گزارش قدرت نمائی گروگان گیری سپاه پاسداران به نقل از لابی های مطبوعات خارجی

از فالكلند تا اروند(يادداشت روز) روز نامه ی کیهان چهار شنبه 15 فرودین ماه سال-1386
گزارش قدرت نمائی گروگان گیری سپاه پاسداران به نقل از لابی های مطبوعات خارجی
پس ازیکدست شدن رژیم تروریستی آخوندی که تصور می رفت با وارد شدن بطورمستقیم سپاه پاسداران به مراکز قدرت اجرائی و تسلط کاملش بر تأسیسات هسته ای و نقش کلیدی که در دخالت گری و امور داخلی و باتلاق سازی عراق دارد، بر بستر شتاب و سرعت پیگیری اهداف هسته ای بدون درد سر کمتر نسبت به گذشته در داخل کشور تا رسیدن به سلاح هسته ای، دنبال می شود. ولی چون پاسدار غلامک وگماشته احمدی نژاد بیش از حد شعار های تبلیغاتی بدون پشتوانه ی عملی در زمان مبارزه تبلیغات انتخاباتی داد . سپس نه اینکه نتوانست نانی بر توی سفره های خالی محرومان ببرد که قول آن را داده بود ، بلکه رشد تورم وگرانی و افزایش قیمت ها را جایگزین بردن نان بر توی سفره های خالی محرومان کرد و فضای نارضایتی در جامعه آنچنان شد که نه موجب بلند شدن صدای اعتراضی جناح رقیب مغلوب دوم خردادی شد . بلکه سبب شکست حامیان دولت در نمایش خیمه شب بازی انتخابات – انتصابات 24 آذرماه شد. از طرف دیگر در بستر شعار مبارزه با مفسدان اقتصادی ، منجر به اجرای شوی فراری دادن شهرام جزایری ختم شد که البته تبدیل به سناریوی بحران سازی در پایان سال 85 شد که نیاز مبرم به آن بود. جائی که هنوز اثرات این سناریو از اذهان عمومی مردم ایران خارج نشده بود به مناسبت نوروز وهدیه ی شوی نوروزی، سناریو و بحران گروگان گیری سپاه پاسداران در ابتدای سال جدید شروع شد . چونکه این رژیم بحران زا وبحران زی و صادر کننده ی بحران و بنیادگرائی وتروریسم، بدون تولید بحران هر گز قاد ر به بقای خویش نمی باشد. از سوی دیگر تهدید اسرائیل به نابودی وراه اندازی کردن جنگ 33 روزه سپاه اسداران از طریق حزب الله لبنان با اسرائیل که بحران دیگری در خاور میانه به وجود آورد ومکمل بحران دخالت گری و باتلاق سازی عراق کرد .
خلاصه با تصویب 3 قطعنامه ای که پیرامون پرونده ی هسته ای در شورای امنیت انجام گرفته وفرصت زیادی تا تصویب قطعنامه چهارم شورای امنیت باقی نمانده است. بنابراین سپاه پاسداران ورهبر ولی فقیه با مشورت وتبانی هم دیگر طرح گروگان گیری برای باج خواهی وعبور از بحران هسته ای ریخته شد .
