نماینده ی مجلس در حد وقواره ی خودش نظر بدهد ونه بیشتر که در حیطه ی مسئولیش نیست


نقد وبررسی " ديپلماسي پلوسي " روزنامه ی جمهوری اسلامی سه شنبه 28 فروردین ماه سال - 86
"نماینده ی مجلس در حد وقواره ی خودش نظر بدهد ونه بیشتر که در حیطه ی مسئولیش نیست"
پاسدارهای سابق و چماق کشان خیابانی که به یمن شورای نگهبان و فتوای رد صلاحیت ها توانسته اند نماینده مجلس ارتجاع شوند. نه اینکه یک نماینده ی مکتبی اسلام ناب در خلافت ولی فقیه می باشند، بلکه تحلیگر انسان وروانکاو وروانشناس شده اند ، آنهم در مورد زنان مسئول آمریکا می توانند نظر شناس باشند . ولی شتاب ذوق زدگی اینان از نظر ملای سر مقاله نویس رد شد است زیرا که ایشان باور دارد که این نمایندگان از ذوق زدگی زیاد برخی از نمایندگان مجلس از هوس کردن فیل شان به هندوستان برای علاقمندی دیدار ومذاکره خانم پلوسی در ایران که از ایشان خواسته به ایران سفر کند . تذکر داده که چگونه اینان از حول حلیم در دیگ افتاده اند . البته از سوی دیر ملای سرمقاله نویس وکیل مدافع رسمی ولی فقیه و حتی رفسنجانی، اما برای یک نماینده ی نطاق رقیب وهووی خود در مجلس که زیادی این نماینده دستپاچه شده است وحرکات ورفتار وواکنش ناپسندی از خود بروز داده است .گرچه در مجلس موجب تشویق چند پا منبری از جمله نایب رئیس مجلس محمد رضا باهنر نایب رئیس مجلس شد ه است که یک دزد ومعتاد انگلیسی از باند مؤتلفه است ولی اینگونه اعلام موضع این نماینده ی مجلس شدیداً مورد انتقاد ملای سرمقاله نویس واقع شده و انتقاد خود به ایشان به تصویر کشانده وبه تفاوت میان خانم پلوسی با رایس کرده و ذوق زدگی بی خودی این نماینده را چنین تشریح نموده است:
"چند روزي است كه خانم « نانسي پلوسي » رئيس كنگره آمريكا براي تعدادي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي جاذبه پيدا كرده است . يكي از نمايندگان مجلس كشف كرده است كه خانم پلوسي با خانم رايس تفاوت اساسي دارد. وي گفته است : رايس داراي عقده هائي است كه در عملكردش تاثير مي گذارد و به همين دليل همه صحبت هايش بوي جنگ ميدهد اما پلوسي اينگونه نيست و اكنون نيز دموكرات ها سكان هدايت مجلس را به وي داده اند. دو سه نماينده ديگر مجلس شوراي اسلامي نيز با تكيه بر همين منطق ! خواستار مذاكره با نمايندگان كنگره و شخص نانسي پلوسي رئيس كنگره شدند. محمدرضا باهنر نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز از گفتگو با نمايندگان مجلس آمريكا حمايت كرد. البته نانسي پلوسي به پيشنهادهاي اين چند نماينده مجلس شوراي اسلامي اعتنا نكرد و حاضر به اجابت درخواست آنان نشد. "
سرمقاله نویس در پاسخ به نمایند گان ذوق زده ی مجلس خواهان دعوت پلوسی به ایران ودیدار ومذاره با ایشان گفته است، بله این دوبانو منظور رایس وزیر امورخارجه وخانم پلوسی تغییرات قیافه ورنگ ولباس ووابستی حزبی ودیدگاهی مختلفی دارند . اما هر دوی اینان اینگونه از منافع آمریکا و صهیونیست و سیاست های اسکتباری آمریکا دفاع می کنند:
