نقد مطبوعات : شیوه ی بدر گفتن تا دیوار بشنود. جمهوری 28 فروردین -86


نقد وبررسی " براي موفقيت در رويكرد اقتصادي "روزنامه ی جمهوری اسلامی ، دو شنبه 20 فروردین ماه سال 1386
"شیوه ی بدر گفتن تا دیوار بشنود. جمهوری 28 فروردین -86"
شیوه ی تبلیغاتی عوامفریبانه رهبران رژیم تروریستی آخوندی فقط در لحن گفتار رهبران برآمده از حوزه ی علمیه ی قم ومسلح به سفسطه وحاکم شده بر ایران، خلاصه نمی شود که بطور سیستماتیک و شفاهی وگفتاری بر سر منابر یا مساجد و خواندان خطابه های نماز جماعات جمعه ها یا در بحث ها وجدل های مجلس ارتجاع و یابررسی طرح ولوایح در شورای نگهبان و ارزیابی اهداف و چشم انداز برنامه های 5 ساله در مجمع مصلحت نظام و یا به حساب تعیین تکلیف کردن وظایف ولی فقیه در مجمع خبرگان رهبری آخوندی باشد که تعقیب و بیان می شود و همچنان ادامه دارد، بلکه همچنین درمطبوعات و تبلیغات نوشتاری بطور مشترک نیز تصویر مارکشی ومار قالب کردن مشابه روش تذکر داده شده ی فوق نیز تعقیب و تبلیغ شده است و انحراف کردن اذهان عمومی و سرکار گذاشتن مردم با گنده گوئی های ناشی از ترقی وپیشرفت همه جانبه در جامعه وحاکم بودن رفاه عمومی و نعمت آزادی وقول دادن های دروغین آنچنانست که اکنون برای هر آدم ساده ی بیطرفی فقر وبیکاری وتورم وگرانی و افزایش قیمت ها و منتظر نان ماندن بر توی سفره های خالی و تبدیل شدن جامعه به دو قطب اکثریت فقیر مروم واقلیت غنی وصاحب همه چیز، بطور ساده قابل فهم ورؤیت می باشد ولی ملای تحریف گر ومبالغه گوی روزنامه ی جمهوری اسلامی بطور وارونه گوئی های دو پهلو وضد ونقیض کردن تلاش دارد که به گونه ای دیگری اینگونه مدعی آن شود :
" كشور ما چه از نظر آب و خاك و چه از نظر ثروت هاي زيرزميني يك كشور غني و برخوردار است . خوشبختانه از نظر جمعيت و نيروي انساني نيز ايران يك كشور جوان و داراي نيروي كارآمد محسوب مي شود. در سالهاي بعد از جنگ تحميلي تلاش زيادي براي تربيت نيروهاي فني و بالا بردن سطح علمي نسل جوان بعمل آمد و در اين زمينه پيشرفت هاي چشمگيري حاصل شد. در دوران دفاع مقدس نيز تجربيات ارزشمندي اندوخته شد كه دست كمي از پيشرفت هاي علمي و فني بعد از آن ندارد. از تركيب اين دو امتياز بزرگ است كه اكنون ايران در رديف معدود كشورهاي پيشرفته علمي در زمينه هاي پزشكي دفاعي صنعتي و هسته اي قرار دارد. "
عجیب است که سرمقاله نویس خالی بند وتحریف گر که دقیقاً می داند هنوز اثرات جنگ مخرب وویرانگر وخانمان برانداز 8 ساله ی ایران وعراق، حتی در منطقه ی زر و نفت خیز استان خوزستان پابرجاست و دوران سازندگی کذائی سردار ویران سازی با راه اندازی پدیده ی آقازاده پروری و تعدیل اقتصادی و تز معروف مبارزه با ارزانی جامعه را به شرایط کنونی رسانده است که نه اینکه گزارش شده است 80% جامعه بر زیر خط فقر اقتصادی زندگی می کنند، بلکه به امید داشتن نان بر توی سفره های خالی اشان و مبارزه با مفسدان اقتصادی به یک پاسدار حقه باز و شارلاتان وعوامفریب رأی دادند تا که روباه دزد ومکار پیر و بساز وبفروش رفسنجانی رئیس جمهور نشود. بنابراین نه اینکه ملای سرمقاله نویس از این آخوند دزد و بساز و بفروش دفاع می کند، بلکه کلی هم از شرایط گذشته با تملق گوئی دفاع می کند. ولی معلوم نیست که چرا در دنباله با شروع کلمه ی شرطی تقریباً انتقادی "اگر" خطاب به دولتمردان چنین زیرآب ادعای پوشالی خودش را می زند:
