نقد و بررسی "فرمول گره گشا (يادداشت روز) " روزنامه ی کیهان دوشنبه شهریور4 ماه سال 1387
"پاسدار شریعتمداری با نشخوار کردن گفتار خودش که لوطی جماران رله کرده دوباره با زتولید و علیه رقب مانور داده است "
جالب است که سرباز جو پاسدار حسین شریعتمداری روباه مکار مجبور شده با شیوه ی شاهد از دم آوردن برای تبرئه کردن خودش استفاده کند . اما مرتکب اشتباه وعذر بدتر از گناه شده است . چون شاهد هم در بدنامی و خافاتی و تحجر گرائی منفورو مشهور بود ه است. چونکه کتاب هایش در زندان دستمایه جوک و خنده بود .
امادفاع کردن لوطی جماران از گماشته ی خودش پاسدار احمدی نژاد گذشته از از اینکه د جالی و ناصادقی و کتمان کردن حقایق را به نمایش گذاشت. خاک پاشیدن بر توی چشمان مردم به جان آمده ی مردم به خصوص مرومان و تهی دستان نیز پاشید چونکه در شرایطی 80% جمعیت کشور را همین مردم تشکیل می دهند که بر زیر خط فقر اقتصادی زندگی می کنند و 14 میلیون آنان آنقدر فقیر می باشند که دیگر قابل پنهان و کتمان کردن نیست زیرا هم نماینده ی مجلس کمدی و انتصابی وپاسدارریزه ی هشتم به آن اشاره کرد. هم اینکه بانک مرکزی آن را انتشار داد . ازسوی دیگر گذشته از رشد تورم و گرانی و افزایش قیمت کالاها و فقر و بیکاری که همچنان در جامعه ادامه دارد که نه اینکه بیش از دو سال لوطی جماران و گماشته پاسدار احمدی نژاد و سخنگوی دولت تورم و گرانی را تکذیب و انکار می کردند، بلکه منتقدین به همگام شدن با بلندگوی دشمنان نظام و ستون پنجم را با متهم می شدند .بنابراین اگر اکنون لوطی جماران در دیدار رئیس و اعضای دفاع و تعریف و تمجید کرد که عجیب موجب ذوق زدگی سربازجو حسین شریعتداری شد . این دفاع کردن در حقیقت دفاع از سیاست حمایت های 3 سال گذشته از دولت بوده است ، که اگر جز این شود آنگاه تبدیل به تف و تاق و ریش می شود و محاسن نا مبارک لوطی جماران خیس می شود که آنگا اگر چنین نکند نه اینکه لوطی ماران دیگر نمی تواند در این دیدار به رفسنجانی نیش و کنایه بزند ، بلکه باید دست به خود زنی بزند و صحه برروی انتقادات وارده ی وی به دولت بگذارد .
همانگونه که این موضوع در مورد سربازجو حسین شریعتمداری هم صادق است . بنابراین اگر چنانچه این پاسدار یادداشت روز نویس احساس کرده که بوی کباب به مشامش خورده است . در صورتیکه بوی داغ کردن حمار است که ی اشتباهی ذوق زده شده و به سبک همیشگی سیاست توبره و آخور خوری آویزان به سخنان لوطی جماران شده و دست به تعریف و تمجید کردن زده وکلی کیف کرده که لوطی جماران از گماشته و عنتر دست آموز خود ش ستایش کرده چون به این بهانه با آن مانور داده است . البته به دلیل سفید سازی پرونده ننگین خودش می باشد.برای اینکه پاسدار امدی نژاد در مجلس هشتم پس از نقل قول کردن از سخنان لوطی جماران که در راستای فشار گاز انبری برروی وکیل لدوله های مجلس کمدی و انتصابی هشتم وارد کرد تا که به نامزدی علی کردان برای وزیر کشور رأی اعتماد دهند که خودش یک داستان گلابزده و آبرو ریزی دیگری می باشد. سرباز جو پاسدار حسین شریعتمداری پاسدار احمدی نژا را در یادداشت روز خود بر زیر تیغ برد که چرا برای رأی اعتماد گرفتن علی کردان در مجلس از نام بردن لوطی جماران هزینه شد و افزوده شد که این رأی گیری مشروع و قانونی نمی باشد و توصیه کرد که می بایست رأی اعتماد گیری دوباره انجام گیرد .
لذا اکنون می بایست پاسدار حسین شریعتمداری از موضع فرار به جلو دست ب هتبلیغات مشمئز کننده بزند وهورا برای لوطی جماران و گماشته اش احمدی نژاد بکشد که چه خوب و علی با خاک پاشیدن بر توی چشمان مردم وتوهین کرد نبه فهم و وشعورشان که گویا خود نمی دانند شراط کنونی و چشم انداز چگونه است که حتماً لوطی جمارا نباید برایشان بگویدکه اوضاع چگونه است . در صورتی که لوطی جماران قدرت مانور و حرکت حول و حوش و بساط منقل و دستشوئی و سفره رفتن بیشتر ندارد. ولی م احساس کرد است که جهان در همان آرزوی جهانی شدن احمدی نژاد و تغییر ساختار مدیریت جهان مورد نظر وی شده است که اینگونه از شاهکار هایش تعریف و تبلیغ و ستایش کرد. اکنون نیز یک جارچی پرد دار و معرکه گیر دیگر یافت شده است که با آب و تاب بس بیشتر و فراوان آن را رله و نشخوار کرده است.
