نگاهی به چند خبر متناقض و ابهام آفرین که ضرر زیانش فقط نصیب مردم ایران شده است .
عجیب اوضاع کمدی و مسخره شده است ومردم رروز بیش از روز قبل بر سر کار گذاشته می شوند .زیراکه پاسدار احمدی ژاد درروند بیش از 3 سال دروغگوئی و عوامفریبی و عدالت مهرورزانه صادرکردن ها که از دوران تبلیغات ریاست جمهوری دوره ی نهم شروع شد که قول ها داده شد که قرار است مبارزه با مفسدان اقتصادی شود و وزارت نفت پالایش شود و در آمد ناشی از روش نفت تبدیل به نا ن شود وبر توی سفره های خالی محرومان وتهی دستان برده شود . حال گذشته ز اینکه معاون اول رئیس جمهور گفته است که پاسدار احمدی نژاد چنین قولی را نداده است که نفت را مبدل بهنان کند . همچنین در شرایطی که تورم و گرانی غوغا می کند و فریاد مبارزه با مفیای اقتصادی زده می شود که البته مافیا تبدیل به ما شما شده است و باز هم مستحیل به مفسدان اقتصادی تبدیل شد . ولی در عل ا اکنون روزنامه ی جمهوری اسلامی اینگونه گزارش کرده داستان واقعی درون دولت چیست و پشت پرده چه خبر است ؟
نتيجه ارزيابي 19 قرارداد يكي از دستگاه هاي اجرايي استان خراسان رضوي با يكي از پيمانكاران حاكي است اكثر اعضاي شركت طرف قرارداد اين دستگاه را كاركنان شاغل بازنشسته و همسران آنها و نيز يكي از مديران همان دستگاه اجرايي تشكيل مي داده اند بنا به اعلام سازمان بازرسي كل كشور اين قراردادها به لحاظ عدم رعايت قانون منع مداخله كاركنان دولت باطل و ضمانت نامه هاي مربوط نيز به نفع دولت ضبط گرديد
. پس از 3 دهه سرکوب گری و تحقیر کردن ایرانیان به دلیل پاس گذاری به اجرای مراسم سنتی و ملی و باستانی جشن چهارشنبه سوری و عید نوروزی و 13 بدر که خمینی می گفت در گورستان وبیمارستان ها سال نو را شروع کنید و میراث فرهنگی و باستانی خرافه نامیده می شد که خلخالی به تخریب کردن شان افتخار می کرد . اکنون که لوطی جماران به استان فارس سفر کرد . گرچه هدف برئامه ریزی شد ازاین سفر چیزی دیگری بود . یعنی انحراف اذهان عمومی از این واقعیت بود تا که ندانند سپاه پاسداران در شرف طرح جنگ افروزانه باحزب الله لبنان برای اشغال فردگاه بیروت می باشد .لوطی جماران ضمن اینکه سید دان خاتمی را متهم کرد وهمگام دشمن یگانه معرفی اش کرد که چرا انتقاد به اقدامات تروریستی برون مرز سپاه پاسداران کرد که با بهانه ی صدور انقلاب دنبال می شود . ولی ناگهان از سوی دیگر یکباره لوطی جماران در نقش یک شوینیست ایرانی ظاهر و مدعی شد که آثار باستانی استان فارس مظهر افتار ونو آوری و ابتکار در دوران خودش می باشد که می بایست آن را ارج نهاد و به جهان آن را معرفی کرد . اکنون نیز معاون رئیس جمهور وپدرزن عروسش برای سفید کردن پرونده ی سیاه رژیم تروریستی آودی تلاش مذبوحانه کرده است که در استان گلان اینگونه روضه هنری باستانی به خواند و روضه صادر کند.
