نقد وبرر سی " پيام آن قاب عكس (يادداشت روز)" روزنامه ی کیهان دوشنبه 21 مرداد ماه سال 1387
"سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی منافق ومردد و مرتد و همسو با معاندین شدند که چرا در کنگره ی خود تصویر خمینی نزدند ودعوت از نهضت آزادی کردندکه باید توبه کنند واز معاندین دوری جویند
معمولاً پدر درمانده و مغرور و خود خواهی که عاجز و ناتوان از بر آورده کردن قول های فراوان داده شده به اعضای خانواده اش بهامیدآنکه و عش رو براه می شود و می تواند به قول های داده شده وفا کند . ولی به دلیل تغییر نکردان شرایط مالی وشغلی اش ناتوان مستأصل شده است که می بایست با بلد کردن صدای خود وحالت عصبی شدن و حتی زدن افراد ضعیف تر خانواده بقول معروف تلاش کند با ضرب سیلی صورت سرخ کند تا صدای معترضین را خاموش و خشم و کین خود را این چنین تخلیه کند .
همچنین در آموزش و پرورش هم معلمین نا آ گاهی که در برابر موج سئوالات اعتراضی دانش آموزان خود مواجه می شوند که قادر به پاسخگوئی نمی باشند مشابه همین تکتیک پدر خانواده را به شیوه و شگرد دیگر در پیش می گیرند .
اما در سیستم های مستبد و سرکوبگر حاکم نیر میشود گفت که از این قائده مستثنی نمی باشند . به خصوص اینکه نوع حکومت فاشیستی مذهبی که بدتر نوع حکومت های دیکتارتور عریان وترمز بریده وبی دنده عقب می باشد که نمونهی آن در ایران حاکم است که حاکمان دین و مذهب را نیز ابزار و چاشنی قدرت خود کرده اند و سابقه 3 دهه عوامفریبی و دروغگوئی و جنگ افروزی همدارند و از 3 سال پیش هم یک دست شده و هم سرکوبگر و منقبض و بسته ترشده است تا جائیکه رقیب خودی را نیز تحمل نمی کند .
از سوی دیگر مسئولان و رهبران حاکم خوب می دانند که ضریب نارضایتی عمومی چه میزان است . برای اینکه پس از دهه عملکرد غارتگری ودین فروشی و عوامفریبی و جنگ افروزی شرایط کنونی تبدیل به رشد افسار گسیخته ی تورم و گرانی و افزایش قیمت کالا ها و فقر و بیکاری و و شکاف عمیق طبقاتی شده است که هیچگونه چشم انداز مثبتی برای عبور از شرایط کنونی متصور نیست . البته که بحران پرونده ی هسته ای نیز قوز بالا قوز شده است . از طرف دیگر مسئله ی رقابت جنگ قدرت و ثروت از هر زمان دیگری نمایان شده و ادامه دارد . برای اینکه آنانکه که بقدرت رسیده اند کوشش می کنند که هرچه بیشتر دایره ی قدرت خود را گسترده و انحصاری تر کنند و هرگونه فضا و روزنه ای برای رقیب مغلوب شده را به بندند . در مقابل رقیب مغلوب هم باهمه توان وظرفیت و امکانات تبلیغاتیکه در اختیار خود دارد بسیج شده است تا که نه اینکه مانع از حذف شدگی بیشتر خود شود ، بلکه دارد زور می زند هر طوری شده بتواند دوباره جایگاه قدرت از دست داده ی خود ش را به دست آورد . بنابراین این شرایط به چالشی گسترده میان باندها مافیائی حاکم با جریان مغلوب شده است .