ناگفته نماند که سربازجو حسین شریعتمداری خوب می داند که تا چه اندازه وی و یادداشت روز های روزنامه ی اطلاعاتی – اطلاعات – پادگانی و پرونده و سناریوی ساز کیهان در شکل دادن متن سخنرانی های دیکته شده و فرمایشی لوطی جماران نقش اساسی دارد . برای اینکه اشراف دارد که نقش قدرت سپاه پاسداران چیست و اتوریته ی این ارگان برروی لوطی جماران چه اندازه می باشد و گذشته از این خودش نماینده ی ویژه ی لوطی جماران در مؤسسه به حساب کیهان می باشد که رابطه ی بسیر نزدیک با سپاه پاسداران دارد . بنابراین طبیعی است که می بایست با آب و تاب ومانور تبلیغاتی با سخنرانی لوطی جماران را آنقدر کش دهد تا به آن بخش سخنرانی لوطی جماران علیه غرب زدگی و گرایش های سکولاریسم برسد و آن را بسط دهد . چون بطور دقیق متوجه است که برای چه هدفی باید آن را دنبال کند . زیراکه ارتباط مستقیم به رقابت و جنگ تبلیغاتی نمایش خیمه شب بازی انتخاباتی ریاست جمهوری دوره ی دهم دارد ؟
یعنی اینکه نیاز به یک اهرم و چماق قوی برای کوبیدن دوران کارگزاران و دنباله روی آن مدعیان اصلاح طلبان دارد. به خصوص برجسته کردن سخن لوطی جماران برروی منتقدین دولت که گفت بمنزله یا مترادف خیانت نامیده یا متهم شدند که بیش از همه رفسنجانی بر زیر سئوا ل رفت . چونکه این روز ها به دولت نهم و احمدی نژاد انتقاده کرد . گفته شد که فردا هم برای 2 روز مجمع خبرگان اجلاس دارد . پس سربازجو شریعتمداری با دستآویز انتقاد یعنی تخریب و خیانت می تواند همچون مشابه و ترجیح بند عدم دشن شناسی و مخدودش کرد مرز با دشمن باشد که در نمایش خیمه شب بازی انتصابی انتخاباتی مجلس هشتم لوطی جماران اجرا کرد که در نهایت به صورت گله ای – فله ای نامزدان دوم خردادی ها رد صلاحیت شدند. بهر حال سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری برای جا انداختنن وبه پیشواز رفتن این ترجیح بندو برای خفه و خاموش کردن منتقدین یا پیش زمینه ی حذف یا رد صلاحیت نامزدان رقیب دوم خردادی های مغلوب با نقل قول گزیده ای لوطی جماران چنین متهم شان کرده است:
". ايشان با اشاره به روند بسيار خطرناك غربزدگي و گرايش هاي سكولاريستي كه متأسفانه در حال نفوذ به بدنه مديريتي كشور بود، از روي كار آمدن دولت نهم با عنوان سدي در برابر اين جريان خطرناك ياد كردند و. بديهي است دولتي با ويژگي هاي دولت نهم كه گفتمان آن، همان «گفتمان امام و انقلاب» است، پيوندي جدانشدني با تماميت نظام دارد و تخريب آن به قول حكيمانه رهبر معظم انقلاب «خيانت به نظام و كشور» تلقي مي شود، چرا كه در اين حالت، به دليل همخواني و هم پوشاني دولت و نظام، تيرهاي تخريب به سوي موجوديت نظام پرتاب مي شود و اگرچه ظاهراً بر پيكر دولت مي نشيند ولي پيكره نظام را مي خراشد، ضمن آن كه نقد دلسوزانه و منصفانه، به مثابه نشان دادن كاستي هاست و نتيجه آن- در صورت پذيرش- برطرف شدن موانع و شتاب بيشتر در كسب موفقيت ها خواهد بود. يك جريان داخلي استحاله شده كه بنا به هر علت، از آموزه هاي امام و انقلاب فاصله گرفته بود ضلع سوم اين مثلث شوم را تشكيل مي داد. براي اين مجموعه كه هنوز هم بي وقفه- و در مواردي شديدتر از قبل- به تخريب دولت نهم مشغولند، احمدي نژاد بهانه بود و در حمله به او و كابينه اش، خط اصيل اسلام و انقلاب را نشانه رفته بودند و هنوز هم مي روند. شناسايي اين مثلث و اهداف آن نه فقط دشوار نيست، بلكه به آساني امكان پذير است. از نگاه آنها دولت نهم، هيچ نقطه مثبتي ندارد! كه قابليت كمترين اشاره اي داشته و يا درخور يك كلمه تقدير و تحسين خشك و خالي باشد!