. "دولتمردان امروز با تكيه بر آنچه در اختيار است و بااعتماد به نفس و عزم و اراده اي كه مردم دارند فقط با برنامه ريزي صحيح و استفاده منطقي از امكانات موجود مي توانند ايران را به كشوري ثروتمند تبديل نمايند كه مردم آن در رفاه كامل زندگي كنند. مشكلاتي از قبيل بيكاري و گراني با همين برنامه ريزي قابل برطرف شدن هستند بشرط آنكه نگاه برنامه ريزان نگاهي با افق هاي وسيع و جامع باشد و توجه به امور زودگذر و فوري ـ كه در جاي خود ضرورت دارند ـ آنها را از اقدامات بلند مدت غافل نكند. "
مضحکه ومسخره تر اینکه بازهم سرمقاله نویس در ادامه ی سرمقاله ی خودش فراموش کرده است که چه به دولتمردان خطاب کرده و چرا از بیکاری و فقیر وگرانی در جامعه گفته که مانع رسيدن به رفاه وثروتمندشدن جامعه است و دچار هذیان گوئی شده است ودر دفاع از رفسنجانی و مجمع مصلحت نظام اینگونه خوشبختی ورضایت خودش را ابراز کرده است:
"خوشبختانه از نظر برنامه ريزي هاي كلان نيز كشور ما در مرحله و جايگاه خوبي قرار دارد . برخورداري از برنامه چشم انداز 20 ساله و برنامه توسعه 5 ساله كه چارچوب هاي مشخصي براي رساندن كشور به توسعه همه جانبه را در اختيار مجريان قرار داده اند راهنماي عمل خوبي هستند كه مي توانند دولتمردان را در راه رسيدن به آرمان بلندي كه رهبر معظم انقلاب در آغازين روز سال جاري به آن اشاره كردند ياري نمايد. "
درخاتمه اینکه چون سرمقاله نویس وابسته به باند ولی فقیه است که از رفسنجانی سخت دفاع می کند . چونکه خودش یک آخوند است وحساسیت وسمپاتی عجیبی به آخوند های حکومتی دارد . آنگونه که خواهان عدم واگذاری ریاست مجلس و جمهوری به غیر آخوند بود وبر سر همین موضع گیری بود که پس از رئیس مجلس شدن یک غیر معمم در مجلس کنونی هفتم ، راه و خط وخرج خودش را با پاسدار حسین شریعتمداری جدا کرد و پس از آن رو در روی وی قرار گرفت. اکنون در رابطه بیان حقایق است که مشکل دارد ونمی تواند که واقعیات را بطور شفاف بیان کند ومجبور است که در لفافه وچند پهلو گوئی پیام ونظر دهد که هم از رعایت خط قرمز سانسور تعیین شده عبور نکرده باشد . یعنی ناچار است که از رفسنجانی در برابر رقیب حاکمش که زیر تیغ انتقاد قرارش می دهد یک طوری دفاع کند که بطور غیر مستقیم، پیام به مخاطب یا رقیبش داده شود. باید به روش بدر بگوید تا دیوار بشنود استفاده کند. به خصوص اینکه اکنون اوضاع رژیم تروریستی آخوندی،خیلی بحرانی ووخیم وخطریست. از سوی دیگر و باند پاسدار احمدی نژاد و آخوند احمد جنتی دبیر شورای نگهبان خواهان برکنار نمودن منتقدان دولت می باشند ومجمع مصلحت در نشست خودش مخالف این نظر داده است . بنابراین وظیفه ی ملای سرمقاله نویس سنگین تر شده است . یعنی اینکه باید نقطه ی مقابل یادداشت روزهای پاسدار حسین شریعتمداری و همکارانش تحلیل ونظر دهد واز رفسنجانی زیر تیغ دفاع کند.
هوشنگ – بهداد

روزنامه ی جمهوری اسلامی ، دو شنبه 20 فروردین ماه سال 1386
براي موفقيت در رويكرد اقتصادي