نقد و بررسی " كنفرانس اديان يا اجلاس دين ستيزان؟! (يادداشت روز)" روزنامه ی کیهان شنبه 25 آبان ماه سال - 1387
"برای مهار کردن غول از شیشه بیرون زده شده، تلاش و همت جهانی و همگانی لازم است . چون گفته می شود علاج واقعه را باید قبل ا ز واقعه یا فاجعه کرد "
همانگونه که سرمقاله ی روزنامه ی جمهوری اسلامی، در شمارهاامروز این روزنامه پیرامون برگزاری کنفرانس ادیان در نیویورک قلم فرسائی کرده است که همتایش همین موضوع را تعقیب کرده است . بنابراین مشخص است که مرکز تصمیم گیرنده و دیکته کننده می بایست از سوی مراکز اطلاعاتی وامنیتی با همکاری وزارت فرهنگ سانسور و تفتیش عقاید ارشاد باشد که پاسدار محمد حسین صفار هرندی وزیرش می باشد که اکنون اینگونه بطور هستریک سازمان ملل وعربستان سعودی مورد توهین وتهدید تهاجم واقع شده است که چرا برای برگزاری کنفرانس ادیان تلاش کرده اند؟ البته این سیاست تخر یبی و دشمنی با روند مذاکرات صلح در خاور میانه ادامه ی همان نطق وخطبه ی تهدید آمیز لوطی جماران است که در نماز عید فطر سال گذشته ایراد شد و سران کشور های عربی شرکت کننده در کنفرانس صلح آنا پولیس در آمریکا مورد تهید واقع شدند تا که از شرکت در این کنفرانس خود داری کنند .اگرنه موقع بازگشت در داخل کشور های خودشان دچار آشوب و اغتشاش خواهند شد . زیرا که لوطی جماران و سپاه پاسداران سرمایه گذاری برروی عراق و افغانستان و فلسطین و لبنان کرده اند تا که منطقه همیشه بی ثبات و ناامن باشد تا بتوانند هم شرایط صدور بنیاد گرائی و تروریسم آسان تر شود.هم اینکه پیگیری پروژ ه ی هسته ای امکان پذیر گردد .

بنابراین بی جهت نیست از زمان اعلام برگزاری کننفرانس ادیان در نیویرک که سازمان ملل به خصوص بان کیمون دبیر کل سازمان ملل و پادشاه عربستان سعودی در آن نقش داشته اند تا که فضای صلح و عاری از تنش و آشوب در خاورمیانه حاکم شود . بلافاصله از سوی رژیم تروریستی آخوندی واکنش نفی و خصماه نشان داده شد و سیاست تخاصم وتخریب و تهدید در قابل این کنفرانس در دستور کار قرار گرفته شد . البته این سیاست پلید صرفاً با شیوه ی خبری رسانه ای و تبلیغی تحریف شده دنبال نمی شود ، بلکه به موازات اینگونه تبلیغات تهدیدآمیز، شاهد هستیم رزمایش انتظامی و آزمایش موشکی شد. همینطور چگونه اقدامات تروریستی و انفجاری و انتحاری و ناامن سازی و تلاش برای راه اندازی تظاهرات و آکسیون های اعتراضی توافقنامه ی امنیتی میان عراق و آمریکا در عراق راه اندازی شد که رو به افزایش است . همچنین حماس با پرتاب 30 موشک به درون خاک اسرائیل تر غیب شد تا مجدداً بحران نوار موضوع روز شود . حتماً که از طریق حزب الله لبنان نیز بزودی مشابه برای بحران سازی و جنگ افروزی اقدام خواهد شد . زیرا که رژیم تروریستی آخوندی سخت ایزوله ی در منطقه و جهان شده است. از طرف دیگر رژیم تروریستی آخوندی بدون بحران سازی و جنگ افروزی در کشورهای همسایه و منطقه قادر به بقای ننگین خودش نمی باشد .

بنابراین طلبه پاسدار یادداشت روز نویس می بایست ترجیح بند مشابه سرمقاله نویس روز نامه ی جمهوری اسلامی علیه کنفرانس ادیان را دنبال وتکرار کرده ومرثیه وروضه خوانی کرده و تهدید و اتهام زدن را ضمیمه اش کرده اسن و از موضع فرافکنی بقول خودش چند نکته با فایده محوربر گزاری این کنفرانس ادیان وسخنرانی بوش را چاشنی کند.

بالاخره طلبه پاسدار یدداشت روز نویس که به همان عارضه وبیماری روانی پاسدار گماشته احمدی نژاد مبتلا می باشد که آقازاده مهدی خزعلی تازگی ها موفق به کشف آن شده است. بدون آنکه به جز قلم زنان مطبوعات دولتی رژیم تروریستی آخوندی و رسانه های خبرساز دروغین دولتی و امام جمعه های کوک و بزرگ جارچی حکومتی ، کس دیگری وجود نداشته است پس ادعای کذب چهره ها و شخصیت های بی نام ونشان گمنام امام زمانی به عنوان منتقدین برگزاری کنفرانس ادیان اشاره کرده است و درپایان با اعتراف به خوی یاغی بین المللی و پدر خوانده ی تروریسم در جهان رژیم ، تهدید کرده است که محال است رژیم تروریستی آخوندی با امکانات خود وعواملش در منطقه اجازه دهد که به جز رژیم ترروریستی آخوندی که 3 دهه است دین را ابزار سرکوب و خفقان وقدرت و ثروت و صدور تروریسم و بنیاد گرائی جنگ افروزیخود کرده است تهدید کرده هیچ کشوری دیگر با نام دین حق ندارد از اینگونه کنفرانس ها بر گزارکند که توضیح و تشریح این ادعا و تهدید چنین است :

