راستی شیب سقوط کدام کشور، بیشتر است! سرمقاله جمهوری 5 اردیبهشت


نقد وبررسی " شيب سقوط " روزنامه ی جمهوری اسلامی چهار شنبه 5 اردیبهشت ماه سال 1386
"راستی شیب سقوط کدام کشور، بیشتر است! "
سرمقاله نویس بدون توجه به عاقبت مبارزه با فساد اقتصادی و بردن نان بر توی سفره های خالی محرومان که بگوید چگونه شد که این ادعاهای تبلیغاتی جای خود را به روند رشد تورم وگرانی و افزایش قیمت کالاها در جامعه داد و منجر به عمیق تر شدن شکاف طبقاتی میان طبقه ی غنی و ضعیف ومحروم تر در جامعه شده وموجب گسترده تر شدن این شکاف شده است و یا اینکه بگوید برای چه نیروی انتظامی بطور فرافکنانه برای چه روی به طرح مبارزه با فساد اخلاقی و اجتماعی آورده است که هدفی جزء پیام عریان ایجاد خفقان وارعاب ووحشت در جامعه نمی باشددر صورتیکه غلامحسین الهام سخنگوی دولت گفته است این طرح جزو بر نامه ی دولت نمی باشد. البته که این طرح سرکوبگرانه در مجموع ناشی از وحشت وگرانی سران رژیم بربرمنش وتاریک اندیش قرون وسطائی آخوندی از قیام وواکنش اعتراضی مردم می باشد که اتخاذ شده است. ولی سرمقاله نویس با انکار کردن واقعیات دست به فرار به جلو زده است و از تنفر روز افزون علیه ی بوش و آمریکا در خاورمیانه و آمریکای لاتین گزارش و تحلیل داده است و بی خیال غارتگری وبی عدالتی و آزادی کشی و خفقان در جامعه ی ایران شده است ولی در مورد عدم عدالت رعایت موازین اخلاقی و انسانی دولتمردان آمریکا و شعار مرگ بر آنان در فلسطین و شکست تلاش سران کشورهای عربی برای سازش با دولت اسرائیل چنین گفته است :
"اما نكته اينست كه حاكمان امروز آمريكا درست در نقطه مقابل عدالت و اخلاق و اصول انساني قرار دارند و در عين حال مدعي رهبري جهان هستند!شعار مرگ بر آمريكا در فلسطين نيز رواج يافته و گروه هاي مخالف آمريكا راي مردم را در اختيار دارند و نفرت از آمريكا عموميت پيدا كرده است . تلاش هاي كنوني آمريكا براي وادار كردن سران كشورهاي عربي به سازش با رژيم صهيونيستي نيز بي نتيجه است و همانطور كه صهيونيست ها اين روزها ميگويند دولتمردان عرب از ترس ملت هايشان جرات نزديك شدن به رژيم صهيونيستي را ندارند. "
سرمقاله نویس در دنباله ی سرمقاله ی خود پس از ارائه ی گزارش وتحلیل همه گیر شدن شعار مرگ بر آمریکا در فلسطین گفته که در حقیت اثبات دخالت گری در اموری داخلی فلسطین است. سپس به لبنان رفته واز ضرر و زیان دیدگی آمریکا در لبنان گفته و افزوده است که چگونه جنگ 33 روزه ی حزب الله لبنان با اسرائیل که سپاه پاسداران آن را راه اندازی کرد . مدعی شده که این جنگ 33 روزه به ننگ بزرگی برای آمریکا در برابر یک جریان چریکی تمام شد و نتیجه گرفته که اینگونه این جنگ 33 روزه، به ضرر آمریکا و به نفع رژیم تروریستی آخوندی واهداف پرو ژه ی هسته ای اش تمام شده است:
"در لبنان همه چيز به زيان آمريكاست . بعد از پيروزي حزب الله در جنگ 33 روزه اي كه رژيم صهيونيستي بر لبنان تحميل كرد علاوه بر آنكه هيبت اسرائيل شكست آمريكا نيز نفوذ خود را از دست داد و نه تنها مردم لبنان بلكه همه ملت هاي عرب متوجه اين واقعيت شدند كه آمريكا فقط يك ببر كاغذي است و اگر اراده اي در كار باشد به راحتي ميتوان باد اين هيولاي ساختگي را خالي كرد . طرح آمريكائي خاورميانه بزرگ كه تاجنگ 33 روزه لبنان حرف اول آمريكا بود بعد از شكست خوار كننده اسرائيل و آمريكا در اين جنگ كاملا رنگ باخته و ديگر مطرح نيست . اين ننگ بزرگي براي آمريكاست كه ادعاي ابرقدرتي دارد و ميخواهد هر طور شده رهبري جهان را دردست داشته باشد اما در برابر اراده يك گروه چريكي در يك كشور كوچك به زانو درآمده و اكنون در صحنه سياسي نيز ناچار است شكست بزرگي را در برابر همان گروه چريكي بپذيرد."
