نقد و بررسی " استقلال جوهر قوه قضائيه" روزنامه ی جمهوری اسلامی چهار شنبه 6 خرداد ماه سال 1388
"دستگاه فاسد و آلوده ی قضائیه زیر سئوال رفته که چرا استقلال خود را از دست داده و با فشار مجبور به آزا کرد نرکسانا صابری شد تا اذعان کنددر زندان سرود ملی آمریکازمزمه می کرده است؟"

مقاله نویس نویس بدون کوچکترین اشاره به دادن عفو ملوکانه به دلال و جاسوس چند جانبه هوشنگ امیر احمدی و دعوت به ایران کردن وی تا دیدار و ملاقات با مشاوران و معاونان پاسدار گماشته احمدی نژاد داشته باشد سپس دعوت از رحیم مشائی به آمریکا شد تا که بطور پنهانی دست به سفر آمریکا بزند با مشاور اوبا ما ولی نصر در آمریکا دیدار و ملاقات داشته باشد . البته در این سفر گزارش شد که رحیم مشائی از سرمایداران ایرانی و آمریکائی برای سرمایه گذاری در ایران دعوت نموده است که مدتی پیش این همایش دولتی با صرف هزینه ی بسیار هنگفت وسنگین در تهران بر گزار شد . فراموش نشود که پیآمد اینگونه عفو ملوکانه دادن ها وزد وبند های پشت پرده که از سوی پاسدار گماشته احمدی نژاد پیگیری می شود و ادامه سفر های رحیم مشائی به آمریکا و کانادا دستآوردش دعوت از شهروند آمریکائی حمید مونالاو مشاور ویژه ی پاسدار گماشته رئیس جمهور احمدی نژاد شده است که خلاف قانون اساسی رژیم تروریستی آخوندی می باشد.

بنابراین سرمقاله نویس منتقد آزاد شدن رکسانا صابری بدون اینگه هیچگونه اشاره ای به نقش لابی های فعال اعزامی پشت پرده به آمریکا کند که چگونه در حد مشاور و عریضه نویسان برای فوتبالیست آمریکائی بر نامه تنظیم می کنند تاکه از طریق ارسال عریضه اینان تقاضای سفر به ایران و اعلام آمادگی با تیم ملی فوتبال در ورزشگاه آزادی کنند که اتفاقاً این نامه مورد استقبال واقع شدهاست . برای اینکه خبر گزاری پاسداران فارس به نقل از رئیس تربیت بدنی ورزش علی آبادی رنگ فروش امروز مخابره کرده که وی گفته است با این سفر و بازی موافقم چون پایبند به اصل رعایت احترام متقابل می باشد. صد البته که اینگونه موضع گیری هابدون ارتباط به آزادی رکسانا صابری و تبلیغات نمایش خیمه شب بازی انتخاباتی نمی باشد.

اما اکنون سرمقاله نویس که به خاطر آزادی رکسانا صابری از سوی دستگاه سراسر آلوده به فساد و رشوه و تبعیض و مدافع کالان دزدان قضائیه ناراحت می باشد وبیش از آن بیشتر خشمگین و ناراضی تر است که چرا رکسانا صابری اذعان کرده است که در سلول زندان اوین سرود ملی آمریکا رازمزمه می کرده است ؟ بد تر اینکه چرا رکسانا صابری این احساس خودش را در مصاحبه ی مطبوعاتی در آمریکا بیان و آشکار کرده است . که در مجموع موجب شده است تا سرمقاله نویس منتقد اقدام آزاد کردن رکساناصابری دستگاه آلوده به فساد و رشوه و تبعیض قضائیه را مورد سئوال و پرسشگری قرار داده و اینگونه خطاب به مسئولان این نهاد آلوده اخطار داده است:

