"هوراکشی برای گزارش اخیر البرادعی ،تلاش برای عدم نشست شورای امنیت سازمان ملل"

نقدوبررسی " شوراي حكام ; آزمايش تاريخي " روزنامه ی جمهوری اسلامی دوشنبه 19 شهریوراه سال 1386
"هوراکشی برای گزارش اخیر البرادعی ،تلاش برای عدم نشست شورای امنیت سازمان ملل"
قبل از هر چیز سئوال است که محمد البرادعی چگونه رئیس سازمان آژانس انرژی اتمی می باشد که چندین سال است هنوز نتوانسته است بطور دقیق تحقیق وانجام وظیفه کند که تاکه بداند اهداف رهبران ومسئولان پیگیر پروژه ی هسته ای رژیم تروریستی در ایران چیست وچه می خواهند وچه اهدافی را دنبال می کنند؟ مهمتر اینکه چرا ایشان هر بار به گونه ای گزارش تهیه می کند که متناقض با گزارشات قبلی آژانس می باشد ؟ بطوریکه زمانی نه چندان دور گزارشات ایشان مورد بد ترین توهین واهانت های مسئولان رژیم تروریستی آخوندی ومطبوعات وابسته به آن از جمله همین سر مقاله نویس جمهوری اسلامی واقع می شد . آنگونه اتهامات سنگین بود که حتی مهراتهام جاسوسی و نفوذی آمریکا وانگلیس وهمکار سرویس های جاسوسی بیگانه به ایشان زده می شد. ولی اکنون ایشان آنگونه گزارش ارائه کرده است که مورد انتقاد رسانه های آمریکائی و بوش واقع شده است . در صورتیکه تعجب برانگیز مورد استقبال رهبران ومسئولان هسته ای و مطبوعات وابسته به رژیم تروریستی واقع شده وبرایش هورا کشیده وکف زده شده است .داستان چیست و نقض فنی و یا تحقیقی کجاست؟ آیا مشکل در پنهان کاری مسئولان هسته ای مسئولان هسته ای رژیم تروریستی می باشد یا نه عدم توانائی و تخصص لازم بازرسان آژانسانرژی اتمی است که قادر نیستند یا اینکه دسترسی کلامل ندارند تاکه بتوانند بازرسی دقیق کنند وگزارش واقعی تهیه و آماده کنند؟ یا نه موضوع فرارتر ازاین حرف هاست و بستگی به چرب کردن سبیل می باشد که هر طرف موفق شود بیشتر سبیل محمد البرادعی و بازرسان زیر دست ایشان را چرب تر کند. ایشان و گزارش آژانس آن طرفی غش می کند . اکنون نیز مشخص شده است که این مسئولان هسته ای رژیم تروریستی آخوندی هستند که موفق شده اند که سبیل محمد البرادی را آنگونه بیش از حد چرب کنند که منجر به تهیه گزارش معکوس گزارشات قبلی از سی ایشان شده است؟ بالاخره این وسط کی حرف راست می زند؟ آیا مشکل در همان نامه ی خمینی به سپاه پاسداران وتأکید بر داشتن سلاح لیزری یا اتمی نمی باشد که رفسنجانی آن را سال گذشته در نمازجمعه ی تهران خواند و شدیداً هم مورد انتقاد و اعتراض سپاه پاسداران وولی فقیه قرار گرفت که می بایست همچنان این پروژه بطور مخفی وبه دور از چشمان بازرسان آژانس انرژی اتمی دنبال شود؟ آیا پاسدار احمدی نژاد غلامک سپاه پاسداران وگماشته ی ولی فقیه راست می گوید که می خواهد اسرائیل را نابود کند و هدف دسترسی به سلاح هسته ای است ؟ برای اینکه ایشان بیش از دوسال است که رئیس جمهور شده است و در رأس همه ی برنامه های خود دفاع وتبلیغ کردن از پروژه ی هسته ای را قرار داده است وهرروز در شهر و استانی که رفته خبر های خوش غنی سازی اورانیوم و برگزاری جشن هسته ای داده است و تأکید بر عدم عقب نشینی کرده و نوید داده است که سوار قطار هسته ای ترمز بریده ودنده عقب کنده شده است که به زودی می خواهد به 8 قدرت کشور اتمی جهان به پیوندد تا در مدیرت و کنترل و بهره وری ازسهم یک نهم اتمی جهان سهمیم شود. یا نه مشکل در تهیه گزارش مسئله سازی است که محمد البرادعی چپ و راست تهیه کرده است که گزارش اخیر ایشان آنچنان تناقض آمیز است که موجب ذوق زدگی و خوشحالی سر مقاله نویس روزنامه ی جمهوری اسلامی متعلق به ولی فقیه شده است به شکلی که بطور دربست همه اتهامات گذشته ی خود در مورد محمد البرادعی را فراموش کرده است و علاقمندانه آویزان به گزارش اخیر البرادعی شده و خوشحالی خودش پیرامون درگیری لفظی میان البرادعی و رسانه های آمریکائی وبوش را اینگونه برجسته کرده وبه نمایش گذاشته است:
