طراح ومشوق حمله به سفارت اخیر اسرائیل در موریتانی، بدون شک جماران و سپاه پاسداران در تهران است.
زمان زیادی از شکست توطئه وبرنامه ریزی و دخالتگری در نوار غزه از سوی توطئه گران وبرنامه ریزان ولی فقیه و سپاه پاسداران در نوار غزه نمی گذرد . زیرا که نتوانستند مشابه س جنگ 33 روزحزب الله لبنان با اسرئیل از طریق حماس در نوار غزه تکرار دنبال شود. البته سیات توطئه وبحران آفرینی وجنگ افروزی در نوار غزه که مترادف پیش بردن اقدامات همزمان حزب الله لبنان وسوریه در لبنان بود . چونکه در لبنان هم دست به اقداات تروریستی وکشتار مردم بی دفاع با اعمال انفجاری تروریستی زدند که دقیقا! مرتبط با بحران پرونده ی هسته ای و پیگیری پرونده ی ترور رفیق حریزی و ایجاد وموانع در انتخاب رئیس جمهور جدید در لبنان می باشد . در دنباله ی شکست بحران سازی نوار غزه ، تلاش بیهوده ی دستگاه دیپلماسی رژیم تروریستی آخوندی دردفاع وحمایت از حماس و محکوم کردن اسرائیل به جائی نرسید و با شکست مواجه شد. از سوی دیگر چون در نشست آلمان گروه 5+1 پیش نویس قطعنامه ی سوم پیرامون پرونده ی هسته ای رژیم تروریستی آخوندی تصویب شد ومیان 10 کشورعضو غیر دائمی شورای امیت قرار توزیع شد . پس از آن سران رژیم تروریستی آخوندی به خصوص ولی فقیه و سپاه پاسدان متوجه شدندکه سخت قافیه را باخته ومغبون شده اند . یعنی اینکه هم پیاز و هم چوب را خورده است ، بنابراین برای اینکه هم ماهیت تروریستی وجنگ افروزی و سیاست دخالت گرایانه در منطقه را خود افشا کنند وهم اینکه تأکید بر اهداف نظامی هسته ای بگذارند . بصورت سیاسی – مطبوعاتی ونظامی وارد صحنه شدند. یعنی اینکه سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری با مقاله ی سپر ونکته مورخ 6 بهمن خود در ورق پاره ی کیهان سناریو وپرونده ساز بطور علنی در دفاع وحمایت کردن حماس و مردم نوار غزه بطور مستقیم آمریکا و اسرائیل و مصر و عربستان وبحرین وامارات را مورد تهدید جدی و شدید قرار داد. همزمان رئیس گزمکان و پاسداران پاسدار محمد علی جعفری وارد صحنه شد و در مصاحبه ی خود با شبکه ی ماهواره ای الجزایر بر تیررس بودن اهداف نظامیان آمریکائیان در منطقه تأکید وتهدید کرد .یعنی اینکه بطور مضاعف اعتراف به نظامی بودن پروژه ی هسته ای و نیاز شدید به صدور تروریسم وبنیادگرائی به منطقه شد . البته بخشی دیگر از اینگونه تهدید کردن های علنی ادامه ی همان تهدید هدف به نابودی اسرائیل در دفاع کردن از فلسطین می باشد که پاسدار احمدی نژاد آنرا بیان وتکرار می کند . پس بدون شک عامل محرک و مشوق این خبر مورخ 13 بهمن روزنامه ی جمهوری اسلامی با عنوان "حمله به سفارت اسرائيل در موريتاني" که بازتاب داده شده جماران در تهران است که گزارش خبر اینگونه است "
"به دنبال اعتراضات و نفرت جهاني از سياست هاي غلط رژيم صهيونيستي در غزه ديروز صبح سفارت اين رژيم در موريتاني مورد حمله قرار گرفت . به گزارش فارس به نقل از آسوشيتدپرس به گفته مقامات رژيم صهيونيستي و شاهدان عيني در اين حمله كه با پاسخ نيروهاي محافظ روبرو شد حداقل يك فرد مسلح به سوي سفارت اسرائيل در موريتاني آتش گشود و يك نفر هم زخمي شد. خبرگزاري آسوشيتد پرس دراين زمينه ادامه داد كه دو شاهد عيني گفتند قبل از اين كه اين سفارت مورد حمله واقع شود گروهي از مردان مسلح به زبان عربي صحبت مي كردند. اين در حالي است كه مقامات موريتاني هيچ توضيح صريحي در اين زمينه ندادند. رژيم صهيونيستي از سال 1999 با موريتاني كه يكي از اعضاي برجسته اتحاديه عرب است روابط ديپلماتيك دارد . در سالهاي اخير نشانه هايي از نفرت در مورد رژيم صهيونيستي درموريتاني مشاهده شده كه خواستار خروج مقامات اسرائيلي از اين كشور هستند"
