نکاتی پیرامون تئاتر سیاسی مطبوعاتی داخلی و خارجی اخیر پاسدار احمدی نژاد در تهران
پس ازپایان پذیری مأموریت سفر لوطی جماران به استان فارس که چند روزی مطبوعات و رسانه های خبری و اطلاع رسانی ومردم ایران را به خود مشغول کرد و آنان را بر سر کارگذاشت تا اینکه در روند این نمایشنامه ی سفری بستر سازی انحراف اذهان عمومی مقدمه ای برای آماده سازی جنگ افروزی در لبنان گردد . البته این توطئه ی برنامه ریزی شده راسپاه پاسداران دنبال و اجراکرد . اما چون به زودی تق این سناریو هم در آمد . آنگونه که نه بحرانی را همچون مشابه راه اندازی جنگ33 روزه با اسرائیل در لبنان که پیش بینی شده بودرا نه اینکه حل نکرد ، بلکه برعکس منجر به قوز قوز شد و مکمل افشا شدن سیاست دخالت گری نظامی در عراق شد. البته اهداف اصلی این اقدام جدید سپاه پاسداران که از طریق حزب الله درلبنان اجرا شد تلاش برای اهداف خاص بود . از جمله کوشش برای راه حل برون رفت از بحران هسته ای درمرحله ی اول بود . مرحله ی بعدی که چاشنی ومکمل مرحله ی اول می باشد. مخالفت ودشمنی وکار شکنی آشکار با روند مذاکرات صلح خاورمیانه است . همچنین سنگ اندازی کردن جدی در عملی کردن تصمیم تشکیل حکومت مستقل و دمکراتیک فلسطین مورد نظر است . بالاخره مرحله سوم ایجاد کردن فضا و شرایط فرار از بحران های داخلی و رقابت های باندی و جناحی می باشد که دولت جراحی شده مدعی عدالت محور عاشق خدمتگزاری به مردم ایران سخت دچار ناکامی و شکست های اقتصادی شده است. بنابراین چون هر دو مورد سفر لوطی جماران به استان فارس و اقدام نظامی کنونی سپاه پاسداران در لبنان که گفته شد نه هردو موردتضاد وبحران هایداخلی و بیرونی را حل نکردند، بلکه اوضاع را خرابتر از قبل شد و بحران ها تشدید شدند. لذانیز بود که سناریوی دیگری یود تا که در دستورکار قرار گیرد تا که نکند اوضاع انفجاری از کنترل خارج گردد و شیرازه نظام از هم بگسلد. بنابراین با فرمان وبرنامه ریزی سپاه پاسداران و ادامه ابرازدشمنی آشکارا با روند مذاکرات صلح خاورمیانه به خصوص اینکه همز مانی با سفر بوش به منطقه داشت. چون در شصتمین جشن تأسیس اسرائیل شرکت می کند. از سوی دیگر می بایست شوئی اجرا گردد تا که چند جانبه باشد . از مله مکمل اشغال نظامی غرب بیروت باشد که از سوی سپاه پاسداران و حزب الله لبنان اجرا شد. پس پاسدار احمدی نژاد وارد صحنه ی مصاحبه ی مطبوعاتی داخلی و خارجی یا در حقیقت اجرای شوی تئاترسیاسی مطبوعاتی شد.
پاسدار حمدی نژاد با سیاه بازی و عوامفریبی تلاش کرد که خودش را پیشمرگه و فدائی ویژه ی مردم فلسطین جا زند وبا تأکید حمایت از فلسطینییان با ابراز مخالفت با اسرائیل و آمریکا و انگلیس بر خاست . در حقیقت اجرای شو و بهانه ای برای فرار از بحران های بیرونی همچون هسته ای و بحران های درونی از جمله دولت جراحی شده بود که یک وزیر دیگرش نیز فردا می بایست استیضاح شود وی وارد صحنه ی تئاتر سیاسی مطبوعاتی شد ونقش کمدی ناجی جهان را بر عهده گرفت ودست به اجرای نمایش چند پرده ی هنری نشان دادن جای دوست و دشمن زد ویک چشمه ی هنری نورانی شدن و جهانی شدن احمدی نژاد و مدعی رابطه داشتن با امام زمان را نیز اجرا کرد.