"قطعا تفاوت هاي ديگري از اين قبيل ميان اين دو بانوي حاضر در عرصه سياسي آمريكا وجود دارد ولي اين تفاوت ها بهيچوجه اين واقعيت را نفي نمي كنند كه هر دوي آنها و حزب هاي متبوع آنها سروته يك كرباسند و داراي ماهيت استكباري ويژه آمريكا هستند. هر دو حزب تحت نفوذ صهيونيسم قرار دارند هر دوي آنها با سياست هاي استكباري عمل مي كنند و هر دوي آنها دولت آمريكا را رهبر جهان ميدانند كه حق دارد براي همه ملت ها و دولت ها تصميم بگيرد و حرف اول و آخر را در همه زمينه ها بزند. "
ملای سرمقاله نویس در پایان با همان شیوه ای که قبلاً با پاسدار غلامک وگماشته احمدی نژاد برخورد کرده بود وبرتوی سرش زده وتأید کرده بود که کمتر دست به تور سفر از این شهر به آن شهر بزن ومعرکه گیری کن و تلاش بیهوده نکن تا که پای خودت را از گلیمت دراز کنی . پس بهتر است که دیگر شکر سرخ خوری زیادی نکنی واز خبرهای خوش غنی سازی اورانیوم و برگزاری جشن هسته ای نگوئی . خلاصه کاررا خراب نکن چون پرداختن به موضوع هسته ای نه وظیفه ی تونیست ونه در تخصص تو می باشد . پس بهتر است که سکوت کنی وبه همان قول هائی که به مردم داده ای اقدام کنی و اخطار کرده بود که دیگر در مورد برنامه ی هسته ای اظهار نظر نکن وپیگیری آن را به مسئولان خبره در این زمینه واگذار کن تاکه بصورت علنی ومذاکره وپشت پرده دنبال کنند . پس از این هشدار جدی بود که پاسدار احمدی نژاد برای مدت درازی به سکوت کشانده شد. اکنون نوبت پاسداران نماینده ی مجلس شده است تا که لای سرمقاله نویس برایشان به همان روش مشابه نسخه وپیشنهاد تجویز کند و به اینان گوشزد کند به دلیل نا آگاهی از مسائل سیاسی شما، جهت اطلاع اگر خیلی علاقمند می باشید که دیدار با خانم پلوسی داشته باشید تااینکه از اهداف استکباری ایشان وآمریکا آشنائی کسب کنید بهتراست که جائی جز ایران مثلاً سوئیس باشد. البته یادآوری می گردد که در همین کشور بود که چند ماه پیش که سیمنار جهانی اقتصادی برگزار شده بود. خاتمی حضور داشت و با چند مقام آمریکائی دیدار وملاقات کرده بود که اکنون ملای سرمقاله نویس از این نمایندگان مچلس ، بصورت ریشخند نیشدار پرسش کرده است که وظیفه نماینده ی مجلس قانونگذاری می باشد ونه اینگونه در مورد مسائل دیگر فضولی کردن باشد که فقط در حیطه ی نظارت و مسئولیت ولی فقیه یا بخش دیپلماسی امور خارجه می باشد. بنابراین اینگونه ابراز نظر کردن شما نمایندگان در مورد آمریکا که به خصومت ورزی خود علیه ی اهداف هسته ای ادامه می دهد از عجایب دنیای سیاست است که اینگونه مایه سر افکندگی می باشد:
"با توجه به اين ويژگيها آن دسته از حضرات نمايندگان مجلس شوراي اسلامي كه به خانم نانسي پلوسي متوسل شده اند در پي چه چيزي هستند پيشنهاد مذاكره با خانم پلوسي و درخواست از وي براي سفر به ايران و يا يك كشور اروپائي يا عربي (سوئيس يا سوريه ) براي مذاكره با نمايندگان مجلس شوراي اسلامي جهت هموار ساختن راه از سرگيري رابطه ميان ايران و آمريكا را كه توسط اين حضرات صورت گرفته به حساب ناآشنائي آنها با ماهيت استكباري آمريكا بايد گذاشت يا يك اشتباه راهبردي و يا احتمال ديگري كه ما از آن بي خبريم .