"ارج گذاري ميراث فرهنگي در سطح بين المللي موجب بلند آوازه كردن نام ايراني و عظمت نام ايران مي شود. وي اظهار كرد : ما را در دنيا خشن و سياه و طرفدار سياهي معرفي مي كنند در صورتيكه ما يك ملت عميق فرهنگي و مهربان و طرفدار صلح و دوستي هستيم :"
فراموش نشود که گفته می شود هر گز ننگ با رنگ پاک نمی شود . همچنین اگر چنانچه اینگونه اظهار نظر اگر از سوی یک دوم خردادی مطرح می شد معلوم نبود که چگونه سیل اتهامات به سویش سرازیر می شد؟ لذا اینگونه نمایشات هنری که به موازی وزیر فرهنگ سانسور و تفتیش عقاید وخفقان سازی ارشاد به پیش برده می شود ناشی از ایزولگی ومنزوی بودن رژیم وبحران هسته ای می باشد.
دررابطه با ان تیتر خبر :عوامل تورم و گراني از ديد يك نماينده اصولگراي مجلس: ابتدا با ید گفت که گفته می شود که می خواهید شیرازه ی یک کشور و یا جامعه را از هم به پاشید وداغانش کنید . آدم های کوچک را به ست ومقامت بزرگ وگذارید یعنی درست شیوه ای که 3 دهه است در ایران ادامه داشته که اکنون بدترین حالت آن حاکم می باشد . ازسوی دیگر اوضاع آنقدر آشفته و بر هم ریخته است که آخوند متحجر ونماینده اصولگر از اصفهان اکنون صدای اعتراضی اش نسبت به رشد تورم وگرانی و برداشت بدون مجوز ذخیره ی ارز از سوی دولت وتزریق پول ها و اسکناس های بدون پشتوانه و دادن وام واعتباراتی که به سوی بازار دلالی وواسطه گری و زمن وساتمام سرازیر شد اینگونه مورد انتقاد واقع شده است.
"يك نماينده اصولگراي مجلس شوراي اسلامي گفت : مردم ديگر به وعده ها و وعيدها توجه ندارند بلكه از ما انتظار عمل كردن دارند; براين اساس بايد مجلس با دولت و كارشناسان اقتصادي تيم هاي پژوهشگر و تحليل گر در مسائل اقتصادي تشكيل داده و با شيوه علمي و كارشناسانه به دنبال حل مشكل جامعه باشند. حجت الاسلام محمدتقي رهبر در گفت وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران با بيان اين مطلب افزود : چند عامل در بحث گراني ها دخيل است كه يكي از آنها مساله تورم و برداشت هاي مكرر از صندوق ذخيره ارزي است .. وي تصريح كرد : از سوي ديگر تعدادي از اقتصاددانان ما در مجلس با اين برداشت ها مخالفت كرده و اعلام خطر هم مي كردند ولي با اين وجود نيت دولت و مجلس خدمت رساني بيشتر بود منتهي اين مساله تبعاتي هم در بر داشته است . صدها ميليارد به عنوان ايجاد كار صنعت و كارهاي كوچك و متوسط پرداخت شده ولي بيشتر آن در بازار و داد و ستد و خريد و فروش ها خرج شده است كه يكي از عوامل بحران مسكن نيز همين قضيه است . وي همچنين چاپ بيش از اندازه اسكناس و پول و قرار دادن آنها در بازار را از اشتباهات بانك مركزي عنوان كرد و گفت : در واقع چند عامل در اين قضيه گراني ها و تورم موثر بوده است ."
اما پیرامون تتیر خبری "در ديدار نماينده دبيركل سازمان ملل رئيس جمهور بر زمانبندي استقرار كامل دولت مردمي در افغانستان تاكيد كرد" می بایست افزود که فقط چند روز از انتقاد شدید وزارت امور خارجه ی افغانستان به خاطر کشته شدن چند تبعه ی افغانی در خاک ایران نگذشته است . مشروط بر اینکه روزگذشته نیزستون جهت اطلاع همین روزنامه گزارش انتقتادی بازتاب داده بود که چرا از یک نویسنده ی افغانی مقیم آمریکا به تهران دعوت شده است تا که سخنرانی پیرامون کتابش داشته باشد که گفته شد علیه ی اعتقاد و باور های مذهبی مردم افغانستان می باشد که اکنون پاسدار احمدی نژاد سخنگو ومدافع مردم و کشور افغانستان شده وخواهان اخراج نظامیان از این کشور شده است تا اینکه نیروهای تروریستی و اعزامی رژیم تروریستی آخوندی جای آنان رابه گیرند.
