نقد و بررسی " تأمل در ترور چند وجهى زاهدان (يادداشت روز)" روزنامه ی کیهان یکشنبه 10 خرداد ماه سال 1388
"بدون بررسی ریشه ای که در 30 ساله گذشته در استان سیستان و بلوچستان چه گذشته است؟ یا اذعان شود چرا در امور امنیت داخلی پاکستان مداخله گری می شود. پاکستان متهمبه عامل انفجار مسجد زاهدان شده است"

موضوع اقدام تروریستی و دست داشتن عوامل بیگانه در انفجار اخیر مسجد امیر المؤمنین زاهدان بنا بر ادعای مضحکی که لوطی جماران کرده است. سپس آخوند احمد خاتمی امام جمعه ی موقت تهران و نوچه و شاگرد آخوند انگلیسی و شکر دزد و شکر خوار مصباح یزدی آمریکا و اسرائیل را مقصر قلمداد کرده است.موجب شده است تا باز پای پاسدار غیر ایرانی کارشناس مسائل کشور های همجوار و خاور میانه سر و کله اش پیدا شود و با وراجی و حلاجی و روضه خوانی و گریز به صحرای کربلا زدن در یادداشت روز ورق پاره ی کیهان به عنوان تحلیل سیاسی به نمایش گذارد تا بدون هرگونه بررسی و ازریابی که در 30 سال گذشته در استان فقیر و محروم و سر زمین سوخته سیستان و بلوچستان چه گذشته است ؟ ولی با پاک کردن صورت مسئله و برای شستن دستان خونین و آلوده به جنایات 3 دهه ی رهبران و پاسداران رژیم تروریستی آخوندی در این استان فقیر و محروم و سر زمین سوخته سیستان و بلوچستان دست به مظلوم نمائی و طلبکاری زده است تا که بهانه ی لازم داشته باشد که کار نامه ی سیاه وننگین و خونین و مجرم بودن سران رژیم در این استان را به حساب خودش پاک گرادند ورفع مسئولیت پاسخگوئی به اقدامات جنایتکارانه و ضد انسانی 3 دهه در این استان نماید . در صورتی که هر روز بطور سیستماتیک خبر مرگ از این استان مخابره شده است؟ آنگونه تمان ووارونه گوئی شده که حتی قلم بردست نمی نگوید که چرا این 3 نفر که در جوار مسجد امیر المؤمنین در زاهدان به عنوان عامل و مجرمان انفجار این مسجد بر دار کشیده شدند. مگر چند روز قبل از این انفجار بازداشت نشده بودند که دخالت در این انفجارنداشتند؟ ولی برای چه خیلی سریع به عنوان انتقام کشی و تلافی کردن اینان مجازات شدند؟

البته این مدعی قلم بر دست غیر ایرانی یادداشت روز نویس پس از بر خواستن از خواب عمیق یادش افتاده است که چند سال پیش چون لوطی جماران به زاهدان سفر کرد که اتفاقاً هواپیمای حامل پاسداران محافظانش زمان باز گشت به سوی تهران در کوه های اطراف کرمان سقوط کرد و صد ها نفر پاسداران سر نشین هواپیما با چند خلبان پاسدار کشته شدند. اما عجیب است که ادعا کرده انفجار کنونی مسجد امیر المؤمنین حاصل و انتقام آن سفر لوطی جماران به زاهدان بوده است . آنهم اینکه معجزه آسا ضد انقلاب با حس و دانش تله پاتی چند سال جلوتر و زود تر از زمان متوجه شده و اذعان کرده است که چون سفر لوطی جماران سبب شد همه زحمات 30 ساله ی اشان در این استان را بر باد رود پس نمی بایست که ساکت ننشست. لذا دست به انتقام کشی زده و مرتکب انفجار در مسجد امیر المؤمنین در زاهدان شدند .

اتفاقاً پاسدار قلم بر دست غیر ایرانی یادداشت روز نویس به وضوح لو داده است که این اقدام انفجاری در مسجد امیر المؤمنین زاهدان نوعی پاسخگوئی به اقدامات و توطئه های مشابهی می باشد که لوطی جماران و پاسداران درافغانستان و پاکستان علیه ی حکومت های مرکزی شان برای باج گیری کردن از آمریکا دنبال و اجرامی کنند که اکنون پس از کشانیدن اجباری رؤسای جمهور افغانستان و پاکستان به تهران که هم نمایش تبلیغات خیمه شب بازی انتخاباتی �انتصاباتی ریاست جمهوری دوره ی دهم بود . هم اینکه بطور غیر مستقیم پاسخ آمادگی و شرکت درجبهه ی مشترک علیه ی طالبان در افغاستان و پاکستا ن به آمریکا داده شد.اما اکنون ضربه ی انفجاری متقابل به مثل ا ز رقیب دریافت کرده اند.

فراموش نشود که این شیوه از زمان اشغال نظامی عراق که فضا برای حضور عوامل اعزامی تروریست و خرابکاران و ناامن سازی از ایران به عراق فراهم شد که سپاه پاسداران و به ویژه سپاه قدس و بدر و ... توانستند بطور گسترده در عراق فعال شوند تا کنون با اقدامات انفجاری و استشهادی و انتحاری و ترور و آدم ربائی و مثله و شکنجه و کشتن شان عراق را تبدیل به باتلاق نمایند . سپس عراق به کانون صدور تروریسم و ارتجاع و بنیاد رانی به کشور های همجوار و منطقه ی خاور میانه تبدیل شد. تا اینکه نوبت به افغانستان وتازگی ها پاکستان رسیده است . زیرا که ساختار ارتجاعی و قرون وسطائی نا متعارف و نامشروع رژیم تروریستی آخوندی آنگونه است که به جز سرکوب گسترده و روز افزون داخلی و صدورتروریسم و بنیاد گرائی و ارتجاع همراه باسیاست دخالت گری درامور داخلی سایر کشور های همسایه و منطقه خاورمیانه هر گز امکان شانس بقا ندارد .

