تجربه دروغ ودزدی اختلاس گری گذشته ی شوراها،چراغ آینده شده است! یادداشت کیهان

نقد وبررسی : تجربه گذشته، چرا غ آينده " (يادداشت روز) روزنامه ی کیهان پنجشنبه 6 اردیهشت ماه سال 1386
"تجربه دروغ ودزدی اختلاس گری گذشته ی شوراها، رهنمون
چراغ آینده شده است! "
تصاویری که از موج سرکوب گری های گسترده ی اجتماعی در صحفه ی اول روزنامه ی کیهان شماره ی امروز به معرض گذاشته شده است . تصاویر جوانان معترضین دستگیر شدگان آنچنان گویاست که بی نیاز از توضیح وتشریح بیشتر ازآنچه می باشد که اکنون پاسدار یادداشت روز نویس زیر بنای این عملکرد را در افتتاح سومين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا فرموله و بیان کرده است که روز گذشته بقول ایشان شورای سوم عملاً كار خود را آغاز كرده وادعا شده است که مدعی شده براساس اعتماد مردمي و به ياري لطف خداوند، اعضای شوارها پاي در راهي نهاده اند كه به حق از سوي رهبر انقلاب بدرستی « مسابقه خدمت» ناميده شده است . از جمله ی این مسابقه ی خدمت به جز تصاویر به چاپ رسیده در صحفه ی اول کیهان، یک مورد از این خدمات مسابقه ای این بود که پس از اولین رئیس شورای شهر تهران شیخ عبدالله نوری که به زندان افکنده شد . سپس شیوه ی بر خودر با جانشین آن سعید حجاریان یا تئوریسین معروف ومغز متفکر دوم خردادی بود که با شلیک گلوله بر فکش مسابقه ی خدمت نشان داده شد. مورد مهمتر بعدی این بود که شورای شهر دوم تهران پاسدار غلامک وگماشته احمدی نژاد را شهردار تهران کرد تااینکه ایشان بتواند مبلغ ناچیز 350 میلیارد تومان اختلا س گری کند و هزینه ی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری دوره ی نهم را از این طریق تأمین کند که چگونه باید با سیاهبازی و عوامفریبی کردن و قول دادن مبارزه با مفاسد اقتصادی کردن با وزارتخانه ی نفت درآمد حاصل از فروش نفت را تبدیل به نان کند وبرتوی سفره های خالی محرومان نان ببرد که البته چون زیادی مبارزه ورقابت در مسابقه ی خدمت رخ داده شد لبریز کرد و در دنباله تبدیل به روند رشد تورم وگرانی و افزایش قیمت کالا شد که پیوسته باید برای فرارازآن روضه خوانی شود وطرح مبارزه با مفاسد اجتماعی و فرهنگی و بد حجابی از سوی قوه ی قضائیه ونیروی انتظامی پیگیری واجرا گردد تا امثال پاسدارهای یادداشت های روز نویس شده سوژه وبهانه داشته باشند که برایش هورا بکشند وبتوانند برای یادداشت روز عنوان تجربه گذشته، راه آینده انتخاب نمایند و از تجربیات اولین دوره ی شوراهای شهر و روستا که در اختیار جناح مغلوب دوم خردادی ها بود چنین نقل قول انتقاد آمیز کند:
" نخستين دوره شوراهاي شهر و روستا در حالي فعاليت خود را شروع كرد كه موجي از شور سياسي فضاي كشور را فرا گرفته و اين فضا برخي را دچار اشتباه در ديد ساخته بود. اين عده گمان كردند اعتمادي كه از سوي مردم نثارشان شده، لزوماً به معناي پذيرش چشم بسته شعارهاي سياسي است. رئيس شوراي شهر تهران در اولين سال عمر اين نهاد اعلام كرد: مشكلات داخلي شورا و گرفتاري هاي سياسي اجازه نمي دهد شورا به مشكلات شهر به خوبي رسيدگي كند. آينده چنين راهي بسيار پرخطر مي نمود و آگاهان فراوان در اين خصوص هشدار دادند، اما گوش شنوايي در ميان مدعيان نخبگي وجود نداشت. شوراي اول شهر تهران در عمر نافرجام خود سه رئيس به خود ديد و دو شهردار منتخب آن با جنگ و جدال بركنار شدند. يك سال از اين دوره را شهر تهران بدون بودجه مصوب گذراند. گاهي سطح دعواهاي داخلي كه مشحون از ادعاهاي طرفين و اتهامات به طرف مقابل بود، آنچنان نازل مي شد كه رئيس وقت اين شورا، انعكاس آن در رسانه ها را «تهوع آور» مي ناميد. مثلاً يكي از جلسات علني سال 80، به دليل بحث درباره تخلفات شهردار وقت در ساخت منزل مسكوني اش در منطقه قيطريه به تشنج و تعطيلي كشيده شد، و حدود يك سال بعد جلسه ديگري با جدل درباره خريد اتومبيل هاي لوكس و گرانقيمت براي شهردار بعدي و ميزان دارايي هاي شخصي وي پايان گرفت. عوارض سوء سياست زدگي مفرط و اختلاف آفريني غيرصادقانه را هم مردم متحمل مي شدند و هم نظام سياسي. از سويي تيرماه 81 عضو شوراي شهر اول تهران با لحني گلايه آميز اعلام كرد: «در دو ماه گذشته قيمت مسكن در تهران بيش از 40درصد و اجاره آن بيش از 60 درصد افزايش داشت و اين مشكل كه عمده دليل آن تصميم گيري غلط شهرداري درباره فروش تراكم بوده به ساير مناطق كشور هم سرايت كرده است."
