نقد و بررسی " دالان دراز دادرسي (يادداشت روز)" روزنامه ی کیهان سه شنبه 7 خرداد ماه سال 1387
"عجیب است که دستگاه ضد عدالت قضائی شتر با بارش می رود ولی یادداشت روز نویس مسئله ی مهم این دستگاه را طولانی شدن شریط داردسی دانسته است !"
عجب کشف مهمی که قلم بر دست جدید یادداشت روز نویس نموده که اعتراف کرده پس از 3 دهه اولین باراست که در مجلس فرمایشی هفتم در آخرین روز کاری خود باروش بزن و در رو تحقیق و تفحص از قوه ی قضائیه در صحن علنی مجلس را قرائت کرد! عجیب تر اینکه اذعان شده که باز هم برای اولین بار است به ام المسائل دستگاه قضائی اشاره شده است که همانا موضوع طولانی شدن دادرسی ها می باشد. یعنی اینکه این دستگاه یا امن گاه کلان دزدان و غارتگران حرفه ای وصاحب ثروت های باد آورده ی نجومی در 3 دهه گذشته که حتی یک حکم در مورد عاملان اصلی مردم به فقر کشانده شده و به روزگار سیاه تبدیل کرده که صادر نکرده است ودر پرونده ی 3 دهه ی ننگین و جنایت آمیزش موضوع مهمتری وجود نداشته به جز همین طولانی و کشدار شدن پرونده ها که حجم پرونده ها وظرفیت ده برابر بیش ازظرفیت زندان ها و احکام صادره در 3 دهه ی گذشته است که بدون استثناء همه ی متهمان و قربانیان جزو اقشار محروم و ضر به پذیر جامعه بودند که دست پروردگان همین رژیم بربرمنش وتاریک اندیش و دزد وغارتگر و عوامفریب بوده اند که در مجموع آن نشان از ضریب آلوده بودن رژیم تروریستی آخوندی و بدتر از آن دستگاه قضائی اش می باشد. عجیب است که قلم بردست یادداشت روز نویس ادعا کرده است که امر قضا و مسئله خطير دادرسي و رسيدگي به پرونده ها از حساسيت فوق العاده برخوردار و در عين حال سخت و دشوار و بعضاً پيچيده و بغرنج است و بايد سرعت و تسهيل در آن با دقت و رعايت عدالت باشد. البته توضیح داده نشده است که منظور کدام عدالت می باشد؟ حتماً که منظور عملکرد 3دهه ی دستگاه قضائی و عدالت کذائی مطرح شده نمی باشد که حاصل آن 80% جمعیت کشور است که در زیر خط فقر اقتصادی زند گی می کنند و رشد لجام گسیخته ی توم و گرانی و افزایش قیمت کالا ها و گران شدن زمین و مسکن و بالا رفتن اجاره خانه در جامعه نمی باشد ! البته اینکه این یادداشت روز نویس هم برای اینکه همچون سایر قلم بر دستان همکارش علاقه ای ندارد تا که به ریشه و علت ها به پردازد به معلول پرداخته و اینگونه تأسف خودش را از طولانی شدن دادرسی پرونده ها در قوه ی قضائیه بیان کرده است
متأسفانه بعضي اوقات فرايند دادرسي آنقدر به درازا مي كشد كه اگر حكم صادره به نفع دادخواه هم صادر شده باشد ديگر كار از كار گذشته و مصداق نوشدارو پس از مرگ سهراب است!
مضحک وکمدی اینکه بنابر ماهیت ضد مردمی و غارتگر و تضییع کنند که حق و حقوق مردم است یادداشت روز نویس راه حل را افزودن بودجه دستگاه ضد عدالت قضائی دانسته که بختک نامیده شده و این هم را جزو وظیفه ی دولت دانسته است که نسخه صادر شده تا در این مورد اقدام شود . توصیه وپیشنهاد داده شده اینگونه است "
"قوه مجريه نيز بايد در قالب قانون بودجه ساليانه اعتبارات لازم را براي فعاليت هاي قوه قضائيه مهيا كند و بالاخره مجلس شوراي اسلامي با اصلاح قوانين و تصويب قانون لازم و جامع در اين خصوص ايفاي نقش كند.در اين صورت است كه معضل اطاله دادرسي كه همچون بختك بر سيستم حقوقي كشور سنگيني مي كند برطرف مي شود و داد هر مظلوم در گذر زمان گم نمي شود."
در خاتمه اینکه اینکه از رژیم ضدبشری که تاریخ 3 دهه ی غارتگری دارد که مردم می دانند که آخوندهای حکومتی وشرکای دزدشان همچون باند مافیادی غارتگر انگلیس مؤتلفه ی عسگر اولادی وآقازاده های شان وپاسداران چگونه زندگی می کنند وخود مردم د رچه شرایط طاقت فرسائی به سر می برند؟ به خصوص اینکه چگونه در دو سه سال گذشته به موازات اینکه قیمت نفت بطور صعودی افزایش یافته است. چرا به همان نسبت وضعیت اقتصادی مردم هرروز بدتر از قبل شده است و این پول های نفت کجا می رود ؟ برای اینکه هنوز هستند کسانی که در ایران می دانند امثال خامنه ای یا لوطی جماران و مصباح یزدی و مکارم شیرازی و رفسنجانی و مهدوی کنی و کروبی و واعظ طبسی و احمد جنتی و علی اکبر ناطق نوری و شیخ محد یزدی و... پاسدار احمدی نژاد و سایر فرمانده های پاسداران قبل از انقلاب چگونه بود و یا زندگی می کردند و اکنون اینان چگونه زندگی می کنند وچرا صاحب ثروت های باد آورده شده اند ؟ مشروط بر اینکه رئیس قوه ی قضائیه این آخوند عراقی دست نشانده ی لوطی جماران درکنار غلامعلی حداد عادل شریک در مجتمع برجک سازی 600 میلیون دلاری امیر محمد پور در شیراز می باشد . بنابراین دستگاه قضائی بهتر از این نمی تواند باشد که اکنون نوای مبارزه با مفسدان و مافیای اقتصادی بلند شده است .البته که مبارزه کردن دروغ است و فقط برای ترساندن رقبای مغلوب دزد است که مزاحم دزدان غالب نشوند . لذا اگر رفسنجانی ریش درآورد و خروس تخم گذاشت و مرغ صدای خروس در آورد آنگاه می توان باور داشت که در دستگاه قضائی رژیمی که از رأس آلوده به فساد و رشوه و رانتخواری و تبعیض است عدالت هم می تواند معنی و مفهوم داشته باشد
.
هوشنگ � بغداد
سه شنبه 7 خرداد ماه سال 1387