" مسئولان قوه قضائيه براي اين اقدام غيرمتعارف و غيرقابل قبول هرچه توجيه بتراشند افكار عمومي بهيچوجه نمي تواند چنين تغيير ناگهاني در تصميم دادگاه را امري طبيعي تلقي كند. علاوه بر اين علت سرعت عمل دادگاه آنهم بلافاصله بعد از توصيه هائي كه از خارج قوه قضائيه شد و اخبار آن توسط رسانه ها منتشر گرديد نيز سئوال ديگري است كه جواب منطقي ندارد. اينكه دستگاه قضائي احكام پرونده ها را در كوتاه ترين زمان صادر كند بسيار مطلوب است اما در شرايطي كه پرونده هاي مردم براي تجديدنظر چند ماه و حتي يكسال و بيشتر در نوبت ميمانند تبديل حكم 8 سال زندان تعزيري يك جاسوسه به حكمي كه نتيجه آن آزادي كسي است كه جاسوسي وي براي آمريكا محرز است آنهم در كوتاه ترين زمان هيچ توجيه قابل قبولي ندارد. اين واقعيت را نيز قابل درك مي دانيم كه در يك نظام حكومتي گاهي تصميماتي براساس مصالح حكومت و منافع كشور گرفته مي شود كه آزاد ساختن زندانيان نيز مي تواند يكي از آن تصميمات باشد لكن اين موضوع نيز از نظر قانوني راهكار روشني دارد كه اگر به آن عمل شود در آنصورت ايراد و اعتراضي وجود نخواهد داشت . متاسفانه در ماجراي ركسانا صابري به اين راهكار قانوني نيز توجهي نشده و همانگونه كه تاكيد كرديم هيچ امتيازي نيز در قبال اين اقدام به دست نيامده است . آنچه در ماجراي ركسانا صابري موجب تاسف است اينست كه مسئولان قوه قضائيه با تاثيرپذيري از ساير قوا استقلال اين قوه را به خطر مي اندازند و اعتماد مردم را به دستگاه قضائي كشور دچار خدشه مي كنند. استقلال قوه قضائيه جوهر اين قوه است و اعتماد مردم نيز سرمايه اصلي دستگاه قضائي است . هيچكس حق ندارد با رفتار خود استقلال قوه قضائيه را ناديده بگيرد و اعتماد مردم به اين دستگاه را خدشه دار كند. افراد مي آيند و مي روند و هرگز مالك قوه قضائيه نيستند. آنها بايد امانت داراني باشند كه با عملكرد صحيح و قانوني خود بر اعتبار اين دستگاه بيافزايند نه آنكه آنرا دچار لطمه نمايند و از اعتبار آن بكاهند!"

در خاتمه اینکه مشخص است که انتقادسرمقاله نویس به دستگاه فاسد و آلوده قضائیه شگرد به در گفتن تا دیوار بشنود می باشد . زیرا که درشرایط کنونی که رقابت تبلیغات خیمه شب بازی انتخاباتی � انتصاباتی باندی و جناحی حاد شده است . لذا موچ گیری و انتقاد کرده به حکم دستگاه قضائی فاسد برای آزادی رکسانا صابری هدف اصلی افشا کردن نقش دخالت گری در نهاد دیگر و زد وبند پشت پرده ی دیدار پاسدار گماشته احمدی نژاد در دیدار خود با رئیس جمهوری سوئیس است که قول آزادی رکسانا صابری را داده بود . برای همین نامه به دادستان آدمکش و بازجو وشکنجه گر بد نا م سعید مرتضوی نامه نوشت و خواهان اجرای عدالت در محاکمه ی رکسانا صابری شد.به خصوص اینکه در ستون جهت اطلاع روز گذشته ی همین روزنامه از موضع انتقادی خبر نامه ی فوتبالیست های آمریکائی برای حضور در ورزشگاه آزادی اعلام آمادگی کرده بازتاب داده شد.

هوشنگ � بهداد
چهار شنبه 6 خرداد ماه سال 1388