نقد و بررسی " در مذمت خوشبيني(يادداشت روز) روز نامه ی کیهان پنجشنبه 16 آبان ماه سال 1387"
" با توهین به بوش و عملکردش، ا ز اوبام وطرح 3 بعدی اش، باخواب رؤیائی مذکره بدون قید و شرط و صفر بودن احتمال تاجم نظامی و گسترش تیرگی روابط با اسرائیل گفته شده است"
طبق تحلیل و تفسیری که سربازجو پاسدار یادداشت روز نویس از نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ارائه داده است ؛ بوش را اردنگ لنگی خوانده است . همچنین وی را لکه لنگی بر دامن اهل سیاست آمریکا دانستته و نتیجه گیری کرده است که جان مک کی قبل از باختن به او باما به بوش باخته بود. زیرا که اگر هر کاندید دیگری از حزب جمهوریخواه آمریکا هم به جای جان مک کی قرار می گرفت باز هم به دلیل عملکرد بوش بازنده می شد. چونکه وی باور دارد دفاع کردن از بازنده پیروزی ندارد . یعنی نا خواسته قلم بر دست جایگاه مشابه پاسدار گماشته احمدی نژاد در ایران رابه تصویر کشانده است که هرباند وجریانی که بر روی وی سرمایه گذاری کند بازنده می شود . به خصوص با دسته گلی که وزیر دکوری کشور علی کردن استیضاح وعزل شده بر آب داد . ببد تر اینکه از سوی دیگر مشخص شد که تعداد حامیان پاسدار احمدی نژاد در مجلس کمدی و دکوری وانتصابی هشتم فقط 45 نفر می باشد.

اکنون مشخص نیست چراوقتی که شرایط درون خانه چنین مفتضح و بحرانی می باشد پاسدار یادداشت روز نویس تلاش مذبوحانه کرده است تا با پاک کردن صورت مسئله فرافکنانه از بوش و جامعه ی آمریکا نقادانه طلبکاری کند؟ البته که پرواضح است که چرا ندارد . زیرا که ساختار و ماهیت حاکمان غارتگر و عوامفریب و دین فروش وجنگ افروز آنگونه است که، شیادانه در تصویر کشیدن ومارقالب کردن وگریز بر صحرای کربلا زدن ووارونه گوئی چنین حرفه ای می باشند. زیراکه حاکمان نه صداقت دارند ونه با مردم ایران روراست هستند و نه تا کنون حرف و قول های راست زده اند و نه هرگز قادر به دفاع کردن از عملکرد خود و پاسخگوئی به مطالبات انباشت شده و پرداخت نا شده ی مردم ایران می باشند . بنابراین پیوسته برای فرار از مسئولیت بدنبال دستأویزداخلی و بیرونیمیگردند تا برای منحرف کردن اذهان عمومی با آدرس غلط دادن بتوانند حکومت ننگین خودشان را روی پا نگه دارند.برای همین اصلاًبرایشان مهم نبوده ونمی باشد که چرا جامعه دو قطبی شده است؟ چرا 80% جمعیت کشور برزیر خط فقر اقتصادی زندگی می کنند؟ چرا تورم وگرانی لجام گسیخته و افزایش قیمت کالا ها و فقر و بیکاری در جامعه بیداد می کند؟ در عوض برای تضمین بقای حکومت ننگین خودشان به دنبال دسترسی بمب اتم می باشند. همینطور برای ایجاد حاشیه ی امنیتی و تقویتی این هدف چگونه سیاست دخالت گری در امور داخلی عراق و با تلاق کردنش و یا با دفاع کردن از حزب لبنان جنگ 33 روزه با اسرائیل راه اندازی شود و لبنان تبدیل به سر زمین سوخته گردد ؟ یا اینکه چگونه تلاش شده که جنگ داخلی در فلسطین با برپائی شود و نوار غزه با دولت اسلامی جدا گردد؟ البته که با دجال گری واشک نمساح ریزی و دفاع کردن از مردم عراق و فلسطین ولبنان و.. اهداف کثیف و شیطانی و پلید خودشان را تعقیب و اجرا کرد اند.