من بر این باورم که این گروگانگیری بدون موافقت قبلی دولت ارباب فخیمه ی انگلیس نبوده است . زیرا جدا از اینکه بلر مدتی دیگر از پست نخست وزیری کنار می رود و انتخابات حزبی در انگلیس در پیش روی هست که قبلاً بلر اعلام کرده بود که تصمیم دارد نیروهای نظامی خود را از عراق بیرون کشاند وشهر بصره را دربست تحویل نیروهای وابسته به رژیم تروریستی آخوندی دهد . بنابراین برای خروج از عراق به دنبال یک بهانه ی آبرومندانه می گشت تاکه خروج نیروهای نظامی انگلیسی از عراق را سرعت بخشد که در صورت احتمال حمله ی نظامی آمریکا به ایران، انگلیس نیروئی در عراق نداشته باشد که در معرض خطر باشد. در حقیقت بلر به نفع رژیم تروریستی آخوندی می خواهد این عمل را انجام دهد که نوعی خنجر از پشت زنی به بوش و خالی کردن زیر پای نظامیان آمریکائی مستقر در عراق نیز می باشد . لذا دستگیری 15 تفنگدار وملوان انگلیسی در اروند رود و ابراز ندامت واعترافی که به تجاوز گری کرده اند و بر روی قانون شکنی خود انگشت گذاشته اند و با ارسال نامه هائی که اسیران انگلیسی بیرون داده اند، که در پایان همگی تأکید بر خروج نیروهای نظامی انگلیسی از عراق کرده اند ، جدی بودن زد وبند پشت پرده میان ارباب ونوکر را بیشتر تقویت می کند . بخصوص که امروز روزنامه ی کیهان گزارش کرده است که دبیر دوم سفارت رژیم در بغداد جلال شرفی که مدتی پیش در بغداد ربوده شده بود اکنون آزاد شده است و پاسدار حسین شریعتمداری نتیجه گیری کرده است که آزاد کردن این دبیر دوم سفارت از سوی انگلیس و آمریکا د ر عراق که البته عامل همه ی جنایات اتفاق افتاده در عراق معرفی شده اند را نشانه ای از حسن نیت آمریکا وانگلیس برای مذاکره بر سر آزادی 15 گروگان انگلیسی دانسته است.
همینطور با توجه به اینکه دولت فخیمه ی ارباب انگلیس در 28 سال گذشته بطور آشکارا وپنهان از رژیم جنایتکار آخوندی حمایت ودفاع کرده است و دستگاه سخن پراکنی رادیو آیت الله بی بی سی، بدترین تبلیغات منفی علیه ی سازمان جدی ومخالف رژیم تروریستی آخوندی یعنی سازمان مجاهدین خلق نموده است واز طریق جک استراو وزیر امور خارجه ی سابق انگلیس نام سازمان مجاهدین بنا بر دستور وپیشنهاد دریافتی از سوی رژیم تروریستی آخوندی در لیست گروه وسازمان های تروریستی گنجاند واین سیاست کثیف و پلید وخائنانه را در اتحادیه ی اروپا به پیش برده است وهمچنان برروی آن ایستادگی می کند. به احتمال زیاد نه اینکه اگر این بازی اینگونه ادامه یابد این نمایشنامه ی گروگان گیری از طریق انگلیس به بازی گرفتن بوش و آمریکا، موجب آزادی 15 گروگان انگلیسی می شود، بلکه مسیر آزاد نمودن 5 پاسدار بازداشتی در اربیل را نیزفراهم خواهد کرد . مهمتر آنکه انگلیس تلاش خواهد کرد که بازهم نقش سرپلی ایجاد مذاکره با اروپا پیرامون مذاکره ومماشات هسته ای با مسئولان رژیم تروریستی آخوندی را میسر گرداند تا اینکه خلاصه آخوندهای جانی موفق شوند که مصوبه های شورای امنیت سازمان ملل را بی ارزش وغیر قابل اعتبار وکاربرد کنند . بالاخره شرایط برای دسترسی رژیم تروریستی آخوندی به سلاح هسته ای مهیا گردد.
