نقد وبررسی " يك خبر و يك عبرت (يادداشت روز) "روزنامه ی کیهان سه شنبه 22 مرداد ماه سال - 1387
"پیرامون جنگ روس ها با گرجستان برای برجسته کردن تعهد آمریکا باشیوه ی به در گفتن تا دیوار بشنود به مخاطبان دوم خردادی و احمدی نژاد پیام داده شده است "
فلسفه ی نان خوری حوزوی از طریق دین که ابزاری برای دنیا خریدن آخوندهای غیر مولد بوده است که از طریق دین فروشی دنبال می شود وسابقه ی بس طولانی در سر زمین ایران دارد که عوامفریبی و دروغگوئی و دعا و ثنا وسپاس گوئی بر سر منابر که آخوندهای درباری برای طول عمر شاهان می کردند بخشی از وظایف چرخ مداری و پرورش و تبلیغ دین مداری اشان بوده است . البته مصلحت اندیشی و مصلحت گرائی و تقیه در مواقع احساس خطر نیز بخشی دیگر از این اندیشه و تفکر بوده است که شوربختانه 3 دهه است که ای جماعت مفتخور و عوامفریب و مرتجع و رافه پرست نان به نرخ روز خور در ایران بقدرت خزیده اند که ضمن ابزاری کامل کردن دین، در بستر دفاع و سنگر سازی و تهاجم از قدرت و ثروت و بسط و تثیت کردن آن می باشند که اکنون از سوی خرافه پرستان و متحجران حاکم به یاری و اتکای ارگان های گوناگون سرکوبگر از جمله سپاه پاسداران وبسیج و وزارت بد نام اطلاعات بیش از 3 سال است که یکه تازی می کند .
بهر حال این تفکر و اندیشه خرافاتی و متحجر دارای زبان گفتمان چند گانه می باشد . زیرا در برابر مخالفین به خصوص اگر ضعیف باشند بدون هرگونه اغماض و مرسی و با شدت هرچه بیشتر برای قلع و قمع کردن شان برخورد می کند . شبیه صدور احکامی که دستگاه ضد عدالت ومخالف قانون ومبلغ تبعیض و حامیان کلان دزدان ومفسدان مافیای اقتصادی قضائی علیه ی نگون بختان و قربانیان ومحرومان دست پروردگان رژیم تروریستی آخوندی در 3 دهه ی گذشته صادر کرده شده است که نمونه ی اخیر قتل جمعی 29 متهم در زندان اوین بود که عین حقوق بشر نامیده شد. در صورتیکه در احکام صادره در 3 دهه ی گذشته حتی در میان متهمان و احکام صادر شده یک مورد دانه درشت حکومتی یا آخوندها و شرکا و آقازاده های شان وجود نداشته است .
مورد دیگر برخورد در برابر دشمن قدرتمند است که با حیله و تهاجم تبلیغی و باج دان و عقب نشینی تاکتیکی و وققت کشی یا فرصت سوزی کردن همراه می باشد .مشابه ی پیگیری سیاست بیش از 5 ساله ی خائنانه ی مذاکره و مماشات گرایانه ی هسته ای با غرب می باشد . نوع دیگر برخورد با رقیب جناحی همچون دوم خردادی ها می باشد که بدون تهدید قهر آمیز ولی بسیار تند و تیز و افشاگرانه انتقادی و تهدید آمیز برخورد می شود و تا اتهامات جاسوسی و پیاده نظام ونفوذی دشمن زدن پیش می رود .
