نقد وبررسی " فاتحه اى براى حقوق بشر! (يادداشت روز)" روزنامه ی کیهان دو شنبه 28 ار دیبهشت ماه سال 1388
"رطب خورده کی منع زطب کند؟ یا دیگ را به دیگ گفته رویت سیاه باد؟"

قلم بر دست یادداشت روز نویس ورق پاره ی کیهان از موضع فرار به جلو ودیگ به دیگ گفتن رویت سیاه دست به کالبد شکافی نقض حقوق بشر آمریکا زده است و اعتراض نموده که چرا آمریکا به عضویت شورای حقوق بشر آمریکا در آمده است؟ در دنباله به عملکرد نقض حقوق بشر آمریکا به افغاستان وعراق پس از تهاجم نظامی به این دو کشور پرداخته است و دامنه ی اعتراض خود به نقض حقوق بشر توسط آمریکا افزوده است .

عجیب است که کسی این ادعا را کرده است که جزو قلمزنان ورق پره ی کیهان می باشد که مدیر مسئولش یک پاسدار بد نام و سرباز جوی شکنجه گر پرونده و سناریو سازی است که نماینده ی لوطی جماران در این ورق پاره می باشد که کارش دفاع علنی از نقض حقوق بشر در کشوری می باشد که تاریخچه 55 باز محکومیت نقض حقوق بشر را در دارد که رکورد و رتبه دار اول در جهان می باشد و لحظه ای نیست که گزارش نقض سیستماتیک حقوق بشر به شیوه های گوناگون در سراسر کشور مخابره نشود. تازه با فرافکنی و طلبکاری نمودن قلم بر دست یادداشت روز نویس دست به عوامفیبی و کتمان کردن حقایق زده است . یعنی آنگونه تلاش مذبوحانه کرده است که با پاک کردن صورت مسئله و آدرس غلط دادن که جا اندازد و تفهیم کند که در مقدمه سازی و همکاری کردن با اشغال گران نظامی افغانستان و عراق رژیم تروریستی آخوندی نه هیچگونه نقشی داشته است و نه پس از سقوط طالبان در افغانستان و حکومت صدام حسین در عراق عوامل رژیم تروریستی آخوندی حضور داشته و دست به مانوور تبلیغاتی در راستای اهداف مشخص زده اند. نه اینکه دست به اقدامات تروریستی و آدم ربائی و برپائی زندان مخفی و شکنجه گری و مثله کردن وکشتن نیرو های مخالف حضور عوامل رژیم تروریستی آخوندی زده شده است که اکنون از موضع یک عنصر سالم فعال حقوق بشر و دلسوز برای دیگران آمریکا را به اتهام ناقض حقوق بشر مورد اتهام و محاکمه قرار داده است. به ویژه اینکه اکنون منطقه کردستان عراق روزانه مورد خمپاره باران زمینی و هوائی واقع می شود.

البته قلم بر دست یادداشت روز نویس با دست آویز قرار دادن اینکه چرا شورای حوق بشر آمریکا را به عضویت پذیرفته تلاش کرده است تا که اولاً این نهاد را بی اعتبار و ارزش کند. دوماً اینکه مصوبه های محکومیت صادر شده علیه ی رژیم تروریستی آخوندی به اتهام نقض حقوق در این نهاد را بشر لوث نماید .

بدتر اینه کیست که نداند که نقض حقوق بشر در سیاهچال های سراسر ایران به خصوص زندان اوین در 30 گذشته چگونه بوده است؟ یا اینکه پس ار 30 خرداد سال 60 به بعد در قتلگاه زندان اوین چه گذشته است ؟ به ویژه در تابستان خونین سال 67 درون سیاه چال های سراسر ایران چه گذشت و چه تعداد زندانیان محکومیت گرفته بطور جمعی اعدام شدند وچه تعداد زندانی اعدام شده بطور پنهانی در دست خاوران به خاک سپره شدند؟ مهمتر اینکه اکنون برای چه استخوان های باقی مانده از پیکرهای جان باختگان قتل عام زندانیان سیاسی سال 67 که یک سند تاریخی جنایت علیه ی بشریت می باشد که بطور دسته جمعی در دشت خاوران دفن شدند اکنون به نقطه نا معلوم انتقال داده می شوند؟ یا اینکه شیوه ی دستگیری و اعدام نقاش هنرمند جوان دل آرا دارابی در زندان رشت چگونه می باشد که قلم بر داشت یادداشت روز با فراموش کردن این واقعیات در عوض از روش رفناری آمریکائیان در در زندان های ابوغریب، گوانتانامو و بگرام در افغانستان سخن رانده است ؟

در خاتمه اینکه قلم برداشت روز نویس بدون توجه داشتن به این واقعیت که اگر چنانچه عملکرد رژیم آمریکا آنگونه است که وی ترسیم کرده است و اوباما متهم شده است که دارد جنایات اتفاق افتاده آمریکا در عراق و زندان گوانتانامو را رو توش می کند . پرسش است که برای چه مدعی طلبکار توضیح نمی دهد گه چرا پشت پرده وارد بازی کثیف زد و بند می شود تا که متهم محکوم به 8 سال زندان و متهم به جاسوسی برای آمریکا را آزاد کند؟ مگر اینگونه اقدامات جز اثبات این واقعیت است که کار نامه ی ننگین و سنگین نقض حقوق بشر رژیم تروریستی آخوندی بمراتب سیاه و آلوده و ننگین تر از پرونده نقض حقوق بشر در آمریکا می باشد. بنابراین گفته می شود رطب خورده کی منع رطب کند ؟ برای چه به قلم بر دست پاسدار یادداشت روز نویس دست به اقدامی زده است که تداعی کننده ی همین مثال است. آری چگونه است که پاسدار مبلغ دار و دسته ای که دستان خود شان در شکنجه کردن یا همکاری با شکنجه نمودن محرز است و جزو جاده صاف کنان بقدرت رسیدگان شکنجه کنند گان انسان های آزاده و آزیخواه و جراحی کننده اندیشه و خرطی کنند تفکر پویا وسانسور کننده مطبوعات و تفتیش کننده عقاید می باشند چرا ازموضع تیغ کشی و خود زنی دست به طلبکاری زده است و نمایش بازی کردن با چوب دو سر طلا و چیز خیلی بد بو را بر هم زده و موجب در آوردن بوی گند آزار دهنده ی شده است؟
هوشنگ - بهداد
دو شنبه 28 ار دیبهشت ماه سال 1388