نقد و بررسی " اينك نوبت شوراي نگهبان است" روزنامه ی جمهوری اسلامی چهار شنبه بهمن ماه24 سال 1386
"رهنمود دادن به شورای نگهبان تا برای داغ کردن تنور انتصابات مجلس هشتم، چند مهره ی وفادار نظام، تأئید صلاحیت شوند"
پرسش است اگر چنانچه در رژیم تروریستی آخوندی قانون جنگل حاکم نمی باشد و سیستم حکومتی به سبک ارباب و رعیتی و خانخانی دوران قرون وسطا نمی باشد و راستی در این رژیم بربرمنش و تاریک اندیش قانون وجود دارد و حاکمان نیزنیز تابع قانون خود ساخته می باشند .پس این بازی مضحک شاه می بخشد اما شازاده نمی بخشد وبر عکسآن برای چیست که قانونش همچون توپ فوتبال درحا شوت شدن و قل خوردن است که ه حریفی تلاش می کند وارد زمین حریف کند . سپس پس از بازی وپاس کاری کردن با توپ مجدداً به سوی حریف پاس یا شوت می شود .بلی این شوی کمدی بازی با قانون که درست بر ضد منافع مردم ایران می باشد برای چیست؟ برای چه هیئت اجرائیوزارت کشور و نظارت استانی شورای نگهبان رد صلاحیت می کند ؟ چرا سپس شورای نگهبان تعدادی که تأئید صلاحیت شده رد صلاحیت کرده و برخی از رد صلاحیت شدگان را نیز تأئید صلاحیت کرده است ؟ این چه نوع قانون جنگل گل و گشادی می باشد که هر پاسدار وآخوندی هر طور که دوست دارد با آن به عنوان ابزار استفاده وبازی می کند؟ آری این بازی مضحک گرگم بهوا و سیاست شترگاو پلنگی برای چیست که فقط در این نمایش این بازی مردم ایران سرکار گذاشته می شوند و اذهان عمومی به انحراف کشانیده می شود تا اینکه فرصت داشته باشند تابرای پیگیر ی مطالبات خودشان وارد صحنه شوند و از دولتمردان وبازیگران در گیر قدرت پرسش کنند که در برگزاری سالگرد انقلاب 22 بهمن وبا سپری شدن 3 دهه ی از قدرت گیری آخوندهای جانی و سپاه پاسداران حاکم برای مردم اران چه انجام داده شده است ؟ چرا پاسدار احمدی نژاد در سخنرانی خود در میدان آزادی و عربده کشی برای رقیب کلامی نه از مردم و مطالبات آنان نبرد؟ چرا بطور ابزاری از ملت با حفظ نماینده و سخنگوی آنان بودن در دفاع از پروژه ی هسته ای برای خائن وجاسوسوس خواندن هسته ای رقیب نام برده شد ؟
مهمتر اینکه مگر فرقی میان مدعیان شیفتگان قدرت اصلاح طلب قلابی وعاشقان خدمتگزاری به مردم با عنوان اصولگرائی وجود دارد؟ مگر جز این است که شرایط کنونی حاکم در کشور محصول عملکرد مشترک 3 دهه ی گذشته ی همین دو جناح حاکم و غالب و مغلوب و باندهای مافیائی وابسته به اینان بوده است ؟ آخر مگر می توان از کوسه انتظار ریش پهن داشت! چون جائیکه که ولی فقیه همکاره است که تازه ازاختیارات صدور نامه ی حکومتی ماورای قانون اساسی نیز بر خوردار است و تعدادی گماشته آخوند دست نشانده ی فسیل و متحجردر شورای نگهبان دارد که مشغول ممیزگری قرون وسطائی پرونده دیگران می باشند که آن را ارزیابی و تأئید و یا رد صلاحیت می کنند . کجا یک نهاد دارای اندیشه ی خرافاتی انتصابی از سوی یک مستبد ومتحجر و فاشیست مذهبی می تواند کار ووظایف قانونی شبیه یک سیستم دموکراتیک را انجام هد؟ آنهم پیرامون جنگ و سگ دعواهای ادامه دار 3 دهه باندی و جناحی که بر سر کسب قدرت و ثروت جریا ن دارد.
