نقد و بررسی " قرارداد ادامه اشغال! (يادداشت روز)" روزنامه ی کیهان 28 آبان ماه سال - 1387
"راستی راستی رهبران و مسئولان و قللم بر دستان رژیم تروریستی ، باورشان شده که عراق حیات خلوت شان شده و جزو حق یژه اشان هست هرکاری که می خواهند در این کشور بکنند "
پس از 3 دهه عملکرد رژیم تروریستی آخوندی و دولتمردانش، اکنون آنگونه شفاف می باشد که نیاز چندانی به توضیح و تشریح نمی باشد تا که گفته شود شرایط کنونی چگونه است وتورم و گرانی چه می کند ومردم این چه می کشند؟ زیرا وقتیکه پاسدار گماشه احمدی نژاد در سفر اخیرخود به استان مازندران اعتراف می کند که 70% ثروت و امکانات کشور در اختیار 30 اقلیت % می باشد . حال بماند که این رقم از 20% به 30 % جا به جا شده است. ولی در مجموع همین اعتراف آنگونه روشن است که اکثریت جامعه محروم می باشند که پاسدار گماشته احمدی نژاد به آن اذعان کرده است که اوضاع چگونه است . اما در یک تناقض آمیز خودش این یک پاسدار غارتگر میلیاردی را به عنوان نامزد وزارت کشور معرفی کرده و امروز قرار است که مجلس کمدی و دکوری و انتصابی هشتم به وی رأی اعتماد بدهد یا ندهد. با این وجود این پاسدار گماشته احمدی نژاد بدون آنکه به ریشه ی این شکاف عمیق طبقاتی در جامعه اشاره کند ناچار شده است تا که از موضع عوامفرییی برای مردم محروم ایران اشک تمساح بریزد .
بنابراین راندمان 30 ساله ی دولتمردان که اکنون به چنین شکاف عمیق طبقاتی رسیده است گه هرروز هم بیشتر می شود . به وضوح ثابت می کند که عملکرد 3 دهه ی گذشته دولتمردان رژیم تروریستی آخوندی چگونه بوده است؟ به خصوص اینکه اعتراف شده است تا چه اندازه عوامفریبی و دجال گری خمینی شیادانه بود که صحبت باوعده دادن حکومت آینده به مستضعفان و پا بر هنگان می کرد ؟همچنین چه اندازه این پیش بینی وی درست در آمده که گفته بود اقتصاد مال خر است . زیرا که اکنون هم اقتصاد خرت وخری شده است . هم اینکه اقتصاد در اختیار همان خران صاحب اقتصاد شده می باشد . برای اینکه پاسدار گماشه احمدی نژاد بطور آشکار اعتراف کرده ست که باور به تئوری های قتصادی ندارد.
نتیجه اینکه در شرایطی که اوضاع اقتصادی کشور خراب است وچشم انداز بهبودی هم وجود ندارد . چونکه با کاهش بهای نفت افزایش کسری بودجه ادامه دارد . از سوی دیگر افزایش واردات و تورم و گرانی و فقر و بیکاری هم در کنار رشد سرکوبگر ی و رزمایش و همایش انتظامی و بسیجی و پاسداری با آزمایش موشک دور بردی هم گسترش یافته است که در مجموع برای فرار از وضعیت موجود و عدم پاسخگوئی به مطلبات ووعده و قول های داده شده به مردم می بایست به دستأویز بحران سازی داخلی یا صدور آن به برون مرز تلاش کرد . به خصوص اینکه اکنون داستان توافقنامه ی امنیتی میان آمریکا و دولت عراق مطرح می باشد . پس اکنون طلبه پاسدار یادداشت روز نویس همون برنامه ریزان پشت پرده تصور کرده که شرایط موجود عراق فرصت مناسب برای دخالت گری بیشتر در امور داخلی عراق می باشد تا که با بی خیال شدن مردم ایران ومطالبات شان، از موضع دایه مهربانتر از مادر برای مردم عراق ظاهر شود و به عنوان وکیل مدافع تسخیری مردم عراق، حفظ حق ویژه هرگونه اظهار نظر و دخالت گری در امور داخلی عراق برایش محفوظ است.