بنابراین جنگ زرگری تبلیغاتی تهدید به قطع رابطه معاملات تجاری میان دو دولت که البته دولت فخیمه انگلیس از امتیاز تجاری مازاد حداقل 400 میلیون پوندی سالیانه ی غیر نفتی نسبت به رژیم آخوندی بر خورداراست و تیر اندازی به کنسول رژیم تروریستی در بصره وتجمع بسیجیان عاشق عملیات انتحاری و استشهادی از سوی سپاه پاسداران در جلوی سفارت انگلیس در تهران با پرتاب کردن سنگ ونارنجک با سر دادن شعار های مرگ بر آمریکا و اسرائیل وانگلیس و آتش زدن پرچم های این کشور ها وتقاضای محاکمه واعدام کردن جاسوس های دستگیر شده ی انگلیسی شده اند، نمایشی برای باز گرمی کردن ورد وبدل کردن خواست ها ومعاملات در پشت پرده است تا که ظاهراً کسی متوجه اجرای شو و بازی نمایشنامه نوکر با ارباب نشود. در هر صورت پاسدار حسین شریعتمداری نتایج و بازتاب این گروگان گیری سپاه پاسداران را در مطبوعات خارجی و لابی و حامی ومبلغ اهداف رژیم تروریستی آخوندی که نوعی قدرت نمائی وتحقیر کردن دشمنان و تأکید بر اشتباه بودن شرکت انگلیس در شورای امنیت شورای امنیت است و اصرار بر بی نتیجه بودن اینگونه مصوبات وتحریم ها در شورای امنیت سازمان ملل است که گفته شده منجر به دسترسی سلاح هسته ای می شود را چنین بازتاب داده است:
"مقارن با تحليل روزنامه انگليسي اينديپندنت كه مراجعه انگليس به شوراي امنيت را اشتباه ديپلماتيك مي خواند و تصريح مي كرد «بزرگتر از مشكل ديپلماسي انگليس، اين است كه برگ هاي برنده در دست ايران است از جمله به خاطر فاجعه اي كه در عراق به وجود آمد. انگليس به همان سازمان مللي مراجعه مي كرد كه خود به همراه آمريكا در ماجراي اشغال عراق به آن سازمان بي اعتنايي كرده بود»، روزنامه آلماني «دي ولت» بازداشت 15تفنگدار انگليسي را با جنگ 25سال پيش بريتانيا با آرژانتين بر سر جزاير فالكلند مقايسه كرد و نوشت: «25سال پس از مداخله نظامي در فالكلند و با دستگيري تفنگداران انگليسي از سوي ايران، لندن دلايل كافي دارد تا بيانديشد كه جايگاهش در كجاي محور مختصات قدرت بين المللي است. انگليس بايد تامل كند كه آيا مي تواند ماجراي اخير را مثل آن روز با قدرت و هيمنه نظامي حل كند... دستگيري تفنگداران، جايگاه ضعيف انگليس در جهان به ويژه جهان عرب را هدف قرار داده و ايران قصد به نمايش گذاشتن اين ضعف و تأكيد بر موقعيت خود در منطقه را دارد. 25سال پس از جنگ فالكلند، جايگاه بريتانيا هرگز اينگونه در معرض سقوط قرار نداشته است. انگليس و آمريكا برخلاف 25سال پيش، مداخله كننده در امور عراق محسوب مي شوند در حالي كه ايران در عراق و فلسطين نفوذ و سرمايه گذاري راهبردي دارد. لندن در برابر چنين دشمني ناتوان و مستاصل است و دستگيري تفنگداران بر اين ناتواني تأكيد مي كند.» نكته جالب در اين ميان اين بود كه تعبير «شيطان كوچك» به عنوان لقبي براي استعمار پير و فرتوت انگليس، به بهانه اتفاق اخير و تعرض نظاميان اين كشور به آب هاي سرزميني ايران در مطبوعات خاورميانه و اروپا - نظير روزنامه فرانسوي فيگارو- راه پيدا كرد. در تحليلي مشابه روزنامه آلماني دي ولت اما پردامنه دارتر از آن، روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز از «بازي ماهرانه ايران» خبر داد و اين گونه تحليل كرد «با توجه به وقايع بين المللي بسيار بعيد است اين واقعه به مسئله اي جدي و بحراني تبديل شود. تفنگداران احتمالاً به وقت مقتضي آزاد خواهند شد اما اين واقعه براي انگليسي ها دردسري دردناك خواهد بود. جنگ عراق اقتدار اخلاقي آمريكا و انگليس را از بين برد. دولت بلر از بي تفاوتي ديگر كشورهاي اروپايي نسبت به ماجراي دستگيري تفنگداران ناخشنود است تهديد و تحريم بي نتيجه است به خصوص كه بسياري از دولت هاي اروپايي از جمله انگليس به صورت محرمانه اين گونه تصور مي كنند كه در پايان اين دهه، ايران به نهايت هدف هسته اي خود خواهد رسيد. . ما با وجود مسئله تفنگداران بايد با ايراني ها مذاكره كنيم زيرا هيچ گزينه معتبر ديگري نداريم، حال اين مسئله هر اندازه كه مي خواهد اهانت آميز باشد. ايران تهديدي عليه امنيت ماست ولي در پي فاجعه عراق، قدرت نظامي آمريكا هرگز به اين اندازه براي رويارويي با كشوري بزرگ و غني كه به خاطر رويارويي با غرب از حمايت هاي ريشه اي عميقي در جهان اسلام برخوردار مي باشد ناتوان نبوده است. مسئله بازداشت ملوانان انگليسي به هر شكل كه به پايان رسد احتمالاً توسط اكثر كشورهاي جهان به عنوان يك پيروزي براي ايرانيان تلقي خواهد شد اگرچه بعيد است اين آخرين بي حرمتي آنها به ما باشد.»"
