نقد وبررسی " عراق ; استمرار ناكامي "آمريكا روزنامه ی جمهوری اسلامی یکشنبه 3 شهریور 1387
"تلاش برای برهم زدن توافقنامه میان دولت عراق با آمریکا در راستای سیاست ناامن کردن بیشتر عراق به عنوا ن پشتوانه ی پروژه ی هسته ای "
همانگونه که شکی باقی نمانده است که تنها برنده ی اشغال نظامی افغانستان و عراق رژیم تروریستی آخوندی بوده است. بنابراین این رژیم هرگز اجازه نمی دهد که شرایط بدست آمده در عراق و افغانستان خلاف خواست ومنافعش به چرخد . زیرا که اولین موردی که می تواند سهم و ضربه ی مهلک برای رژیم تروریستی آخوندی باشد باز گشت امنیت و آرامش در این دو کشور جنگ زده و به تبعه ی آن در منطقه می باشد . زیرا که برای رژیم بربرمنش و تاریک اندیش و ضدبشری که اساس فلسفه ی وجودی اش بر دو رکن اساسی صدور تروریسم و بنیاد گرائی استوار است . آنگونه که تا حال یک روز بدون بحران سازی و ترور وجنگ افروزی به حیات ننگین خودش ادامه نداده است . لذا اکنون که بیش از هر زمان دیگر هم نامشروع تر شده است و جو نارضایتی عمومی هم بسیار بالا می باشد که فقط با گسترش سرکوب وخفقان و افزایش اعدام ودار زدن و تشدید امنیت اجتماعی که نوعی دیگر یا آن روی سکه اعلام ناشده ی فضای حکومت نظامی می باشد توانسته است جامعه در حال انفجار را کنترل کند. از طرف دیگر بطور جدی بدنبال دسترسی به سلاح هسته ای می باشد که با جهان بر سر این موضوع چالش دارد .
البته برای پیگیری این هدف دسترسی به سلاح هسته ای است .چون برای پیش برد این هدف بر زیر فشار است و دچار بحران مواجه می باشد پس برای عبور از موانع و بحران مجبور است که مدام سیاست دخالت گری با اقدامات تروریستی در کشورهای همجوار و منطقه را بطورجدی و سیستماتیک دنبال و اجرا کند .
بنابراین پس از اینکه خبر توافقنامه ی نظامی و امنیتی و اقتصادی میان دولت عراق با آمریکا درز کرد بلافاصله توطئه و دسیسه و تحریکات و اقدامات تروریستی در عراق شروع شد و مخالفت کردن پیرامون این توافقنامه بالا گرفت تا اینکه بتواند آن را خنثی کند .
عجیب است که مگر عراق ، همسایه دیگر چندین کشور نیز ندارد ؟ سئوال است که چرا این کشورها اینگونه حساسیت شبیه رژیم تروریستی آخوندی نسبت به اوضاع ندارند ودر امور داخلی عراق دخالت نمی کنند؟ آیا همین دخالت گری نشان از اهداف مشخص در عراق نمی باشد که نه خدمت به مردم عراق و کمک به امنیت این کشور نمی باشد که تسریع وشتاب دادن بیشتر باتلاق شدن عراق می باشد؟ هانگونه که سران رژیم تروریستی آخوندی اقرار و اعتراف کرده اند که امنیت عراق، امتیت اینان می باشد؟ مفهوم این امنیت چیست مگر جز غیر این است که اعتراف آشکار به حضور در راق است . زیرا که همه جهان شاهد می باشند که عراق از چگونه امنیتی بر خوردار می باشد و نقش کدام کشور همسایه در عراقبرجسته و محرز می باشد که اینگونه دستآوردی بهراه داشته است ؟