وقتی هدف مسئولان ومجریان رژیم تروریستی آخوندی رقابت ونزاع برای کسب بیشتر قدرت و سهم افزون تر از درآمد رانتخواری و ثروت و غارتگری ی باشد ومعیار عوامفریبی و دروغ گوئی و قول دادن های پوچ وواهی ونزدیکی به مراکز اصلی قدرت می باشد . بدیهیست که تحریف گری وکتمان کردن حقایق وتعریف و تشویق وتمجید کردن ها از باند های مافیائی دزد وغارتگر خودی، رایج وساری می شود. بنابراین اگر چنانچه پاسدار یادداشت روزنویس عملکرد جناح رقیب مغلوب را بر زیر سئوال کشانده است. هدف نه خدمت، که قبضه ی کامل قدرت است. البته ایشان بدون اینکه از کار خرابی وکارشکنی هائی که علیه ی همان شوراهای صوری شهر و روستا گفته شود که چگونه در پایان دوره ی اول ریاست جمهوری خاتمی مجبور شد بیلان عملکرد دهد از هر 9 روز یک بحران که علیه ی دولت وی ارائه کند که از سوی رقیب تدارک دیده شده بود . همچنین در آستانه ی تبلیغات نمایش انتخابات دوره ی دوم ریاست جمهوری خودد ر کرمان اعتراف کرد که ما مسئولین نظام از میان همه قول هائی که تا کنون به مردم ایران داده ایم فقط توانسته ایم که فقر را بطور عادلانه میان آنان تقسیم کنیم . ولی اکنون پاسدار یادداشت روز نویس با فراموش کردن عملکرد باند های مافیائی ملقب به اصول گرایان علیه ی رقیب اصلاح طلب خوانده شده و با وارونه گوئی کردن حقایق وچاشنی کردن گزیده نقل قولی از ولی فقیه همیشه نشئه ،اینگونه از مسابقه ی خدمت در دوره ی دوم اعضای شورای تهران گفته است که در بست در اختیار باندهای مافیائی اصولگرایان وابسته به ولی فقیه بوده است :
"در مقابل، اعضاي دومين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا با عمل به رهنمود رهبر انقلاب كه آنان را به آغاز مسابقه خدمت توصيه كردند، توانستند تجربه اي ارزنده را از اين نهاد مهم اجتماعي ارائه دهند. اعضاي شوراي تهران طي فقط چند ماه با انتخاب بدون حاشيه شهرداري خدوم و متخصص و تدوين و تصويب طرح هاي زيربنايي و عدالت گسترانه، چنان خوش درخشيدند كه رهبري نظام در ديدار با آنان تصريح كردند؛ خدمت خالصانه شهرداري به مردم بخوبي احساس مي شود. سلسله طرح هاي شوراي شهر دوم تهران از الزام به ارائه برنامه 5ساله تهران و لايحه تقسيط عوارض معوقه شهروندان بدون بهره آغاز شد، با تصويب بموقع بودجه هاي چندصد ميليارد توماني و ارائه وام ازدواج به زوج هاي تهراني و طرح تكريم ارباب رجوع ادامه يافت، و به تصويب بودجه 2200 ميليارد توماني سال 86، كاهش يكصد كيلومتر مربعي محدوده شهر و تدوين طرح چشم انداز 20 ساله تهران انجاميد.اعتماد گسترده مردم به شهردار منتخب دومين شوراي شهر تهران در انتخابات رياست جمهوري، گزينش فوري و بي حاشيه شهردار جايگزين وي، نيز اعتماد مجدد اكثر مردم به همفكران اعضاي شوراي دوم در انتخابات آذرماه 85، و ادامه مسير خدمت رساني در تهران، همگي نشان از توفيق اين شيوه دارد؛ اگرچه برخي اختلافات حاشيه اي، تلخ كامي هايي را به دنبال خود داشت. طبعاً ادامه دادن به روش هاي موفق و امتحان پس داده و دوري گزيدن از آزموده هاي تلخ، منطقي ترين راهكار براي آينده كساني است كه به آهنگ خدمت خود را در معرض آراي مردم قرار داده و موفق به كسب اعتماد آنان شده اند. آيا بازي هاي كودكانه اي كه بعضي رسانه هاي خبري وابسته به سياست زدگان به راه مي اندازند، قادر است بر اين منطق روشن فائق آيد"
