تأکید شده که مسیر غنی سازی برای دسترسی سلاح هسته برگشت ناپذیر است, کیهان شنبه 21 فرودین ماه 1386

نقد وبررسی " ابهام استراتژيك " (يادداشت روز) روزنامه ی کیهان سه شنبه 21 فرودین ماه 1386
"تأکید شده که مسیر غنی سازی برای دسترسی سلاح هسته برگشت ناپذیر است."
تاکتیک ادامه دار ومستمر سرکوبگری وارعاب وخفقان و دادن وعده های دروغین به مردم که 28 سال است در رژیم تروریستی آخوندی ادامه دارد وپیوسته مطالبات مردم وقول های داده شده به مردم فراموش شده و وضعیت معیشتی و اقتصادی آنان هرروز بدتر از گذشته شده است . اکنون اعتراف شده است که اتخاذ این تاکتیک ها در راستای اهداف استراتژیک هسته ای بوده است که هم تضمین برای بقای رژیم تروریستی آخوندی می باشد وهم ابزار زور وقدرت تهدید پیگیری اهداف دیگر همچون صدور تروریسم وبنیادگرائی به منطقه و فرامنطقه می باشد تااینکه به قول پاسدار یادداشت روز نویس رژیم تروریستی آخوندی بتواند در هر نوع معادله امنيت منطقه اي يا فرامنطقه اي بايد با ملاحظه اين واقعيت مورد محاسبه واقع گردد. اما در شرایط کنونی که 3 قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل پیرامون پرونده ی هسته ای رژیم ترریستی تصویب شده است ومجازات هائی نیز برایش تعیین شده است و فرجه ی زیادی به پاسخ دادن مثبت به قطعنامه ی مصوبه 1747 باقی نمانده است . ولی برای دور زدن وخنثی نمودن آن بنا بر پیام تهدید آمیز نوروزی رهبر ولی فقیه در مشهد، سپاه پاسداران ارگان فاشیستی که تسلط کامل بر تأسیسات هسته ای واهداف آن دارد، وارد پروسه گروگان گیری دریائی شد که نتیجه ی آن تبدیل به بحران افتضاح آمیزی ختم شد که برای رهائی ازآن نیاز به اجرای شو یا تئاترسیاسی پاسدار غلامک وگماشته احمدی نژاد داشت که در کنفرانس مطبوعاتی اجرا شد و از موضع تسلیم شدگی و ذلت وخفت با رو خوانی نسخه ی دریافتی سفارشی عفو وبخشش برای گروگان را اعلام نمود. و یک بحران کمدی خلق کرد که برای ماستمالی کردن نیاز به شرکت در افتتاح جشن هسته ای در نطنز داشت که طرح ملی خوانده شده است. اکنون نوبت پاسدار قلمزن همکار وحامی پاسدار احمدی نژاد ومدافع پروژه ی هسته ای رسیده است که می بایست پیرامون این افتتاح وجشن هسته ای دست به مانور تهدید آمیز تبلیغاتی بزند و با تهدید باج خواهی کردن وگردن کلفتی، که در حقیقت بروز و آشکار کردن وحشت از تهاجم نظامی می باشد اینگونه از پایان خط بگوید وپیام هشدار آمیز دهد"
ا"ينجا آخر خط است. آنچه مي ماند فقط اراده سياسي ايران است كه بايد ديد به چه چيز تعلق خواهد گرفت. اگر ايران مورد تهديد قرار بگيرد و ديگران بخواهند «بي قانوني» كنند معلوم است كه اين اراده به سمتي خواهد رفت و اگر بي قاعده و قانون رفتار كنند -چيزي كه فعلا دارد اتفاق مي افتد- ايران اراده ديگري خواهد كرد؛ هر چه باشد، مهم اين است كه ايران اكنون پشتوانه فني لازم براي تعقيب هر نوع اراده اي را دارد."
پاسدار یادداشت روز نویس در ادامه ی یادداشت روز خوداز اتفاق رخ داده شده ی روز گذشته نطنز گفته که 15 روز مانده به زمان تعیین شده به پاسخ توقف سازی غنی سازی اورانیوم باقی مانده است .تأکید بر بی بازگشت بودن اهداف هسته ای کرده وبر قانونی شورای امنیت سازمان ملل انگشت گذاشته و گفته که این اتفاقات نتیجه ی مصوبات این شورا بوده است و به چگونگی تصویب مصوبات غیر قانونی این شورا اشار ه کرده که چگونه مسئولین هسته ای رژیم تروریستی آخوندی بدون توجه به مفاد قطعنامه های تصویب شده شورای امنیت، غنی سازی اورانیوم نه متوقف نشده، بلکه با سرعت ادامه یافته است واز پیام این اتفاق برای شورای امنیت سازمان ملل وانتخاب مسیر وراه ادامه ی رژیم تروریستی آخوندی چنین تأکید و توضیح داده است:
"اتفاقي كه ديروز در نطنز رخ داد پيام كاملا واضحي براي غرب دارد: راهي كه مي رويد اشتباه است. ايران چند ماه است به روش هاي مختلف سعي مي كند اين موضوع را به غربي ها بفهماند. به طور مشخص ايران در حال تعقيب دو مسير است، 1- كار فني خود را به سرعت جلو مي برد و 2- به تدريج و به طور مرحله به مرحله دسترسي هاي آژانس به تاسيسات هسته اي خود را كاهش مي دهد (و اين البته به شرطي است كه پرونده ايران همچنان در شوراي امنيت باقي بماند و روند غير قانوني صدور قطعنامه ها تداوم پيدا كند).تعقيب همزمان اين دو مسير به اين معناست كه ايران تصميم گرفته است در شرايط تهديدآميز و غيرمنصفانه فعلي نوعي سياست ابهام استراتژيك در پيش بگيرد. از زمان ارجاع غير قانوني پرونده ايران به شوراي امنيت چشم هاي آژانس -بخوانيد سازمان هاي اطلاعاتي غرب- در تاسيسات هسته اي ايران روز به روز كم فروغ تر شده است. حالا در حالي كه كمتر از 15 روز از مهلت دو ماهه 1774به ايران گذشته است ايران ورود خود به جمع توليدكنندگان صنعتي سوخت هسته اي را جشن گرفته است. مسير كاملا واضح است. ايران در همان حال كه ابزارهاي هر چه كارآمدتر و از ديد دشمنانش خطرناك تري را در مشت خود جمع مي كند، تلاش مي كند مشت خود را بسته نگه دارد. از اين به بعد غربي ها هر لحظه بايد در انتظار يك شوك از جانب ايران باشند. ايران در واقع در حال اعلام اين نكته به غرب است كه اگر شما مي خواهيد راه خود را برويد ما هم راه خودمان را خواهيم رفت بي آنكه اجازه بدهيم تا قبل از رسيدن به يك نقطه مطمئن شما از كار ما سر در بياوريد.بازي تازه آغاز شده است."