"رئيس جمهور خواستار تعيين زمانبندي مشخص براي استقرار كامل دولت مردمي در افغانستان و خروج نيروهاي خارجي از اين كشور شد. آقاي محمود احمدي نژاد در ديدار « كاي ايدي » نماينده ويژه دبير كل سازمان ملل در امور افغانستان اوضاع اين كشور را مهم و بسيار پيچيده دانست و خاطر نشان كرد : تاريخ افغانستان نشان نداده كه با دخالت مستقيم خارجي مشكلات اين كشور حل شده باشد. بنابراين هر اقدامي در افغانستان بايد با همكاري مردم انجام شود. رئيس جمهور با اشاره به اينكه ايران جز كشورهايي است كه بيشترين تاثيرات را از تحولات افغانستان مي پذيرد تصريح كرد : جمهوري اسلامي از ايجاد امنيت و ثبات در افغانستان حمايت مي كند. وي اعمال سياست هاي دوگانه در افغانستان را موجب پيچيده تر شدن مشكلات اين كشور دانست و گفت : تا زماني كه اينگونه سياست هاي دوگانه اعمال مي شود مشكلات افغانستان حل نخواهد شد . بعضي كشورهايي كه در اين كشور حضور دارند همزمان با دولت و مخالفين آن همكاري مي كنند."
آخراین مسخره نیست جائیکه چند سال است که همچنن افزایش قیمت نفت ادامه دارد. و پاسدار احمدی نژاد ضمن اینکه ادعای احمدی نژادی شدن جهان دارد . همچنین تصمیم دارد که ساختار ومدیریت جهان را با برنامه ریزی و مدیریت آقا امام زمان که دارد تغییر دد و جهان را اصلاح و ظلم را ریشه کن کند . اما از هذیان گوئی و دیدان خواب رؤیائی گذشته واقعیت این است که این مدعی غلامک سپاه پاسداران وگماشته لوطی جماران احمدی نژاد در مهار کردن تورم وگرانی و مانع شدن از رشوه ورانتخواری باندی درمانده ومستأصل شده است . ولی بازهم می خواهد که مشکل مردم ودولت افغانستان را حل کند و خارجیان را از این کشور بیرون کند . در صورتیکه اینگونهکه این خالی بند عقده ای خود بزرگ بین چنین ناتوان ودر مانده از پرداخت حقوق کارکنان دولت در دو ماه گذشته می باشد که بخشی از گزارش آن چنین است .
با وجود گذشت حدود دو ماه از سال 87 هنوز افزايش حقوق كاركنان دولت ابلاغ نشده است . با وجود اينكه 60 روز از آغاز سال 87 گذشته اما هنوز آئين نامه اجرايي مربوط به افزايش حقوق كاركنان دولت ابلاغ نشده است . افزايش حقوق كارمندان دولت به روش پلكاني معكوس ( حداقل افزايش 6 درصدي ) در دستور كار قرار دارد كه اخيرا ديوان عدالت اداري اين روش را خلاف قانون اعلام كرده است.
