نقد و بررسی " تروريست پرورى به سبک کابوى ها !(يادداشت روز)" روزنامه ی کیهان دو شنبه 4 خرداد ماه سال 1388
" همسو با سرمقاله نویس روزنامه جمهوری اسلامی مانور تبلیغاتی ضد آمریکا ئی داده شده است به امید آنکه اقدامات تروریستی که درعراق عوامل رژیم انجام می دهند به حساب آمریکا گذاشته شود "

عجیب است که طلبه پاسدار قلم بر دست یادداشت روز نویس ورق پاره ی کیهان که مدافع سرسخت و سینه چاک پاسدار گماشته احمدی نژاد می باشد که این پاسدار گماشته سابقه ی دو عریضه نویسی با تبریک گفتن پیروزی به رؤسای جمهور آمریکا دارد . اکنون نیز این طلبه اسدار یادداشت روز نویس همچون لوطی جماران ضمن به نمایش گذاشتن موضع ضدیت با آمریکا و با نقل قول کردن از ادعای دشمنی لوطی جماران که در سفر شهر نوار مرزی سقز با عراق در سخنان خود بیان داشت . وی نیز اذعان کرده است اطلاعات از سیاست دشمن دیرینه آمریکا در پشت نوار مرزی غرب کشور در دسترس دارد آمریکا مشغول جمع آوری اطلاعا با هزینه کردن پول و تامین سلاح، برای توطئه سازمان یافته و تروریست پروری است و افزوده افکار شومی علیه ی رژیم تروریستی آخوندی در سر می پروراند .

بالاخره اینکه پرسش استت که چرا این طلبه پاسدار یادداشت روز نویس قلم بر دست هنوز متوجه نشده یا خود رابه کوچه ی علی چپ زده است که گویا پس از 30 سال وی نمی داند که سیاست تبلیغ و مانور دادن دشمنی علیه ی آمریکا نخ نما شده ولورفته است و دیگر هر گونه پیگیری سیاست مانور تبلیغاتی علیه ی آمریکا دادن حالت تف و تاق و ریش برای مدعی بازیگر در بر دارد . آنگونه که حتی مورد انتقاد تبلیغاتی نامزدان رقابت برگزاری نمایش خیمه شب بازی انتصابات ریاست جمهوری دوره ی دهم واقع شده است. زیرا که گذشته از دو بار عریضه نویسی پاسدار احمدی نژاد که به رؤسای جمهور آمریکا انجام داده است و لوطی جماران هم با همه بازیگری نمایش دشمن شناسی و تأکید کردن مرز با دشمن و مخدوش نکردن مرز دشمن شناسی ، دفاع از دولت ساده کرده و رهنمود داده است که به کسی رأی دهید که از دشمن آمریکا ترس نداشته باشد و در برابرش بایستد . ولی با سکوت خویش در برابر عریضه نویسی به رؤسای آمریکا این اقدام را تأئید کرده است . همینطور در ست در شرایط کنونی و در راستای سیاست همکاری با آمریکا در افغانستان وپاکستان رؤسای جمهور این دو کشور همین امروز وارد تهران شدند که مورداستقبال پاسدارگماشته احمدی نژاد واقع شدند تا به حساب در کنار آمریکا همکاری مشترک با طالبان داشته باشند.

ناگفته نماند ژست سیاست تبلیغاتی ضد آمریکائی اتخاذ کردن طلبه پاسدار یادداشت روز نویس که از موضع فرافکنی و فرار به جلو می باشد هدف پاسخگوئی به روشنگری جف مورل سخنگوی وزارت دفاع آمریکا می باشد که رژیم تروریستی آخوندی را متهم به دخالت گری در امور داخلی عراق و تأمین کردن امکانا ت مالی و تسلیحاتی و تعلیم و آموزش تروریست برای اقدامات تروریستی و ناامن سازی عراق معرفی کرده است.البته که با اینگونه اقدامات تروریست پروریدر عراق اهداف چند گانه دنبال می شود که شامل لغو کردن تصویب توافقنامه ی امنیتی میان دولت عراق وآمریکا و پیگیری هدف تعجیل و تأکید اخراج نظامیان آمریکائی از عراق و پر کردن این خلاء از سوی خودش ، همچنین تبدیل کردن علنی و رسمی عراق به سکوی صدور ترریسم و بنیاد گرائی و ار تجاع به منطقه و ناامن کردن خاورمیانه است که در نهایت باج گیری اهداف پروژه ی هسته ای در چتر حمایت اینگونهسیاست دنبال می شود که می بایست با گسترش سیاست اقدامات تروریستی در عراق و جنگ افروزی در خاورمیانه هم فشار های بین المللی هسته ای با تحریم اقتصادی کاسته شود . هم اینکه شرایط شتاب دادن به دسترسی به سلاح هسته ای فراهم شود . مهمتر اینکه با گسترده تر کردن اقدامات تروریستی در عراق که اینروزها شاهدش می باشیم. نتایج آن می بایست تأثیر گذار در انتخابات پارلمانی لبنان و عراق و قدرت گیری عوامل وابسته به رژیم تروریستی آخوندی در ایندو کشور باشد.

