نقد وبررسی "آسيب هاي روابط راس - بدنه در جريان اصولگرايي (يادداشت روز)" روزنامه ی کیهان سه شنبه 29 مرداد ماه سال 1387
"بطور آشکارا اعتراف شده که بسیجیان رأی و حماسه سازانتخابات زیاست جمهوری دوره ی نهم باید همین وظیفه را در دوره ی ریاست جمهوری دهم نیز تکرار کنند"
پاسدارسربازجو که می بایست وزیر فرهنگ وسانسور و تفتیش عقاید وارشاد پاسدار محمد حسین صفارهرندی باشد با زبان و ادبیات و شیوه ی گفتمان حوزوی و پاسداری و بازجوئی که با هم ترکیب و تلفیق کرده تا در سال نوآوری و شکوفائی ، اینهم توانسته باشد دست به نوعی نوآوری گفتمانی و نوشتاری زده باشد . معجون نوشتاری تحلیل و تفسیری ساخته است که فهم آن آسان نمی باشد. مثل مقوله ی راس- بدنه درون تشیلان حزب که از خودش ساخته است . سپس تلاش کرده که تعریفی از مدیریت و ساختار و بدنه و هسته ی اصلی حزب و کارکرد و فعالیت تشکیلات سیاسی ارائه کند و بگوید که چگونه یک حزب سیاسی تشکیلاتی دارای حامیان نسبتاً ثابتی می باشد. در دنباله افزوده که چگونه مسولان تشکیلاتی حزب در تلاش می باشند که آرای غیر خودی یا سرگردان را جذب خود کنند .
از سوی دیگر از جنبش سیاسی غیر حزبی و غیر تشکیلاتی گفته شده البته که مشابه قبلی نمی باشد . چون حزب و تشکیلات ندارد و دیمی وموج سوار می باشد، ولی کوشش می کند که عملکرد و شیوه رفتاری حزبی و کار جمعی تشکیلاتی را داشته باشد . گرچه یادداشت روز آشکارا نام نبرده است ، بلک منظور مورد دوم پاسدار احمدی نژاد است که جزو افتخارات وی می باشد که طلبکارانه مدعی است وامدارکسی نمی باشد ، چونکه مستقل می باشد ،البته اگر حمایت لوطی جماران و سپاه پاسداران و بسیجیان و آرای تقلباتی که با حضور خودشان در پای صندوق های خیمه شب بازی انتخابات دوره ی نهم نادیده گرفته شود و بی توجه به سیاست چند لایه پیچیده و چراغ خاموش و پیروزی گام به گام شد که مبتکر آن پاسدار محمد باقر ذوالقدر وجانشین فرمانده ی کل سپاه پاسداران بود. بالاخره یادداشت روزنویس در ادامه افزوده که این مورد دوم می بایست مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد که آیا شرایط کنونی همچون همان فضای زمستان 83است که فاز اول فضای تبلیغاتی نمایش خیمه شب بازی مجلس هشتم بود و سال 84 که فاز دوم و دو مرحله شدن ادامه ی این نمایش خیمه شب بازی انتخابات ریاست جمهوری در سوم تیر 84 بود که منجر شد به پیروزی پاسدار احمدی نژاد رئیس جمهور شد .
بلی یادداشت روز نویس به فضای شرایط آن دوره و مقایسه کردن با شرایط کنونی پرداخته وگفته است که اگر آن روز مردم ایران صدای غیر تشکیلاتی و حزبی ولی آشنائی شنیدند که از صدا جنس خودشان بود .البته سربازجو پاسدارتصویر مارکش و مار قالب کن توضیح نداده است که اساس و فلسفه ی این تبلیغات و به حساب صدای آشنا دروغ به مردم گفتن و وعد ه های دروغ گفتن بود که به آنان قول داده شد که قرار است در آمد حاصل از فروس ازنفت تبدیل به نان شود و بر توی سفره های خالی محرومان برده شود . همچنین قول داده شد که پاسداراحمدی نژاد شیاد می خواهد که با مفسدان اقتصادی مبارزه کند و دروغ های دیگردر مورد جوانان برای اینکه نزد خانواده و پدر و مادر متقابلاً نزد فرزندان خود خجالت زده نباشند اشتغال کامل به جود خواهد آمد و عدالت محوری و عاشق خدمتگزاری به مردم اصل خواهد شد .
