نقد وبررسی "داستان تكراري جزاير و وظيفه وزارت امورخارجه" روزنامه ی جمهوری اسلامی یکشنبه 10 شهریورماه سال 1387
"موضوع دوستی با اسرائیل رحیم مشائی، به بحران جنگ و دعوای سه جزیره با شیخ نشن عربی امارات عربی گره خورد ::
از اینکه رژیم تروریستی آخوندی یک رژیم غیرمتعارف و ناسازگار و ناهمگون با جهان متمدن کنونی می باشد شکی نیست . چونکه به جای اینکه تلاش کند تا که ایجاد روابط دوستانه و متعارف و احترام متقابل با همسایگانش داشته باشد، ولی برعکس اسااس و بنیان سیاست خارجی خودش را بر اصل صدور تروریسم و بنیادگرائی و دخالت گری در امور داخلی سایر کشور ها تنظیم و برنامه ریزی کرده است. البته این سیاست ضمن اینکه بر آمده از ساختار ارتجاعی و قرون وسطائی حاکمان رژیم تروریستی آخوندی می باشد که چون با بحران آخوند ها بقدرت رسیدند و با بحران سازی و جنگ افروزی و خفقان و زندان و شنجه و اعدام و دخالت گری در امور داخلی دیگران به بقای ننگین خودش ادامه داده است بنابراین این شیوه ی رسمیسیاست خرجیاش شده است .
از سوی دیگر به مرور هرچه بیشتر رژیم نامشروع و نزوی تر می شود و فاصاله اش با مردم بیشتر می گردد . لذا برای بقای حکومت ننگین خودش به موازات افزایش سرکوبگری و ایجاد خفقان ورعب و وحشت داخلی سیاست دخالت گری در امور داخلی سایر کشورها را نیز افزایش می دهد، به خصوص اینکه تلاش می کند تا که دسترسی به سلاح هسته ای داشته باشد ، از این نظر موجب تحریک وواکنش سایر کشور ها شده است . از جمله اقدامی که شیخ نشین امارات متحه عربی کرده که ادعای مالکیت بر 3 جزایر تنبب کوچک و بزرگ و ابومسی کرده است در همین رابطه با همین سیاست دخالت گری و تهدید می باشد . زیرا که این شیخ نشین متوجه شده است که سران رژیم تروریستی آخوندی پس از اشغال نظامی عراق در این کشور چگونه نفوذ و به چه شیوه ای این کشور را بدل به باتلاق کرده است و هرروز هم عمق دخالت و تجاز گری اش در عراق افزایش می یابد . ازطرف دیگر همین سیاست را در فلسطین و لبناندنبال واجرا کرده است . زیرا که جنگ داخلی در فلسطین راه انداخت و نوار غزه را جدا کرد و در لبنان از طریق حزب الله لبنان و سپا ه پاسداران جنگ 33 روزه با اسرائیل راه انداخت و لبنان را تبدیل به سر زمین سوخته شده مبدل کرد . همینطور در بحرین بشکل دیگری این سیاست را دنبال کرد . مهمتر اینکه دشمنی و مخالفت با مسئله ی صلح خاورمیانه می کند و بطور علنی رهبران کشور های عربی را تهدید می کند که نمی بایست در کنفرانس مذاکرات صلح خاورمیانه حضور و شرکت داشته باشند . بهرحال این رژیم عامل و اهرم بی ثباتی و باج گیری در منطقه تبدیل شده است. مهمتر اینکه همانگونه که گفته شد تلاش گسترده برای دسترسی به سلاح هسته ای می کند و پیوسته کشور های منطق را تهدید و تحقیر می کند . بطوریکه در ایجاد روابط دیپلماتیک داشتن شان با سایر کشور ها از جمله آمریکا و اسرائیل دشمنی می ورزد وموجب تحریک وواکنش این کشور ها می شود .

در خاتمه اینکه سیاست شر گاو پلنگ و بر هم ریخته ی خارجی رژیم تروریستی آخوندی آنگونه در هم و بر رهم و بهم ریخته و آشفته شده می باشد که مشخص نیست که به جز صدور تروریسم و بنیادگرائی که محور اصلی و اساسی می باشد که اعزام تروریست و اقدامات تروریستی چاشنی آن شده است ولی از سوی دیگر در داخل کشورنیز تابع سیاست بیرونی شده است . یعنی اینکه با وجود اینکه رژیم یک دست شده است و باندهای مافیائی حاکم که دربست مورد حمایت لوطی جماران می باشند . امای یک موضع گیری تاکتیکی - تبلیغاتی که در راستای کاهش تبلیغاتی علیه ی دولت جراحی شده از سوی معاون رئیس جمهور پاسدار احمدی نژاد اتخاذ شد که از قول رحیم مشائی معاون رئیس جمهور پاسدار احمدی نژاد گفته شد که میان ملت ایران و آمریکا و اسرائیل دشمنی نیست . چون ملت ها باهم دوست می باشند. اکنون این موضوع تبدیل به تیغ کشی و تهدید کردن و خط و نشان کشیدن میان باندهای مافیائی جناح حاکم شده و آنگونه عمیق شده است که تبدیل به سوژه و بهانه ی تبلیغاتی وجنگ روانی تبلیغاتی گروه و باندی شده است.آنگونه که اکنون سرمقاله نویس این موضوع را به موضع گیری شیخ نشین امارات پیوند زده ونتیجه گرفته است موضع گیری رحیم مشائی نسبت به اسرائیل موجب تقویت موضع طلبکاری و جسورانه ی شیخ نشین عربی بر 3 جزیره شده است.
هوشنگ � بهداد
یکشنبه 10 شهریورماهسال 1387