نقد مطبوعات : آیا واقعاً اینگونه ادعای متناقض کردن طنز خنده دار نمی باشد؟ جمهوری 21 فروردین

نقد وبررسی" تجربيات موفق " روزنامه ی جمهوری اسلامی سه شنبه 21 فروردین ماه 1386
"آیا واقعاً اینگونه ادعای متناقض کردن طنز خنده دار نمی باشد؟ "
گفته می شودکه دروغ هرچه بزرگتر باشد، قبول آن آسانتر است و یا سنگ بزرگ علامت نزدن است ویا اینکه بد تبلیغ کردن می تواند ضربه اش خیلی کاری تر از ضربه ی مستقیم زدن باشد . از طرف دیگر برای خندیدن حتماً نباید که جوک وطنز بصورت علنی خنده دار باشد. گاهی با شیوه ی دیگری نیزمی توان با اتکای تجربه و کمی عمیق فکر کردن و مقا یسه نمودن ادعاهای مطرح شده جوک های خوشمزه هرچند تلخ وپر هزینه ای را یافت که در اوج تراژدی بودنشان خنده دار و مضحک نیز باشند . از جمله ی اینگونه طنزها شیوه ی تصویر مار کشی و مار نشان دادنست که ملای سرمقاله نویس روزنامه ی ولی فقیه جمهوری اسلامی عجیب مهارتی در ترسیم این هنر دارد و چه حرفه ای هم دست به تحریف گری وکتمان گوئی حقایق وواقعیات می زند . زیرا که اکنون از تجربیات موفقیت آمیز 3 دهه گذشته گفته ونقل قول کرده است که البته باید افزود وتأکید کرد که به جز تجربه موفق یا در حقیقت هنر ماندگاری رژیم تروریسی آخوندی که بسیار خونین وبس پر هزینه و مشقت وعذاب آور برای مردم ایران بوده است که آنهم با سوء استفاده وابزاری استفاده کردن از دین امکان پذیر بوده است که دروغگوئی وشارلاتان بازی وتهدید وارعاب و... چاشنی آن بوده است . معلوم نیست که چه تجربیات موفق دیگری این رژیم ارتجاعی وغارتگر ضد بشری در 3 دهه ی گذشته داشته است که به نفع مردم ایران ومنطقه بوده است که اکنون ملای مداح و ستایشگر سرمقاله نویس روزنامه ی متعلق به ولی فقیه با کپی برداری کردن از ادعای مضحک ولی فقیه همیشه نشئه بصورت طوطی وار آن را اینگونه در ابتدای شروع سرمقاله ی خود بیان و توضیح داده تا اینکه در پایان آن را به طنز ختم کند:
" تكيه بر تجربيات افتخارآفرين حدود سه دهه گذشته از نكات برجسته و مهم بيانات رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله خامنه اي در بسياري از سخنرانيهاست . اين نكته را در سخنراني مهم نوروز امسال در جوار حرم مطهر رضوي نيز بيان كردند و افزودند : « تجربيات موفق سه دهه اخير مي تواند براي ملت هاي ديگر به الگو تبديل شود... »"

