نقد و بررسی " صف بندي هاي انتخاباتي در جبهه اصلاحات(يادداشت روز)" روزنامه ی کیهان یکشنبه 3 شهریور ماه سال 1387
"دسته بندی با مانور دادن درون جبهه مدعیان اصلاح طبان، برای کنار زدن خاتمی و ائتلاف را به اختلاف تبدیل کردن "
یادداشت روز ها همیشه حالت پاک کن پاک کننده ی صورت کسری یا مسئله ای دارند که پس از پاک کردن ، مدعی برای راه حل مسئله، در حال ور رفتن وبازی کردن با مجرج می شود و چون به جواب نمی رسد، بهانه گیری ها و نق زدن ها را شروع می کند . برای اینکه سیاستی است که پاسداران قلم بر دست شده با شیوه ی بازجوئی در یاددشت روز ها هرروز در روزنامه ی کیهان پرونده ساز دنبال می کنند . البته مشابه و موازی همین سیاست در ستون طنز گفت و شنود نیز دنبال می شود که در مجموع یک معادله سه وجهی می باشد که دو وجه ی آمریکا ودوم خردای های مغلوب آن معلوم می باشند . زیرا که همیشه مورد مخاطب واقع می شوند و وجه مجهول که همان وجه غالب غایب می باشد؛ هیچگاه مطرح نمی شود که چگونه عملکرد یا کارنامه و بیلانی دارد ؟
بهرحال اساس کار در یادداشت روز ها بطور زنجیره ای به شیوه و شگرد و تاکتیک های رقیب مغلوب دوم خردادی ها برخورد می شود و به حساب مورد نقا دی و تحلیل و تفسیر واقع می شوند . دلیل روش است . چونکه حاکمان غالب نمی خواهند بهیچوجه قدرتی که در نظام یک دست شده قبضه کرده اند خدشه ای برآن وارد شود . بنابراین برای حفظ آن قلم بر دستان بدون آنکه کلامی در مورد باندهای مافیائی خودی به گویند که خیلی آشفته تر از جبهه ی رقیب می با شد . در عوض تلاش می شود که با آویزان شدن به دستآویز تا آنجا که امکان دارد از هر روزنه ای که وارد شوند و آن را تبدیل به حفره کنند که قابل پر کردن ورفوع نمودن نباشد، ضمن اینکه طوری هم واموند می کنند که گویا اینان بر قدرت می باشند و مسئول شرایط کنونی هستند که می بایست پاسخگو باشند یا اینکه سکوت اختیار کنند وهر گز از عملکرد دولت انتقادی نکنند . تازه هر جا که هم پاسداران سناریو ساز یادداشت روز نویس شده می آورند ، برنامه ریزان پشت پرده که لوطی جماران را در چنگ و اختیار خود دارند ترتیب یک دیدار برایش ردیف می کنند . همچون دیداری که اخیراً به عنوان هفته دولت با اعضای دولت و گماشته ی خود پاسدار احمدی نژاد داشت . لوطی جماران به جای اینکه از دولت مدعی عاشق خدمتگزاری به مردم ایران پرسش کند یا اینکه به خواهد که بیلان و عملکرد ارائه کند که پس از 3 سال چه انجام داده است؟ تضمین و تکلیف قول دادن نان بر توی سفره های خالی محرومان وتهی دستان چه شد وبه کجا انجا مید؟ چرا وارونه شد و به جای نان توی سفره ی خالی بردن تورم و گرانی و افزایش قیمت کاالاها و افزایش فقر و بیکاری جای آن را گرفت و داده شد؟ مهمتر اینکه چر اپس از افشاگری اسامی دانه درشت و مافیای مفسدان اقتصادی و دزدان بیت لمال از سوی عباس پالیزدار که در دانشگاه همدان اعلام شد ناگهان ادعای کمدی مبارزه با ما فیا ومفسدان اقتصادی بطور کلی فراموش شد؟ بدتر اینکه لوطی جماران برای اینکه دهان رقیب دوم خردادی های مغلوب متقد و به خصوص رفسنجانی که تازگی ها به عملکرد اقتصادی دولت انتقاد نمود را تخریب گر دولت نامید و تأکید کرد که این عمل خیانت می باشد
در ادامه پاسدار سربازحوی یادداشت روز نویس از موضع و شگرد برج در برابر بارو وارد صحنه شده و هدف خودش را برای همان هدف قید شده متمرکز رده است که از روزنه شروع می شود و به حفره ختم می گردد. پس بی جهت نیست که یادداشت روز نویس ابتدا به هدف نهائی مدعیان اصلاح طلبان اشاره کرده است که می خواهند هرطوری شده برنده شوند . آنگاه به دسته بندی های درون جبهه ی رقیب پرداخته و اینان را 3 دسته نامیده است . یک دسته حزب مشارکت اسلامی و سازمان مجاهدین اسلامی دانسته و گفته که اینان برروی نامزدی خاتی تکیه می کنند و تا کید می نمایند که با بودن خاتمی نیاز به نامزد دیگری نمی باشد. البته سربازجو پاسدار یادداشت روز نویس شمشیر داموکلس رد صلاحیت شدن خاتمی را پشت گردنش نزدیک نگهداشته است و بازهم بهمان شیوه یادداشت روز اوکیست سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری تهدید به رد صلاحیت از سوی شورای نگهبان کرده است .