اما اين روزها شاهد حضور تخريبي جريان ديگري موسوم به جبهه اصلاحات نيز هستيم كه تماميت آن در مجموعه مورد اشاره قابل تعريف نيست ولي در تخريب دولت نهم با مجموعه ياد شده همخواني دارد. برخي از افراد و يا گروه هاي اين جبهه، اگرچه ماهيتي مشابه جريانات ضد انقلاب بيروني دارند و اسناد فراواني از وابستگي آنها به بيگانگان حكايت مي كند و تخريب دولت اصولگرا و عدالتخواه از سوي آنان دور از انتظار نبوده و نيست ولي بسياري از شخصيت ها و افرادي كه بدنه اين جبهه را تشكيل مي دهند با آموزه هاي اسلامي و انقلابي سر ناسازگاري ندارند بلكه برخي از آنها سوابق درخشاني در خدمت به اسلام و انقلاب نيز دارند ولي متاسفانه چنان در تار و پود تنگ گروهي اسيرند كه در رقابت هاي سياسي اندازه نگاه نمي دارند و گاه در پي دستمال قدرت حزبي و يا شخصي، بي آن كه بدانند و يا بخواهند با آنان كه براي آتش زدن قيصريه آمده اند، همراه و همخوان مي شوند و صد البته نقش نفوذي هاي دشمن در اين جبهه را نمي توان و نبايد ناديده گرفت"
درخاتمه اینکه همانگونه که گفته شد لوظی جماران تولیدات یااداشت ای روز روزنامه ی کیهان سربازجو حسین شریعتمدار را تکرار و رله کرد . زیرا که یک قرارداد نوشته ولی اعلام ناشده در پشت پرده میان سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری و سپاه پاسداران و لوطی جماران وجود دارد که در سر فصل های حساس و خطیر منسجم و تند و تیز و رادیکال این رابطه بیشتر نمایان وعریان می شود . بنابراین هیچگونه شک نکنید که موج حملاتی که سربازجو پاسدار حسین شریعتداری به خاتمی و دوم خردادی های و کار گزاران و رفسنجانی و تازگی ها شیرین عبادی و نهضت آزادی به آن افزوده شده است با پرونده و سناریوی سازی و متهم کردن و اتهام زدن و حتی تهدید به رد صلاحیت کردن خاتمی که دنبال می شود یک حرکت خود سرانه و عقده گشایانه ی فردی می باشد. زیراکه گذشته از اینکه ارتباط تنگاتنگ به اجرای نمایش خیمه شب بازی انتخابات مجلس دهم و سوزاندن مهره ها ی رقیب مغلوب و کنار گذاشتن آنان و همینطور بستر سزی برای رد صلاحیت شان می باشد . از سوی دیگر به وضوع نشان داده می شود که یادداشت روز ها و نکته و برخی از خبرهای ویژه نوعی ملات و بهانه آماده کرن برای لوطی جماران نیز می باشد. به خصوص اینکه می بایست که بدستور برنامه ریزان پشت خط رفسنجانی ودو سه روز جلوتر از نشست اجلاس دو روزه مجمع خبرگان لوطی جماران در دیدار تدارک دیده شده با رئیس و اعضای دولت بر روی صحنه می آمد و سخنان دیکته کلیشه ای را بیان می کرد که سربازجو حسین شریعتمداری آماده کرده بود . سپس سرباز جو حسین شریعتمداری با آویزان شدن ه به این سخنرانی چنین بتواند مانور دهد و مطالب تکراری گذاشته خودش را باز تولید و باز پروری کند تا که بتواند به مخاطبین خود از جمله رفسنجانی قبل از شروع اجلاس دو روزه مجمع خبرگان که فردا می خواهد اجلاس دو روزه ی داشته باشد پیام منتقل کند تا گل خورده ی لوطی جماران درون دروازه ی خودش را داشته با شد اکنون با رله کردن این سخنان لوطی جماران بازهم هشدار داده شده تا که رفسنجانی مواظب باشد که جز اینکه مطیع و سر سپرده باشد بیش از آن چیزی علیه ی دولت نگوید که طبق فتوا و نسخه ی لوطی جماران که گفت هر گونه تخریب دولت تخریب نظام و خیانت است شامل حالش شود. یعنی نمایش و خط نشان کشیدن رقبای غالب و مغلوب با هم می باشد که هیچگونه ارتباطی به مردم و مطالبات اینان همچون گذشته ندارد . زیرا وقتی که لوطی جماران همچون جوجه خروس چشمان خودش را بر هم گذاشت و قوقولی کرد و جز دروغ و گنده نمائی کردن و دفاع مسخره از آن کردن کلامی ازمشکلات و معضلات مردم نگفت، پس چگونه می توان انتظار داشت که چشم انداز مثبت است و قرار است که معجزه اتفاق افتد و پاسخ مطالبات مردم ایران داده شود.
هوشنگ – بهداد
دوشنبه 4 شهریور ماه سال 1387