ملای سرمقاله نویس بدون آنکه از بیش از دو برابر جمعیت کشور بگوید و یااز تخلیه شدن روستاهای سراسر کشور سخنی بگوید که چگونه روستائیان به حاشیه های شهر های بزرگ، مهاجرت کوچ نموده اند و موجب افزایش کارتن خوابان وزاغه نشینان شده اند وناامنی های شهر ها را افزایش داده اند . یا چگونه پدیده آقازاده پروری در کنار رشد پدیده ی ناهنجار دختران فراری از خانه ها و رشد کودکان خیابانی به وجود آمده است ؟ یا این که اشاره ای به آمار گزارش شده ی صندوق بین المللی پول کند که 80 % درآمد ناخالص ملی سالیانه کشور تعلق به اقلیت 20 % جامعه دارد و میزان اختلاف در آمد ها بیش از 16 برابر شده است . .یااینکه از رشد افسار گسیخته ی تورم وگرانی و بیکاری رو به رشد و افزایش قیمت ها گفته شود و آماری از معتادین به مواد مخدر و زنان تن فروشی خیابانی داده شود . یابدون توجه به اختصاص دادن رقم چند ده میلیارد دلاری واردات سالیانه احتیاجات کشاورزی و گوشتی و میوه و پوشاک وداروئی تذکری داده شود که فقط به یمن افزایش قیمت نفت وبرداشت مسمتر از سپرده های ارزی نفتی امکان پذیر می باشد و یا اینکه بدون آنکه کوچکرین اشاره ای به فرار سرمایه و مغز های فارغ التحصیلان دانشگاهی شده باشد که دلیل آن ناامنی و بیکاری روز افزون در جامعه است . ولی ملای سر مقاله نویس چنین از پیشترفت وآبادانی و رشد و... در رژیم تروریستی آخوندی داد سخن داده است :
"گستردگي عمران و آباداني كشور كه در حجم عظيم راه سازي آب و برق و گاز صنايع پتروشيمي و رفاه عمومي تجلي يافته نيز اظهر من الشمس است . رشد تحصيلات دانشگاهي و پژوهش هاي علمي ابتكارات و اختراعات و درخشش دانش آموزان و دانشگاهيان و افراد فني كشورمان در مجامع بين المللي نيز از جمله دستاوردهاي افتخارآميز ملت ايران در سه دهه عمر نظام جمهوري اسلامي است . علاوه بر اينها پيروزي ملت ايران بر متجاوزان و حماسه هائي كه مردم در دفاع مقدس آفريدند نيز از افتخارآميزترين دستاوردهاي سه دهه اخير است . "
عجیب است که بازهم ملای سرمقاله نویس در دنباله ی معجزه گری و تصویر مارکشی و مار نشان دادن خنده دار مضحکش ،ابراز تأسف از رقبای مغلوب یا شریک باندهای مافیائی وابسته به ولی فقیه کرده است که چرا بخشی از اقعیات را بیان کرده اند تا اینکه همصدا و همگام با دشمن شوند .تمسخر آمیز تر اینکه ملای سرمقاله نویس بیشتر ابراز تأسف کرده وافسوس خورده است که چرا این نقادان اینگونه ادعای پیروی انحصاری از ولایت فقیه می کنند ودیگران را در این مورد قبول ندارند:
"متاسفانه در جامعه ما كساني هستند كه اينهمه نعمت را ناديده مي گيرند و با هدف برآورده ساختن اغراض حقير و قدرت طلبانه خود بجاي آنكه افتخارات سه دهه گذشته را به رخ دشمنان ملت ايران بكشند با دشمنان همصدا شده و آنرا زير سئوال مي برند. خواست هميشگي دشمن اينست كه از زبان خودي ها گفته شود اين نظام كاري صورت نداده و يا در بخشهاي عمده اي از دوران حاكميت نظام جمهوري اسلامي مسئولان مشغول هدر دادن امكانات و چپاول و حيف و ميل آن و يا وابسته كردن كشور به بيگانگان بودند. تاسف بيشتر در اينست كه اين سخنان را افرادي تكرار مي كنند كه مدعي پيروي از ولايت فقيه هستند و حتي خود را پيروان انحصاري ولايت فقيه مي دانند و ديگران را طرد مي كنند! بيان رسا و هوشمندانه رهبر معظم انقلاب كه فرمودند تجربيات سه دهه گذشته مي تواند به الگوئي براي ساير ملت ها تبديل شود معيار خوبي براي سنجش ميزان انطباق ادعاهاي اين افراد با عملكردشان است . البته مي توان گذشته اين افراد را ناديده گرفت و اميدوار باشيم در سال جاري كه « سال وحدت ملي و انسجام اسلامي » است خود را تصحيح نمايند."
در خاتمه اینکه ضروریست که یکبار دیگر تأکید وتأئیدشود که اکنون متوجه شدید چگونه ملای سرمقاله نویس طنز خوشمزه وشیرین تعریف کرده است . چونکه نتیجه بی وقفه 3 دهه تجربیات موفقیت آمیزی که در ابتدای بیان طنز خودش با نقل قول کردن از بیاتات قصار رهبر ولی فقیه آغاز کرده ، پس از توضیحات مبسوطی که در این مورد داده است. در پایان بزبان بسیار ساده و قابل فهم نتیجه گرفته واعتراف کرده است که پیروان انحصاری ولایت فقیه که دیگران را در پیروی از ولایت فقیه قبول ندارند ،از شرایط موجود آنچنان انتقاد تند کرده اند که همگام وهمصدا با دشمنان نظام نامیده شده اند و در نهایت برای اینان آرزو شده است که در سال جاری که سال انسجام ملی ووحدت اسلامی در پیام نوروزی لی فقیه در مشهد نامیده شده است .اینان به راه راست هدایت گردند. آیا واقعاً اینگونه ادعای متناقض کردن طنز خنده دار نمی باشد که در ضمن اینکه رقیبی هم برای ملای حسنی اجباری باز نشسته ، شده است.؟

هوشنگ – بهداد
روزنامه ی جمهوری اسلامی سه شنبه 21 فروردین ماه 1386
تجربيات موفق