پاسدار حسین شریعتمداری در ادامه ی بازتاب دادن خلاصه های ترجمه شده از انجام وظیفه ی لابی های نفوذی و قلمزن رژیم در مطبوعات خارجی که به ضرب اهدائی دلارهای نفتی کان پذیر شده است، اینگونه نقل قول از روزنامه ی آمریکائی لس آنجلس کرده است:
"همچنين روزنامه آمريكايي لس آنجلس تايمز در تحليل ماجراي اخير مي نويسد «ايران ضعف انگليس را برملا كرد. واكنش بلر به ماجرا از سر ترس بود و نشان داد كشوري كه روزگاري امپراتور بزرگ دنيا بوده، اكنون تا چه حد ضعيف است... بلر اخيراً با عذرخواهي از دوران برده داري توسط بريتانيا اعلام كرد برگ ديگري از تاريخ بصره توسط خود عراقي ها رقم خواهد خورد اما متأسفانه به نظر مي رسد اين برگ از تاريخ را ايراني ها رقم خواهند زد. ايران در قبال تنگناي ديپلماتيكي كه شوراي امنيت براي او ايجاد كرده بود، دست به ابتكار عمل زد و انگليسي ها را نشانه رفت اما بالاترين كاري كه شورا براي انگليس انجام داد، صرفاً ابراز نگراني بود.» فارغ از تحليل اخير كه مي كوشد جرم نظاميان انگليسي را ناديده انگارد و بازداشت آنها را واكنش به قطعنامه 1747 شوراي امنيت ارزيابي كند، واقعيت اين است كه در بحبوحه همين چالش اخير، اشغالگران عراق مجبور شدند جلال شرفي دبير دوم سفارت كشورمان در بغداد را كه 57 روز پيش ربوده بودند، آزاد كنند و مصادف شدن اين اقدام با قدرت نمايي ايران در دفاع از حاكميت خود بسياري از تحليل گران را به اين باور رسانده كه رويكرد اصولي ايران، در واكنش طرف آمريكايي- انگليسي موثر بوده است."
پاسدار یادداشت روز نویس حسین شریعتمداری در اثبات نقش دخالت گری در امور داخلی عراق و آلوده ودست نشانده بودن نخست وزیر نوری المالکی که در این شرایط به نفع رژیم تروریستی آخوندی وارد صحنه برای اجرای نقش خود در نمایش تدارک دیده ی سپاه پاسداران شده است چنین نقل قول از اجرای نقش نوری المالکی کرده است:
"در اين ميان به عنوان مثال روزنامه آمريكايي واشنگتن پست همسويي دولت مالكي با ايران در مخالفت با برگزاري كنفرانس امنيتي عراق در خارج از اين كشور را شكست استراتژيك كاخ سفيد ارزيابي كرده و مي نويسد «اين مقاومت نشان مي دهد توانايي آمريكا براي رقم زدن نتيجه دلخواه در خاورميانه به سرعت رو به نابودي است. اينك دولت نوري مالكي تصميماتي بر خلاف خواست آمريكا مي گيرد»."