آیا این رژیم ضد بشری مشروعیت دارد؟ آیا نگران پیگیری اجرای قانون و مطالبات مردم می باشد که هرروز هم قانون بیشتر زیر پا گذارده می شود و هم حق و حقوق مردم بیشتر پایمال می گردد و هم اینکه شکاف طبقاتی عمیق تر می شود وتورم وگرانی و افزایش قیمت کالا ها و فقر و بیکاری و .... سرکوبگری گسترده ی اجتماعی در جامعه بیداد می کند. مگر شاهد نمی باشیم که چگونه در سالگرد انقلاب بر موج اعمال و اقدامات تروریستی در عراق و افغانستان وفلسطین ولبنان افزوده شده است؟ وچگونه مشتی مزدور وزارت بد تام اطلاعات درهتل منصور بغداد اسکان داده شده اند تا که زیر نظر پاسدار تروریست حسین کاظمی قمی سفیر رژیم تروریستی آخوندی درعراق مشغول طراحی اقدامات تروریستی علیه ی مخالفین مقیم شهر اشرف درعراق می باشند.؟ از سوی دیگر از طریق اعزام پاسدار تروریست های سپاه قدس دست به منفجر کردن لوله های آب مشرف به شهر اشرف و 20 هزار نفرساکنین اطراف شهر اشرف زده اند . همزمان نیز سایر تروریست های اعزامی و مقیم عراق دست به ترور جنایت آمیز در اتان دیالی عراق زدند.در داخل کشور هم که مشخص است که نیروی نیروی انتظامی با طرح امنیت ملی با جوانان ناراضی برخورد می کند؟ یا اینکه با دانشجویان دگر اندیش در دانشگاه ها چگونه رفتار می شود؟ زنان وکارگران ومعلمان که جای خود دارد که چگونه به جای پاسخگو بودن به مطالبات انان، در عوض مورد یورش وضرب و شتم واقع می شوند. پرونده ی نقض حقوق بشرش همچون فرار مغز ها و سرمایه ها و آمار مرگ و میر در جاده های کشور که پیشتازمی باشد.
بنابراین بازی کمدی به مرگ گرفتن تا به تب راضی شودکه در مورد رقیب شکست خورده و تسلیم شده ی دوم خردادی ها در پیش گرفته شده است. اکنون به آن مرحله ای رسیده است که سرمقاله نویس از شورای نگهبان خواسته است تا که برای داغ کردن تنور خیمه شب بازی انتصاباتی مجلس هشتمدر شرایط حساس و خطیر کنونی نیاز مبرم است که چند تا مهره ها ی دوم خردادی های وفادار به نظام تأئید صلاحیت شود تا که زمینه ساز حضوربیشترسیاهی لشکر برای رژیم نامشرع و ضد مردمی فراهم شود. ضمن اینکه تأکید کرده یک دست شدن نظام نیز برای بقای نظام به مصلحت نیست و خطرآفرین می باشد . بهرحال رهنمود سرمقاله نویس خطاب به شورای نگهبان اینگونه است:
مردم با مشاهده تنوع داوطلبان به حضور بيشتر در پاي صندوق هاي راي تشويق مي شوند و تعداد شركت كنندگان در انتخابات و آرا ريخته شده به صندوق ها بالا مي رود شرايط سياسي كشور و مسائل بين المللي موجود اقتضا مي كند ميزان مشاركت مردمي در انتخابات بالا باشد تا نشانگر برخورداري نظام جمهوري اسلامي از پشتوانه عظيم مردمي باشد. قطعا مقصود اين نيست كه اين پشتوانه را بايد حتي به قيمت اجازه دادن به افراد ناصالح براي ورود به رقابت هاي انتخاباتي فراهم ساخت اما مانع تراشي هاي غيرقانوني و متكي بر سليقه ها نيز نبايد موجب كاهش مشاركت مردم در انتخابات و خدشه وارد شدن به پشتوانه مردمي نظام شود. علاوه بر همه اينها يك دست شدن مجلس شوراي اسلامي هرگز به صلاح كشور نيست . در مجلس بايد افرادي از افكار گوناگون و سلايق مختلف حضور داشته باشند تا ضامن تعادل آن باشند. وجود صاحبان افكار مختلف از وفاداران به انقلاب و نظام جمهوري اسلامي در خانه ملت علاوه بر آنكه در عمل همه طيف ها و اقشار و سلايق موجود در جامعه را نمايندگي مي كند مانع يكسويه شدن ها و خودمحوري ها نيز خواهد شد. اين ويژگي مهمي است كه مجلس شوراي اسلامي بايد از آن برخوردار باشد تا فلسفه وجودي خود را در قانونگذاري و نظارت حفظ كند.
