نقد و بررسی " وضعيت سفيد (يادداشت روز) " روزنامه ی کیهان پنجشنبه 7آذر ماه سال 1387
دفاع از عدم عقب نشینی غنی سازی اورائیوم پروژه ی هسته ای و با تأکید بر بی تأثیر بودن هرکه رئیس جمهوری دوره ی دهم شود"
جالب است که سربازجو پاسدار یادداشت روز نویس تغییر شکل و هویت داده وبی نام ونشان شده است. یعنی اینکه هم فرم و شکل روزنامه ی پرونده و سناریو ساز کیهان اطلاعاتی و امنیتی و پادگانی تغییر کرده است . هم اینکه یادداشت روز نویس نیز، گمنام امام زمام زمانی و بی هویت و نام و نشان شده است . البته با تحلیلی که ارائه شده است مشابه و ناشی از تغییرات جدید در این ورق پاره است . یعنی تداعی کننده ی همان مثل مورچه و شتر و باران شده است که گفته می شود زمانی در کویر رگبار تنذی وزید و در جای پای شترکویری گودالی ایجاد شد و در آن آب باران جمع شد که مشرف بر لانه ی مورچه ای بود که از ترس آب گرفتگی بیرون زده و سراسیه و در حال فرار کردن شتر را مخاطب قرار داد و گفته بود که چرا فرار نمی کنی؟ شتر گفته بود مگرچه اتفاقی افتاده که باید فرار کنم؟ مورچه گفته بود که مگر نمی بینی که باران وسیل جاری شده دارد دنیا را با خود می برد؟ شتر گفته بود نه اینگونه خبری نیست . فقط کمی باران زده است و دنیا سر جای خودش می باشد و چیزی هم تغییر نکرده جز اینک لانه ی ترا آب فرا کرده و آب برده که خیال می کنی دنیا را دارد آب می برد .

آری اکنون داستان سربازجو پاسدار قلم بر دست می باشد که چون انتخابات در آمریکا شد و اوباما از حزب دمکرات به جای بوش آمده و ضمناً مشکل اقتصادی و ملی در آمریکا هم اتفاق افتاده است که ترکش آن اگر چنانچه در ایران اگر تأثیر گذاری اش بس بالا نباشد کم هم نیست . ولی پاسدار قلم بر دست تصور کرده است که وضعیت فوق العاده گذشته علیه پرونده ی هسته ای رزیم تروریستی آخوندی، نه اینک تغییر کرده است ونه فضا و فشار مثل گذشته در کار نمی باشد ، بلکه شرایط آنگونه تغییر کرده است که بهترین فرصت برای رژیم تروریستی آخوندی به وجود آمده است که در عراق می تواند دست به اقدامات گسترده ی تروریستی و ناامن سازی و تظاهرات بزند و اعضا و برخی مهره های خریداری شده و نفوذی و حامی طلبه مقتدی صدر در پارلمان عراق به دلیل اینکه وی در ایران به گروگان گرفته شده است فعال کند پسمی اتواند از طریق فشار وتهدید برروی میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان آوردن ووی را به تهران کشاندن و برنامه های دیدار وملاقات گذاشتن تا پیام حمایت به مخالفان در پارلمان عراق منتقل شود که به توافقنامه ی امنیتی آمریکا و عراق رأی داده نشود .

همچنین قبل از آن از طریق حماس تلاش شد تا بر پرتاب کردن موشک و راکت به درون خاک عراق ، ارتش اسرائیل را وادار کرد تا اقدام واکنشی کند تا که اکنون با محاصره شدن نوار غزه فرصت طلبانه بتواند با فراموش کردن نقش اصلی بحران و غائله آفرینی رژیم تروریستی در محاصره ی ناز غزه و با اشک تمسا ح ریزی برای فلسطینیان نوار غزه دست به جنگ تبلیغاتی گسترده بزند که بلی شرایط لیه اسرائیل و آمریکا و به سود رژیم شده است . البته همه ی این طراحی توطئه ها در دفاع از سلاح هسته ای می باشد.

از سوی دیگر پاسدار قلم بر دست تصور کرده است که این شرایط موقت پایداراست که می شود یکه تازی کرد . یعنی اینکه می بایست از خلاء جا به جائی قدرت در آمریکا به دلیل انتخابات جدید می توان هم در عراق وهم در لبنان و در نوار غزه دست به یکه تازی زد . هم اینکه تخته گاز اهداف پروژه هسته ای را پیش برد واز پر داخت هیچگونه هزینه ای مصون ماند. ه در پاسدار یادداشت روز نویس ذوق زده شده و خیال کرده هر کاری می توان انجام . سپس پیرامونش تحلیل و نظریه پردازی دلخواه کرد. زیرا که مدعی شده است اکنون در آمریکا و اسرائیل هیچگونه دولتی عملاً وجود ندارد.

در خاتمه اینکه پاسدار یادداشت روز پس از ارائه تحلیل تکراری گذشته که تناقض آمیز می باشد . برای اینکه از یک سو شرایط کنونی را که مدعی شده به دلیل اینکه در آمریکا و اسرائیل دولت نیست و موضوع عراق و افغانستان به حال خود رها شده پس شرایط به نفع رژیم تروریستی آخوندی تمام شده است. ولی از طرف دیگر این شرایط را موقتی دانسته و افزوده که پس از گذر از این شرایط موقتی مجدداً فشار برروی پرونده ی هسته ای رژیم تروریستی آخوندی افزایش خواهد گرفت . همینطور در دنباله طبق تحلیل فرمول بندی شده از شرایط منطقه و گروه 5+1 و استقلال اروپا و نقش فشار آمریکا، آنگاه تأکید کرده که شر ط و شروط مذاکره بر داشته شده و بر عدم عقب نشینی غنی سازی افزوده است مشروط بر اینکه گفته غرب منتظر می ماند که وضعیت سمت و سوی و نتایج خیمه شب بازی انتخابات ریاست جمهوری دوره ی دهم در ایران چه خواهد شد؟ آنگاه نتیجه گیری کرده است که رئیس جمهور هر که شود چیزی تغییر نخواهد کرد. و لی عجیب که با افزوده که بر خورد مخاطبان محتاطانه و محافظه کارانه تر از گذشته نسبت به پروژه ی هسته ای خواهد بود . یعنی اینکه بطور غیر مستقیکم گفته است که هم شرایط به نفع رژیم تروریستی آخوندی پیش می رود .هم اینکه نه اینکه هیچ علائمی از عقب نشینی اورانیوم غنی سازی وجود ندارد ، بلکه به دلیل شرایطی که به وجود آمده که در آمریکا و اسرائیل دولت وجود دارد بر شتاب و سرعت بخشیدن به اهداف هسته ای افزوده و به پیش، برده می شود. ناگفته نماند که معلوم نیست که اگر شرایط آنگونه است که پاسدار یادداشت روز نوس تحلیل داده است . پس چرا اشاره نکرده که دلیل افزایش اعدام ها در جامعه و چاقو کشی پاسدار احمدی نژاد و تهدید کردن رفسنجانی و سیاست زنجیره ای مانور و همایش و رز مایش انتظامی و بسیجی و آزمایش موشک دور برد پاسداران و دیدار و ملافقات و سان دیدن با بسیج و ارتش لوطی جماران با پاسدار احمدی نژاد برای چیست؟
هوشنگ � بهداد
پنجشنبه 7آذر ماه سال 1387