در پایان یادداشت روز نویس، همانگونه که توضیح داده شده بود که سناریو و نمایشنامه ی گروگان گیری انگلیسی زد وبند حساب شده برای کانال زدن ادماه ی سیاست خائنانه ی مذاکره ومماشات گری در بستر دسترسی به سلاح هسته ای می باشد را چنین پاسدار حسین شریعتمداری بین کرده است:
"انبوه تحليل ها نظير اين تحليل هفته نامه آمريكايي نيوزويك كه «انگليسي ها نبايد خود را دست بالا فرض كنند، آنها بايد از موضع غرور پايين بيايند و براي حل مشكل، راه همكاري با ايران را در پيش بگيرند»، فرع بر صورت مسئله اصلي است و آن اينكه به تعبير بسياري از محافل اطلاعاتي و پژوهشي در غرب «ايران اعتماد به نفس خود را در حد بسيار بالايي باز يافته» و از صدقه سر اين اعتماد به نفس، دست به تغييرات ژئوپلتيك و استراتژيك در خاورميانه زده است، تغييراتي كه از دل اعتماد ملت ها مي جوشد و هر روز عرصه را بر بيگانگان و اشغالگران انگليسي و آمريكايي و صهيونيست تنگ تر مي كند. عراق در همسايگي ايران نمونه برجسته اين تغيير است. در چنين قلمرويي نه به زور ناوگان نظامي، نه به مترسك شوراي امنيت و نه به هياهوي تحريم نمي توان متعرض حقوق حاكميتي ايران شد و با او درشت سخن گفت. سنگ خاورميانه اكنون چنان در گردش است كه درشتي قدرت ها را يكي يكي صيقل خواهد داد و از آنها خواهد ستاند."
برای بار دیگر تأکید می گردد، شرایط کنونی در عراق و جو التهاب آمیزی که در خاورمیانه حاکم شده وتنش ظاهری که میان ارباب ونوکر به وجود آمده است و گروگان گیری باچگیرانه که سپاه پاسداران مرتکب شده است و تهدید هائی که پاسدار حسین شریعتمداری در یادداشت روز خود کرده است وفاکت های سفارشی که از روزنامه های لابی وابسته به رژیم تروریستی آخوندی به نقل از روزنامه های خارجی بازتاب داده است تا اینکه بزبان دیگری اعتبار به ادعاهای مطرح شده ی خودش در یادداشت روز کیهان بدهد . در صورتیکه اینهان دقیقاً ترجمان وبرگردان ادعاهای سران رژیم تروریستی و سپاه پاسداران می باشد که از طریق دستگاه بد نام وزارت اطلاات وامور خارجه وکنسول وسفارتخانه ها و سازمان تبلیغات اسلامی تیهه وتنظیم شده است که با ارسال آنان با ضمیمه کردن دلارهای نفتی به این مطبوعات خارجی سفارش داده شده است که البته همگی نتیجه وحاصل اعمال سیاست کثیف وخائنانه ی مذاکره و مماشات گری وامتیاز دادن های 28 ساله در قبال تجارت های بازرگانی و اقتصادی ونفتی وگازی بوده که امکان پذیر شده است که متأسفانه دود فضای جنگ آفرینی در عراق و فلسطین ولبنان وافغانستان و... بر چشمان مردم ایران وعراق و خاورمیانه رفته است . گرچه خسارات مالی و جانی فراوانی نیز نصیب بازیگران آمریکائی وکمتر انگلیسی در عراق شده است وای هشدار داده می شود تا زمانیکه این بازی و شوی مسخره ی سیاست اغماض وچشم پوشی کردن مذاکره و مماشات گری ادامه داشته باشد. چشم انداز خیلی بدتر از شرایط کنونی خواهد شد وهمه ی خاورمیانه را نیز در بر خواهد گرفت که باید گت مسئول اصلی آن بازیگران مخاطب این رژیم تروریستی ویاغی بین المللی آخوندی حاکم بر ایران می باشند که اینگونه موجب تقویت وهار شدن ومهار ناپذیر شدن این غول فرار کرده از شیشه شده اند
هوشنگ - بهداد
روز نامه ی کیهان چهار شنبه 15 فرودین ماه سال-1386
از فالكلند تا اروند(يادداشت روز)