در خاتمه اینکه همانگونه که بطور سیستماتیک تا کنون تأکید شده است آنچه محلی از اعراب ندارد مردم ایران ومطالبات آنان می باشد که در ادامه ی جنگ قدرت باندی وجناحی هیچگونه رد و اثری از اینان نیست . زیراکه در میان جنگ گرگهای هارکه ادامه دارد هدف قبضه ی قدرت وانحصاری کردن آن در بستر هرچه بیشتر انباشت ثروت وسرمایه می باشد . اگر هم سرمقتاله نویس به شورای نگهبان توصیه کرده است تاکه به چند مهره ی رقیب فرصت داده شود تا در مجلس فرمایشی و نمایشی با نمایندگان وکیل الدوله های انتصابی هشتم حضور داشته اشند که قید کرده به صلاح کشوراست که نظام یک دست نباشد . یعنی اپوزیسیون سازی از درون برای منحرف کردن اذهان عمومی باید وود داشتهباشد تا که مانع از پیوستن ناراضیان داخلیبه سوی مخالفین برانداز بیرون از نظام می باشد. نه اینکه هدف دلسوزی برای مردم و تلاش ارائه راه حل برای چگونه برآورده کردن مطالبات مردم ایران است که هرروز بیش از گذشته حق و حقوق مردم ایران پایمال شده است وتا زمانی هم که این رژیم عوامفریبو جنگ افروزضد مردمی بر بروی کار باشد . اوضاع بدتر از شرایط کنونی خواهد شد وهرگزهم چشم انداز مثبت و کورسوی امیدی مبنی بربهبودی و بهتر شدن شرایط وجود نخواهد داشت .
اما این وسط بازی پشت پرده ی مقامات آمریکائی و فعالیت لابی های طرفین پیرامون ادامه ی مذاکره با رژیم ضد بشری که عراق را به باتلاق تبدیل کرده و دست به نظامی کشی آمریکائیان در عراق می زند وخواهان نابودی اسرائیل می باشد و جنگ افروزی وبحران سازی در خاورمیانه می کند ودشمنی آشکار با روند مذاکره ی صلح خاورمیانه دارد . به ویژه اینکه اینکه دخالت گری و تحرکات نفوذش را در افغانستان نیز گسترده تر کرده است . برای چه بازهم قرار است با سفیر پاسدار تروریست کاظمی قمی در بغداد مذاکره شود ؟ یعنی درست بر عکس اتخاذ سیاست جدی برکناری نوری المالکی و قطع کردن دست عوامل تروریست های رژیم تروریستی آخوندی در عراق سیاستی در پیش گرفته شده است که موجب تقویت سیاست دخالت گرایانه و تروریستی رژیم آخوند یدر عراق است که مرکز و کانون اصلی صدور تروریسم وبنیاد گرائی به منطقه ی خاورمیانه می باشد. البته که سیاست خائنانه ی مذاکره ومماشات گرایانه اروپا با رژیم تروریستی آخوندی آن سوی سکه ی خیانت و تجارت پیشگی اروپائیان با خون انسان ها می باشد. از همه بدتر اصرار بر عدم اخراج نام سازمان مجاهدین از لیست گروه و سازمان تروریستی و حمایت و پشتیبانی از طرح پیشنهادی راه حل سوم خانم مریم رجوی نه جنگ ونه مذاکره و سازش ، بلکه تغییرات دمکراتیک در ایران است که کلید اصلی حل بحران ایران وعراق و خاورمیانه می باشد
هوشنگ – بهداد
چهار شنبه 24 بهمن ماه سال 1386