بهر حال چون ادعای این طلبه پاسدار یادداشت روز نویس علیه ی آمریکا با آویزان شدن به گفته های لوطی جماران علیه ی آمریکا دنبال می شود که بطور کامل موازی و مشابه ی سیاست و تحلیل و تفسیر ملای سرمقاله نویس ورق پاره ی جمهوری اسلامی می باشد . این سیاست همگام وهمسو نشاندهنده ی این واقعیت است که سیاست و خط دهنده ی پشت پرده بیت جماران و بخش حفاظت و اطلاعات سپاه پاسداران هستند که خیلی هم دقیق و حساب شده این سیاست تعقیب می شود . چونکه این سیاست جایگزین سیاست پاسخگوئی به مطالبات مردم یا بررسی و تحلیل سایر مسائل مهم داخلی شده است .

در خاتمه اینکه همانگونه که طلبه پاسدار یادداشت روز نویس در یادداشت روز نویس خود قبر ستان کهنه ی 30 سال شکافته و تشریح یا در حقیقت اعتراف کرده است که چگونه در 30 سال گذشته با ادعای مبارزه و دشمنی با آمریکا کردن نه اینکه موجب سقوط دولت موقت شد و بستر ساز سرکوب و حذف مخالفین سیاسی از صحنه ی رقابت بوده است و زمینه ساز قبضه ی قدرت و انحصاری کردنش از سوی آخوند و پاسداران شده است. بنابراین اکنون که ماهیت رژیم نا مشروع و ضد بشری بودش از هر زمان دیگر عیان شده است . به خصوص اینکه در انزوای کامل منطقه ای و جهانی بسر می برد. به ویژه اینکه به موازات تلاش برای دسترسی به سلاح هسته ای که می کند و تبدیل به بحران جدی شده است . از سوی دیگر سیاست شوم و پلید صدور تروریسم و ارتجاع و بنیا دگرائی با سیاست دخالت گری در امور داخلی کشور های همسایه و منطقه که به شدت تعقیب می شود ولی لو رفته است و دیگر هیچگونه شکی پیرامون بحران آفرین و جنگ افروز بودن و دشمن جدی و اصلی مخالفت با پروسه ی مذاکرات هر گونه صلح خاورمیانه داشتن باقی نمی گذارد. به خصوص در شرایطی که باندهای مافیائی غالب با رقیب مغلوب در گیر جنگ قدرت محور رقابت نمایش خیمه شب بازی انتخابات انتصابات ریاست جمهوری دوره ی دهم می باشند . پس برای منحرف کردن اذهان عمومی نیاز مبرم به گنده و برجسته کردن دشمنی با آمریکا در بستر اهداف چند جانبه می باشد . به و یژه اهرم ترساندن ومتهم کردن بیشتر رقیب با مانور دادن تبلیغاتی با آمریکا و متهم کردنش به اتهام سیاست همسوئی با آمریکا و اسرائیل که چرا انتقاد از دولت نهم و عملکرد پاسدار گماشته احمدی نژاد می کند. در نهایت اینکه باز هم مثل گذشته تأکید می شود که رمز پایان دان به حل معضل ومشکل نا امنی و بی ثباتی منطقه تا دیر نشده است و همچون کره شمالی خبر تست بمب اتمی از ایران به جهان مخابره نشده است . می بایست تلاش جدی و مسئولانه ی جهانی برای تغییرات دمکراتیک درایران شود.


هوشنگ � بهداد
دو شنبه 4 خرداد ماه سال 1388