مقاله نویس اینگونه برای این مردم کسب تکلیف کردهو چنین نسخه ای صادرکرده است
"مردم بايد با مشورت ها و تحقيقاتي كه بعمل مي آورند ميزان قدرت انتخاب خود را بالا ببرند و براي تشكيل مجلسي با كيفيت بالاتر تلاش كنند. "
از ویژگی های این ملای سرمقاله نویس این است که همچنان تعصب آخوندی خودش را سفت سخت حفظ کرده است .البته با اینکه هر چه در مورد اننخاب شدن غیر آخوند برای رئیس مجلس هفتم ورئیس جمهوری نهم زور زد و تبلیغ کرد و حتی اخطار داد اما تیغش نبرید تا جائیکه یر همین مسئله با روزنامه ی کیهان سناریو ساز سربازجوپاسدار حسین شریتعمداری شکنجه گر مسئله دار شد وپیمان وتفاهم شان بر هم ریخت وتبدیل به رقیب جدی هم دیگر شدند . بهر حال بازهم همچون گذشته همان دید را دارد و اینگونه برای انتخاب شدن آخوند هابرایمجلس هشتم اصرار کرده وتوصیه و رهنمود داده است:
"در اين ميان توجه به ضرورت حضور افراد روحاني در مجلس يكي از نكات مهم است كه در مقوله تامين كارائي كيفيت و استقلال مجلس تاثير زيادي دارد. نگاهي به آمار حضور افراد روحاني در مجالس اول تا هفتم نشان مي دهد اين حضور به شكل چشمگيري سير نزولي داشته است . تعداد نمايندگان روحاني در اولين دوره مجلس شوراي اسلامي 164 نفر بود كه در مجالس بعدي به ترتيب به 155 87 67 53 35 و 41 نفر كاهش يافت . اين سير نزولي هر چند در مجلس هفتم نسبت به مجلس ششم تا حدودي ترميم شده ولي در مجموع نسبت به مجلس اول پديده اي قابل بررسي و تحليل است عده اي تلاش مي كنند چنين وانمود نمايند كه اين كاهش معلول عملكرد روحانيون در عرصه هاي مختلف مديريتي و مسئوليتي است . به عبارت روشن تر اين عده معتقدند و يا وانمود مي كنند كه عملكرد روحانيون در مجموع مثبت نبوده و همين امر موجب شده اقبال مردم نسبت به آنها كاهش يابد و اين امر خود را در عرصه انتخابات نشان داده است ".
در خاتمه اینکه البته بی جهت نیست که ملای سرمقاله نویس در دنباله ی دفاع از حضور پررنگ آخوندها در مجلس و برمدیریت کشور می کند و از آنان دفاع می نماید وعدم حضور آنان بر مناصب مهم وکلیدی قدرت را خواست دشمن می داند .البته بدون آنکه بگوید که دشمن چه بهتر از عملکرد پاسدار احمدی نژاد و غلامعلی حداد عادل وخامنه ای و رفسنجانی و اعضای شورای نگهبان می توانست عاید خود ش کند که اکنون این ترکیب مکلا و غیر مکلا اینان برایش انجام نداده اند که اکنون ادعا کرده است که جریانی در کشور بوده است که خواهان عدم حضور روحانیت بر قدرت می باشند تا زمینه ی جدائی روحانیت از سیاست و حکومت داری فراهم شود که یک خواست استعماریست . در صورتیکه در 3 دهه گذشته هم افکار و اندیشه ی خمینی وهم پیروانش بر سر قدرت بوده اند و این روز گار آشفته وسیاه وتاریک وتار محصول مشترک این اندیشه ی ارتجاعی ضد انسانی و آزادی کش و انگل پرور می باشد که جز دروغ گفتن وعوامفریی وتملق و چاپلوسی کردن و قتل جنایت وغارت وجنگ افروزی و دین فروشی که دین تبدیل به اهرم وابزار تبلیغاتی شده است این شرایط حاکم گردد . در غیراینصورت امکان پذیر شدنی نبود . معلوم نیست که باز برای چه دفاع از آخوندهای مفتخور و متحجر و خرافاتی شاه وخلیفه وسلطان شده دفاع می کند . البته که قابل درک وفهم است که همه ی نگرانی این ملای سرمقاله نویس از جمع شدن بساط تصویر مارکشی ومار قالب کردن می باشد . زیرا خوب می داند که اگراین ابزار گرفته شود ومردم عادی ووچه وبازار بدانند که چگونه آخوندهای حاکم ونوچه های شان سر اینان را با شیادی شیر مالیده و کلاه گذاشتند وچگونه تصویر مار به اینان به جای مار نشان داده شده است . آنگاه خودا ینان نه آخوند های خرافه پرست ومتحجر را ازهرم قدرت بر زیر خواهند کشاند یلکه خودشان حق و دستمزد 3 دهه جنایت وخیانت و... بنام دین را نیز به اینان خواهند داد.

هوشنگ – بهداد

سه شنه 7اسفند ماه سال 1386