درخاتمه تصور نمی رود با شرایطی که اکنون نیروی انتظامی در بزرگ شهر تهران وسراسر ایران حاکم کرده است که در ابتدای نوشتار قید شد که تصاویر صحفه ی اول روزنامه کیهان پادگانی به وضوح می گوید که مفاهیم ومعانی عملی مسابقه ی خدمت مورد نظر ولی فقیه چگونه می باشد ؟ یااینکه دوباره یادآوری گردد که چگونه یک قلم عملکرد شورای شهر دوم تهران پاسدار غلامک وگماشته ولی فقیه احمدی نژاد را شهردار کرد که دارای پرونده ی اختلاس 350 میلیارد تومانی می باشد که در زمان شهردار بودنش در تهران انجام که حتی اجازه داده نشد این پرونده ی اختلاس گری در مجلس مورد تفحص وبررسی واقع شود. یااینکه وعده ی بردن نان بر توی سفره های خالی محرومانش به کجا کشیده شده است ؟ یا اینکه تذکر داده شود چگونه قلم بعدی مسابقه با خدمت منجر به رشد تورم وگرانی و افزایش قیمت ها و مسکن به خصوص در تهران شده است ؟ یا اینکه شرایط زندگی حاشیه نشینان تهران چگونه است واگر بدتر از زمان اصلاح طلبان نشده باشد بهتر از آنهم نشده است ؟ یا اینکه بازهم بخشی دیگر از مسابقه ی خدمات انتصاب کردن آخوندهای متحجر به عنوان رئیس دانشگاهها و ستاره دار کردن دانشجویان اخراج آنان وتوقیف نشریات دانشجوئی می باشد که این روز در پی اعتصاب واعتراض ادامه دار معلمان موج تظاهرات اعتراضی دانشجویان شیراز به عنوان حضور رحیم مشائی معاون رئیس جمهور شروع شده است . حال بماند که چگونه رقابت انتخاباتی ریاست جمهوری میان سردار قالیباف با پاسدار احمدی نژاد در شورای دوم شهر تهران وجودداشت و چگونه در نهایت موجب شکست باند راحیان خوش خدمت حامیان پاسدار غلامک و گماشته احمدی نژاد در 24 آدر ماه سال گذشته شد وبه شکست نهائی سیاست حرکت راغ خاموش ساه پاسداران و گام چهارم پیروزی اصول گرایان منتهی شد. اکنون چون قضیه خیمه شب بازی انتخابات – انتصابات مجلس هشتم مطرح است . بنابراین پاسدار یادداشت روز نویس تلاش مذبوحانه کرده است که بر روی برجسته کردن تضاد میان باندهای اعضای شورای شهر تهران تمرکزنکند. زیرا که می داند حامیان پاسدار احمدی نژاد موقعیت بسیار شکننده و ضعیفی در این شورا دارند واحتمال شهردار شدن مجدد شهردار تهران سردار قالیباف وجود دارد که بازهم یکی از نامزدان ورقبای ا صلی نمایش انتخابات ریاست جمهوری دوره ی دهم در برابر پاسدار احمدی نژاد می باشد. بنابراین پاسدار یادداشت روز نویس، برای ماستمالی کردن اختلالفات ریشه ای و جدی بودن رقابت ها از مسابقه ی خدمت ولی فقیه نقل قول کرده است. تااینکه تجربیات دزدی و غارتگری و اختلاس گری های گذشته شوراها ، رهنمود وچراغ راهنمای آینده باشد.


هوشنگ - بهداد پنجشنبه 6 اردیهشت ماه سال 1386