نقد وبررسی " درباره بسته پيشنهادي" روزنامه ی جمهوری اسلامی شنبه 28 اردیبهشت ماه سال 1387
"بازی جدید طرح پیشنهادی بسته ای هسته ای ناشی از شکست طرح های نظامی وکودتائی در عراق و لبنان و برای وقت کشی است"
اما پیرامون ارسال بسته ی پیشنهادی هسته ای بری گروه 5+ 1 می بایست گفت قبل از اینکه گروه 5+1 پیرامون بسته ی پیشنهادی هسته ای که از سوی رژیم تروریستی آخوندی تهیه و تنظیم و تقدیم شده است نظردهد این سرمقاله نویس روزنامه ی جمهوری اسلامی است که زیرآب ورشکستگی این طرح پیشنهادی را زده است. زیرا که با برجسته کردن نقاط ضعف تاکتیکی آن و به رخ رقیب کشاندن مبنی بر شکست جراحی کردن پاسدار علی لاریجانی وجایگزین کردن یک پاسدار ترکشی وموجی که برای به تعطیل کشاندن سیاست مذاکره با غرب بود . اکنون ثابت شده است که این سیاست مذاکره است که پیروزشده است .
البته سرمقاله نویس توضیح نداده است که چرا این بسته ی پیشنهاد هسته ای درست زمانی ارائه شده است که همزمانی با سفر بوش به خاورمیانه و دیدار وی از عربستان دارد که سرمقاله نویس دو روز پیش در سرمقاله ی خود خواهان استیضاح ومحاکمه کردن خاندان آل سعود به اتهام خائن به آرمان فلسطین وکشورهای عربی وجهان اسلام شده بود ؟
همچنین ازسوی دیگرگفته نشده است که این طرح پیشنهادی هسته ای به اعضای گروه 5+ 1 چه ارتباطی می تواند با شکست طرح کودتای سپاه پاسداران با حزب اله لبنان وسوریه در غرب لبنان داشته باشد؟
مهمتر اینکه چگونه شد که سیاست تعیین سرنوشت پرونده ی هسته ای در خیابان های لبنان وبیروت ونه درپشت میز مذاکره در اروپا که از سوی پاسدار حسین شریعتمداری برروی آن روی آن تأکید می شد . حتی زمانی که این پیشنهاد بسته ی هسته ای از سوی وزیرآدمربا ی امور خارجه منوچر متکی مطرح شد. این پاسدار همکاره در ستون طنزگفت و شنود روزنامه ی اطلاعاتی � امنیتی- پادگانی پرونده ساز کیهان به تمسخر و ریشخند گرفته شد ونوشته شد تا حال مرسوم بود که غرب بسته های هسته ای پیشنهادی به ما ارائه یا تقدیم می کرد که در آن ها چیزی نبود . اکنون نوبت رژیم بربرمنش و تاریک اندیش و قرون وسطائی آخوندی رسیده است که متقابل به مثل کند وبسته ی هسته ای پیشنهادی تهیه وتنظیم وتقدیم غرب کند که در آن هیچی نباشد .
بلی حال چگونه است که یکباره معجزه ای اتفای افتاده است که نمایانگر این اصل است که گویا مسئولین پیگیر هسته ای رژیم تروریستی آخوندی آنگونه که سر مقاله نویس توضیح و تشریح کرده است خواب نما شده وبرای اعتماد سازی دست به تهیه و تنظیم پیشنهاد بسته ای هسته ای برای گروه 5+1 زده اند؟
البته آنچه که فراموش شدنی نمی باشد اینگونه اقدامات تناقض آمیز و ضد و نقیض ناشی از بازتاب و عملکرد پارامترهای گوناگونی می باشد که شامل فاش شدن سیاست دخلت گرایانه ی سیاسی و نظامی رژیم تروریستی در عراق می باشد که هرروزاسناد ومدارک مهمتری پیرامون این موضوع مخابره می شود وبر موج اعتراضات داخلی عراق نسبت به این سیاست دخالت گری رژیم تروریستی در عراق افزوده می گردد .
پارامتردیگری که قرار بود همچون جنگ 33 روزه ی سپاه پاسداران وحزب الله لبنان با اسرائیل معجزه کند و راهگشای مشکل افشا شدگی سیاست دخالت گری رژیم در عراق باشد . ضمن اینکه می بایست چاشنی طرح دشمنی با روند مذاکرات صلح خاورمیانه نیز باشد و جوابی داندان شکن هم به سفر بوش به اسرائیل وحضورش در جشن شصتمین سال تأسیس اسرائیل باشد که در نهایت این طرح تدارکاتی مشرک نظامی می بایست مکمل رهیافت راهی برای عبور از بحران هسته ای می شد. یعنی طرح کودتای مشترک نظامی و اطلاعاتی سپاه پاسداران و حزب الله و دستگاه اطلاعتی سوریه در لبنان بود که در اقدام نظامی در بیروت اتفاق افتاد که چون این طرح کودتائی رژیم علیه ی دولت سینیوره نخست وزیر لبنان باشکست مواجه شد . بنابراین شکست طرح کودتای نظامی علیه ی دولت قانونی سینیوره نخست وزیر قانونی لبنان نه اینکه هیچگونه کمکی به برون رفت بحران شکست دخالت نظامی داشتن در عراق نکرد . بلکه درست شرایط را خیلی بدتراز قبل کرد.
برای همین بطور سراسیمه و دستپاچه شد گی پاسداراحمدی نژاد وارد صحنه شد تا با اجرای شوی تئاتر سیاسی مطبوعاتی پوششی برای شکست های متوالی برنامه ریزان پشت صحنه باشد . ولی چون ان پاسدارزیادی روی فلسطین و دفاع کردن واشک تمساح دروغین برای حماس ریختن افراط کرد . متقابلاً اسرائیل را تهدید کرد ومانور تبلیغاتی خالی بندی شیادانه داد . بازهم کار ها خیلی خرابتر شد .
ناچاراً آخرین ترکش زنجیره ای سناریو سازی با ارسال بسته ی هسته ای پیشنهادی روی میز آورده شد که هدفی جز ادامه ی سیاست وقت کشی و تلاش مذبوحانه ی گذشته برای برون رفت بحران هسته ای نمی باشد. در خاتمه این که غرب نمی بایست دوباره وارد این بازی لو رفته و نخ نما و سوخنته شده ای شود که چندین سال است به شیوه های گوناگون ادامه داشته است . زیرا که هدف نهائی همان است که سر مقاله نویس تأکید کرده وتذکر داده است که اگر چنانچه در راستای عدم توقف غنی سازی اورانیوم باشد این بازی پیشنهادی هسته ای باگروه اعضای 5+1 اعتبار و ارزش دارد و اگر غیر از این باشد تسلیم شدن به خواست توقف غنی سازی آمریکا می باشد که بی اعتبلار و ارزش است.

هوشنگ �بهداد
شنبه 28 اردیبهشت ماه سال 1387