درپایان اینکه در روند بحران سازی های زنجیره ای، ضمن اینکه نمایش دیوار گوشتی بسیجیان وپاسداران حرفه ای ومزد بگیران دولتی که تازه از اجرای نمایش تظاهرات در جلوی سفارت انگلیس فارغ شده اند . البته در آنجا با فریاد مرگ بر انگلیس سر دادن و پرچم انگلیس آتش زدن ،خواهان محاکمه واعدام گروگان هائی شده بودند که با خواری هر چه بیشر آزاد شدند. اکنون دوباره به عنوان دانشجویان بسیجی، بسیج شده ان تاکه خط زنجیره ای گوشتی برای دفاع از پروژه ی هسته ای تشکیل دهند همزمان با روز افتتاح جشن هسته ای نطنز است و پرچم کشورهای انگلیس و آمریکا را نیز به آتش کشیده اند تا اینکه در ادامه ی این سناریو های برنامه ریزی وتدارک دیده شده ، اکنون یادداشت روز بتواند از بازآفرینی های بحران هائی همچون گروگان گیری انگلیسی در آینده نوید دهد و بطور شفاف بر ادامه ی اهداف هسته ای چه در شرایط احتمال تهاجم نظامی وچه غیر ازآن تأکید کند وبر ادامه ی مخفی کاری اهداف هسته ای از تیررسان بازرسان آژانس هسته ای صحه بگذارد و تأکید کند که رژیم تروریستی آخوندی همچنان راه خودش را می رود که 28 سال است تجربه شده است که به شرایط کنونی باتلاق سازی عراق و وضعیت بحرانی فلسطین ولبنان وخلاصه تشنج آفرینی وناامن بودن منطقه ی خلیج فارس و خاورمیانه ختم شده است . البته که محصول سیاست خائنانه و کثیف وپلید مذاکره ومماشات واستمالت جویانه ی غرب با رژیم مهار ناپذیر و یاغی بین املللی آخوندی بوده است که تجارت کثیفی و ضدانسای بوده است که بهای هزینه ی واقعی آن را میلیون ها انسان اعدام وزندانی و بی خانمان وآواره شده و ویرانی چند کشور همچون افغانستان وعراق و ایران ولبنان پرداخت کرده اند . ناگفته نماند که اصلاً مبرهن وآشکار است که مرکز اصلی و ثقل بحران وناامن سازی وجنگ آفرینی و آشوب گری وصدور بنیادگرائی و تروریسم آخوندهای جنایتکار حاکم بر تهران وجماران بوده اند که ایران را ام القرای کشورهای اسلامی در جهان نامیده اند.
اما از سوی دیگر عدم تسلیم ومذاکره و باج دادن در مورد آزاد سازی گروگان های انگلیسی که از سوی ارگان فاشیستی سپاه پاسدارن مورده تأئید ولی فقیه خامنه ای انجام شده بود. بطور شفاف ثابت کرد که هم سیاست باج دادن ومماشات گری مذاکره های گذشته ی غرب اشتباده بوده است .هم اینکه نشان داد که حاکمان تهران فقط زبان خودشان یعنی زبان قهر و زور وقدرت را می فهمند . بنابراین برای رفع هرگونه ابهام برای مهار این رژیم تروریستی آخوندی می بایست که غرب از چنین سیاست تجربه شده ی آزادی گروگان های انگلیسی استفاده کند. البته که برای سرعت بخشیدن به این سیاست وبالا بردن ضریب تضمین عملی آن می بایست که غرب هرچه زود تر نام سازمان مجاهدین خلق را از لیست گروه وسازمان های تروریستی خارج کند واز طرح پیشنهادی خانم ریم رجوی مبنی بر تغییرات دمکراتیک در ایران حمایت وپشتیبانی نماید.
هوشنگ – بهداد
روزنامه ی کیهان سه شنبه 21 فرودین ماه 1386
ابهام استراتژيك(يادداشت روز)