اما در دسته بندی دوم به حزب کارگزاران و تاکتیک ها و دلایل عدم نامزد شدن خاتمی و فرمول اینان اشاره کرده است و افزوده که اینان بر خلاف حامیان خاتمی که معتقدند که نامزدی خاتمی که رد صلاحیت نمی شود و حتماً برنده می شود باور ندارند. به خصوص اینکه با بودن خاتمی رقیب حاکم مجبور می شود که برروی نامزد واحد برود . یعنی طوری حامیان خاتمی را ترسانده است که بهتر است که به تحلیل حزب کارگزاران گوش فرا داده شود ود ست از تأکید بر نامزدی خاتمی بر دارند . البته دلیل هم روشن است . یعنی اینکه که سرباز جو پاسدار یادداشت روز نویس می داند که در مصاف پاسدار احمدی نژاد و یا هر مهره و کفتر پر قیچی و دست آموز پاسدار و آخوند دیگری که باشد در برابر خاتمی با همه که تهدید وتحقیر شده است نمی تواند که رأی بیشتری کسب کند . بنابراین هدف کنار زدن خاتمی می باشد . اشتباه نشود که وقتی صحبت از رأی می شود منظور نان خوران و حامیان دو جریان می باشد نه به مفهوم رأی مردم است.
بالاخره یادداشت روز نویس دسته سوم را شیخ مهدی کروبی و حزب اعتماد ملی نامیده است که گفته اینان رو در روی سازمان مجاهدین اسلامی و حزب مشار کت هستند و از سوی دیگر تأکید کرده که شیخ مهدی کروبی هم از سوی دیگر بر زیر فشار می باشد .
در خاتمه اینکه خلاصه همانگونه که تذکر داده شد هدف نویسنده فقط پیگیری ایجاد اختلاف به جای ائتلاف و ایجاد تشکیک پیرامون خاتمی است که یا نامزد نشود یا اینکه تخریب شخصیت و بی اعتبار شود و رقبا یا جانشینی برایش برگزیده گردد که به آسانی قبل شکست دادن وو عبور کردن باشد . اما از طرف دیگر مشکل اساسی اینجاست که رقیب دوم خردادی های مغلوب هم فقط به کرسی ریاست جمهوری همچون رقیب غالب به عنوان سکو واهرم قدرت در راستای ثروت و حاشیه ی امنیتی نگاه می کند ونه مردم مشتاق و علاقمد پیگیری و مطالبات مردم ایران که 3 دهه پایمال شده است ، برای اینکه آخر در کنار مجلس کمدی و انتصابی و پاسدار ریزه شده ی هشتم و دربست سر سپرده ی لوطی جمازان و با بودن دستگاه قضائیهی دشمن عدالت و ضد آزادی و حامی کلان دزدان و پشتیبان مافیای اقتصادی و باند های غارتگر وابسته به لوطی جماران چگونه رئیس جمهور قادر است که قدمی به نفع مردم ایران بردارد جز همگام وهم بستر شدن بااینان، به خصوص اینکه با بحرانی بودن پروژه ی هسته ای و قدرت اجرائی که سپاه پاسداران دارد و اهداف هسته ای را که دنبال می کند . بنابراین اگر هنوز کسانی درون جبهه ی دوم خردادی ها وجود دارند که گرایش به مردم دارند و دل شان و اقعاً به حال آنان می سوزد. بهتر است که از هم اکنون کنار بکشند و نمایش خیمه شب بازی انتخابات دوره ی دهم را تحریم کنند و از بقیه هم به خواهند که همین کار را بکنند . زیرا که بهترین خدمتی که اینان می توانند انجام دهند همین فاصله گرفتن از حاکمان غارتگر و جنگ افروز و عوامفریب و دین فروش و شیادان می باشد .
هوشنگ - بهداد
یکشنبه 3 شهریور ماه سال 1387