در ارای این شوی تئاتر سیاسی پاسدار احمدی نژاد گاهی درنقش و موضع دبیر کل سازمان ملل ظاهر می شد. زمانی نقش و یژه ی نماینده ی امام زمان برای اصلاح جهان را اجرا می کرد . یک زمان سخنگو ونماینده ی تام الاختیار مردم فلسطین می شد و حسابی گرد وخاک برپا می کرد و سخن پراکنی می نمود . اما فراموش نه شود که تذکر داده شد همه این موضوعات از فرار پاسخگوئی به مطالبات مردم ایران بود. پاسدار احمدی نژاد پس از مانور دادن ومعرکه گیری کردن پیرامون فلسطین واسرائیل و از اضمحلال اسرائیل و قدرت های جهان سخن گفتن ، یکباره تبدیل نماینده تمام مردم وکشورهای جهان شد واز موضع قیم مآبانه سخنگوی آنان شد و جهان ورهبرانش را تهدید کرد که هیچ راهی جز اصلاح شدن وتوبه کردن ندارند .
البته در بخشی از نمایش تئاتر سیاسی مطبوعاتی خود به ادامه ی سریال ساخته و پرداخته شده ی دستگاه اطلاعاتی – امنیتی پرداخت . یعنی به انفجار مسجد شیراز اشاره کرد . البته کلامی نگفته که این انفجار زیر سر آخوند آدمکش حرفه ای اطلاعاتی و امنیتی مصطفی پور محمدی وزیر کشور بود تا با آشفته کردن اوضاع می خواست اقدامی کند تا که مانع از دست دادن پست و مقام خود شود وکنار رود که تا حال موفق بوده است وبا کشدار کردن موضوع بعید است که کنار رود . زیرا که این عضو تیم فعال اطلاعاتی – امنیتی – پاسداری می باشند که هم سابقه ی اقدامات مشابه ی تروریستی گذشته در حرم امام رضا و ربودن ومثله کردن 3 رهبر مسیحی دارد. هم اینکه نقش در ترور مخالفان در برون مرز در کنار سعید امامی و سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری دست داشت. همچنین دخالت گری در قتل های نجیره ای دارد. خلاصه این که نقش فعال در کودتای خاموش و خزنده ی علیه ی دوم خردادی ها و رئیس جمهور کردن همین پاسدار غلامک و گماشته داشته است که اکنون این پاسدار از جایگاه نماینده و سخنگوی امام زمان به این سناریوی انفجار مسجد عجیب شاخ وبرگ های فراوان داده است. طوری که با ترد دستی ها و تاکتیک و شگرهای تجربه شده ی تبلیغاتی اطلاعاتی و امنیتی از کویر یک جنگل پر از شاخ و برگ دروغ وخالی بندی ساخته وپرداخته است . زیرا که پیرامون این انفجار مسجد شیراز نتیجه گرفته است که قرار بوده رهبران نظام ترور می شدند.مهم این است که متهم هم آمریکا وبوش هستند!
البته پاسدار احمدی نژاد با زهم در دنباله در کسوت سخنگوی امام زمان وملت ها و کشورهای جهان، بقیه حاکمان وقدرتمندان جهان را نصیحت کرد وپند داد که دست از اقدامات خودشان بردارند وهر چه زود تر توبه کنند تا با خشم ملت هامواجه نشده وسر نگون نگشته اند .
عجیب این مدعی بیل زن حرفه ای باغچه؛ توانائی ندارد حتی یک بیل به باغچه خانه ی خودش بزند که پر از خار وخس و خاشاک های بی مصرف و مزاحم شده است ولی وعده ی گلستان کردن جهان را چپ و راست داده است! ضمن اینکه لحظه ای از قله وبرج عاج نشینی حاکمیت جهان پائین آمد و نماینده ی ملت ایران شد. ولی نگفت که اکنون ملت ایران چگونه زندگی می کند؟ چند در صد این ملت در نمایش خیمه شب بازی دو پرده ای مجلس انتصابی هشتم شرکت کردند ؟ سهم نمایندگان وابسته به این در مجلس انتصابی و پاسداریزه شده ی هشتم چه میزان است که اینگونه این پاسدار دلقک وکمدی ووارونه گو به خودش اجازه داده است که نماینده ملت ایران شود؟. همینطور برای مردم ورهبران جهان هم تعیین تکلیف کند وخط و نشان به کشد و چپ و راست تهدید ونصیحت کند که هرچه وی می گوید باید اطاعت کنند وتسلیم بی چون وچراشوند وتقبل کنند وگردن نهند، گرنه گردن شان به زودی زده خواهد شد. در عوض در موردرفع مشکلات مردم وتورم وگرانی و مسکن وبرنج همه اش وعده های ناکجا آبادی با قول های سرخرمنی داد و نتیجه ی اقدامات عملی در این مورد را حواله به تاریخ آینده ی نامعلوم داد.