"برخوردهاي لفظي ميان البرادعي مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي و رسانه هاي آمريكائي موضوع پرونده اتمي ايران را وارد مرحله جديد و البته جالبي كرده است . اين برخوردها كه آغاز كننده آن شخص بوش كوچك رئيس جمهور آمريكا بود و سپس بعضي مقامات واشنگتن نيز آنرا ادامه دادند از دو سه روز قبل توسط رسانه هاي آمريكا تشديد شد. البرادعي در حمله به آمريكائي ها از اين نيز فراتر رفت و افزود : من به منتقدان مي گويم رانندگي در اين مسير را به ما واگذار كنيد و ما ماه نوامبر به شما خواهيم گفت كه در چه مرحله اي قرار داريم . : « چارچوبي زماني در پيش روي ما قرار دارد كه تا ماه نوامبر يا دسامبر (آبان يا آذر) به ما امكان خواهد داد روشن كنيم آيا ايران آماده همكاري با ما از روي حسن نيت است يا آنگونه كه برخي مي گويند به دنبال وقت تلف كردن است . از ديدگاه ما سه ماه زماني منطقي براي حل و فصل مسائل پيچيده اي است كه پنج سال است ادامه دارد زيرا جمهوري اسلامي ايران بارها تاكيد كرده است كه برنامه هسته اي اين كشور صرفا اهداف صلح آميز را دنبال مي كند » . "
البته بدون آنکه البرادعی توضیح دهد که اگر مسئولان هسته ای رژیم تروریستی صداقت دارند وهدف اصلی پنهان سازی برای دسترسی به سلاح هسته ای نمی باشد. چه دلیل دارد که مذاکره و بازدید بیش از 5 سال طول به کشد؟! از طرف دیگر ایشان نیز چرا پیوسته تلاش کرده است که زمان بازرسی را مدام تمدید کند که همین بازی بر ضریب مشکوک بودن اهداف پنهان شده می افزاید ؟ بهرحال آنچه مهم وانکار ناپذیر است پیشبرد سیاست مذاکره ومماشات وفرصت سوزی مقطعی و دراز مدت وکوتاه مدت بوده است که دقیقاً در بستر اهداف پروژه ی هسته ای می باشد . چون گزارش اخیر البرادعی نیز این هدف را تأئید واثبات و دنبال و تعقیب نموده است . بنابراین برای همن است که این گزارش مورد استقبال مسئولان هسته ای رژیم تروریستی واقع شده است. زیرا که از یک سو هدف اصلی ایجاد مشکل در دوران باقیمانده ی ریاست جمهوری بوش می باشد و از طرف دیگر هدف هرچه بیشتر تأخیر در برگزار نشست شورای امنیت سازمان ملل و دامن زدن به اختلاف به جای اجماع نظر در این شورا می باشد تا که در نهایت برای تصویب و صدور قطعنامه ی دیگر کارشکنی شود حتی هدف است تاکه این نشست امکان پذیر نشود . البته قرار است این سیاست کشدار فرصت سوزی تا فرارسیدن برگزاری نمایش انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا ادامه یابد تا در مقطع حساس با رقیب در پشت صحنه زد وبند شود و با خنثی کردن تلاش های بوش و شکست جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ، سپاه پاسداران ومسئولان هسته ای رژیم تروریستی آخوندی به توانند از این شرایط حاصل شده ی فرصت سوزی با تلاشی که بطور جدی و پنهانی برای دسترسی هسته ای می کنند موفق شوند که مرحله ی پایانی دسترسی به سلاح هسته ای را بطور موفقیت آمیز سپری کنند وپشت سر به گذارند . بهر صورت آنگونه که سر مقاله نویس گزارش و آرزو کرده است . عمیق تر شدن تضاد میان البرادعی باآمریکا و دامن زدن به آن برای عودت دان پرونده ی هسته ای از شورای امنیت به شورای حکام می باشد که برای حاصل شدن چنین هدفی اینگونه با موضعگیری هائی البرادعی وو اکنش سخنگوی دولت آمریکا مانور داده ده است :
