نقد وبررسی " كلاه گشاد !(يادداشت روز)" روزنامه کیهان سه شنبه اردیبهشت18 ماه سال 1387
" تهدید کردن نظامیان آمریکا و نخست وزیر دست نشانده ی عراق که توافق نامه ی نظامی � امنیتی با هم دیگر منعقد نکنند."
قبلاً مشابه وعنوان همین کلاه گشاد را سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری شکنجه گر وپرونده ساز برای پاسدار احمدی نژاد بکار برده بود که مرتبط با عفو ملوکانه دادن به جاسوس و دلال دو جانبه هوشنگ امیر احمدی بود که خطاب به این پاسدار احمدی نژاد گفته بود که سکوت شما در برابر ادعا و افشاگری هائی که این جاسوس و دلال دو جانینه با صدای آمریکا کرده و گفته که با تو وسایر مسئولان رد بالای نظام در تهران دیدار داشته است و افزوده در سال نوآوری و شکوفائی اقتصادی که لوطی جماران در پیام نوروزی خودش داد .حامل پیام برای ایجاد روبط با آمریکا جزو نوآوری و شکوفائی اقتصادی می باشد . خلاصه سر بازجو پاسدار حسین شریعتمداری نتجیه کرفت که پاسدار احمدی نژاد کلاه گشادی بر سرش رفته است .
اکنون به نظر می رسد که همقطار و دست پروده ی سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری طلبه پاسدار یادداشت روز نویس شده است تا که از کلاه گشاد بر سر نخست وزیر دست نشانده ی عراق نوری المالکی رفتن و همتای پاسدار احمدی نژاد سخن گفته و گزارش داده است .ی عنی اینکه ماه عسل خوران در عراق دارد به پایان عر خودش برای لوطی جماران وسپاه پاسداران و سپاه قدس نزدیک می شود و زمان پرداخت هزینه ها با موم خوری فرا می رسد.
زیرا که شاکی شده است که چرا در گزارشی رایان کراکر سفیر آمریکا در عراق در کنار ژانرال پترائوس به مجلس سنا و اعضای کنگره ی آمریکا داند چرا تعداد 105 بار نام رژیم تروریستی آخوندی برده شد وتأید شد که نقش دخالت گری ونا آرام سازی در عراق دارد؟ و افزوده شده پس از این گزارش است که مقامات آمریکا رژیم تروریستی آخوندی را سر چشمه ومنبع اصلی ارسال سلاح به عرق و ناامن سازی عرق و مسبب عقب ماندگی ها ومشکلات ومصائب مردم عراق و خاورمیانه قلمداد می کنند. در دنباله اضافه اشده است که آمریکا تلاش می کند تا روابط دیپلماتیک کشورهای عربی با عراق را اتقاء بخشد. که دلیل اصلی نگرانی از نفوذ رژیم تروریستی آخوندی در عراق می باشد. البته طلبه پاسدار یادداشت روز نویس شده برای اینکه رد گم کند مدعی شده است که عدم امنیت عراق موجب ناامنی در ایران می شود . چونکه امنیت دو کشور بهم دیگر پیوند خورده است . البته ناخواسته نوعی اعتراف شفاف به نقش دخالت گری گسترده در امور داخلی در عراق کرده است . یعنی رله و بازگو کردن همان ادعای آمریکا می باشد . اما در جواب سئوال است که چگونه است در زمان صدام حسین که امکان دخالت گری رژیم تروریستی در عراق نبود اینگونه امنیت دو کشور بهم دیگر پیوند نخورده بود؟ از سوی دیگر چرا این شرایط و نگرانی مشابه برای سایر کشورهای همجوار وهمسایه ی عراق وجود ندارد؟ همچنین مگر هنوز امکان انکار کردن هست که در 3 دهه ی گذشته رژیم تروریستی و بحران وبحران زی آخوندی با صدور تروریسم و بنیاد گرائی شانس بقا ء داشته است . بطوریکه پس از سخنرانی سید محمد خلاتمی رئیس جنهور سابق مدعی اصلاح طلب که اعتراف کرده است منظور از صدور انقلاب صدور مزدور و اسلحه و ترور در برون مرز و سایر کشور نبوده است که شاهدیم چگونه مورد تهاجم امواج از همه جوانب واقع شده است. از جمله از لوطی جماران در کارزون گرفته تا تعداد 77 پاسدار نماینده ی مجلس فعلی هفتم که در آخرین ماه پایان عمر خود می باشد نامه به وزیر آدمکش حرفه ای وزارت بد نام اطلاعات رژیم تروریستی نوشته وخواسته اند تاکه از خاتمی پرسش کند که چرا در این شرایط خطیر وحساس مسائل امنیتی داخلی را رعایت نکرده ودامن به بازگوئی اینگونه افشا گری زده است؟