یعنی با اینگونه دخالت گری ها و اعتراف آشکار مخالفت کردن با توافقنامه ی امنیتی میان آمریکا و دولت عراق، هم علیه ی کابینه ی عراق ایستاده است که چرا این توافقنامه را تصویب کرده است؟ هم اینکه دولت عراق را ضد مردم عراق دانسته است که در نظر سنجی سربازجو حسین شریعتمداری ادعا شد 88% مردم عراق مخالف این توافقنامه هستندد . هم اینکه آنگونه تحلیل داده شود که گویا پارلمان عراق در بست در اختیار لوطی جماران و سپاه پاسداران و طلبه پاسداران یادداشت روز می باشد و اینان نمایندگان همان 88% مردم عراق می باشند که در نظر سنجی دروغین به نام مردم عراقی خوانده شده ی مخالف توافقنامه ی امنیتی می باشند که بر خلاف کابینه ی عراق کابینه ی عراق به این توافقنامه ی امنیتی را به تصویب نه خواهند رساند.
در خاتمه اینکه وظیفه ی یک حکومت دمکراتیک و مرد می چیست؟ مگر غیر از این است که دولت مردانش می بایست همه ی هم وغم مسئولان و امکانات کشور در همه سطوح را بسیج کنند تا که هرچه بیشتر طرح های عمرانی و اقتصادی و صنعتی و کشاورزی و علمی تحقیقی و پژوهشی و تولیدی و رفاهی و خدمت رسانی کشور گسترش یابد تا ضمن ترقی و پیشرفت شکوفائی اقتصادی کشور رفاه و آسایش وخدمات رسانی بیشری برای مردم فراهم شود وهرچه بیش تلاش شود تا که نیاز و مطلبات مردم بر آورده گردد . یعنی اینکه در مرحله ی اولویت دادن ها، مردم و توسعه وترقی و پیشرفت کشور می باشد ، نه اینکه مسئولان و دولت مردان مردم را به حال خود رها کنند ، بلکه با برپائی مانور ها و رزمایش و همایش و موشک های دور برد نظامی تلاش کنند فضای حکومت نظامی اعلام ناشده در جامعه حاکم گردد و به موازات آن هر روز مسئله ی دخالت گری در کشور های همجوار در دستور کار قرار خود دهند وبا جدیت تمام این سیاست را دنبال کنند. بدتر اینکه طوری وانمود کنند که معنی و مفهوم اینگونه سیاست بمنزله ی نماینده و هم سخگنوی مردم کشور همجوار یا دیگر می باشد که از حق ویژه ای هم بر خوردارهستند که می بایست اهداف مشخص با پوشش و عنوان دلسوزی برای مردم کشور دیگر تصمیم گیری و نسخه تجویز کنند که اینان چه باید بکنند و چه باید نکنند؟ بنابراین سیستمی که چنین می پندارد و اقدام می کند . مگر غیر این است که رهبران و مسئولان و مبلغان شان خود حکم صادر می کنند که آنگونه که مهدی خزعلی در مورد بیمار روحی روانی پاسدار گماشته احمدی نژاد گفته در مورد همه رهبران و مسئولان این نظام صدق می کند و واقعیت دارد. همینطور چون نظام چون نامشروع و ضد مردم و متزلزل می باشد. پس مسئولانش برای بقای خودشان مجبور می باشند تاکه دست به اینگونه اقدامات بزنند تابا صدور بحران و تروریسم و بنیا د گرائی به برون مرز، با منحرف کردن ااذهان عمومی شاید روزنه ای برای باج گیری باز شود تا بتوانند با دخالت گری برای بقای حکومت ننگین خودشان دست و پا کنند .
هوشنگ � بهداد
آبان ماه28 سال - 1387