نقد وبررسی " مجلس هشتم و آزمون اول" روز نامه جمهوری اسلامی سه شنبه 15 مردادماه سال 1387
"توصیه شده اگر می خواهند نمره ی قبولی بگیرند، وکیل الدوله های مجلس انتصابی هشتم نمی بایست آزمون رفوزه شده ی مجلس فرمایشی هفتم را تکرار کنند "
سرمقاله نویس پیرامون معرفی 3 وزیر کابینه ی جراحی شده و متغیر خوانده ی شده ی دولت نهم به مجلس کمدی و انتصابی و پاسداریزه ی هشتم به وکیل الدوله های انتصابی توصیه کرده است که شما اگر می خواهید نمره ی قبولی دریافت کنید و همچون وکیل الدوله های نمایشی مجلس فرمایشی هفتم رفوزه نشوید و بتوانید درست موضع گیری کنید تاکه بتوانید نمره ی قبولی دریافت کنید نمی بایست آزمون تکراری مردود و رفوزه شده ی مجلس هفتم و تعامل با دولت را دوباره تکرار کنید . زیراکه گفته می شود آزمون شده را دوباره آزمون کردن خطاست . البته ملای سرمقاله نویس که خیلی سنگ حمایت و پیروی وسر سپردگی از لوطی جماران را بر سینه می زند، معلوم نیست که چرا ایشان فراموش کرده است که چگونه لوطی جماران در شب نمایش خیمه شب بازی انتخاباتی � انتصاباتی مجلس هشتم وارد صحنه شد ودر جمع عشایر گرد آوری شده از سوی برنامه ریزان و تدارک دهندگان پشت صحنه بر خلاف قانون اساسی به نفع دولت و باندهای مافیائی خودش خطبه و روضه خواند و توصیه کردکه نمی بایست به نمایندگانی رأی داده شود که نمایدگان بوش یا آمریکا می باشند یا اینکه آنان از اینگونه نمایند گان دفاع و پشتیبانی می کنند ، بلکه می بایست به نمایندگانی رأی دهید که در کنار و خدمت دولت باشند ؟ بنابراین اکنون چگونه انتظار است وکیل لدوله های وامدار پیمان شکنی کنند ویا اینکه تبدیل به چاقوئی بشوند که می بایست دسته ی خودش را ببرد؟ البته این موضع خودش یکداستان و معمائی می باشد که سرمقاله نویس به دلیل مصلحت گرائی پاسخ آن را در زمره ی حلقه های مفقوده گذاشته واز بیان آن خود داری کرده است.
بهرحال ایشان از نمایدگان مجلس کمدی و انتصابی و پاسداریزه ی هشتم پرسش کرده است که اکنون نوبت پس دادن آزمون شماست که با ید ثابت کنید و نشان دهید که می خواهید جزو وکیل الدوله ها باشید یا نه اینکه در خدمت اجرای نقش و وظایفی می باشید که خانه ی ملت برای شما تعین کرده است . حال بماند که اصطلاح ملت هم همچون اسلام و دین ومذهب و مبارزه با آمریکا تبدیل به ابزار تبلیغاتی و سرکوب و توجیه کاری و ماستمالی کردن فرار از پاسخگوئی به مطالبات مردم شده است . همینطور برای سرپوش عدم بیان اعتراف واقعیات و حقایق شده است که بیش از همه بسیج پیرامون اهدا ف دفاع از پروژه ی هسته ای و فرصت سوزی کردن وجنگ افروزی و صدور تروریسم وبنیاد گرائی و نمایشات خیمه شب بازی هامورد سوء واقع می شود.

