نقد و بررسی " آيا از بحران اقتصادي جهان بايد شاد باشيم" روزنامه ی جمهوری اسلامی یکشنبه 12 آبان ماه سال 1387
ابراز خوشی ناشی از بحران اقتصادی و مالی و بانکی آمریکا که ادعا شدانتقام الهی بود ترکش آن اکنون به ایران اصابت کرده است"
پس از ابراز خوشحالی ناشی از بینش موقتی و شناخت پوچ و سطحی ادعای کمدی کار خدا بودن بحران اقتصادی و مالی و بانکی در آمریکا که فتوا داده شد ترکش گناهان سرزمین شیطان بزرگ بوده است که موجب این بحران در آمریکا شد . البته ک این ادعا ناشی از ادامه ی مبارزه ی 3 دهه با شیطان بزرگ می باشد که لوطی جماران اخیراً در جمع بسیج دانش آموزاناعتراف کرد وا اخطار داد که این موضوع آمریکا برای نظام مسئله ی مرگ و زندگی رژیم تروریستی آخوندی است . اکنون پس از آنکه گرد و خاک کردن وگرده بر سائیدن ها و خشنود بودن سطحی خشنودی از بحران اقتصادی آمریکا سپری شده است . زیرا که مشخص شده که ترکش تیر غیب الهی آنچنان کاری و سرکش وسرعت آن زیاد بوده است که ضمن در نوردیدن خاک و سرزمین ومرز شیطان بزرگ ، از آن عبور کرده و اروپا و آسیا روسیه و چین وهند را زیر پوشش خود رسانده و از آنجا خود را به ایران رسانیده است که گزارش شد فقط در یک ماه موجب کاهش و یا ضرر و زیان 6 میلیارد دلار صاحبان ارز و سهام در بازار بورس در رژیم تروریستی آخوندی شد.

بنابراین بی جهت نیست که اکنون صدای زنگ خطر برای آن گوش های سنگین به خواب عمیق خرگوشی فرو رفته در آمده است و خطاب به مدعیان غیر باورمند به تئوری های اقتصادی و مدافعان و مبلغان تبدیل کردن سیستم های بانکی به مؤسسات و شعبات قرض الحسنه می باشند که از اینان پرسش شده است که آیا باید از بحران اقتصادی جهان شاد بود؟ در حقیقت پاسخ به همانانی می باشد که از علم اقتصاد و حسابداری و امور مالی و بودجه بندی و بانکداری فقط استخاره کردن و شیاد ی و قهر الهی را می دانند که ناشی از ابزاری کردن دین است که حاکمان بطور شیادانه و عوامفریبانه دین فروشی و جنگ افروزی و تصویر مارکشی و مار قالب کردن را 3 دهه است که اهداف پلید جنگ و نزاع و سگ و دعواهای باندی و جناحی خود برای قبضه ی قدرت و ثروت و انحصاری کردنش را تعقیب و اجرا کرده اند. نمونه اش شرایط رشد لجام گسیخته ی تورم و گرانی و افزایش قیمت کالا ها و فقر وبیکاری در جامعه است که پیوند با کاهش بهای قیمت نفت و افزایش کسری بودجه و واردات خورده است و داستان استیضاح وزیر دکوری کشورعلی کردان هم مکمل این شرایط نابسامان اقتصادی و تورم و گرانی شده است . اما سرمقاله نویس پس از تحلیل دادن بحران آمریکا که چگونه از آمریکا شروع شد ونه پشت دیوار رژیم تروریستی آخوندی رسیده و خیمه زد، بلکه بقول سر مقاله نویس گرچه پس از تأخیر وارد ایران شده و مشغول فعالیت است که بمرور نمود تأثیر گذاری اش فزون تر می شود. بهر حال روش های تأثیر گذاری بحران آمریکا در سیستم رژیم تروریستی آخوندی را اینگونه فرموله کرد : الف ـ انتقال بحران از طريق نفت ب ـ انتقال بحران از مسير نرخهاي ارز و ج ـ انتقال بحران از راه تاثير بر واردات د ـ انتقال از مسير بودجه ، آنگاه خطاب به ماطبان شاد شده از بحران اقتصادی اینگونه پیام داد:

"ما واقعيت چيزي فر اتر از اين مفروضات ذهني است كه عده اي با ناديده گرفتن آن به شادي و پايكوبي مشغولند. واقعيت اين است كه اگرچه اين بحران از غرب و خصوصا آمريكا شروع شد ولي با سرعت هرچه تمامتر به ساير بازارهاي جهاني نيز سرايت كرد و به نوعي تمام جهان را تحت تاثير قرار داد. اگر اقتصاد ايران به علت نبود ارتباطي زنده پويا و دوجانبه با اقتصاد جهان با تاخير بيشتري از اين پيامدها متاثر مي شود به اين معنا نيست كه بحران در غرب محصور شده و ديگران جان به سلامت برده اند. اين واقعيت كه تركشهاي مستقيم اين بحران تا پشت مرزهاي ما پيش آمده و كشورهاي آسيا خاورميانه مسلمان و... را تحت تاثير قرار داده امري بسيار واضح است . نكته دوم اينكه بايد پذيرفت كه بازنده اصلي اين بحران حتي در كشورهاي اروپايي و آمريكا مردم اين كشورها هستند آن هم مردم طبقه متوسط و ضعيف بنابر اين اظهار شعف از وقوع اين بحران در واقع شادماني از بيچارگي ملتهاست ملتهايي كه همواره گفته ايم با اغلب آنها دوست هستيم و حسابشان را از دولتهايشان جدا مي كنيم . در اينكه مردم اين كشورها تاوان اشتباه دولتهايشان را مي پردازند شكي نيست اما شادماني از دشواريهاي مردمان هم در شان ايرانيان نيست .
.بدون ترديد عمده ترين پيامد بحران جهاني كه از رهگذر كاهش درآمدهاي نفتي دامن اقتصاد ايران را مي گيرد كاهش شديد درآمدهاي دولت است . بودجه دولت عمدتا متكي بر درآمدهاي نفتي است و به اين ترتيب كاهش اين درآمدها با توجه به روند انبساطي دولت در بودجه سه سال گذشته و عدم توانايي آن در كاهش سريع مخارج عمومي باعث بروز كسري بودجه قابل ملاحظه اي خواهد شد. اين كسري معمولا دولتها را به سمت كاهش بودجه هاي عمراني با هدف تامين هزينه هاي جاري سوق مي دهد كه در شرايط فعلي اتخاذ چنين راهكاري به ركود فعاليتهاي عمراني افزايش طرح هاي نيمه تمام افزايش بيكاري و... دامن مي زند. قطعا اگر دولت در سه سال گذشته از تزريق يكباره درآمدهاي سرشار نفتي به جامعه اجتناب و مازاد درآمدهاي نفتي را به حساب ذخيره ارزي واريز مي كرد مي توانست با استفاده از اين منابع به مديريت اقتصاد در شرايط فعلي بپرداز. "

در خاتمه اینکه درست است که رژیم بربر منش و تاریک اندیش و قرون وسطائی آخوندی هیچگونه همخوانی رابطه ای با دنیای متمدن کنونی جهان ندارد . همچنین از سوی دیگر به دلیل ساختار ارتجاعی و عقب مانده اش دشمنی ریشه ای با علم و دانشگاه و دانشجویان دارد . پس بهمین الیل است که پاسدار گماشته احمدی نژاد اعتراف کرده است که باور به تئوری های اقتصادی ندارد. اما فراموش نشود که پیرو وپرورش یافته ی مکتب امام شیادان خمینی است که گفته بود اقتصاد از آن خر است که عاقبت آن تز معروف اقتصادی خمینی شیاد و تلاش برای قرض السنه ای کردن سیستم بانکی منجر به شرایط حاکم کنونی بر ایران شده است که اوضاع آنگونه بحرانی و نابسامان می باشد که روند صعوی بهای چند ساله ی نفت درست نتیجه ی معکوس پیرامون وضعیت اقتصادی در کشور ودر جامعه داشته است و منجر به شکاف عمیق طبقاتی و دوقظبی شدن وحشتناک جامعه با فاصله ی بسیار گسترده شده است که مشتقات آن تورم و گرانی وافزایش قیمت کالاها و تورم و بیکاری در جامعه شده است که نه اینکه این وضعیت مهار ناپذیر شده است ، بلکه همچنان شتابان در حال رشد می باشد . ولی حاکمان بر خلاف قول داده شده که می خواهند با تعامل دولت ومجلس مهار و کنترلش کنند . در صورتی که با پاک کردن صورت مسئله نه اینکه تلاش برای انکار کردن تورم و گرانی و بحران اقتصادی و مالی می کنند ، بلکه از روی اوج نا آگاهی و غرور و نخوت و خود خواهی ابراز شادمانی از بحران اقتصادی و مالی و بانکی آمریکا هم کرده اند.
هوشنگ _ بهدادیکشنبه 12 آبان ماه سال 1387