اين موضعگيري صريح مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي كه بسيار تازگي دارد از يكطرف پيدايش زاويه اي شديد ميان نهاد بين المللي آژانس اتمي با آمريكا را نشان ميدهد و از طرف ديگر از شفاف بودن پرونده اتمي ايران خبر ميدهد. البرادعي از اين واقعيت خبر دارد كه تلاش ها براي منزوي كردن ايران با استفاده از تحريم هاي اقتصادي به علت خودداري اين كشور از تعليق غني سازي خود كه امريكا در راس آنها قرار دارد مي تواند نزديكي حساس بين ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي را با خطر روبرو كند. مقامات مسئول ايراني بارها تاكيد كرده اند كه اگر برخورد سياسي با اين پرونده ادامه يابد همكاري با آژانس را قطع خواهند كرد. اينكه البرادعي ابراز اميدواري كرد شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي در نشست خود كه امروز آغاز مي شود طرح مورد توافق ايران و آژانس را تاييد كند اهميت اين موضوع را براي وي و آژانس نشان ميدهد. هرچند اين احتمال هنوز منتفي نيست كه آژانس بين المللي انرژي اتمي و مديركل آن در برابر فشارهاي آمريكا و هم پيمانانش وادار به عقب نشيني شوند لكن ترديدي نيست كه اظهارات صريح البرادعي تاثير زيادي در روند رسيدگي به پرونده اتمي ايران خواهد داشت . در تاريخ آژانس اين يك واقعه مهم است كه آمريكا با چنين موضعگيري تندي عليه خود مواجه شود. سخنان مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي بقدري براي مقامات آمريكائي سنگين و باور نكردني بود كه « تام كيسي » سخنگوي وزارت امورخارجه آمريكا در پاسخ به سئوالي در همين زمينه گفت : اميدوارم منظور البرادعي آمريكا نباشد! اين درحالي است كه اولا سخنان البرادعي بقدري روشن است كه مصداق ديگري غير از آمريكا نمي تواند داشته باشد ثانيا خبرگزاري هاي غربي باصراحت اعلام كرده اند كه مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي در اين اظهارات آمريكا را مورد حمله قرار داده است و ثالثا تنها كشوري كه مقامات و رسانه هايش با توافق آژانس و ايران مخالفت كرده اند آمريكاست . علاوه بر اينها البرادعي در تيرماه امسال هنگامي كه مقامات آمريكائي در موضعگيري هاي خود ايران را به حمله نظامي تهديد كرده بودند البرادعي گفته بود : « جهان به علت آنكه احمق هاي جديد درصدد راه انداختن عمليات نظامي عليه ايران هستند با خطر جنگ مواجه است » . در واكنش به اين سخن مدير كل آژانس رايس وزيرخارجه آمريكا همانوقت گفته بود : البرادعي با اين اظهارات خود از تهران حمايت كرده است "
در خاتمه اینکه سران ومسئولان هسته ای رژیم تروریستی آخوندی و سپاه پاسداران تصمیم رفته اند که برای عبور از بحران هسته ای و بحران دخالت گری در عراق که دستان توطئه گر و خون آلود در عراق افشا شده است . همینطور به دلیل و وحشت مضاعفی که از برکناری نوری المالکی نخست وزیر دست نشانده در عراق و مطرح شدن نامگذاری سپاه پاسداران در لیست گروه های تروریستی مجبور ایجاد کرده است . پس اینان بطور مشترک اقدام به یک سری حرکت واتخاذ سیاست های موضعی و مقطعی کرده اند که شامل آزاد کردن خانم هاله اسفندیاری ونازی عظیما و رامین جهانبگلو است که در ادامه کیان تاجبخش آزاد خواهد شد که با اعلام کردن خروج بدون موانع اینان از ایران است . همچنین تعویض فرمانده ی کل سپاه پاسداران ورئیس مجمع خبرگان کردن رفسنجانی می باشد . نشست کشورهای غیر متعهد پیرامون نقض حقوق بشر نیز چاشنی سیاست بنامه ریزان و تلاش گران برای عبور از بحران شده است . البته هدف ارسال کدهای انحرافی به برون مرز به خصوص میان دولتمردان ومقامات هر دو حزب دمکرات وجمهوریخواه آمریکائی می باشد. بنابراین جا به جا کردن برخی اطلاعات مرتبط به پروژه هسته ای و زد وبند پشت پرده کردن با البرادعی برای تلاش به تعویق انداختن نشست شورای امنیت سازمان ملل و کوشش برای ایجاد اختلاف به جای اجماع در میان اعضای شورای امنیت سازمان ملل و در نهایت ایجاد موانع در تصویب وصدور قطعنامه سوم این شورا علیه ی پرونده ی هستهای رژیم ترریستی هدف نهائی می باشد . همانگونه که قید شد ادامه ی این بازی تا فرارسیدن نمایش انتخابات خیمه شب بازی مجلس هشتم در ایران واتخابات ریاست جمهوری در آمریکا و شکست دادن جمهوری خواهان وپیش بردن اهداف پروژه ی هسته ای دنبال می شود .
هوشنگ - بهداد
دوشنبه 19 شهریوراه سال 1386