"- البته اعتراض شديد چهره ها و شخصيت هاي مذهبي و سياسي منطقه به برپايي كنفرانس اديان - كه با تلاش قدرت هاي غربي و مباشرت بي دريغ عربستان براي نجات رژيم جعلي صهيونيستي از بن بست مشكلات برگزار شد - نشان مي دهد كه ترفند دسيسه گران نخ نما شده و از كارايي برخوردار نيست و بكارگيري تاكتيك �دين عليه دين�! برملا شده است. مهندسي سياست خارجي جمهوري اسلامي بر مبناي مثلث عزت، حكمت و مصلحت اجازه نمي دهد در حالي كه پاره اي كشورهاي عربي- كه اسم دين را نيز يدك مي كشند- با دين ستيزان و كساني كه دستشان به خون هزاران مسلمان بي گناه آغشته است و اينچنين بي پروا و گستاخانه در پوشش گفت وگوي اديان با يكديگر مراوده دارند؛ در سطح روابط خود با اين كشورها تجديدنظر نكنند و يا اعتراض رسمي خود را اعلام ندارند."

درخاتمه اینکه دیگر جای هیچگونه شک و شهه ای باقی نمانده است تاکه مشخص نشده باشد که سران رژیم تروریستی آخوندی در 3 دهه ی گذشته به نام دین در ایران چه جنایت و خیانت و اقدامات ضد انسانی مرتکب شده اند ؟و چگونه با آن جنگ ضد می و ضد میهنی 8 ساله ی خانمان بر انداز میان ایران وعراق که نعت الهی و دفاع مقدس خوانده و به پیش برده شد چگونه موجب کشته ومجروح و موجی و جانباز و آواره وبی خانمان و پناهنده شدن میلیون ها ایرانی و عراقی شد؟ و چگونه یک قلم هم 1000 میلیارد دلار خسارات مادی و اقتصادی بر جای گذاشت .؟ همینطور چرا با ادعای ام القرای جهان اسلام نامیدن ایران ولوطی جماران رارهبرآن آن خواندن ، حق ویژه ی دخالت گری در امور داخلی کشور های مسلمان را برای خود قائل و محفوظ کرده است و متعاقب آن سیاست تروریسم بنیاذ گرائی را درکشور های مسلمان دنبال کرده است . بنابراین رژیم نامشروع و یاغی بین المللی که یک روز بدون دادن وعده های دروغ به مردم ایران و بحران سازی و تهدید و ایجاد خفقان و اعراب و وحشت و بحرائ سازی و رزمایش و همایش مانور های گوناگون نظامی و انتظامی و آزمایش موشکی در داخل وصدور بحران آفرینی وجنگ افروزی به برون مرز؛ قادر به بقای ننگین خودش نمی باشد . پر واضح است در شرایطی که اوضاع اقتصادی اش بهم ریخته شده و جو نارضایتی عمومی فزونی یافته ودر منطقه و جهان ایزوله شده است. بطوریکه تازگی هاً در هییچک از نشست های منطقه نه دعوت نشده است ، بد تر بلکه اخیراً در کنفرانس ادیان سازمان ملل نیز دعوت نشد و خلاصه اینکه به بازی گرفته نمی شود . زیرا که عامل اصلی بی ثباتی و ناامن سازی در منطقه ی خاورمیانه است . چونکه از طرف دیگر با تلاشی که برای دسترسی به سلاح هسته ای می کند که موجب نگرانی از به خطر افتادن جدی صلح و امنیت منطقه ای و جهانی شده است . بنابراین اکنون می بایست سران رژیم و مبلغان قلم بر دست شان، سخت عصبانی و نگرانی از برگزاری کنفرانس صلح ادیان در نیویورک شده اند که طبیعی است باید برای بر هم زدن و خنثی سازی نتایج مثبتی که این کنفرانس ادیان می تواند در بر داشته باشد؛ با همه امکنات برای خنثی کردن و زدودن آثار مثبت آن در این راستا تلاش کنند . بعلاوه تجربه ی 3 دهه گذشته ثابت کرده که فقط اتخاذ قاطعیت در برابر رژیم تروریستی آخوندی ار ساز بوده است . زیرا که این شیوه یک تصمیم اصولی و.درست برای کنترل مهارش می باشد . در غیر اینصورت هر گونه ادامه ی سیاست خائنانه ی سازشکارانه ی مذاکره و آوانس دادن ونا دیده انگاشتن اقدامات مخربش در کشور های همسایه ومنطقه وعدم کترل ومهار اهداف هسته ای اش می تواند منجر به آنچنان فاجعه ی بشری غیر قابل تصوری شود که با هیچگونه افسوس خوردن وو عذر و بهانه خواهی و پوزش وتوجیکاری کردن جبران پذیر نخاهد بود . پس بدون درنگ باید برای مهار کردن این غول وحشی قرون وسطائی از شیشه بیرون زده شده تلاش و همت جهانی و همگانی کرد. زیرا که گفته می شود علاج واقعه را باید قبل ا ز واقعه یا فاجعه کرد.

هوشنگ- بهداد
شنبه 25 آبان ماه سال - 1387