مسخره تر اینکه بدون اینکه مدعی قلم بر دست فرافکن به ماهیت تغییر و اصلاح ناپذیر بودن رژیم تروریستی آخوندی اشاره کند و بگوید برای چه دارای کار نامه ی سیاه بس ننگین رکورداری جهانی نقض حقوق بشر می باشد، در عوض پرسش کرده است که مگر اباواما چکارمی تواند بکند یا اینکه تغییراتی را به وجود دارد یا اینکه می خواهد و قادر به انجام آن می باشد؟

بالاخره اینکه پاسدار یادداشت روز نویس تابلوئی از سیاست تبلیغاتی ریاست جمهوری اوبامارا ترسیم کرده که بقول خودش 3 بعدی می باشد که گفته برخی تاکتیکی می باشد که شامل تشدیدفشار های جهانی با افزایش مشوق ها و گفت وگو ومذاکره ی بدون قیدوشرط می باشد و بر خلاف رقیب دوم خردادی هاکه بنا بر نظرسربازجو حسین شریعتمداری که نقل قول ازحزب کار گزاران حسین مرعشی برادر همسر رفسنجانی کرده که وی گفته پیروزی دمکرات ها پیروزی مدعیان اصلاح طلبان رابه دنبال خواهد داشت . وی نتیجه گرفته است که موضع اوباما علیه ی رژیم تروریستی آخوندی سفت و سخت و خطرناک تر از بوش می باشد . زیرا که وی تلاش می کند تا اجماع بیشتر جهانی تحریم هاعلیه ی رژیم تروریستی آخوندی را بسیج کند . اما از سوی دیگر چشم به سیاست های دیگری نیز دوخته است . ازجمله گفته اکنون شانس کوچک برخورد نظامی به صفر در آینده رسیده است . یعنی اینکه مسئولین پیگیر هسته ای رژیم تروریستی آخوندی بدون واهمه و نگرانی فشار یا تهاجم نظامی اهداف هسته ای خودشان را تا رسیدن به سلاح هسته ای دنبال خواهند کرد . همچنین از طرف دیگر نظر بر افزایش و دامنه دار شدن اختلاف میان دولت اسرائیل به کاخ سفید داده است و افزوده هم اکنون این اختلاف وجود دارد و این نفاصله عمیق تر خواهد شد . یعنی یک تحلیل رؤیائی بزک نمیر بهار میاد کمبیزه با خیار میاد ارائه داده است.

در خاتمه اینکه مهمترین موضوعی که پاسدار یادداشت روز نویس به آن اشاره نکرده است که می تواند اختلاف جدی میان حزب دمکرات و باند مافیائی حاکم برایران را تشدید کند موضوع نقض سیستماتیک حقوق بشردر ایران است. زیرا که با فضائی که در انتخابات اخیر آمریکابه وجود آمد و سخنرانی که اوباما پس از پیروزی خود کرد . پیگیری جدی موضوع حقوق می تواند حربه ی اساسی و فشار برروی سیستم های دیکتاتوری و مستبد ونقض کننده ی حقوق بشر باشد که رژیم مذهبی و تروریستی آخوندی بدترین آن در جهان می باشد. به خصوص اینکه یکی از اهرم ها ی کلیدی سیاست خارجی حزب دمکرات همین موضوع رعایت حقوق بشر است . همانگونه که اشاره شد در شرایط کنونی که درآمریکا به وجودآمده است، بیش از گذشته می بایست حزب دمکرات از این حربه استفاده کند تا حیثیت از دست رفته ی آمریکا درسطح جهان باز سازی شود. بنابراین این سیاست پیگیری نقض حقوق بشر هر گز نمی تواند مورد خوشآیند رژیم تروریستی آخوندی باشد. یهمین دلیل هم پاسدار قلم بردست و یادداشت روز نویس شده عمداً هیچگونه ای اشاره ای به این موضوع نکرده است
.
هوشنگ � بهداد
پنجشنبه 16 آبان ماه سال 1387