نقد وبررسی " مسير نوآوري (يادداشت روز)" روزنامه ی کیهان سه شنبه 24 اردیبهشت ماه سال 1387
"آنقدر ادعای سال نوآوری و شکوفائی اقتصادی لوطی جمارن پوچ و وارونه وکمدیست که یادداشت روز هم نمی تواندآن را تعبیر وتفسیر کند"
یک زمانی گفته می شد یک جو از عقلت کم کن ، هرکاری که می خواهی بکن . یا اینکه گفته می شد بزن بر طبل بی عاری که آنهم عالمی دارد . اما از سوی دیگر یکی از دلایل گرایش طبقه ی محروم جامعه به مواد مخدر به جز قشری که از روی سیری شکم وغارتگری برای تفنن استفاده می کند، روی آوری به مصرف مواد مخدر برای بقیه به خصوص اقشار محروم وتهی دست جامعه فرار از شرایط موجود حاکم شده ی تحمیلی است. البته که فقر و بیکاری و شکاف عمیق طبقاتی وعدم تحمل پذیری فرد آسیب پذیر ونا توان در برابر مشکلات و معضلات و شرایط موجو می باشدکه بالاجبار نیاز به در مان دارد که به مسکن مقطعی پناه می برد تا که برای لحظاتی از شرایط طبیعی خودش دور شود .یا در حقیقت خودش را فراموش کند . یعنی ابزاری که نظام حاکم در جامعه بوفور و ارزان در جامعه در دسترس گذاشته شده است تا که آلوده شده از چاله بر توی چاهی برود که هر گز برون آمدنی برایش متصورنیست .
البته اینگونه نوآوری ها درجامعه سرکوبگر با شکاف عمیق طبقاتی که 80% جمعیت کشور بر زیر خط فقر اقتصادی زندگی می کنند. سر نخ اصلی مواد مخدروتوزیع آن د ر جامعه در بیت رهبری لوطی جماران وسپاه پاسداران می باشد. زیرا که چندین سال است که صاحب هزاران اسکله های غیر مجاز در بنادر جنوب کشور می باشند که فعالانه مشغول تخلیه ی انواع و قسام مواد مخدر می باشند وبه هیچ مقام ومرجعی هم پاسخگو نمی باشد. زیرا که این محموله های مواد مخدر از طریق شبکه های باندهای مافیائی سپاه پاسداران ونبروی انتظامی وحمایت قوه ی قضائیه نه اینکه در سراسر ایران توزیع می شود ، بلکه به درون سلول های زندان برده می شود و تاانتقال به ترکیه واروپا صدور آن امتداد صادر می یابد .
ناگفته نماند که مشتریان و استفاده کنندگان اینگونه محموله ها شامل لوطی جماران نیز می شود . برای اینکه پس از استفاده اینگونه مواد بود که لوطی جماران در پیام نوروزی خود در مشهد پیام نو آوری و شکوفائی برای سال جدید صادرکرد . فراموش نشود که کاکل اینگونه نوآوری ها و شکوفائی های اقتصادی رشد روز افزون تورم وگرانی در جامعه می باشد که در پایان دوران مأموریت مجلس هفتم تازه نمایندگان یادشان افتاده است که مردم مشکل تورم وگرانی دارند که موجب شده است مجلس جلسه ی غیر علنی تشکیل دهند . اما لوطی جماران در مأموریتی که سپاه پاسداران به ایشان واگذار کرد تاکه به استان فارس سفر کند .پیرامون همه گونه مسائل روضه خواند به جز همین رشد تورم وگرانی؛ زیرا که این یکی برای لوطی جماران جز نوآوری نمی باشد برای اینکه سابقه ی 3 دهه دارد که اکنون شتاب گرفته است که جرقه ی اصلی آن را رفسنجانی با تز مبارزه با ارزانی در دوران سازندگی زد که اکنون ببار نشسته است . برای همین اکنون به رفسنجانی انتقاد شده است که به اصل مترقی ولایت فقیه اعتقاد ندارد. بهر حال پاسدار طلبه ی یادداشت روز نویس به آن بعد نوآوری و شکوفائی سفر لوطی جمارن به استان فارس پرداخته است که شامل حال موضوع تورم وگرانی نمی شود
دردنباله طلبه پاسدار یادداشت روز نویس بدون اشاره به ساختار ارتجاعی و تغییر واصلاح ناپذیر رژیم تروریستی آخوندی که کاری با بررسی منطقی ریشه ای علت یابی مقولات ندارد وروبنائی با معلول ها و شعار های بدون پشتوانه وپوپولیستی وعوامفریبانه مانور می دهد و مقصر نه شعار پرداز بلکه فرهنگ سازان دانسته است که چرا درست نتوانسته اند سال های نامیده شده همچون سال عدالت امام علی ، منشور 8 ماده ای مبارزه با فقر وتبعیض و بیکاری و رشوه واتحاد ملی و انسجام اسللامی و سال نوآوری و شکوفائی اقتصادی را درست وحسابی تبیین نکرده اند که موجب شده هدف اصلی بر زمین بماند و فراموش گردد وبر ضد خودش تبدیل گردد . مثل نان بردن بر توی سفره های خالی محرومان بردن ویاادعای مضحک مبارزه با مفسدان ومافیای اقتصادی که دقیقاً کار برد منفی ووارونه ومعکوس بهمراه داشته است .