بالاخره اینکه در مورد خبر "حجت الاسلام پورمحمدي در مراسم توديع : آمدن به وزارت كشور و رفتن از آن تصميم خودم نبود" که آخوندی مورد جراحی و خراطی واقع شد که خد مات 3 دهه جنایات گوناگون قضائی و اطلاعاتی و امنیتی داشته است که بقول خودش آمدن و رفتنش بر پست ومسئولیتی بر عهده ی خودش نبوده است. البته که مشخص است آخوندی که دارای اینگونه تجربیات در رژیم و تروریستی آخوندی می باشد . برخلاف ادعای کمدی و مسخره ای که مدی جراحی شده کرده است هرگز حرف راست نمی زند . زیرا که مدعی شده است که احترام به قانون می گذارد و قانون را برابر شرع دانسته و افزوده چون نمی خواهد موجب ناراحتی مردم شود سخنی نمی گوید وسکوت می کند که چرا جراحی شد ؟ یعنی از بس پرونده ی ننگینی خود و رژیم دارد نمی خواهد اسرار را فاش کند. از طرف دیگر تأکید کرد که جراحی شدنش به پاسدار رئیس جمهور احمدی نژاد تحمیلی نبوده است . یعنی اینکه نقش سپاه پاسدران را ماستمالی کرد . همچنین بر داشتن دامنه ی اختلاف سلیقه با پاسدار احمدی نژاد اشاره کرد. ولی گفت حاضر نیست به عنوان عده گشائی آن را بیان کند . در نهایت گفت بهترین گزینه همین پاسدار هاشمی است . چونکه دست پروده ی خودش است ودر پایان گفت علاقه به کارهای اجرائی ندارد و می خواهد در زمینه ی علمی و نه حوزوی مطالعه وتحقیق کند. اما حضور پاسدار علی لاریجانی این آخوند زاده چون وی نمایند ه ی حوزه ی انتخابیه قم در مجلس انتصابی هشتم می باشد و نیاز به تبلیغ رئیس مجلس هشتم شد دارد. می بایست که در این جلسه حضور داشته باشد واز آخوند آدمکش حرفه ای اطلاعاتی امنیتی دفاع و تمجید می کرد واز دوران کوتاه بودن مدیریت وی بر وزارت کشور افسوس خودش را اعلام می کرد . در ان مورد باید افزود که نظر انتقادی عماد افروغ نماینده ی مجلس هفتم که مورد خشم واقع شد درست در آمد که موقع رأی اعتماد در مجلس دادن، وی رأی مخالف به وزیر شدن این آخوند جانی و اطلاعاتی و امنیتی داد و گفت که نمی توان با نگاه اطلاعاتی وا منیتی تضمینی برای آزادی بیان وعقیده در جامعه قائل شد. بهر صورت اینگونه در ارتباط با رفتن و آمدن یکی اینگونه نظرات ایرد وبیان شد:
"در اين مراسم علاوه بر نمايندگاني از دفتر رهبر معظم انقلاب داودي معاون اول رئيس جمهور جمعي از وزرا تعدادي از نمايندگان مجلس علي لاريجاني نماينده رهبري در شوراي عالي امنيت ملي و فرمانده نيروي انتظامي هم حضور داشتند. پرويز داودي در مراسم توديع پورمحمدي در سخناني با اشاره به اهميت وزارت كشور اظهار داشت : اگر جابجايي در اين وزارتخانه انجام مي شود نوعي بهينه كردن و يك جابجايي در درون كارگزاران نظام براي بهتر استفاده كردن از نيروها در موقعيتهاي مختلف است . در حقيقت رئيس جمهور پس از جمع آوري اطلاعات لازم و مناسب به اين نتيجه رسيد كه امروز شاهديم . سيدمهدي هاشمي سرپرست وزارت كشور نيز از مجموعه اين وزارتخانه است و به اداره آن آشنايي و اشراف دارد. علي لاريجاني نماينده رهبري در شوراي عالي امنيت ملي هم در مراسم توديع حجت الاسلام پورمحمدي در سخناني با ابراز تاسف از دوره كوتاه مديريت وي در وزارت كشور اظهار داشت : آقاي پورمحمدي بدليل سابقه تحصيل در حوزه و سابقه اي كه در حوزه امنيت داشت همچنين تلفيق اين دو و ذهنيت خلاق روزآمدي را به عنوان صفتي مناسب به همراه خود و در واقع نگاهي تازه به مسائل داشت . هم اكنون بدليل شرايطي كه داريم به همگرايي و همدلي و وحدت ملي بيش از گذشته نيازمنديم . لاريجاني افزود : آقاي پورمحمدي نگاهي باز براي استفاده از نيروهاي خدوم داشت و اين نگاه براي وزارت كشور ضروري است .