به خصوص در شریط کنونی که در انزوای منطقه ای و جهانی بسر می برد و سخت درگیر بحران هسته ای و فشار از بیرون می باشد وهم بطور جدی در گیر رزم و ستیز و جدال باندی و جناحی جنگ و نزاع قدرت پیرامون نمایش خیمه شب بازی انتصاباتی می باشد که نیازشدیدی هم به بحران آفرینی برون مرزی برای انحراف اذهان عمومی داخلی و بیرونی دارد. پس بی جهت نیست که بر دامنه ی سیاست مداخله گری در امور داخلی عراق و افغانستان و پاکستان و لبنان و فلسطین افزوده است . چونک هدر لبنان و عراق انتخابات پارلمانی ودر افغانستان انتخابات ریاست جمهوری در پیش روی می باشد که نتایج شان برای اهداف آینده پروژه ی هسته ای سران رژیم تروریستی آخوندی بسیار مهم و تعیین کنده می باشد .

اما قلم بر دست مأمور تصویر مارکش و مار قالب کن برای اینکه پرونده ی سیاه دخالت گری و ناامن سازی لوطی جماران و سپاه پاسداران در انفجارات عراق و افغانستان و پاکستان و... را وارونه جلوه دهد و تضاد و دشمنی اش با سکولار لیسم به خصوص حزب بعث عراق که معلوم نیست چرا باید فرق با حزب بعث سوریه داشته باشد و کشور عربستان را برجسته کرده باشد اینگونه ادعا کرده است :

"اما البته کسانی هستند که بدون آنکه ارتباط واقعی با مذهب داشته باشند خود را به اهل سنت می چسبانند اما کیست که نداند بعثی ها اساسا لائیک اند و وهابیت فقط با شیعه مشکل ندارد . انفجارهای زاهدان در شرایطی به وقوع پیوسته است که آمریکایی ها علنا از فروپاشی قریب الوقوع دولت در اسلام آباد خبر داده اند.. انفجار بمب در زاهدان می تواند این پیام را برای ایران درپی داشته باشد که تهران پای خود را از مسائل امنیتی دو کشور همسایه شرقی خود خارج کند و میدان را برای وقوع تغییرات امنیتی مطابق برنامه آمریکایی ها باز بگذارد. "

بهر حال پاسدار غیر ایرانی قلم بر دست و یاددشت روز نویس درپایان بیشتر با خود زنی کردن لو داده است که دلیل یا سرنخ انفجار در مسجد امیر المؤمنین درزاهدان کجا می باشد . زیرا که اعتراف کرده است که این انفجار که کشته شدگان ومجروحین اش همگی پاسدار هستند به دلیل تحویل گرفتن امنیت نوار مرزی استان سیستان و بلوچستان از نیروی انتظامی سوی سپاه پاسداران است که مشخص است این ارگان فاشیستی که انحصار ورود وتوزیع مواد مخدر ا خودش می خواهد در این مدت دست به چه جنایاتی در این استان محروم و فقیر زده است که موجب چنین واکنش انتقامی را بهمراه داشته است ؟

از طرف دیگر این پاسدر قلم بر دست بیشتراعتراف کرده و اذعان کرده است که دولت پاکستان با این اقدام پیام به سران رژیم تروریستی آخوندی داده است که در امور داخلی و امنیت این کشور دخالت نکنند . یعنی با انتقام این پیام آشکارا دخالت گری در امور داخلی پاکستان تقبل شده است . مسخره تر اینکه مدعی شده دلیل این انفجار در مسجد شیعه در زاهدان به دلیل محبوبیت لوطی جماران در میان اهل تسنن کردستان ایران و فضای امنیتی حاکم در ایران می باشد که خوشآیند کشور های ناامن و متزلزل همسایه نمی باشد .

در خاتمه اینکه رژیم بربر منش و تاریک اندیش و پدر خوانده تروریست جهانی و یاغی بین المللی آخوندی که نامزدان رقیب را تحمل نمی کند که مورد تأئید صلاحیت شورای نگهبان به عنوان صالح واقع شده اند و اینان را جزو بر اندازان یا کودتا گرا یا طراحان انقلاب رنگین متهم و خطاب می کند . مشخص است که با دگر اندیش و مخالف و ناراضی مسلمان شیعه و اهل تسنن داخلی چه می کند و چگونه تلاش برای ناامن سازی کشور های همسایه و منطقه خاورمیانه بر خورد خواهد کرد؟ و تا هر زمانی که روی پا باشد بد تر از این اقدام خواهد کرد که توطئه ها و دخالت گری هایش هرگز کاهش نمی یابد. یعنی اینکه چشم انداز برای مردم ایران نیز بد تر ازاین می شود که بهتر نخواهد شد . پس مثل همیشه تأکید می شود راه حل نهائی؛ تلاش داخلی و منطقه و جهانی برای تغییرات دمکراتیک در ایران است.


هوشنگ - بهداد
یکشنبه 10 خرداد ماه سال 1388