نقد و بررسی " تهديدات امنيتى واقعى يا ساختگي؟ (يادداشت روز)" روزنامه ی کیهان 29 دوشنبه 29 اردیبهشت ماه سال1388
"قلم بر دست یادداشت روز نویس با پاک کردن صورت مسئله از موضع ترس تهاجم نظامی اسراییل به تأسیسات هسته ای ، وارونه و هذیان گوئی با تهدید تدافعی کرده است "

در بخشی از سیاست نوشتاری خارجی که در یادداشت روز های ورق پاره ی کیهان دنبال می شود . درست مترادف با نقش موازی با همتای ملای سرمقاله نویس ورق پاره ی جمهوری اسلامی است که مشابه ی آن در برخی از یادداشت های روزهای ورق پاره ی کیهان بر عهده پاسدار قلم بر دست یادداشت روز نویس غیر ایرانی نهاده شده است. زیرا زمانیکه سر باز جو حسین شریعتمداری در شیوه ی بازجوئی یادداشت روز داخلی خود افراط می کند و با پرونده و سناریو سازی کردن علیه ی رقبا گلابزنی می کند و گاف وگوف می دهد که موجب بلند شدن صدای اعتراضی رقیب و حتی برخی از خودی های مدعی اصول گریان حاکم می شود . پس برای جا خالی دادن و فرار از تقبل مسئولیت وپاسخگوئی به اشتباه و خطای مرتکب شده و در بستر منحرف کردن اذهان و خلاصه به فراموشی سپردن موضوع با شیوه ی مار از قوطی مار گیری بیرون کشاندن و وسط میدان و جمعیت حلقه زده بر گرد مار باز رها ساختن است تا زمینه ی جیب بران حرفه ای همکار مار باز از جمعیت آشفته و وحشت زده تماشگران نمایش مار باز فراهم شود و اینان با خیالی آسوده مشغول جیب بری و جیب زدن شوند.

بنابراین سر بازجو حسین شریعتمداری در چنین شرایطی برای ادامه ی مار بازی سر نخ را به پاسدار غیر ایرانی و به حساب کارشناس کشور های عربی و همجوار واگذار می کند تا به موضوعاتی به پر دازد که هیچگونه ار تباطی به مرم ایران و مطالبات شان ندارد جز اینکه اثبات نقش عریان دخالت گری در امور داخلی سایر کشور های منطقه می باشد که مکمل سیاست و دیپلماسی صدور تروریسم و بنیاد گرائی و ارتجاع به برون مرز به خصوص درخاور میانه می باشد.

اما اکنون بدلیل سفری که نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به آمریکا کرده است که با اوباما رئیس جمهور آمریکا دیدار و ملاقات داشته است که پیرامون روند مذاکرات صلح اسرائیل به فلسطین گفتگو کرده و بر نگرانی باز دارندگی تلاش برای دسترسی به سلاح هسته ای رژیم تروریستی آخوندی تأکید نموده است و گفته شده عامل اصلی بحران آفرینی و جنگ افروزی در خاور میانه رژیم تروریستی آخوندی می باشد. به خصوص اینکه قبل از این سفر نخست وزیر اسرائیل به آمریکا وی به قاهره سفر کرد و دیدار و گفتگو با حسنی مبارک رئیس جمهور مصر داشت. از سوی دیگر پادشا ه اردن نیز تلاش برای کسب موافقت 57 کشور اسلامی کرده است تا با توافق برسمیت شناخته شدن اسرائیل کمک به تشکیل کشور مستقل فلسطین کنند .

طبیعی است که اینگونه اقدامات برای لوطی جماران و سپاه پاسداران که نه دشمن جدی روند هر گونه مذاکره ی صلح خاورمیانه هستند ، بلکه آن را نوعی طناب دار برای رژیم تروریستی آخوندی ارزیابی می کنند . پس می بایست که پاسدار غیر ایرانی قلم بر دست یادداشت روز نویس ورق پاره ی کیهان همچون همتای رقیبش در ورق پاره ی حکومتی جمهوری اسلامی با اینگونه تلاش های صلح آمیز به مخالفت و دشمنی بر خیزد. البته دشمنی با سیاست دولت عربستان و محمود عباس رهبر حکومت خود گردان فلسطین که جای خود دارد.