اکنون پرسش است رژیمی که با رئیس جمهور سابق اصلاح طلب خود اینگونه بر خورد می کند آیا دلش برای امنیت عراق ومردم این کشور سوخته است ؟ مگر هرروز مدارک بیشتری از نقشه دخالت گری و ارسال سلاح به عراق و دستگیری مأمورانی به دست نمی آید که اعتراف کرده اند در پادگان نظامی در ایران آموزش نظامی برای خربکاری در عراق دیده اند؟ مگر در لبنان همین گونه اسناد ومدارک بدست نیامده است ؟ مگر اکنون گزارش نشده است که دو مأمور اعزامی در افغانستان دستگیر شده اند که یکی مسئول عکس برداری از یک پایگاه نظامی بوده است که قرار بوده از افغانستان می رفته چین واز آنجا به ایران باز می گشته است . دیگری نیز در استان نیمروز دستگیر شده که مسئول آموزش نظامی به نیروهای طالبان بوده است که فیلم های آموزشی هم در این زمینه بدست آمده که موجود است . بلی اکنون نه فقط سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری قدرت نظامی رژیم را به رخ آمریکا در یادداشت روز می کشد که گفته بود فقط بسیج کردن جز بسیار کوچک قدرت رژیم در عراق ظرف مدت دو هفته توانست اقدامات یک ساله امنیتی آمریکا در عراق را به شکست بکشاند. بلکه اکنون نوچه اش نیز اقرار کرده است دخالت گری در عراق هدف به شکست کشاندن مدل دمکراسی آمریکائی در عراق بوده و نتیجه گرفته است که نه این مدل دمکراسی در عراق شکست خورده است ، بلکه در عراق امنیت هم وجود ندارد . اینجاست که تناقض گوئی ووارونه گوئی ا ودعا کردن مبنی برخواهان امنیت عراق بودن که محتوای پوشالی و دروغین مدعیان رژیم تروریستی در عراق لو می رود و در لابلای اینگونه اعترافات برجسته و مشخص می شود که طلبه پاسدار یادداشت روز نویس شده پس از روضه خوانی مبسوط و لیست کردن افزایش صعودی تلفات نظامیان آمریکائی در عراق آن را چنین به رخ مقامات آمریکائی ونخست وزیر دست نشانده ی عراق کشانده است:
"بر اساس آمار منتشر شده، شمار نيروهاي آمريكايي كشته شده در عراق از زمان حمله به اين كشور در مارس سال 2003 تاكنون، بالغ بر 4 هزار نفر شده است. سال 2007 خونبارترين سال براي نظاميان آمريكايي بود چرا كه در مقايسه با سال 2006 كه شمار كشته ها افزون بر 822 نفر مي شد، اين آمار به 901 كشته رسيد. در سال 2005 نيز آمار كشته هاي نظامي آمريكا 846 نفر بود. اين آمار و سير صعودي آن نشان از تداوم و افزايش خشونت طي چند سال گذشته در عراق دارد. سال 2007 براي عراقي ها نيز خونبارترين سال با بيش از 16 هزار كشته بود.در شرايطي كه تحليل گران سياسي آگاه جهان، حمله نظامي آمريكا به عراق را يك رسوايي و شكست بزرگ مي نامند، بنظر مي رسد كاخ سفيد براي توجيه شكست برنامه هاي خود، دنبال معرفي يك عامل و مقصر بيروني مي گردد. لذا در يك فضاي تبليغي-خبري تلاش مي كند با معرفي ايران به عنوان منشأ اصلي بروز مشكلات و ناامني در عراق، بر ناتواني ها و گردابي كه در اين كشور بدان دچار شده، سرپوش بگذارد."