اما در مورد انتقاد کردن به باندهای درون جبهه ی خودی به شیوه ی به درد گفتن تا دیوار بشنود یا گوشه و کناه و نیش زدن استعاره ای و طنز آمیز گفت و شنودی می باشد . نمونه یا الگوی مبارزه با شیطان بزرگ آمریکا از سوی خودی هاست . به خصوص پیرامون مبارزه با پروژه ی هسته ای و موضع آمریکا و پاسدار احمدی نژاد ونمایشات چپ و راست کمدی می باشد که پیگیری و اجرا می شود وکد وپیام و پسغام های متناقض و عجیب و غریب ارسال می شود که خودش تبدیل به داستان معما وعجیبی شده است . زیرا که این شیوه اکنون مورد مخاطب پاسدار سربازجو قلم بر دست شده ی سر بازجو حسین شریعتمداری واقع شده است . برای اینکه شیوه ی برخورد با آمریکا از سوی پاسدار احمدی نژاد و مشاورانش آنگونه است که بر خلاف ظاهر که دارای مضمون داستان سازی کمدی همچون ربودن از سوی آمریکائیان احمدی نژاد در عراق که مطرح شد . در دنباله عکس یادگاری گرفتن با یک فرمانده ی نظامی در بغداد که بر این داستن کمدی افزوده شد . آنگاه دلال و جاسوس چندجانبه هوشنگ امیر احمدی وارد صحنه ی تئاتر سیاسی کمدی شد. سپس پیشنهاد بازگشائی دفاتر حفظ حفاظت منافع آمریکا در تهران داده شد .در دنباله قربان صدقه ی مردم آمریکا و اسرائیل رفته می شود و تیم ملی بسکتبال به آمریکا نیز ازام می شود تا شاید تبدیل به سیاست معروف ورزش پینگ پنگ میان چین و آمریکا شود.
اما از سوی دیگر حضور نماینده ی آمریکا در دیدار پاسدار موجی و ترکشی سعید جلیلی با خاویر سولانا در ژنوکه عنوان ناظر حضور داشت تا مانع ادامه ی سیاست فرصت سوزی اروپا با رژیم شود وپس ازاین دیدار بی نتیجخ با اینکه دو هفته ضرب العجل برای پاسخ تعلیق داده شد. ولی نا گهان از سوی پاسدار احمدی نژاد این حضور آمریکا نشان عقبنشینی از شرایط تعلیق و مثبت ارزیابی شد که هم مورد انتقاد سرمقاله نویس روزنامه نویس جمهوری اسلامی واقع شد و پاسدار احمدی نژاد به عنوان خوش باور متهم شد .
اکنون ادامه ی این سیاست خیلی کمدی و مسخره آمیز ولی دارای پیچیدگی و چند گانه ی بر خورد کردن با آمریکا که هدف نوعی دیگر سیاست فرصت سوزی کردن می باشد ؛ از سوی سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری به عنوان مخاطب داخلی مورد انتقاد واقع شده و پاسدار گماشته لوطی جماران احمدی نژاد و مشاورانش مورد سرزنش و تمسخر واقع شده اند . زیرا که این بازی با آمریکا را به شباهت پیوند روباه در برابر شتر آمریکا مطرح و معرفی کرده استو افزوده روباه و شتر در برابر خطر شیردوتائی با دم گره زدن به دیگر پا به فرار گذاشتند و تأکید کرده در این میان این جان روباه است به خطر افتاده است . زیرا شیر تا روباه در دسترس باشد علاقه ای ندارد تا که خودش را درگیر با شتر درشت هیکل کند.

در خاتمه اینکه سربازجو حسین شریعتمداری یادداشت روز خود را با این طنزشروع کرد تا در دنباله بهانه ی لازم برای مطرح و توصیف و تشریح و تحلیل کردن جنگ میان گرجستان با روسیه داشته باشد تا ضمن بررسی کردن این جنگ به نظر خودش و بتواند آنگونه نتیجه گیری کند که با یک تیر چند نشان بزند . یعنی هم به شرایط روسیه و آمریکا و دولت گرجستان به پردازد و تأکید بر یهودی بودن یکی ازوزرای دولت گرجستان کند که از اسرائیل خواسته از روسیه به خواد تا آتش بس را به پذیرد . هم از تاجم روسیه رای جلوگیری از پیشروی آمریکائیان در آسیای میانه و کشورهای جدا شده از شوروی سابق شود . البته مهمتر اینکه بتواند پیام اصلی به دوم خردادی های رقیب مغلوب بدهد و هم اینکه به پاسدار احمدی نژاد زئیس جمهور تفهیم کند که شرایط کنونی در گرجستان ادامه ی انقلاب مخملین نوع و مدل آمریکائی است که اکنون باید ملاحظه کیند که آمریکا چگونه گرجستان را در برابر تهاجم روس ها به حال خود واگذارکرده و به کمکش نیامده است . در صورتیکه امریکائیان حکومت گرجستان را از طریق انقلاب مخملین آتعویض کردند .
هوشنگ – بهداد
سه شنبه 22 مرداد ماه سال - 1387