سئوال بعدی این است که اروپا برای چه به سیاست کثیف تجارت خون مذاکره ی هسته ای خود با این رژیم ادامه می دهد که حاصل آن اکنون در عراق و افغانستان و لبنان و فلسطین شاهد ویران وناامن است ؟ اصلاً به رژیم تروریستی آخوندی چه مربوط است که فضولی گری در امورداخلی عراق می کند و به عنوان سخنگوی مردم عراق تصمیم گیری برای مردم عراق می کند؟
مگرپس از 3 دهه چه گلی بر سر مردم ایران نشانده شده است که قرار است الگوی آن در عراق تکرار و ر له گردد؟ مگر جز این است که اکنون در ایران تورم و گرانی و افزایش قیمت کالاها و فقر و بیکاری بیداد می کند و شرایط زندگی در ایران آنگونه است که هم بانک مرکزی و هم مجلس کمدی و انتصابی هشتم اعلام کرده اد تعداد 14 میلیون فقیر در کشور زندگی می کنند که در آمد آنان کمتر از دو دلار در روز می باشد و همین روزنامه بود که چند روز پیش گزارش کرد که نوزا د یک روزه ای در سطل زباله یافت شد . آنهم موقعی کارگر شهرداری مشغول تمیز کردن سلطل های زباله بود که از صدای گریه نوزاد متوجه این موضوع شد . همچنین چندروز قبل از آن نیز گزارش شده بود که نوازد یک روزه ی دیگری را مادر نوزاد همراه با یک یادداشت بر توی جعبه ای برروی آب زاینده رود رها کرده و برروی آن نوشته بود هرکس آن را گرفت فقط از این نوزاد خوب مراقبت کند . زیرا که به دلیل فقر مالی مجبور به جدا و رها کردن این نوزاد شدم .

در خاتمه اینکه اکنون بازهم پرسش است که جنایتکاران حاکم براین با این جامعه سیاه و تاریک ومرگ زده ای که برای مردم ایران ساخته اند. مگر مردم ایران چه خیری دیده و بهره ای برده اند که اکنون تلاش می شود لگوی بدتر از آ ت را برای مردم عراق ترسیم شود؟ در صورتیکه در باغ آن کمی بیش از 5 سال دخالت گری و اقدامات تروریستی و آدم ربائی و جنایت که در راق ادامه دادند و آخرین نمونه ی آن کشف مسجد زندان و شکنجه و قتلگاه در بغداد است که جنایتکارانی که ربده شدگان سنی و شیعی عراقی را قصابی و سلاخی می کردند مسجد را را کرده به ایران گریخته اند . چرا سرمقاله نویس به اینگونه جنایات اشاره نمی کند و برای چه این حامیان بد نام و گمنام شبه نظامیان شیعی در ایران پذیرفته شده است چرا از این وابستگان رژیم تروریستی آخوندی در عراق با مشخصات نام برده نشده است وفقط گفته شدهکه اینان جزو سایر نیروهای مخالف توافقنامه میان دولت دست نشانده ی عراق با آمریکا می باشند ودولت از اینان وحشت دارد که امضاء نمی کند؟ اصلاً چرا باید مردم بی گناه عراقی و نظامیان آمریکائی در عراق کشته شوند و عراق باتلاق وویرانه گردد تا که آمریکا عرق را ترک کند تا که راق دربست در اختیار رژیم تروریستی آخوندی قرار گیرد و به سرپل اصلی صدور تروریسم و بنیاد گرائی به جهان ونه به منطقه تبدیل گردد . پیشنهاد می شود بهترین شیوه همان دوران قبل از اشغال نظامی عراق است که رژیم تروریستی آخوندی در عراق لانه تروریستی و جاسوسی نداشت . بازهم برای بازگشت امنیت وآرامش به عراق و پایان گرفتن اقدامات تروریستی و خشونت گرائی آدم ربائی و تروذ این مرکز اصلی اقدامات تروریستی می بایست در بغداد تعطیل گردد.
هوشنگ - بهداد
یکشنبه 3 شهریور 1387