آری هرگز گفته نمی شود که این وعده ها نه دروغ که بالاتر از دروغ می باشد ، زیرا که وارونه می باشد و قرار است که جای نان بر توی سفره های خالی محرومان بردن، تورم و گرانی لجام گسیخته و افزایش قیمت کالاها و فقر و بیکاری جایگزین وتحویل داده شد . همچنانکه مبارزه با فساد اقتصادی ورشوه و رانتخواری منتهی به این واقعیت شد که هزینه های تشریفاتی درون کابینه دولت عدالت محور در 3 سال گذشته طبق گزارش روزنامه ی سرمایه مورخ28 مرداد گزارش کرد نزدیک 4 برابر هزینه ی دوران 8 ساله ی مدعیان اصلاح طلبان می باشد. حال بماند که عباس پالیز دار در دانشگاه همدان چه گفت و اسامی چه کسانی را درلیست 44 نفره ی خود افشا کرد که چگونه اینان دست به غارتگری ارقام کلان زده اند.چرا پالیزدار پس از اینکه اسامی این مفسدان مافیای اقتصادی و دزدان بیت الما ل را اعلام و افشا کرد بلافاصله چگونه خود وی و اعضای هم تیم وی که جزواعضای هئیتت تحقیق و تفحص قضائی مجلس تشریفاتی هفتم بودنداز سوی دادستان تهران سعید مرتضوی باز جو وشکنجه گر و قاتل بازداشت وبازجوئی شدند و با اینان برخورد شد؟ تاکه بهتر نشان داده شود معنی و مفهوم و عملکرد مبارزه با مفسدان اقتصادی چگونه است که پاسدار شیاد و گماشته ی لوطی جماران احمدی نژاد به مردم ساده باور قول داده بود ؟
در دنباله سربازجوپاسدر یادداشت روز نویس بهمان شیوه ی بازجوئی و تواب سازی و تحریف گری و کیفرخواست صادرکنی درزندان و سیاه چال ها که انجام می شود تحلیل داده و تفسیر کرده و نتیجه گرفته است که خواست مردم همچون گذشته است وبا شیوه با دست پس زدن وبا پا پیش کشیدن ابتدا نان قرض داده و گفته که اکنون معیاری در دسترس نیست تا که به توان نظر دادکه شرایط با سال 84ت غییر کرده یا نه و حامیان یابدنه دولت نهم کاهش یافته و در دنباله اضافه کرده است که اکنون زود است در این مورد نظرداده شود. ولی درنهایت بدون توجه به موج انتقادات که از سوی خودی ها که به عملکرد دولت پاسدار احمدی نژاد می شود نتیجه گرفته است که مردم یا بدنه همچنان حامی دولت نهم می باشند .
در بخشی دیگر سربازجو پاسدار یادداشت روز نویس برای اینکه برروی موضع خودش به ایستد و دفاع کند که حرف مرد یکیست و مو هم درزش نمی رود . یعنی اثبات نظری که در ابتدای نوشتار گفته شد که این چگونه گفتاری می باشد، اکنون گذشته از به نمایش گذاشتن تحریف گری و وارونه کردن حقایق در ادامه لو داده شده است که این یادداشت روز نویس آمار و ریاضی نمی داند . زیرا اگرچنانچه می دانست باید متوجه می شد که جمعیت کشورچه میزان است و چه تعدادی از آن واجدالشرایط رأی دادن می باشد؟ همچنین چند درصد از اینان در نمایش دو مرحله ی خیمه شب بازی مجلس کمدی وانتصاباتی دوره ی هشتم شرکت کردند البته بدون محاسبه ی تقلبات انجام شده ، آنگا اینگونه دروغ به این بزرگی رابلغور می کرد ومدعی می شد که اکثریت مردم ایران از اصول گرایان حاکم چنین حمایت می کنند:
"- در اين باره كسي ترديد ندارد كه راي اصلي اصولگرايان متعلق به طبقات متدين و دلسوز مردم كشور -يعني اكثريت ملت شريف ايران- است. اين امري است كه طي سال هاي طولاني ثابت مانده و هنوز هم اعتباري غير قابل خدشه دارد. دولت اصولگرا را كساني بر سر كار آوردند و پاي كار آن ايستادند كه از لاقيدي ها و بي مبالاتي اعتقادي برخي دولتمردان سابق به ستوه آمده بودند و پي جماعتي مي گشتند كه لذت حضور در سال هاي باصفاي خدمت و ايثار سال هاي نخستين انقلاب را دوباره در ذهن و دل آنها زنده كنند. از اين پس نيز اگر بنا باشد پاي صندوق هاي راي يا هر جاي ديگر، مردمي به ياري اصولگرايان بشتابند بايد از همين طبقات دردمند و مومن سراغ گرفت و هرگونه تلاش براي استفاده از ادبياتي كه جماعت قليل واداده و ناهمراه با ارزش ها و آرمان هاي انقلاب را خوش بيايد نه فقط چيزي بر سرمايه اجتماعي اصولگرايان نخواهد افزود بلكه به عكس، طيف وسيع نيروهاي متدين و انقلابي را كه تا امروز بي دريغ از آنها حمايت كرده اند، مايوس و نااميد خواهد ساخت. "
درخاتمه اینکه مشخص است که هنوز فراموش نشده که پاسدار احمدی نژاد چگونه رئیس جمهور شد و چه تعداد رأی آورد وچرا بیش از دو برابر رأی ثابت باندهای مافیائی عبور کردکه خود رااصول را خوانده اند؟ همانگونه که از یاد نرفته است که چراشیخ مهدی کروبی ابتدا به حضورنظامیان در پای صندوق های رأی گیری اعتراض کرد و گفت که این حضور بر خلاف قانون اساسی است ؟ آنگاه پس ازاجرای نمایش خیمه شب بازی مرحله ی اول نمایش انتخابات ریاست جمهوری دوره ی نهم گفت پس از اینکه وی دو سه ساعت خوابید و پس از اینکه از خواب بیدار شد یکباره متوجه شد که معجزه شده است و پاسدار احمدی نژاد جای وی را در لیست نامزدان ریاست جمهوری گرفت ؟ خلاصه وی به نتایجی که ناشی از تقلبات گسترده و آشکار بود اعتراض و انتقاد کرد واز پست هائی که داشت استعفا داد . ناگفته نماند که تمدید زمان رأی گیری و خاموش کردن برق مساجد حوزه ها ی رأی گیری در تهران و حضور بسیجیان و پاسداران در حوزه های رأی گیری همان رمز و معمائی می باشد که پاسدارسرباز جو ی یادداشت روز به این واقعیت به طور آشکار اعتراف کرده است و از بسیجیان به عنوان رأی ساز نام برده است و باتعریف و تمجید زیاد از اینان کردن خواسته است که اینان می بایست دوباره همان صحنه حماسه سازسوم تیر سال 84 ساخته و پرداخته شده را با رأی سازی های خود تکرار کنند . یعنی اینکه یادداشت روز نویس به رأی سازی و تقلبات آماری از قبل برنامه ریزی شده مهر تأئید زده است . بنابراین وزیر کشور علی کردان دکوری هم برای جامه ی عمل پوشادن به رأی سازی تدارک دیده شده برگزیده شد . یادداشت روز نویس فقط برروی یک موضوع ضعف انگشت گذاشته و نگرانی خود را علنی نموده وتأکید کرده است که می بایست این مشکل که می تواند مانع پیروزی شود حل شود و آن انتقاد نکردن ویک صدابه جای چند صدا شدن است تا که به توان دست به تقلبات گسترده وتکرار صحنه ی سال 84 زده شود .
بنابراین نه اینکه نمی بایست در این خیمه شب بازی نمایشی و انتصابی شرکت کرد، بلکه از هم اکنون می بایست طرح و برنامه ی تقلبات گسترده ی طراحی شده ی رأی سازی قلابی از سوی بسیجیان را افشا و خنثی کرد و اجازه نداد به رژیم ضد بشر و نا مشروع که عملکرد پاسدار احمدی نژاد آنگونه است که در هیچ زمینه ای قابل دفاع نمی باشد . بازاین رژیم بربرمنش و تاریک اندیش و جنگ افروز که به پایان مصرف خود رسیده است با ادامه ی سیاست صدورتروریسم و بنیاد گرائی و باگسترش بحران سازی و جنگ افروزی در عراق و لبنان و دخالت گری در افغاستان و فلسطین و تلاش برای دسترسی به سلاح هسته ای و افزایش ضریب سرکوب و خفقان و اعدام ها زمینه ی گسترده ی تقلبات رأی سازی با بسیجیان و پاسداران را برای مشروعیت وعبور از بحران برای بقای ننگین خودش آماده کند واز هم اکنون در این راستا تلاش مذبوحانه ی خودش راشروع کرده است .

هوشنگ � بهداد
سه شنبه 29 مرداد ماه سال 1387