نقد وبررسی فرصتي براي فرصت سوزي نيست (يادداشت روز) روزنامه ی کیهان چهارشبه 8 خرداد ماه سال 1387
" پاسدار شریعتمداری از خیلی از عقبه های سخت نفس گیر عبور شده، اما جای فرصت سوزی نیست .چون عقبه های سخت و نفس گیر دراز در راه است"

از ویژگی های پاسداران و اطلاعاتی های سابق قلم بر دست شده این است که همچون رهبران رژیم تروریستی آخوندی با گردش زبان در دهان شان همیشه در 3 دهه گذشته به مردم ایران دروغ گفتن بوده ومی باشدو یا به قول های داده شده وارونه عمل کرده و می کنند .ا قلم بر دستان مطبوعاتی حامی دولت نیز نیزبهمانروش و سبک بدون هیچگونه مسئولیت و پاسخگوئی قلم خود را آنگونه که دوست دارند می چرخانند و همیشه هم فراموش می کنند که قبلاً چه گفته بودند؟ مثلاً سربازجو پاسدار حسین شریعتمدار شکنجه گر و سناریو ساز که بدون آنکه برروی خود بی آورد که 4 سال پیش در مورد پیروزی مجلس هفتم به قول خودش اصولگرایان چه می گفت؟ به خصوص پس از اینکه قوه ی مجریه نیز در اختیار اصول گریان قرار گرفت و حکومت یک دست شد. چه جشن هائی که بر پا نشد و هوراهائیکه کشیده نشد و رقیب مغلوب چگونه که هونشد ؟ یاچه جشن های ناشی از پیروزی های گام به گام گرفته نشد واز پیروزی گام آخر خبر گان رهبری وحذف کامل رقیب دوم خردادی خبر داده نمی شد؟ ضمن اینکه چپ و راست رقیب مغلوب دوم خردادی شیفتگان قدرت جدا از مردم خطاب می شدند و باندهای مافیائی متحجر و خرافه پرست حاکم شده ی دزد و غارتگر که با پس زدن شرکای رقیب ورشکسته ی سبق دوم خرددادی ، خودرا مکتبی های اصولگرایان عاشق خدمتگزاری به مردم ایران معرفی می کردند که نعره می زدند که نه برای قدرت وارد میدان شده اند. بلکه با تلاش زحمت پیگیرانه و مسئولانه برای ک یکدست و یک پارچه شدن و تجدید نظر کردند و سازمان بندی شده که حاصل کار اتاق فکر می باشد بنابر وظیفه دینی و مکتبی خود وارد میدان شدند . ولی عجیب است که اکنون همه ی آن ادعاهای کذائی و پوشالی رنگ باخته و فراموش شده و شپیور از در گشادش نواخته شده و اینگونه اعتراف کرده که چالش میان مجلس هفتم و دولت نهم وجود داشت :
"همواره رابطه ميان مجلس و دولت با برخي از چالش ها روبرو بوده است كه گاه اين چالش ها به مرز تقابل نيز رسيده و در مواردي هرچند كم شمار، از اين مرز هم عبور كرده و تنش هاي جدي در پي داشته است. اين چالش حتي ميان مجلس هفتم و دولت نهم كه هر دو در بستر اصولگرايي و از شخصيت هاي اصولگرا تشكيل شده بودند هم كم و بيش وجود داشت و در مواردي نيز مي رفت تا به يك تنش جدي تبديل شود كه خوشبختانه نگاه اصولگرايانه طرفين مانع از آن بود."
سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری در ادامه ی یادداشت روز خود به چند مورد اختلافاتی که میان دولت جراحی شده با دولت وجود داشت ک اشاره کرده و افزوده که چگونه که هر یک دیگری را متهم به سنگ اندازی و بی توجهی نسبت به هم دیگرمی کرد. البته بدون آنکه اشاره ای به نامه پراکنی های آنچنان ی میان سران دولت و مجلس بهم دیگر کند . یا اینکه کلامی در مورد برداشت های غیر قانونی و بدون مجوزی دولت کند که پاسدار احمدی نژاد از ذخایر ارزی بر داشت می کرد . البته هنوز اینکار را بیشتر می کند. چونکه رئیس دولت شجاع وقوی و نقلابی و مکتبی می باشد. یادداشت رز نویس در دنباله به ارسال نامه ی لوطی جماران برای افتتاحیه ی مجلس هشتم شاره کرده و پیرامون این نامه لوطی جماران مانور داده که لوطی گفته است که دولت نماد قدرت دخلی و خارجی است و اضفه کرده که دولت سالم وشجاع می باشد که دستأورد مهی در دیپلماسی خارجی داشته که برای رژیم تروریستی اقتدار وا فتخار آورده است . البته منظورسیاست های دخالت گری در عراق و لبنان و فلسطین وافغا نستان و پیگیری پروژه ای هسته ای می باشد. البته به این مورد بطور علنی اشاره نکرده است. البته گفته که مجلس انتثصابی هشتم می با یست که با دولت تعامل داشته باشد . زیرا که هر دو نهاد مدعی اصولگرایائی می باشند که درست نمی باشد اختلاف داشته باشند و آتو به رقیب مغلوب دوم خردادی بدهند که با اینکه مجلس و دولت را با هم داشتند ولی مردم از این اینان رویگردان شدند و به رقیب اینان روی آوردند. از سوی دیگر به دلیل عبور از عقبه های سخت نفس گیر و بیشتر در پیش روی می باشد که تأکید کرده بنابراین مجلس هشتم فرصت اضافی ندارد که به مسائل حاشیه ای و جزئی به پردازد . چونکه نمی بایست در اثر پیرزی های ناشی از از عقبه های سخت نفس عبور کرده دچار غفلت و استراحت شد و باید سخت برای دغدغه ها دست بکار شد و آماده برای مقابله و مواجه با عقبه های سخت تر نفس گیری در پیش روی می باشد شد . چونکه هر گز جا و فرصت برای غفات و استراحت و بی خالی نیست. خلاصه عقب های سخت نفس گیردر پیش روی را اینگونه ترسیم کرده که تأکید کرده جای هیچگونه فرصت سوزی نمی باشد:
"-مجلس هشتم در حالي فعاليت خود را آغاز مي كند كه نظام اسلامي بسياري از عقبه هاي سخت و نفس گير و گردنه هاي تند و صعب العبور را با موفقيت پشت سرگذاشته و صد البته، راه دراز و عقبه هاي ديگري نيز پيش روي دارد. نگاهي گذرا به مختصات نقطه اي كه امروزه در آن ايستاده ايم ترديدي باقي نمي گذارد كه كمترين فرصتي براي فرصت سوزي و مشغول شدن به مسائل كم اهميت و بعضاً دم دستي نداريم. در داخل كشور، رويكرد گسترده مردم به گفتمان اصولگرايي و كنار زدن معني دار جرياني كه -حداقل- بخشي از آن اعتقاد چنداني به آموزه هاي اسلامي و انقلابي و دغدغه هاي مردم نداشت و درگذشته اي نه چندان دور مجلس و قدرت اجرايي را در اختيار داشت، زمينه را براي تحقق آرمان هاي بلند و مردمي انقلاب فراهم آورده و دولتي شجاع، اصولگرا، پاكدست و انقلابي زمام امور اجرايي كشور را در دست دارد و... در عرصه خارجي، نظام اسلامي از بيشترين اقتدار و گسترده ترين رويكرد ملت ها برخوردار است، معادلات منطقه با سرانگشت نظام اسلامي ايران رقم مي خورد، آمريكا در عراق زمين گير شده است، اسرائيل