سر مقاله نویس پس از توضیح دادن به حضور رژیم تروریستی آخوندی در لبنان وپیش بردن جنگ 33 روزه میان حزب الله لبنان با اسرائیل اکنون به موضوع دخالت گری در عراق و افغانستان پرداخته است. البته بدون آنکه توضیح دهد که چرا سران رژیم تروریستی آخوندی در اشغال نظامی این دو کشور حمایت کردند و چرا اکنون این همکاری فراموش شده و چرا سکوت کرده است تا که گفته نشود رژیم تروریستی آخوندی چه نقشی از باتلاق سازی افغانستان وعراق داشته است که اکنون سرمقاله نویس بتواند مدعی شود که رژیم تروریستی آخوندی به قدرت بر تر منطقه ورقیب و مقابل آمریکا در منطقه تبدیل شده است. و ضمن دفاع کردن از اهداف هسته ای ادعا شده است که آمریکا چنین در باتلاق این دو کشور به دلیل توطئه ودخالت گری ها رژیم تروریستی آخوندی گیر کرده است؟"
"عراق و افغانستان كه بوش كوچك فكر مي كرد بعد از اشغال برگهاي برنده اي براي او و كشورش خواهند بود اكنون به باتلاق هاي بشدت دست و پاگيري براي آمريكا تبديل شده اند. اشغال اين دو كشور و ناكامي هاي همه جانبه بعد از آن ضربه هاي محكمي به آمريكا وارد ساخت كه قطعا نميتواند آنها را جبران نمايد. ايران كه هدف نهائي آمريكا از تهاجم به منطقه خاورميانه بود اكنون قدرت برتر منطقه است و تهديدي براي منافع نامشروع آمريكا بشمار مي رود. مقاومت دولت و ملت ايران در مساله انرژي هسته اي كه اهرم اصلي آمريكا بود بوش كوچك و دستيارانش را به استيصال كشانده است . در اين نبرد قطعا ما پيروز خواهيم بود و آمريكا يكبار ديگر با خفت به زانو درخواهد آمد. در سالگرد شكست آمريكا در طبس تاكيد بر اينكه آمريكا باز هم شكست خواهد خورد مفهوم روشني دارد. "
سرمقاله نویس در پایان سرمقاله ی خود باز هم بیشتر از ضرر وز یان همه چیز علیه ی آمریکا در منطقه ی خاور میانه گفته و نتیجه گرفته است که دولت واشنگتن در حال سراشیبی سقوط حرکت می کند وهرروز که سپری می شود اینگونه بر سرعت این شیب سقوط شیطان بزرگ افزوده می گردد:
"ترسيم صحنه هاي واقعي جهان و منطقه در مقابله با سياست هاي جنگ افروزانه و سلطه طلبانه آمريكا به روشني نشان ميدهد كه همه چيز به زيان واشنگتن به پيش مي رود و اين سراشيبي كه هر روز تندتر مي شود سرانجام به سقوط شيطان بزرگ خواهد انجاميد."
در خاتمه اینکه مشخص نیست که چرا با اشرافی که ملای سرمقاله نویس روزنامه ی جمهوری اسلامی وابسته به ولی فقیه دارد این اطلاعات وشناخت وآگاهی خود را به سران رژیم تروریستی آخوندی منتقل نمی کند تاکه اینان نیز بدانند که چگونه آمریکا وبوش در سراشیبی سقوط قرار دارند و کشور شیطان بزرگ داردسقوط می کند تا اینان مجبور نباشند که چپ وراست پیک وپیغام برای مذاکره با شیطان بزرگ رو به سقوط اینطرف و آنطرف ارسال کنند . یا اینکه همیشه به هر مهره وواسطه وودلالی آویزان نشوند تا شاید اینکه این شیطان بزرگ متضرر شده وزیادن دیده ودر حال سقوط، 5 پاسدار بازداشتی تروریست در اربیل کردستان عراق را آزاد نماید و فشار ها اقتصادی و سیاسی اش علیه ی پروژه پرونده ی هسته ای رژیم تروریستی آخوندی را کاهش دهد . حتی این روز ها سران رژیم تروریستی و غارتگر وخائن دست به چوب حراج زدن وتاراج کردن هر چه بیشتر منابع وذخایر گازی ونفتی زده اند وبا بستن قراردادهای باج دهی به برخی از کمپانی های دست چندم اروپائی در شرف مقابله کردن وخنثی نمودن تحریم های نفتی و اقتصادی آمریکا علیه ی رژیم تروریستی آخوندی می باشد. در نهایت پرسش است که راستی شیب سقوط کدام کشور تند تراست؟ کشور شیطان بزرگ آمریکا، یا نه رژیم بربرمنش وتاریک اندیش تروریستی آخوندی که اکنون به جای پاسخگوئی به مطالبات مردم ناچار شده است که طرح خفقان سازی و ارعاب ووحشت مبارزه با فساد اخلاقی و اجتماعی وبد حجابی زنان ومردان را اجرا کند و بحران وتروریسم وبنیاد گرائی بیشتر به کشوهای منطقه صادر نماید؟!

هوشنگ – بهداد