نقد و بررسی " انتخابات آمريكا و شعار تغيير!" روزنامه ی جمهوری اسلامی سه شنبه 14 آبان - 87
"شعار تغییرات در آمریکا دروغین و عوامفریبانه است . زیرا آمریکا تغییر پذیر نیست. تنها تغییر ورود یک ساه پوست به کاخ سفید است ."
فردا روز نمایش انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا می باشد که نتیجه و حاصل پایان یک رقابت طولانی انتخابات ریاست جمهوری ماراتونی با هزینه ی تبلیغاتی 2 مییار دلاری در آمریکا مشخص خواهد شد که چه نامزدی راهی کاخ سفید می باشد . اما از سوی دیگر امروز اشغال سفارت آمریکا در تهران نیز وارد سی امین سال اشغال گری خود شده است . البته این اشغال گری بستر ساز روابط میان دو کشور در 3 دهه گذشته و رمز وکلید ماندگاری رژیم تروریستی آخوندی بوده است . همچنین ک موجب دچار نوسانات گونانی شده است که فقط بخشی از فعالیت و اقدامات لابی های پنهانی از پشت پرده همچون داستان مک فارلین برون فتاد و علنی شد که مایه ی آبریزی برای دو طرف مدعیان خصم شد. اما از طرف دیگر اکنون فرصتی هم برای سرمقاله نویس پیش آمده است تا پرامون انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قلم فرسائی کند وآنگونه که خود می خواهد عقده گشائی نماید و نتیجه گیری کند گر چه شعار تغییرات در آمریکا سر داده شده است . ولی بهیچ وجه چشم انداز تغییرات مثبتی در پیش روی نمی باشد . به خصوص در مورد تغییر روابط با رژیم تروریستی آخوندی نمی تواند هیچگونه تغییری انجام گیرد.

بهر حال در ابتدای سرمقاله با فاکت فرافکنانه بقول خودش که از دوران انتخابات لیندون جانسون دمکرات که آورده است نتیجه گرفته است که این تاکتیک شعاری � تبلیغاتی � انتخاباتی تغییرات عوافریبانه برای جلب آرا و راه یافتن به کاخ سفید بود و افزود اکنون نیز همین شیوه را حزب دمکرات شگرد و دستآویز تبلیغاتی خود برای عوامفریبی و پیروزی کرده است تا که یک سیاه پوست وارد کاخ سفید شود که تنا تغییر همین است.

اما بسیار جالب کمدی و صد البته شنیدنی می باشد که اکنون دیگ به دیگ گفته رویت سیاه باد و گله از بس سیاه بودنش کرده تا توانسته باشد اینگونه با فرافکنی و سیاه نمائی کردن پرونده ی سیاه و ننگین خودش را سفید کند. واقعاً که از سوی دیگر چقدر کمدی و تراژدیک نیز می باشد که رژیم نامشروع و ضد مردمی و قرون وسطائی که مطلقاً تغییر و اصلاح نا پذیر نمی باشد . زیرا که که هر گز تعلق به دنیای کنونی ندارد . ولی مدعی شده است که آمریکا تغییر پذیر نیست و سر دادن شعار تغییرات صرفاً شعار انحرافی و عوامفریبانه و تاکتیک و شگرد تبلیغاتی در راستای پیروزی حزب دمکرات می باشد.

در خاتمه اینکه سرمقاله نویس می داند که در زمان کار تر رئیس جمهور دمکرات آمریکابود که فضا باز سیاسی زمان شاه در ایران به وجود آمد . البته چون با تأخیر تحمیل و اجرا شد به دلیل با لا بودن جو نارضاتی عمومی کمک به شروع و ادامه دار شدن تظاهرات و سقوط شاه کرد. همینطوردر همین دوران بود که دست به اجرای طرح اشغال سفارت آمریکا در 13 آبان سال 58 تهران زده شد که سالگرد آن روز گذشته بود. البته به نفع حزب جمهوریخواهان گروگان های کارکنان سفارت آمریکا که خمینی اینان را جاسوس خواند و وعده ی محاکمه شن شان را داده بود آزاد شدند . همچنین در دوران جمهوری خواهان که ریگان رئیس جمهورشان بود رفسجانی در تهرن با مک فارلین نماینده ی ویژه ی ریگان دیدار و ملاقات داشت و کیک وکلت و کتاب دریافت کرد . بعلاوه در دوران بوش از حزب جمهوریخواهان بود که حاکمان تهران با همکاری کردن در اشغال نظامی افغانستان وعراق به خواست و آرزوی خودشان رسیدند . یعنی با سقوط این دو دشمن شرایط حضور و یکه تازی اشان در این دو کشور فراهم شد و صدور روریسم و بنیاد گرائی به منطقه را گسترش دادند . ضمن اینکه با بودن رئیس جمهور بوش بود که کمک کرد تا رقیب اصلاح طلب حذف گردند . اکنون نیز رحیم مشائی معاون رئیس جمهور پاسدار احمدی نژاد به آمریکا سفر کرد تا پیام های ویژه ببرد. بنابراین مشخص است که سرمقاله نویس زیاد راضی از رئیس جمهور شدن اوباما نباشد و به آن دل بستگان دل خوش کرده به پیام تغییرات در آمریکا که فکر می کنند آمدن اوباما به نفع اینان تمام شود پیام و هشدار داده است که صابون بر دلتان نمالید که هیچ خبری نیست . تازه این هشدار را که داده چاشنی آن کرده است به شرط اینکه اوبا ما ترور نشود.
هوشنگ - بهداد
سه شنبه 14 آبان - 87