علاوه بر اينها اصولا مجلس شوراي اسلامي جاي قانونگزاري است و موضوعاتي از قبيل مذاكره با دولت ها ارتباطي با وظايف نمايندگان مجلس ندارد. تصميم گيري در مورد مسائل كلان كه از سرگيري رابطه با آمريكا در شرايط ويژه كشور ما از مصاديق بارز آنست از اختيارات رهبري است . ورود نمايندگان مجلس به اين مسائل خروج آنها از وظايف تعريف شده آنهاست . البته در مواردي از نمايندگان مجلس انتظار ورود به مسائل مرتبط با سياست خارجي وجود دارد كه لابد در مواقع مقتضي چنين خواهند كرد. اگر دولتي برخلاف مصالح عمومي و منافع ملي درصدد اقدامي باشد قطعا نمايندگان مجلس بايد موضعگيري كنند و مانع چنان اقدامي شوند اما آنچه اكنون توسط اين چند نماينده مجلس رخ داده عكس قضيه است . در مقطعي كه دولت آمريكا سردمدار فشار بر جمهوري اسلامي ايران براي دست كشيدن از فعاليت هاي هسته ايست و آشكارا عليه ملت ايران و منافع ملي خصومت ورزي مي كند پيشنهاد مذاكره دادن به رئيس كنگره آمريكا به بهانه غيرمنطقي تفاوتي كه او با وزير خارجه آن كشور دارد از عجايب دنياي سياست و مايه سرافكندگي ملتي است كه با اقتدار در برابر دخالت هاي آمريكا ايستاد و نفوذ او را از كشور قطع و 28 سال همه توطئه هايش را خنثي كرد. انتظار اينست كه ساير نمايندگان مجلس در برابر اين انحراف بايستند و طرفداران « ديپلماسي پلوسي » را به تجديدنظر در اين ديپلماسي ناشيانه وادار نمايند."
درخاتمه اینکه یکبار دیگر موضع سرمقاله نویس روزنامه ی ولی فقیه ثابت کرد که چگونه سیاست های ولی فقیه اعمال می شود و به پیش برده می شود و قدرت اینگونه سر مقالات ویادداشت های روز روزنامه ی کیهان سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری گونه متصل به جایگاه ولی فقیه و حمایت وتأئید ایشان می باشد . ضمن اینکه اثباتگرنهادها در این رژیم فاشیستی وتک صدائی و قرون وسطائی، جز مترسک های مشروعیت بخشی ژیم ضدبشری به اهداف وبقای رژی ترریستی آخوندی نمی باشند ونمایندگان مجلس نیز دربست چیزی جز غلامکان حلقه برگوشی نمی باشند که به عنوان مهره وسیاهی لشکر هریک چون مهره ی سرباز شطرنج می باشند که نقشی بیش از دفاع و حفاظت کردن از ولی فقیه یا خلیفه وشاه ندارند. و موظف می باشند تا اینکه همگی از پروژه ی هسته ای دفاع کنند و همچنان جز رعایت خطوط قرمز کسی حق ندارد پای خود را از این خطوط تعیین شده فرا تر گذارد. البته که پاسخ دندان شکنی هم به آن نمایندگانی داده است که هوس دیدار با خانم پلوسی کرده اند و صابون بر دل زدن خودشان زده اند وبا نطق در مجلس کردن دست به تست کردن زمینه سازی این دیدار کرده اند فهمانده شده که صابون اعماله شده در شکم جز لیز کردن معده و ایجاد سر و صداهای ناهمگون وسرعت بخشیدن به سوی آبریزگاه برای تخلیه ی محتویات شل شده ی شکم بیش نیست.
هوشنگ – بهداد
گزیده های خبر روزنامه ی جمهوری اسلامی سه شنبه 28 فروردین – 86
ديپلماسي پلوسي