جوابیه ی کارگردان فیلم سنتوری به سرمقاله نویس روزنامه ی جمهوری اسلامی
به نظر می رسد که نقد و پاسخگوئی پیرامون فیلم سنتوری کشدار شده است . زیرا که ابتدا برای مانع شدن از پخش این فیلم از سوی سرماله نویس روزنامه ی جمهوری اسلامی به بهانه توهین کرن به دادگاه و احکام شرع قوه ی قضائی و مخالف سنت وفرهنگ اجتماعی برایش سرمقاله تنظیم شد و به عنوان مخالفت کردن با نمایش آن فراخوان نافرمانی عمومی صادر شد که گفته می شود عده ای به این فراخوان نا فرمانی لبیک گفته اند و شعار سر داده اند که نمایس این فیلم می بایست از روی جسد ما عبورداده شود. اما اکنون پاسخ اعتراضی و دندان شکن از سوی کار گردان فیلم به مقاله نویس بازتاب داده شده است . البته ریشه ی اصلی اختلاف میان سرمقاله نویس با وزیر پاسدار فرهنگ ساسور و تفتیش عقاید ارشاد اسلامی است که از هنرمندانسیستم گذشته استفاده می کند و مبلغ خرافات در جامعهمی باشد . همینطور مدافع اختناق وخود سانسوری نهادینه شده در مطبوعات و خبررسانی و جامعه می باشد و عنصری متحجرو خرافه پرست است که از سابقه ی معاونت مدیر مسئولی کیهان سناریو وپرونده ساز سابق سرباز جو پاسدار حسین شریعتمداری برخوردار است که اکنون نیز مبلغ سر سخت پاسدار احمدی نژاد است .
اما آنگونه که در جوابیه اشاره شده پرسش است .مگر فیلمی که دریافت پروانه ی آن از مراکر پیچ اندر پیچ ممیز گری و سانسور وزارتخانه فرهنگ سانسور و تفتیش عقاید ومدافع اختناق در جامعه ی ارشاد اشلامی عبورکرده ومجوز گرفته و قوه ی قضائیه ضد عدالت آن را نیز تأئید کرده است این فیلم مواد مخدر است که می بایست به صورت قاچاقی نشان داده شود که گفته شده میلیون ها نفر نیز آن را دیده و آن را پذیرفته اند؟
سئوال بعدی این است که چگونه است است که قاچاقی این فیلم دیده می شود ولی علنی کردنش با مشکل مواجه می باشد؟
از سوی دیگر مگر معضل مواد مخدر و اعتیاد که به مدارس تا سطح دانشگاه ها و سلول های زندان ها در سراسر کشور سرایت نکرده است و مگر تبدیل به یک معضل بسیار خطرناک اجتماعی نشدهاست که شیرازه ی خیلی خانواده ها را ازهم پاشیده است؟ پس چگونه است بر خلاف شعارهای انحرافی مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد ازسوی نیروی انتظامی و قوه ی قضائیه سر داده می شود و لحظه ای ماشین کشتار در 3 دهه ی گذشته محور این موضوع قطع نشده است. ولی اکنون مبارزه ی اتوکشی شده با این معضل فراگیر تحمل نمی شود که که تا بیت رهبر لوطی جماران و دفتر مجمع مصلحت و حوزه ی علمیه ی قم و...رفته است؛ بطوریکه کمتر آخوند حکومتی را میتوان یافت که اهل منقل ودود نباشد. اما مبارزه با آن می بایست موانع وجود داشته باشد؟
برای چه گفته می شود که نمایش این فیلم سنتوری با فرهنگ و سنت جامعه آخوند ساخته و پرداخته شده همخوانی ندارد؟
راستی مگر نمایش ابن فیلم به صورت صد در صد راه حل ریشه ای با ناهنجاری اجتماعی و معضل اعتیاد و بلیه ی مواد مخدر بر خورد شده که اینگونه موجب نگرانی مافیائی موادمخدر شده است ؟
اگر چنانچه ان فیلم درای چنین رهنمود خطرناک راه حلی می باشد . برای چه مجوز و پروانه ی ساختن به فیلم داده شد؟
چرا روراست و بدون رویرایسی و لنکت زبان و تعارف گفته نمی شود که نمایش این فیلم منافع چه کسان یا نهاد یا مافیای موادمخدر ی را تهدید می کند که فرمان نافرمانی عمومی علیه ی نمایش فیلم داده شده است؟
چرا فتوای اینگونه نا فرمانی ها علیه ی وارد کنندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر در جامعه داده نمی شود؟ از جمله هزاران اسکله های غیر مجاز در بنادر جنوب کشور فعال می باشند که وابسته به ارگان فاشیستی و سر کوبگر سپاه پاسداران می باشد که شبانه روزدر حال تخلیه ی کالاهای قاچاق از جمله انواع و اقسام مواد مخدر و الکل می باشند . سپس از طریق شبکه های مافیای زنجیره ای مواد مخدر در سراسر کشور حتی تا درون زندان ها ها ومدارس و دانشگاه ها و کارخانجات و اماکن عمومی و پارک ها و قهوه خانه ها توزیع می گردد . البته در پایان پاسخ کوتاهی نیز از سوی مسئول روزنامه به این جوابیه داده شده است . ناگفته نماند مرکزهدایت و حمایت گری در بیت رهبر لوطی جماران است که از پشتیبانی و همکاری قوه ی قضائیه و نیروی انتظامی بر خورداراست .
شایان یاد آوریست که لینک سرمقاله فیلم سنتوری در این لینک
http://andesheh.com/maghalat45/97.htm سایت اندیشه است و جوابیه ی آن نیز ضمیمه شده است:
هوشنگ � بهداد
پنجشنبه 9 خرداد ماه سال 1387