آقاي پورمحمدي سه سال با علاقه و تلاش زيادي در وزارت كشور حضور داشت و در واقع خدمت صادقانه كرد. بنده در شوراي عالي امنيت ملي از نزديك شاهد فعاليتهاي وي بودم . لاريجاني افزود : آقاي پورمحمدي در امور ديدگاه و ذهني نو داشت و قطعا براي او جاهاي مختلف در كشور وجود دارد كه از خدمات و تجارب ايشان در آنجا استفاده شود و اميدوارم هرچه زودتر آقاي پورمحمدي در جايگاه مناسب قرار گيرد چرا كه در دوران بلوغ كاري خود به سر مي برد. در ادامه حجت الاسلام پورمحمدي نيز در ابتداي سخنان خود بااشاره به يك بيت از شعر فارسي اظهار داشت : فكر مي كنم بنده در هر جا كه بودم و باشم سهم من خون دل خوردن است چه پرده نشين باشم و چه شاهد بازاري ! وي با بيان اينكه تاكنون نه مسئوليتي را خود انتخاب كرده ام و نه با اختيار خود از مسئوليتي كنار رفته ام . افزود : مراسمي كه امروز براي من گرفته شده در واقع تجليل از خدمتگزاري و صبر است . : من در مسئوليتهايي كه داشتم از هيچ چيز پرهيز و ابائي نداشتم و فقط در اندازه توانم به تكاليف خود عمل كردم . خوشبختانه چون نه در آمدن و نه در رفتن تصميم گيري از سوي من نبود و تصميم گيران در اين باره نظر دادند پس خود آنان نيز بايد در اين رابطه پاسخگو باشند.. پورمحمدي از رئيس جمهور بخاطر اعتمادي كه به وي براي واگذاري مسئوليت وزارت كشور داشت تشكر كرد و افزود : به نظر خودم در انجام وظايفم شب و روز نشناختم و از هر فرصتي بخوبي استفاده كردم زيرا اين فرصتها را امانتي مي دانم كه از سوي مردم در دست ما گذاشته شده است . تصميم ها هر قدر هم ضعيف باشد بايد اجرا شود زيرا تزلزل در تصميم گيري نهاد مديريت را سست مي كند تصميم گيري قاعده اصلي و عمود خيمه اجرايي كشور است البته ناگفته نماند در اين مورد بايد كار كارشناسي شود و تصميمات عجولانه و بدون برنامه ريزي نباشد. هر كس جايي كه هست و در هر نقطه اي كه حضور دارد بايد به قانون احترام بگذارد در نظام اسلامي ما قانون را شرع مي دانيم و نمي شود به بهانه شرع قانون را زير پا گذاشت اما در عين حال بايد قوانين ما از تفسير خوبي برخوردار باشند تا مانع خدمتگزاري نباشند. پورمحمدي عنصر جسارت را لازمه مديريت دانست و خاطرنشان كرد البته داشتن جسارت به اين معني نيست كه ما مديريتي بدون تدبير داشته باشيم چون بايد در كارها تدبير و برنامه داشت تا كشور و منافع مردم را به مخاطره نيندازيم . سيدمهدي هاشمي سرپرست وزارت كشور هم در سخناني با اشاره به اينكه از پورمحمدي درسهاي زيادي آموخته است اظهار داشت : اميدوارم بتوانم اقداماتي كه آقاي پورمحمدي پايه گذاري كرد دنبال و اهداف انقلاب اسلامي انقلابي كه ريشه در دين ما دارد و اهداف دولت را پيگيري كنم . اظهارات وزير سابق كشور پس از مراسم