نقد وبررسی "لبنان ; روزهاي سرنوشت" روزنامه ی جمهوری اسلامی شنبه 21 اردیبهشت ماه سال 1387
"اعتراف با فرافکنی کردن وآدرس غلط دادن در تلاش برای ایجاد جنگ داخلی در لبنان برای فراراز بحران های داخلی و برون مرزی"
گفته می شود که یک استاد کشتی گیر همه ی فنونی را که می دانست به جز یکی را به یکی از شاگردان مغرور و دست پروردگان خود آموخته بود . سپس شاگرد تعلیم یافته خیلی ادعای پهلوانی و کارگردانی و غرورمی کرد و وخود خواه شده و احساس کرده بود که خیلی حرفه ای و قوی شده است. بنابراین روزی استاد خودش را به چالش فرا خوانده بود. پس از تقبل مربی و استاد دوتائی برای نبرد وزور آزمائی وارد میدان شده و و برروی تشک کشتی سر شاخ شدند . آنگاه استاد بااجرایفن وشگرد خودش زود پشت وشانه های شاگرد مغرورش را با تشک آشنا کرد . شاگرد مدعی ولی شکست خورده بلند شد وسر افکنده با حالتی خجالت زده از استاد خود سئوال کرد این چه نوع فنی بود که بکار بردی که تا حال به من نیاموخته بودی؟ استاد جواب داده بود که یکی فن را مختص خودم برای چنین روزهئی گذاشته بودم تا که به امثال تو بی آموزم که مواظب باشید که خودتان را گم و فراموش نکنید ودور بی خودی بگیرید.
اکنون داستان رژیم تروریستی آخوندی با شگرد های نخ نما شده ولو رفته ای مواجه می باشد که چون تاکتیک جدید ی نیستند تا که رو کند . بنابراین مدتی می باشد که بازیگران اقدامات تروریستی و باج گیری و جنگ افروزی بحران آفرینان برون مرز با هر شیوه ای که وارد بازی و قدرت نمائی می شوند .نه اینکه نمی توانند همچون گذشته ابهام آفرینی کنند و آدرس غلط بدهند وبا انکار وتکذیب کردنش و حتی گاهی مواقع بصورت تاکتیکی محکوم کردن قادر باشند. دست به فرصت طلبی تبلیغاتی گسترده به نفع خودشان به زند . ازجمله راه اندازی جنگ اندازی 33 روزه ی سپاه پاسداران با اسرائیل بود که به حساب حزب الله لبنان گذاشته شد و کلی گرد وخاک تبلیغاتی شد و پیرامونش مانور داده شد. یا اینکه بیش از 5 سال با همین شگرد و شیوه در عراق هرگونه اقدامات ترروریستی و خرایکارانه وناامن سازی و آدمربائی وگردن زنی که شد به حساب رقبا و مخالفان خودش به خصوص نظامیان آمریکائی در عراق و القاعده گذاشته می شد و در ادامه خواهان اخرج نظامیان آمریکائی از عراق می شدند .اما اکنون به دلیل افشا شدن وبدست آمدن کوهی از اسناد ومدارک دخالت گری های مستند، دیگر امکان زیرآبی وجا خالی دادن برای برنامه ریزان تروریست وجود ندارد . زیرا که پس از هر اقدام یا اعمال تروریستی وخشونت گرائی ونا آرام سازی در عراق و لبنان وفلسطین وخاورمیانه بر ضد خودش مبدل می شود. از جمله با بسیج واعزام کردن برخی ازعرب زبانان عراقی و فلسطینی و لبنانی به لبنان که همگی در ایران آموزش های نظامی دیده اند که در پوشش حزب الله لبنان غرب بیروت را کنترل خود گرفته اند ، ضمن اینکه ادعای پیروزی می شود. ولی واقعیت این است که نتایج آن فریدند و تدادی را کشته اند و گفته می شود که به حساب حزب تلله لبنان غرب مسلمان نشین بیروت را در کنترل خود گرفته اندسریع برای صحنه گردانان پشت صحنه خیلی سریع تبدیل به تف وتاق و ریش شده است ومشخص و برحسته شده است که برنامه ریزان کیستند واهداف شان از ناامن سازی یا ایجاد جنگ داخلی در لبنان در راستای کدامین اهداف می باشد؟
به خصوص اینکه پس از درز کردن خبر گفتگوی ومذاکره ی پنهانی مقامات سوریه با اسرائیل پیرامون مذاکره برای توافق صلح محور باز پس گیری های بلندی های جولان از سوی اسرائیل به سوریه شده بود که بطور مستقیم سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری در یادداشت روز خود سوریه را تهدید کرد که محال است که دولت سوریه منافعش با ایران وایجاد رابطه با حزب الله لبنان را به خاطر باز پس گیری جولان از اسرائیل عوض کند.
بلافاصله ازسوی این صاحب قلم تأکید شد که به زودی یا درسوریه یا در لبنان دست به اقدام نظامی گسترده یا تروریستی زده خواهد شد تا اینکه این موافقت مذاکره ی صلح میان سوریه با اسرائیل به شکست کشانیده شود که اکنون این پیش بینی به واقعیت پیوسته است.
