نقد وبررسی " فرصتي استثنائي براي عراق" روزنامه ی جمهوری اسلامی چهار شنبه 15 آبان ماه 1387
"بازهم اعترا ف به سیاست دخالت گری در امور داخلی عراق و تلاش برای لغو توافقنامه ی امنیتی میان آمریکا و عراق با تأکید بر خراج نظامیان آمریکائیان از عراق"
بازهم همچون گذشته پرسش است که عراق چند کشورهمسایه دارد؟ چرا هیچ یک از این کشورها همچون رژیم تروریستی آخوندی حسیاست توأم با نگرانی نسبت به مسائل عراق ندارند و عطش دخالت گری و تدارک اقدامات تروریستی و ناامن سازی در عراق ندارند ؟ دلیل پیگیری این سیاست دخالت گری در عراق ناشی از چیست؟ برای چه به نام مردم عراق این سیاست دنبال می شود؟ آنهم در شرایطی در داخل ایران این رژیم از سوی مردم خود حمایت و پشتیبانی نمی شود. زیرا که اگر چنانچه روزی فرصتی حاصل شود که رژیم جهل و جنگ و جنون وخرافه و دین فروش آخوندی مجبور شود تا که تن به انتخابات آزد دهد. یااینکه دست از سرکوب و رعب وارعاب و وحشت و ضرب و شتم و خفقان وسرکوب در جامعه بردارد و شکنجه و زندان ودار و شلاق و اعدام را متوقف کند تاکه مردم ایران بتوانند راهی خیابان ها شوند وفریاد بلند مرگ بر دیکتار سر دهند که اکنون در دانشگاه ها از سوی دانشجویان فریاد زده می شود وآنگاه این پژواک در سراسر ایران طنین انداز خواهد شد. سپس ماهیت ضد مردمی و نامشروع بودن رژیم تروریستی آخوندی نمایان وبرجسته خواهد شد و جهان به خصوص مردم عراق به وضوح خیلی بیش از شرایط کنونی متوجه خواهند شد که واقعیت ضریب تنفر مردم ایران نسبت به حاکمان رژیم تروریستی آخوندی چه میزان است که اینگونه سرمقاله نویس بطور وارونه با ضریب دخالت گری سپاه قدس و سایر عوامل و مهره های نفوذی در کابینه و پارلمان عراق وارونه ادعا می کند که این رژیم نماینده و سخنگوی مردم عراق نیز می باشد که حق ویژه دارد در امور داخلی عراق بطور گسترده فضولی کند و به نام مردم عراق در عراق دست به جنایت و اقدامات تروریستی و خرابکاری و ترور انفجار و ناامنی بزند .

از سوی دیگر ا سرمقاله نویس در نهایت خود خواهی و طلبکاری نسخه صادر کرده است که هم می بایست توافقنامه ی امنیتی آمریکا و عراق لغو شود .هم اینکه نیروهای نظامی آمریکا از عراق خارج شوند. البته مشخص نیست که حق و امتیاز ویژه سخنگو ونماینده ی تام الاختیار را کدام مرجعی به سرمقاله نویس داده است ؟ البته که وی بلند گوی لوطی جماران و سپاه پاسداران می باشد که چنین ادعای وارونه ای می کند. زیرا که رژیم بی افق و بی آینده ی تروریستی آخوندی بدون صدور تروریسم و بنیاد گرائی و سرکوب و ارعاب ووحشت داخلی هر گز امکان بقاء ندارد. زیرا که رهبر لوطی جماران و سایر مسئولان رژیم تروریستی آخوندی به وضوح و صدای بلند فریاد زده اند که سرنوشت و امنیت و شانس ادامه ی حیات ننگین شان به حضور و داخلت گری در امور داخلی عراق پیوند وگره خورده است که اتوماتیکی می بایست در امور داخلی عراق دخالت کنند.