توديع در جمع خبرنگاران حجت الاسلام پورمحمدي با تاييد اينكه در برخي جهات با رئيس جمهور اختلاف سليقه داشته است اظهار داشت : البته رئيس جمهور رئيس بخش اجرايي كشور است و باتوجه به اينكه مردم به ايشان راي داده اند بايد به سليقه رئيس جمهور احترام گذاشت . وزير سابق كشور پس از مراسم توديع خود در جمع خبرنگاران درباره علت بركناري اش توسط رئيس جمهور گفت : اين به نظر رئيس جمهور بستگي دارد و بنده به نظر و سليقه ايشان احترام مي گذارم . وي با بيان اينكه بزودي قصد ورود به كارهاي اجرايي را ندارد خاطرنشان كرد علاقمند هستم بيشتر به كارهاي علمي و مطالعاتي بپردازم . پورمحمدي در ادامه با اظهار اينكه هر آنچه به نفع مردم بوده بايد مي گفتم با آنها در ميان گذاشتم افزود : به هيچ وجه حاضر نيستم چيزي بگويم كه به زيان مردم باشد و به خاطر عقده گشايي خود حاضر به بيان چنين حرفهايي نبوده و نيستم . وي با رد اين ادعا كه به رئيس جمهور تحميل شده است اضافه كرد : اول قرار بر اين بود كه بنده به عنوان وزير اطلاعات به مجلس معرفي شوم اما شب قبل از زمان معرفي ليست وزرا از طريق يك واسطه متوجه شدم كه به عنوان وزير كشور به مجلس معرفي خواهم شد. پورمحمدي همچنين سيدمهدي هاشمي را بهترين گزينه براي سرپرستي وزارت كشور خواند."
درخاتمه اینکه نگاهی به چند خبر بازتاب داده شده که بر گرفته از روزنامه ی جمهوری اسلامی متعلق به لوطی جماران می باشد. هدف این است تا که نشان داده شود با همه ی فضای سانسوری که حاکم می باشد و با وجود اینکه نظام چد سال است که یک دست شده است ولی اکنون خبرهای بازتاب داده شده مکمل همان تحلیل یا پیش بینی هائی می باشد که اشاره شده بود دوران ماه عسل خوران باندهای مافیائی حاکم نسبت به شکست وحذف رقیب از صحنه کوتاه مدت خواهد بود و به زودی می بایست شاهد رقابت و رشد تضادهای باندهای درونی جناح حاکم خود خوانده اصول گرا بود . و چون سپر بلا ندارد که حواله دهند چوب لای چرخ می گذارد تق ادعای کمدی اینان مبنی بر اینکه ما نه همچون رقیب شیفتگان قدرت نمی باشیم ، بلکه عاشقان خدمتیم . آنهم خدمتگزاری به مردم ایران با چاشنی عدالت محوری در خواهد آمد. برای اینکه باند مفیائی حاکم اینان دیر آمده .و قرار است که خیلی زود خودشان را به بندند . بنابراین بی جهت نیست که اکنون شاهدیم در شریطی که بدتری نشرایط ممکن رشد تورم وگرانی و افزایش قیمت کالاها و مسکن واجاره خانه و بیکاری و فقر و شکاف عمیق طبقاتی در جامعه وجود دارد و همچنان نیزادامه دارد. ولی از سوی دیگر درون دولت نیز مشغول جراحی کردن وکش رفتن بیشتر از خزانه ی ارزی دولت وبی خیال شدن مهار کردن تورم وگرانی می باشند . مهمتر اینکه از هم اکنون طرح وبرنامه برای قبضه ی پست ریاست جمهوری دوره ی دهم طراحی وترسیم شده است. آیااین رژیم بربرمنش وتاریک اندیش وغارتگرو دزدو عوامفریب و شیاد و دروغگو وجنگ افروز می تواند حامی مردم محروم ایرن باشد ؟آ همچنین آیا علاقمند به میراث فرهنگی و باستانی باشد و یا نه فقط در راستای سفید کردن رونده پلید سیاه می باشد که اتفاقاً به این واقعیت نیز اعتراف شده است.؟
هوشنگ – بهداد
اسلامی سه شنبنه 31 اردیبهشت -87