لذبموازات ینکه تا رقیب مغلوب ضمن اینکه دست به انتقاد از عملکرد دولت مدعی عدالت محور حاکم می زند . بلافاصله از سوی دستگاه های کوک شده ی تبلیغاتی باندهای حاکم با موج تهاجم گسترده و تهدید و سناریو سازی مواجه می شود. پس بی جهت نیست که اکنون که سربازجو پاسدار یادداشت روزنویس جریان های مدعی جناح اصلاح طلبان را مخاطب قرار داده و بخش تند روی آن را ارتجاعی با نگرش به عقب متهم کرده است که آن را همگام با جریان های مرتد ومردد و وابسته به بیگانه و ایستاده در برابر انقلاب متهم کرده است وافزود که تلاشگر خارج شدن از مسیر انقلاب می باشند . زیرا که نمی دانند ایران هسته ای شده ی قدرتمند با ایران سال 76 فرق کرده است . بهر حال پاسدارسرباز جو و یادداشت روزنویس ش سرنوشت سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی را چنین ترسیم کرده و به اینان توصیه هر چه زودی توبه کرده داده است :
"عرصه امروز براي تردد منافقين گريم كرده بسيار تنگ شده و آنها خود را در انزوا و قرنطينه و نشانه انگشت اتهام ملت- دولت مي يابند. چاره اي كه كرده اند ترغيب به تندروي و آويختن دوباره به اصلاح طلبان قائل به انقلاب است. در واقع تلاش براي اينكه اين حيثيت آسيب ديده دوباره سپر بلا شود و طبيعي است كه اگر اين طيف از اصلاح طلبان از لحاظ اعتقادي و فكري دچار آلزايمر و شست و شوي ذهني نشده باشند، به گزيده شدن دوباره از اين سوراخ مار تن نمي دهند؛ به عنوان شرط ايمان. اين سخن از سر دلسوزي است كه طيفي از فعالان مدعي اصلاح طلبي در صورت سلامت ايمان و پاكي وجدان محتاج توبه اي دروني در محضر پروردگار و جبران آن در محضر ملتند. ملت و حاكميت اسلامي، رئوف و سريع الرضا هستند، كافي است يكبار براي هميشه تولا و ولايت با تبرّا و برائت از منافقين و معاندين جامه حقيقت به خود بپوشد"
در خاتمه اینکه هما نگونه که اشاره شد مسئله نمایش خیمه شب بازی انتخابات ریاست جمهوری دوره ی دهم بسیار مهم می باشد. بنابراین یادداشت روز نویس حق دارد که اینگونهبرافروختهباشدو تهاجم به مسئولان ومجریان برگزاری کنگره ی اخیر سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و اعضا و رهبران این سازمان کند . زیرا که این گردهمآئی نوعی سازماندهی و بسیج کردن نیروهای وابسته به جبهه ی اصلا-ح طلبان در راستای نمایش خیمه شب بازی انتخابات ریاست جمهوری دوره ی دهم می باشد که اکنون منافقین وهمسو وهمکار با معاندین نظام معرفی شدند. به خصوص اینکه مرتکب دو خطای نابخشودنی هم شدند که گذشته از عدم نصب کردن تصاویر خمینی در کنگره که تبدیل به پیران عثمان شده است شامل دعوت کردن از دبیر کل نهضت آزادی و اعضای آن در این کنگره می باشد و تحلیل دادن از شرایط بحرانی کنونی و گلابزدگی که پاسدار احمدی نژاد در 3 سال گذشته انجام داده است . همچنین خطای اصرار بر حضور خاتمی در صحنه و نامزد ریاست جمهوری دوره ی دهم است که اینسازماندر کنارحزب مشارکت اسلامی کرده است که موجب شده آب بر توی لانه های مورچگان رقیب حاکم ریخته شود ودست به و اکنش زنند. زیرا که اکنون این سازمان همچون خاتمی که در یادداشت روز اوکیست سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری تهدید به رد صلاحیت شد . ا اینان نیز تهدید شده اند که تنها راه نجات باقیمانده برای اینان توبه کردن و دست بر داشتن از ادامه ی مناققین بودن و عدم همکاری با معاندین می باشد . بنابراین با اینگونه تهدید آشکار و متهم کردن رقیب خود هم ماهیت رژیم بربرمنش و تاریک اندیش قرون وسطائی خودش را بطور عریان به نمایش گذاشته است .هم اینکه چشم انداز چگونگی بر گزاری خیمه شب بازی انتخابات ریاست جمهوری دوره ی دهم نیز شفاف شده است که سمت و سوی آن چگونه می تواند باشد؟
هوشنگ � بهداد
دوشنبه 21 مردادماهسال 1387