بالاخره در مورد نقش لو رفته دخالت گری در امورد داخلی عراق طفره رفت و آمریکا وبوش را متهم و محکوم کرد و در مورد توجیه گری ردن دم دخالت در لبنان، به اجرای یک دروغ عجیب و غریب و شاخدار روی آورد. مبنی بر اینکه تنها کشوری که در امور داخلی لبنان دخالت نمی کند رژیم تروریستی آخوندی می باشد که گذشته از مضحک و کمدی بودنش می بایست وارونه اش کرد تاکه تصحیح شود . از سوی دیگر در برابر نقل قول سئوال انتقادی امور خارجه ی عربستان نسبت به دخالت گری پاسداران در لبنان با دو پهلو وتناقض گوئی به موضع انتقادی وزیر عربستان پاسخ داد . یعنی که یکی به نعل و دوتا به میخ زد. در حقیقت نمایش ترس بودکه از پاسخ صریح دادن طفره رفت .چونکه می داند رژیم تروریستی در موضع ضعف وایزولگی می باشد .
در دنباله از زور گوئی آمریکا و توسعه طلبی بوش خطبه خواند. البته بدون اینک متوجه شود خودش اعتراف کرده است می خواهد جهان را احمدی نژادی کند و ساختار مدیریت جهان را بر هم ریزد و ظلم را ریشه کن و جهان رااصلاح کند. در یک وارونه گوئی دیگر و با پرروئی هر چه بیشتر بدون آنکه بگوید که رژیم جنایتکا ر در عراق و فلسطین ولبنان چه می کند وچه می خواهد از بوش پرسش کرده است که کدام قنون جهانی به شما اجازه داده است که عراق را اشغال کنید . البته از همکاری مشترک وعراق رژیم تروریستی در افغانستان و راق با اشغالگران نظامی نه اینکه سخنی نگفت بلکه داستان واقعیت را معکوس بیان کرد .
همچنین چون آمریکا دیگرحاضر به پای میز مذاکره در مورد راق نشد و یا بقول پاسدار احمدی نژاد حرف اینان را گوش نکرد بنا براین با اعمال اقدادات تروریستی در عراق مواجه شد که برای تلافی کردن با افزایش صدور سلاح و توزیع میان گروه های شیعی در عراق و ایجاد جنگ آفرینی کاری شد که آمریکا شکست به خورد. البته اعتراف شده است که چون حرف بوش گوش نکردند برای اینکه گوشش باز شود سربازان آمریکائی بیشری کشته شد و باز هم می شود. فراموش نشود که ادامه ی سناریو در کسوت نماینده ی ملت عراق بودن اجرا شد.
اما پاسدار احمدی نژاد در مورد سیاست با چین و روسیه وتعامل بااینان پیرامون پرونده ی هسته ای توضیحاتی داد که فقط خودش فهمید که چه گفته است . چونکه به این تزریق کرده بودند که چه باید به گوید؟ جز اینکه گفت منتظر است تا پوتین وی را به روسیه دعوت کند بقیه مفوم نبود. همینطور افزود که منتظر است که در ازای ارسال بسته ی هسته ای به جان نظام بسته ای بسته ای پیشنهاد جدید دریافت کند . در خاتمه اینکه در مورد سئوال نقش وادعای هدایت شدن وی از سوی امام زمان گفت که این اعتقد من است که در مشهد بیان کردم . سپس امام جمعه مشهد با تهدید کردن دیگران وگره گشائی مشکل تکنیکی و بر طرف کردن پروژه ی هسته ای از سوی امام زمان هم که ایشان توضیحات مبسوط داد. ولی برخی از مطبوعات از جمله روزنامه ی اتحاد ملی به جای بحث علمی ومترقیانه کردن نظر من را به مسخره گرفت که جواب این است اگر طبق این نظر امام زمان مسئول تورم وگرانی در جامعه است .پس باید گفت که خدا هم مقصر وضعیت کنونی جهان ا ست.
هوشنگ – بهداد
چهار شنبه 25 اردیهشت مه سال 1387