همچنین طلبه پاسدار یادداشت روز نویس بدون آنکه به گوید چگونه در شرایط نهادینه شدن سانسور در مطبوعات و اطلاع وخبررسانی و پادگانی کردن دانشگاه ها وتعقیب و زندانی کردن دانشجویان وکنترل و ممیز گری کتب و شکستن قلم و عمیق تر شکاف طبقاتی و ایجاد رعب وحشت و خفقان در جامعه از سوی نیروی انتظامی وصدور احکام رو به گسترش اعدام ها ی قوه قضائیه که اعمال می شود و همانگونه که گفته شد ادامه ی رشد تورم وگرانی و فقر وبیکاری و افزایش قیمت کالاها و... مواد مخدر جایگزین آن شده است . از سوی دیگر زمانیکه منتقدان وروشنفکران به داشتن فهم وشعور کمتر از بزغاله متهم می شوند. چگونه می توان از نوآوری وشکوفائی اقتصادی و بروز استعداد ها دم زد . بدتر اینکه مبلغ ومداح قلم بر دست طلبه پاسدار لوطی جماران با آویزان شدن به گزیده ای از سخنان لوطی جماران در استان فارس فارس نوآورری استعدادی را فرمول وطبقه بندی نیز شده است :
در خاتمه اینکه فراموش شد که تذکر داده شود که استعمال دائمی مواد مخدر مدعی یا معتاد مصرف کننده را به هذیان گوئی های زیاد می کشاند . بنابراین فقط این لوطی جماران نمی باشد که بطور سیستماتیک هذیان گوئی می کند، بلکه هرکس که به درد لوطی مبتلا شده باشد . همین خصلت و خصوصیات را دارد . برای همین است که پاسدار طلبه یادداشت روز نویس خودش هم متوجه نشده است که در مورد نوآوری لوطی جماران چه گفته که تأکید کرده است که ابتدانوآوری نیازمند تغییر نگرش در باور های مسئولان می باشد تا که به توانند خلاق و نوآور شوند. البته وی نگفته است که اگر احتمال این تغییر نگرش در باور ها وجود داشت ممکن بود . حتماً که در 3 دهه ی گذشته پیش آمده ورخ داده بود . در صورتیکه طبق مأموریتی که خمینی بی احساس داشت در همان 3 دهه ی پیش که تأکید کرد در مورد مدل نظام ، نه یک کلمه ونه یک کلمه بیش فقط آنچه من می گویم . سپس آن را تکمیل کرد و افزود اگر همه به گویند نه من به گویم آری همه می باید به گویند بله، جائی برای دگر باوری ودگر اندیشی باقی نگذاشت . نمونه دیگر همین داستان اصلاح طلبان قلابی می باشد که اکنون می بینیم با خاتمی چگونه به عنوان با همگام دشمن بیگانه بر خورد می شود . اکنون پاسدار طلبه یادداشت روز نویس و قلمزن رژیم ارتجاعی و قرون وسطائی و تغییر واصلاح ناپذیرمشخص نیست که از کدام تغییر ساختار باور های فرهنگی برای نوآوری نسخه صادر کرده است؟
هوشنگ � بهداد
سه شنبه 24 اردیبهشت ماه سال 1387