راستی راستی رژیم تروریستی آخوندی تبدیل به یاغی بین لمللی شده است که بر گردن ها کمین کرده و همیشه در حال شبیخون زدن وراهزنی کردن می باشد . برای اینکه سر بازجو پاسدار حسین شریعتمداری از موضع مالک وصاحب اصلی عراق شده بر خورد کرده و خط و نشان برای نوری المالکی نخست وزیر دست نشانده ی عراق و آمریکا کشیده است که چرا توافقنامه ی نظامی و امنیتی و اقتصادی معقد کرده اند و تهدید کرده است که می بایست این توافقنامه هر چه زود تر ملغی گردد . چون مدعیست اعتبار قانونی ندارد وعراق فروشی از موضع ذلت وشرمندگی می باشد . از سوی دیگر اکنون همتای قلمی اش در روزنامه ی جمهوری اسلامی پیرامو ن تهاجم نظامی حزب الله لبنان یا در اصل با تهام نظامی سپاه پاسداران غرب بیروت نخست وزیر لبنان اشغال شده است ولی سر مقاله نویس سینیوره نخست وزیر لبنان را متهم کرده و به وی اخطار نموده است که کشور در آستانه ی جنگ داخلی قرار گرفته است. این یکی از موضع نماینده ومالک لبنان لبنان را تسلیم شده به اسرائیل معرفی کرده است. زیرا نگران است اگر چنانچه فرودگاه از کنترل حزب الله خار ج شود پایان مقاومت حزب الله و شبکه ی اطلاعاتی امنیتی حزب الله می باشد . یعنی نمی تواند از سوی ایران وسوریه سلاح ونیروهای تعلیم دیده ی تازه نفس کمکی پاسداری که مسلط به زبان عربی ی باشند تحویل بگیرد.
سرمقاله نویس در ادامه باز از جنگ 33 روزه ی سپاه پاسداران با اسرائیل گفته است که از یک سو هم اسرائیل در شرف کسب اعتبار برای شکست جنگ33 روزه ی خود می باشد. از طرف دیگر همچون تبلیغات دوران جنگ33 روزه که هر روز پایان عمر رژیم صهیونیتی خبرداده می شد مواجه می باشد که در سراشیب سقوط ونابودی قرارگرفته است . همچنین از بوش کوچک گفته شده است که نمی خواهد کاخ سفید را بدون تحویل دادن به ریاست جمهوری خواهان ترک کند وبرای همین از تابستان داغ گفته است که ایجاد جنگ داخلی در لبنان به عنوان پیش مقدمه ی داغ کردن تبلیغات به نفع نامزد جمهوری خواهان می باشد. البته گفته نشده است که برای چه گفته می شد که آمریکا دیگر توان راه اندازیج نگی دیگر در خاور میانه را ندارد؟ همانگونه که گفته نشده است که برای چه سپاه پاسداران به پیشواز جرقه زدن این تابستان داغ از طریق حزب الله لبنان به نفع بوش و جمهوری خواهان شتافته است؟!
به خصوص اینکه چرا توضیح داده نشده است که کودتاگران خاموش و خزنده ی حاکم در ایران با چه مشکلات وموانع وبحران های لا ینحلی مواجه می باشند که آنگونه با خاتمی و صانعی برخورد می کنند و خاتمی راکه اشاره به همین نقش داخلت گری اقدامات تروریستی وجنگ افروزانه درعراق و لبنان به عنوان صدور انقلاب کرد و افزود که منظورخمینی این نبود. چرا چنین این سخنان افشاگر را ضد ملی قلمداد شد ووی در جایگاه همکار وهمگام با دشمنان بیگانه نشاندند؟ و از همه سو از روزنامه ی کیهان سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری شکنجه گر و پرونده ساز و لوطی جماران وپاسدار حسن عباسی تئوریسین سپاه پاسداران ومرید آخوند انگلیسی مصباح یزدی و استاد دانشگاه امام حسین متعلق به پاسداران و نامه نویسی77 پاسداران اطلاعاتی امنیتی نماینده ی مجلس شده به وزارت بد نام اطلاعات که می بایست خاتمی رامجبور به عقب نشینی و ابرازندامت کد و سخنان خودرا پس بگیرد و آن را وارونه کند ؟ نشان از عمق وخامت و بحرانیو خطریرژیم تروریستی آخوندی می دهد.
در خاتمه اینکه راستی کدام کشور در بحران ها غوطه ورشده است ؟ چرا تق امشروع بودنش در دو پرده ی نمایش خیمه شب بازی مجلس انتصابی هشتم در آمده است ؟ به خصوص اینکه چرا رشد تورم وگرانی لجام گسیخته با افزایش قیمت کالا ها در جامعه موجب افزایش نارضایی عمومی شده است که برای راه چاره جوئی پاسدار احمدی نژاد دست به خود زنی وجراحی درون کابینه زد. برای اینکه آنقدر در کل فرو رفته است که هیچ راهی جز بحران سازی و صدور آن به عراق و فلسطین وافغانستان ولبنان وفلسطین وجنگ افروزی جدید به امید اینکه شاید راه گریز یا برون رفت از بحران های محاط شده برایش یافت شود وجود ندارد که بصورت فرافکنی باز گو شده است. البته همانگونه که در ابتدا اشاره شد چون شگرد ها لورفته ونخ نما شده است . خیلی زود بر ضد خودش تبدیل می شود. زیرا که رژیم تروریستی بربرمنش و تاریک اندیش آخوندی به پایان مصرف خودش رسیده است و اقدامات تروریستی سپاه پاسداران در داخل و برون مرز جز اینکه سرعت به فرا رسیدن زمان پایان مصرفش بدهد هیچ راه علاج ودرمان دیگری را نمی تواند جایگزین کند
.
هوشنگ – بهداد
شنبه 21 اردیبهشت ماه سال 1387