همچنین سرمقاله نویس ضمن اینکه دایه مهربانتر از مادر برای مردم عراق شده است . نقش و کیل مدافع سخنگوی اینان و بقول خودش مراجع تقلید هم شده که فتوا صادر کرده است اینان با توافقنامه ی امنیتی دولت عراق با آمریکا موافقت نخواهند کرد و فاکت و دلیلی هم که ارائه کرده ترتیب دادن نمایشات تظاهرات فرمایشی ضد آمریکائی و توافقنامه می باشد که از سوی سپاه قدس و سفیر تروریست حسن کاظمی قمی در بغداد ساماندهی می شود که در حقیقتهمین اعتراف، اذعان آشکارا داخلت گری در امور داخلی عراق می باشد که خواست رژیم از زبان مردم عراق بیان و پیگیری می شود. البته همین اعتراف اثبات کننده عامل اصلی بی ثباتی و ناامنی عراق نیز می باشد.به خصوص اینکه به مقتدی صدر اشاره شده است که نه اینکه مهره ی دست نشانده ی رژیم تروریستی و سپاه پا سداران می باشد ، بلکه همیشه یک لنگش در ایران می بشد و از اینجاخط و خطوط و رهنمود در یافت می کند . بهمین دلیل سپر سپردگی وی به رژیم تروریستی آخوندی می باشد که سر مقاله نویس مجبور شده است به عنوان برگ برنده ی بازی همچون حزب الله لبنان اشاره و تأکید کند که آمریکا می بایست بدون چون وچرا عراق را ترک کند. اگر مدعی در گفته ی خود صادق است می بایست زود تر از آمریکا عراق را ترک کند تا که مردم عراق خود تصمیم گیری کنند تا که نیاز نباشد ا نماینده و سخنگو و وکیل مدافع تسخیزی داشته باشندکه چنین خواسته خودش در عراق رابه نام مردم عراق دنبال و بیان کند :
مردم عراق و مرجعيت كه پايه اصلي تصميم گيري هستند با هرگونه توافق يا قراردادي كه راه را بطور كاملا روشن و بدون ذره اي ابهام براي خارج شدن اشغالگران از عراق باز نكند موافقت نخواهند كرد. راه پيمائي هاي گسترده روزهاي اخير در بغداد و بصره و نجف و ساير شهرهاي عراق نشان داد مردم عراق حاضر به پذيرش هيچ چيزي غير از خروج بي قيد وشرط اشغالگران از كشورشان نيستند. اين مردم همانطور كه اشغالگران انگليس را وادار به ترك عراق كردند قطعا آمريكا را هم وادار به خروج خواهند كرد و زيربار قراردادهاي تحميلي نخواهند رفت . كمااينكه مرجعيت نيز چنين قراردادهائي را نخواهد پذيرفت . اينكه آيت الله سيستاني همين هفته با صراحت هرگونه تاييد توافق نامه امنيتي را رد كرد همين واقعيت را گوشزد مي كند. آيت الله سيدكاظم حائري نيز كه از مراجع ذي نفوذ ميان مردم عراق است با صراحت اعلام كرده امضاي اين توافق نامه هيچكس را ملزم به اجراي آن نخواهد كرد. ايشان مخالفت خود را با اصل توافق نامه با صراحت ابراز داشته است. نفوذ جناح صدر در ميان توده هاي مردم عراق را نمي توان ناديده گرفت . اين وزنه مهمي است كه قدرت برهم زدن هرگونه سازشي را دارد. راه پيمائي هاي روزهاي اخير كه در تاريخ عراق كم نظير بوده به خواسته جناح صدر صورت گرفته و نشان دهنده قدرت و نفوذ فوق العاده اين جناح در ميان مردم عراق است"

در خاتمه اینکه سرمقله نویس بدون آنکه به خوی و خصلت تروریستی و سیاست صدور تروریسنم ودخالت گری رژیم تروریستی آخوندی در امور داخلی عراق و کشورهای همجوار و منطقه اشاره ای کند . در عوض خطاب به رئیس جمهور جدید آمریکا گفته است که اکنون زمان آن فرا رسیده است که در سیاست تجاوز گریانه ی آمریکا تجدید نظر کند و نیروهای نظامی آمریکائی را از عراق خارج کند . ز طرف دیگر در دنباله تأکید وتأئید خوی و خصلت تجاوز گری آمریکائی اجازه چنین اقدامی را نمی دهد . همینطور ا مشابه ی همین اخطار را به دولتمردا ن عراق داده است که گفته می بایست از این فرصت بدست آمده در آمریکا استفاده کنند و فشار خود برروی آمریکا برای لغو توافقنامه ی امنیتی و اخراج نظامیان آمریکا از عراق را افزایش دهند تا که عراق بطور انحصاری حیات خلوت رژیم تروریستی آخوندی باقی بماند.

هوشنگ - بهداد
. چهار شنبه 15 آبان ماه 1387