مرتبط بودن این اقدام تروریستی با تهدیداتی که سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری و رئیس گزمکان محمد علی جعفری کردند بسیار نزدیک است . بطوریکه جای هیچگونه ابهامی باقی نمی گذارد که تلاش شود که درمورد دلایل اثات برای دانستن این حقیقت که عامل اصلی ترغیب ومشوق اقداات تروریستی وتدید کردن کجاست وجود ندارد؟ زیرا به خصوص اینکه روزنامه ی اطلاعاتی – امنیتی – پادگانی کیهان سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری که نماینده ی ویژه ی ولی فقیه در این روزنامه می باشد و سخنگوی رسمی ولی اعلام ناشده ی سپاه پاسداران در این روزنامه می باشد مورخ 11بهمن با مصابه ای با نماینده ی حماس در تهران پیرامون بحران یا غائله آفرینی نوار غزه انجام وبازتاب داده شده بود که هم محمود عباس رهبر دولت خودمختار فلسطین تهدید به ترور با اتهام خائن و هم اسرائیل تهدید به انتقام گیری به خاطر نوار غزه شده بود . همچنین گزارشگر روزنامه ی جمهوری مورخ 13 بهمن امروز با عنوان تزلزل در اركان سياسي رژيم صهيونيستي" پیرامون جنگ حزب الله لبنان یا در حقیقت جنگ سپاه پاسداران با اسرائیل بود با بزرگ کردن حزب الله لبنان مانور داده است که ضمن اعتراف علنی کردن مبنی بر دخالت گری در امور داخلی لبنان از طرف دیگر اعتراف کرده است که به حزب الله لبنان در کنار حماس برای بحران آفرینی و جنگ افروزی و باج گیری پیرامون پروژه ی هسته ای و اهداف نظامی آن نیاز مبرم می باشد. بهر حال در بخشی از این گزارش خبری در ستایش و دفاع از حزب الله شده و در برابر یاد از ضربه پذیری اسرائیل شده به نقل یکی از رهبران جهاد اسلامی چنین بازتاب داده شده است:
گزارش خبرگزاري يمن نيز حاكي است « نافذ عزام » يكي از رهبران جهاد اسلامي فلسطين در واكنش به گزارش وينوگراد گفت : اين گزارش بار ديگر شكست رژيم صهيونيستي در جنگ لبنان را به اثبات رساند و در عين حال تاكيد كرد كه ارتش رژيم صهيونيستي براي هميشه قدرت معجزه آسا براي تحقق اهداف مورد نظر خود در اختيار ندارد به ويژه زماني كه خود را در مقابل انسانهاي مجهز به سلاح اراده ببيند. عزام افزود : شكست ها و ناكامي هاي سياسي و نظامي كه گزارش وينوگراد بدان اشاره داشته حامل اين پيام به فلسطيني ها و عرب هاست كه به تحليل درست واقعيتي كه در آن قرار دارند بپردازند و در مقابل فشارهاي رژيم صهيونيستي تسليم نشوند.:
البته که ازاین رژیم برآمده از رژیم تروریستی آخوندی بر آمده از بحران و ادامه دهنده ی آن و متخصص شدن در تولید و رشد صنعت پیشترفته وتو سعه یافته ی مازاد بر نیاز بحران می باشد که البته اضافی آن بطورروزانه به کشورهای همجوار و خاورمیانه صادر می شود . فراموش نشود که تولید بحران سازی و بحرن زی بودن رژیم ضدبشر حاکم بر تابعه ی فلسفه ی اندیشه و افکار خمینی بنیانگذار نظام است که از همان اوایل انقلاب صدور انقلاب تأکید واصرار کرده گفته بود. بنابراین بی جهت نیست که به مناسب سلگرد انقلاب اکنون گزارشگر روزنامه ی جمهوری اسلامی مورخ 13 بهمن با عنوان"انقلاب اسلامي و خطر نفوذ نااهلان و نامحرمان سياسي" از نهضت صدور انقلاب اسلامی یا صدور تروریسم و بنیادگرائی خمینی که بخشی از مخاطبین ومتخاصمان باند ها وجناح های درونی می باشد و بخش مکملی آن که تضمین بقای نظام ا کنون بوده است و جنبه ی بیرونی دارد، اینگونه نقل قول کرده است :
"اين يك اصل طبيعي است كه هر انقلاب و نهضتي راه بقا و ماندگاريش را در تداوم و استمرار مي يابد. براساس اصل طبيعي ديگر هر انقلابي را آفات و آسيب هايي تهديد مي كنند و محال است حركت و نهضتي فاقد آفت و تهديد و خطر باشد و به طور مطلق از هر مانع و زيان و آسيبي مصون و محفوظ گردد. بر مبناي اصل اول بايد در مسير بقا و ماندگاري انقلاب اسلامي تلاش نمائيم و اين هدف با تداوم و استمرار نهضت اسلامي محقق مي گردد."
درخاتمه اینکه همانگونه که اشاره شد این رژیم بربرمنش وتاریک اندیش تروریستی آخوندی در پیروی ردن از تهضت صدور تروریسم وبنیادگرائی خمینی توانسته است که به بقای ننگین خود در 3 دهه ی گذشته ادامه دهد . زیراکه بر اساس بحران سازی و صدور آن با تروریسم وبنیادگرائی بوده است . از سوی ه غر به دلیل اتخاذ سیاست خئنانه و فرصت طلبانه مذاکره ومماشات گرائه ی تچارت پیشگی خود با گه رژیم قرون وسطائی جنگ افروزی در پیش گرفته موجب شده است که هیزم اصلی ادامه ی شعله ور ساختن آتش ن برپاشده ی ارتجاعی نهضت صدور تروریسم وبنیادگرائی خمینی به منطقه خاوریانه شود که رشد ونمو وتوسعه وگسترش آن خود عامل تهدید صلح وامنیت جهانی می باشد . به خصوص اینکه سران رژیم چنگ وجهل وجنون وخرافه و نحجرگرائی در تلاش مستمر برای پروژه ی هسته ای می باشند که بطور سخت کوش فعالیت خستگی ناپذیر شبانه روزی برای دسترسی به سلاح هسته ای دارند . لذا بدون هرگونه شک و ابهامی "حمله به سفارت اسرائيل در موريتاني" الهام گرفته از جماران وتران وسپاه پاسداران می باشد.
هوشنگ-بهداد