ناگفته نماند سرمقاله نویس در ادامه با شیوه ی به در گفتن تا دیوار بشنود به نمایندگان توصیه کرده است که مستقل بودن شما و بررسی ونظر کارشنانه دادن تان می تواند الگو برای سایر رئیس جمهور ها در آینده باشد و ثابت کنید که مجلس می تواند مستقل عمل کند تا که فرصت طلبانه رئیس جمهورنتواند به نام جوانگرائی وزرای پیر را به مجلس برای پست هائی بر گزیند که نیاز به عناصر جوان وپر انرژی و پرحرک برای سرکشی و رسیدگی در جاده ها و مکان های دیگر دارد . یعنی ضمن اینکه به نمایندگان رهنمود داده است که الکی و کیلوئی و چشم بسته به نامزدان معرفی شده نمی بایست رأی داد. یقه ی پاسدار احمدی نژاد و دروغ گوئی ها و تنگ نظری ها و خود خواهی و زیادی خواهی اش نیز گرفته و اینگونه رسوا وبی آبرویش ساخته است :
"دقت عمل و وسواس كارشناسي مجلس قطعا بركات ديگري هم خواهد داشت و به دولتهاي آينده نشان خواهد داد كه اگر مجلس شوراي اسلامي از جايگاه واقعي خود برخوردار باشد به آنها اجازه نمي دهد كه با وجود سر دادن شعار جوانگرايي و اعتماد به نسل جوان و متخصص و متعهد وزرايي كهنسال را جايگزين مديران جوان تر كنند آن هم در پستها و وزارتخانه هايي كه ذاتا نيازمند سركشي به نقاط مختلف كشور و حضور فعال در طرح هاي عمراني و جاده سازي و ريل كشي در مناطق صعب العبور است . درايت و مصلحت سنجي نمايندگان در بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي مي تواند اين نكته را به دولتهاي بعدي گوشزد كند كه طرد و نفي مديران با تجربه و كار بلد كشور كه با بودجه بيت المال تربيت يافته اند و پس از سالها تجربه اندوزي آماده ارائه خدمات ارزنده و راهگشا به اين ملت و اين سرزمين هستند به بهانه حضور در دولتهاي سابق و سابقه همكاري با گذشتگان رفتاري در خور دولتهاي جمهوري اسلامي نيست چرا كه رئيس جمهوري كه شعار كابينه اي به تعداد جمعيت كشور را سر مي دهد نبايد دايره انتخاب خود را آنچنان تنگ و تنگ تر كند كه جز معدودي از اطرافيان خود را كه از گذشته ايام با يكديگر حشر و نشر داشتند نتواند (نخواهد) براي احراز پستهاي مديريتي انتخاب كند چرا كه در اين صورت نتيجه اين مي شود كه به علت فراواني پستهاي مديريتي و قلت ياران مورد اعتماد چاره اي نمي ماند جز اينكه هر فرد چند پست را برعهده بگيرد و طبعا حتي اگر فرد مورد نظر از توان مديريتي بالايي نيز برخوردار باشد نمي تواند از عهده چند حوزه كاري به صورت همزمان برآيد"

همچنین سرمقاله نویس در بخشی دیگر از سرمقاله ی خود به عدم ثبات دولت وجراحی شدن و دولت وتغییرات مداوم وجا به جائی های انجام شده و ضرر و زیان های وارده ی ناشی از این شیوه اشارهو تأکید کرده است که نمی باید به یک شیوه ی مرسوم تبدیل گردد . زیرا که اکنون آنگونه آش شله قلکاری ساخته شده است که دولت به معجون هائی نیاز مند شده است که آدمی را به این گمان می اندازد که اکنون در کشور قحط الرجال است و گویا شرایط کنونی هم همچون شرایط آن دوره و زمانی است که حكماي جامع الاطراف قديم حاکم می باشند كه این حکمای همه چیز دان اهل فلسفه و طبابت و رياضيات و نجوم و شعر و سياست همه را يكجا واجد الشرایط اند که اکنون حاکم می باشند وقادر هستند که از پس اداره یحوزه هاي مديريتي خود بر می آيند
.گرچه سرمقاله نویس نقل ثقول نکرده است ولی می بایست اشاره کرد و افزود طرف همچون ملائی می ماند که به روستا راهش نمی دادند ولی آدرس خانه ی کدخدا را می گرفت . زیرا اکنون توانائی کنترل حتی قیمت گوجه فرنگی در خانه را ندارد. ولی ادعای تغییر ساختار مدیریت جهانی را می کند و می خواهد جهان را مثلاً احمدی نژادی کند . غافل از آنکه فراموش کرده است که اینگونه ادعا ها متعلق به آن جماعت هذیان گویانی می باشد که فقط در خرابات و جماعت بنگی ها نمونه اش یافت می شود که پس از کام گرفتن از چلیم آنگونه قلند وار مست و مشنگ و نشئه و شنگول ناشی از بنگ می شوند که ساعت ها پشت یک جوی باریک آب می مانند و قادر از عبور آن نمی باشئد. زیرا که آن را در تخیل و رؤیا با اقیانوس اشتباه می گیرند وبه دلیل وحشت از غرق شدن هر چند که دفعات دور خیز می کنند تا که از روی آن به پرند ولی همین که نزدیک جوی باریک می رسند متوقف می شوند . زیرا که می ترسند به پرند . عجیب است عاقبت هم که تصمیم می گیرند به پرند . درست جفت پا وسط جوی آب می زنند و خیس می شوند.

بهرحال در خاتمه اینکه در پایان سر مقاله نویس بازهم به نمایندگان مجلس کمدی و انتصابی و پاسدا ریزه ی هشتم گوشزد کرده است که همانگونه که خودتان اشراف دارید می دانید که شرایط موجود چقدر خطیر وحساس می باشد که مسئولیت بررسی پیرامون وزرای پیشنهادی را سنگین تر می کند . زیرا که مرتبط به طرح های بزرگ اقتصادی و نمایش خیمه شب بازی انتابات دوره ی دهم ریاست جمهوری دارد . یعنی اینکه بررسی مطالبات مردم و قول مهار کردن تورم و گرانی داده شده هیچ ، حداقل توی زد و بندهای پشت پرده با بند وبست ها گرفتارنشوید و اوضاع را بیش از آنچه هست خطری و بی ریخت تر نکنید.

هوشنگ � بهداد
سه شنبه 15 مردادماه سال 1387