در جنگ 33 روزه و طرح توطئه هاي ديگر از حزب الله كه نمادي از اقتدار و الگوي انقلاب اسلامي است شكستي مفتضحانه مي خورد و سيدحسن نصرالله در مقابل چشم ملت هاي مسلمان كه با شوق و دلدادگي به او مي نگرند و در برابر ديدگان حيرت زده و غضب آلود آمريكا و اسرائيل، الگوي انقلاب اسلامي را بر دست مي گيرد و فرياد برمي آورد كه افتخار مي كنيم عضوي از حزب ولايت فقيه هستيم و... در اين شرايط استثنايي و زمينه هاي دروني و بيروني كه فراهم آمده است، بسيار بديهي است كمترين فرصتي براي فرصت سوزي و مشغول شدن به مسائل دم دستي وجود نداشته باشد و به گفته حكيمانه آقا «انديشه و عمل شما نمايندگان مجلس هشتم بايد در جهت عبور از گردنه هاي دشوار كه يا موانع طبيعي است يا ساخته دشمن، به كار افتد». و با توجه به تركيب مجلس هشتم، چنين انتظاري نيز هست.بالاخره تجربه نشان داده است وقتي راهيان از عقبه اي سخت عبور مي كنند و با پشت سر گذاشتن گردنه هاي صعب العبور به ميداني فراخ مي رسند احتمال وقوع دو حالت قوت مي گيرد. «احساس فراغت» كه «غفلت» از عقبه هاي پيش روي را در پي دارد و «احساس فرصت» كه تلاش براي عبور از گردنه هاي بعدي را پيش مي كشد. غفلت ناشي از حالت اول، بي كاري مي آفريند! و آدم هاي بي كار، چندان هم بدشان نمي آيد كه براي پر كردن اوقات فراغت! با يكديگر درگير شوند و در حالت دوم، آدم هايي كه از شرايط ياد شده تلقي فرصت دارند، احساس مسئوليت مي كنند و صدالبته، وقت اضافي براي پرداختن به مسائل دم دستي و فرصت سوزي ندارند."
در خاتمه اینکه پس از اتمام دوره مجلس هفتم اصولگرائی برخلاف 4 سال گذشته که افتتاح شد گرد وخخاک زیاد کرد اما اکنون سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری سخنی ندارد تا در مورد عملکردش از نوک قلم خود جاری و بیان کند و پایان مجلس هفتم راتوصیف و حلاجی کند .همانگونه که عملکرد دولت جراحی شده خلیلی بدتر از مجلس هفتم می باشد وچیزی هم دراینمورد ندارد تا که بگوید. لذا برخلاف کلی گوئی و مرثیه پیرامون نامه لوطی جماران خواندن که بعید نیست که خودش نیز در تدوین در پشت خط با برنامه ریزان دست داشته و سهیم باشد که گنده گویائی های پواشالی و نمایشی در مورد دولت شده شجاع و انقلابی و .. می باشد .ولی جائیکه تأکید بر عدم فرصت سوزی کرده و عبور از گردنه های سخت نفس گیر گفته و وعده های بیشتر عقبه های سخت نفس گیر در پیش روی داده است وبه جای سخن گفتن در مورد و ضعیت ناکم و شکست های برنامه های دولت و شرایط طاقت فرسای معیشی و اقتصادی مردم که دارند و رشد لجام گسیخته ی تورم و گرانی و افزایش قیمت کالاها در جامعه که ادامه دارد و نفس مردم را گرفته است . خلاصه عدم اشاره به مطالبات مردم و به خصوص پروژه ی هسته ای که تبدیل به معضل اصلی رژیم تروریستی آخوندی شده است .ولی در عوض اشاره به جنگ 33 روز سپاه پاسداران و حزب الله لبنان باا سرائیل و ادعای شکست آمریکا در عراق و منطقه کردن نشان از بحران و وخیم بودن رژیم تروریستی آخوندی و خالی بودن دست پاسدار سرباجو و شکنجه گر و پرونده ساز حسین شریعتمداری می باشد که حتی نمی داند مسیرحرکت مجلس چگونه می خواهد باشد و صد البته نگرانی اش از عقبه های سخت نفس در پیش روی می باشد که به آن اشاره کرده است.

هوشنگ – بهداد
چهارشبه 8 خرداد ماه سال 1387