بهر حال پاسدار یادداشت روز نویس غیر ایرانی با سفطه گری حوزوی و نقل قول کردن از برخی گزینه ها و با تشریح زمین و آسمان بهم دوختن و حتی بدون آنکه کوچکترین اشاره ای به نقش مخرب و ناامن سازی و به خطر انداختن ثبات سیاسی منطقه کند که از سوی رهبران و مسئولان رژیم تروریستی آخوندی دنبال می شود که درر أس آن تلاش برای دسترسی به سلاح هسته ای می باشد. لذا هیچگونه علاقمندی از خود نشان نداده است تا که بگوید که چگونه رژیم تروریستی آخوندی پس از اشغال نظامی عراق این کشوررا ناامن نموده و در باتلاق فرو برده است؟ یا چگونه از طریق حزب الله لبنان و حماس جنگ های 33 روزه و 22 روزه با اسرائیل طراحی و راه اندازی کرد؟ یا اینکه چگونه در امور داخلی افغانستان و پاکستان مداخله گری می کند . بطوریکه حتی می توان گفت که عوامل اطلاعاتی و تروریستی برون مرزی رژیم تروریستی آخوندی در طرح ترور خانم بی نظر بوتو دست داشتند . زیرا که به دلیل ماهیت عقب مانده و ارتجاعی اش که دشمنی خاص نسبت به زنان دارد . هم اینکه از استقرار حکومت دمکراتیک در پاکستان وحشت دارد. این اقدام انجام شد . بهمین دلیل بود که خاتمی تهدید شد در صورت عدم انصراف به سرنوشت بی نظیر بوتو مبتلا خواهد شد .

اما اکنون که نتیجه و حاصل این سیاست 30 سال دخالت گری رژیم تروریستی آخوندی که در امور داخلی کشور های همجوار در بر داشته است . خودش در زیر آوار شدن و فرو پاشی دیوار ها ومخروبه ها دارد مدفون می شود و برای نجات فریاد هوار زده است که آمریکا و اسرائیل می خواهند پاکستان را تجزیه کنند.و ادعا کرده که برای این هدف اینان تلاش می کنند با نا امن کردن بلوچستان پاکستان، شرق کشور دچار نا آرامی نمایند تا اینان بتوانند طرح مشترک اسرئیل و مصر و اردن و عربستان را دنبال کنند که با تبلیغات علیه رژیم تروریستی آخوندی و اهداف پروژه ی هسته ای اش کنند . در ادامه نتیجه گرفته شده است که اینان گمان کرده اند که با راه اندازی این پروژه هراس و وحشت ایجاد کردن از رژیم تروریستی آخوندی در منطقه می توانند به نتایج خود نزدیک شوند و افزوده آمریکا گمان کرده است با اعمال این سیاست تبلیغاتی در فضای فعلی امکان عملی شدن تحریم ها علیه ی پروژه ای هسته ای رژیم تروریستی آخوندی فراهم شده است. زیرا که بزعم اینان که کشورهای عربی که جنگ را عامل بی ثباتی منطقه می دانند اینک همکاری با تحریم ها را یک عامل مهار کننده برای قدرت نفوذ رژیم تروریستی آخوندی در منطقه ی خاورمیانه ارزیابی کرده اند که از طریق حزب الله لبنان و حماس و اقدامات تحریک آمیز بحران سازی و جنگ افروزی تعقیب می شود که صد البته در راستای دسترسی به سلاح هسته ای و تسلط کامل بر خاورمیانه است که برای مهار کردن، اینان با تحریم کنند گان همراهی کاملی خواهند داشت و در نهایت گفته شده است که این همکاری می تواند فضای تنفسی اسرائیل را بازتر کند.

در خاتمه اینکه در پایان قلم بر دست پاسدار غیر ایرانی یادداشت روز گفته که البته این اهدافی است که محور آمریکا در منطقه شکل گرفته شده و پیگیری می شود وخطاب به آمریکا گفته غافل از آنکه منطقه در خلأ نیست و مقاومت در منطقه است که تاکنون محور تحولات بوده است . البته منظور از مقاومت در منطقه حزب الله لبنان و حماس و حضور پررنگ پاسداران در کنار اینان می باشد . مشروط بر اینکه با باج کلان به سوریه دادن هم پارامتر دیگری است که ادعا شده است چون همه ی این اهداف و وقایع رصد می شوند . پس مجریان و برنامه ریزان پشت پرده ی این مقاومت؛ یعنی لوطی جماران و سپاه پاسداران خوب می دانند که برای دفع خطر و پیش گیری کردن آن همچون تجربه راه اندازی جنگ 33 و 22 روزه چه موقع دست با اقدامات تحریک آمیز و بحران و آشوب آفرینی و جنگ افروزی در منطقه ی خاور میانه بزنند؟

هوشنگ � بهداد
دوشنبه 29 اردیبهشت ماه سال1388