در دنباله به دولت عراق اخطار کرده است که موافقت نامه با آمریکا امضاء کرن و زیر بار قانون کاپیتولاسیون آمریکائی در عراق رفتن نشان کلاه گشاد بر سر رفتن است. زیرا که افزایش حضور نظامیان در عراق جز بالا رفتن ضریب کشته شدن نظمیان آمریکائی در عراق ، موجب امنیت در عراق نشده است، بلکه اینگونه موجب کلاه گشاد بر سر مسئولان عراقی رفتن شده است :
"دولتمردان عراق بايستي بدانند كه انتخاب هر مسير و استراتژي كه به محكم شدن جاي پاي آمريكا در اين كشور و طبعاً منطقه منجر شود، نه تنها به ثبات و امنيت عراق كوچكترين كمكي نخواهد كرد، بلكه باعث تداوم ناامني و مشكلات بيشتر در اين كشور و ساير كشورهاي منطقه، خصوصاً همسايگان عراق خواهد شد. .شكي نيست كه پذيرش چنين توافقي از سوي عراقيان، كلاه گشادي است كه بر سر اين كشور مي رود و آنان را به نوچه هاي دنباله رو سياست هاي آمريكا در منطقه تبديل مي كند."
در خاتمه اینکه طلبه پاسدار یادداشت روز نویس شده پس از اینکه اعتراف کرده است همانگونه که مقامات آمریکائی در عراق پس از 5 سال به این واقعیت رسیده اند عامل اصلی ناامنی وعقب ماندگی و مصائب و مشکلات در عراق حضور گسترده ی رژیم تروریستی آخوندی می باشد که به دلیل این حضور گسترده ی عوامل رژیم تروریستی در عراق موجب شده است تا که طبق آمار داده شده لیست تلفات نظامی در آمریکا سال به سال رو به افزایش برود که آن روی سکه ی تأکید و اخطار اخراج نیروهای نظامی از عراق می باشد و صد البته مکمل ومترادف باج گیری اهداف پروژه ی نظامی هسته ای می باشد . از سوی دیگر طلبه پاسدار یادداشت روز نویس دولت دست نشانده ی عراق را نیز تهدید کرده ایست که نمی بایست توافق نامه ی نظامی با آمریکا منعقد کند، زیرا که در اینصورت وضعیت امنیت عراق بدتر از اینکه هست خواهد شد . بنابرین اکنون که مقامات آمیکائی با هزینه ی بسیار سنگین مادی و انسانی که در عراق خود مرتکب ومتحمل شده اند و این دیر فهمی خیلی بدتر از آن هزینه ی خریبی و انسانی را به مردم وکشور عراق تحمیل ده است . از طرف دیگرمی بایست که به این نتیجه نیزمقامات آریکائی رسیده باشند که نگهداشتن نام مجاهدین در لیست گروه و سازمان های تروریتی کم کمکی به رژیم تروریستی آخوندی نکرده است تا که با خیال راحت در عراق ولان دهد و یکه تازی کندو وانور دهد . بنابراین اگر خواهان رعت بخشیدنبه استقرار امنیت در عراق و مبارزه کردن با نفوذ وصدور تروریسم وبنیاد گرائی در عراق و منطقه می باشند می بایست بدون درنگ وهرچه زود نام مجاهدین را نیز از لیست گروه و سازمان های تروریستی خارج کنند .

هوشنگ � بهداد
سه شنبه 18 اردیبهشت ماه سال 1387