"اختلافی میان اصول گرا و اصلاح طلب نیست چون هردو شبیه هم دیگر می باشند"

نقد وبررسی " اصولگرائي و آفت ها" روزنامه ی جمهوری اسلامی یکشنبه 18 شهریورماه سال-.1386
"اختلافی میان اصول گرا و اصلاح طلب نیست چون هردو شبیه هم دیگر می باشند"
بالاخره پس از سپری شدن بیش از 28 سال شامورتی بازی و سرکار گذاشتن مردم و سیاه بازی کردن وجنگ زرگری داشتن وجناح ودسته وباند بازی کردن که گویا جناح ها با هم فرق دارند و نرم تنان کمتر از سخت سران مرتجع وهار وسرکوبگر ترند. ولی اکنون سرمقاله نویس روزنامه ی جمهوری اسلامی متعلق به ارگان تبلیغی ولی فقیه بطور شفاف اعتراف کرده است که اصطلاحات اصول گرائی و اصلاح طلبی هیچ فرقی باهم ندارند . زیرا که می توانند چنین مکمل هم دیگر باشند که سرمقاله نویس باور دارد که اصولگرائي و اصلاحات هر دو اصطلاحات مثبتي هستند. وافزوده ين دو مقوله در واقع با همديگر هيچ منافاتي ندارند بطوريكه ميتوان يك اصولگراي واقعي را اصلاح طلب هم دانست كما اينكه يك اصلاح طلب را هم مي توان اصولگرا دانست. حال حامیان وبند بازان و سیاست کاران حرفه ای ومنفعت جویانی که اعتیاد به روش سیاست خوردن توبره و آخور دارند که تلاش می کرده ومی کنند اینگونه جا بی اندازند درون رژیم تروریستی آخوندی دو جناح می باشد که با هم دیگر اختلاف اساسی و ریشه ای دارند. اکنون با رئیس مجمع خبرگان رفسنجانی مشخص شد که بنابر تأئید سرمقاله نویس جناح ها نه فرقی با هم دیگر ندارند، بلکه مشابه ومکمل هم دیگر هستند . یعی بقول خمینی هرزمان که نظام احساس خطر کند نماز و روزه وحج تعطیل می شود تاکه نظام بتواند به ماند. لذا اکنون بی جهت نیست که سرمقاله نویس روزنامه ی جمهوری اسلامی ضمن درک وبرجسته کردن خطری بودن شرایط موجود اینگونه از مهره ی انکلیسی مهدوی کنی وموضع گیری اخیر وی فاکت آورده که کمک به رئیس مجمع خبرگان شدن رفسنجانی کرد، چنین نقل قول و تأکید بر خطر آفرین بودن تنگ نظری در میان اصول گرایان نموده که همراه با توصیه بوده است:
"خوشبختانه اخيرا نشانه هائي از احساس خطر در ميان اين هر دو اردوگاه نمايان شده است . هشدار دو هفته قبل آيت الله مهدوي كني دبيركل جامعه روحانيت مبارز تهران يكي از اين نشانه هاست . ايشان به اصولگرايان هشدار دادند تنگ نظري نكنند : « جبهه متحد اصولگرايان بايد از جامعيت بيشتري برخوردار باشد و در اين جبهه تنگ نظري وجود نداشته باشد » . آيت الله مهدوي كني با تاكيد بر اينكه جامعه روحانيت مبارز در گروه ها حضور ندارد و به مثابه يك حزب عمل نمي كند تاكيد كردند : « من به همه برادران و دوستداران انقلاب توصيه مي كنم براي حفظ انقلاب و كشور و ايستادگي در برابر دشمنان دست به برادري و ائتلاف بزنند به خصوص اصولگرايان » . در جبهه اصلاح طلبي نيز سخن از ضرورت طرد افراطيون بسيار گفته مي شود كه اگر به آن عمل شود گام مباركي براي پالايش اين جبهه خواهد بود. توصيه به برادري و ائتلاف ناشي از احساس خطري است از ناحيه تنگ نظري هاي موجود. اين خطر را همه جناح ها و احزاب و جمعيت هاي وفادار به انقلاب و نظام جمهوري اسلامي بايد درك نمايند. با قطع نظر از انتخابات مجلس هشتم كه در پيش است و مسائل و مباحث مخصوص خود را دارد اصولا تعامل نيروهاي سياسي كشور بايد براساس سعه صدر و تحمل همديگر صورت بگيرد. اين علاوه بر آنكه از ويژگيهاي اساسي مسلمان بودن است اصولگرائي و اصلاح طلبي نيز هر دو همين اقتضا را دارند. اگر چيزي از لوازم مسلمان بودن باشد قطعا از لوازم اصولگرائي نيز هست كما اينكه اصلاحات نيز بنابر تعريفي كه خود اصلاح طلبان از آن دارند تحمل و سعه صدر را درصدر فهرست وظايف خود دارد. "
بالاخره سرمقاله نویس در پایان نسبت به تحرکات تنگ نظران مدعی اصول گرائی که تلاش گسترده دارند همه مراکز قدرت را انحصاری کنند ودر اختیار خود به گیرند اینگونه به اینان هشدار داده و با ارزیابی نمودن پیام داده است:
"در تحركات كساني كه اصولگرائي را به نام خود ثبت شده ميدانند گرايش به سوي محدود ساختن اصولگرائي در يك جريان خاص اكنون بزرگترين خطري است كه اصولگرائي را تهديد مي كند. آنها حتي همراهان ديروز خود كه به كمك همديگر مجلس و قوه مجريه را بدست آوردند را نيز خارج از قلمرو اصولگرائي ميدانند درحاليكه اصولگرائي واقعي ايجاب مي كند اصولگرايان علاوه بر حفظ همه نيروهاي همراه براي جذب نيروهاي ديگر نيز تلاش كنند و هر روز بر تعداد نيروهاي موجود در اردوگاه اصولگرايان بيافزايند. در ارزيابي كارنامه اصولگرايان آنچه درصدر فهرست قرار ميگيرد اينست كه با حفظ اصول جاذبه خود را افزايش دهند و دايره وسيع اصولگرائي را هر روز پرتر نمايند. اگر اين دايره هر روز خالي تر شود اولين و روشن ترين مفهوم آن اينست كه اصولگرائي گرفتار بزرگترين آفت شده است . اين خطر امروز احساس مي شود. براي معالجه اين بيماري اگر امروز اقدام نشود فردا دير است"
درخاتمه اینکه سرمقاله نویس نیز همچون شیوه ی سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری برخورد کرده است که پیوسته مخاطبان خاص دارد که اصولاً مخالفان رفسنجانی می باشند . به هرحال اینگونه هشدار دادن ها وتوصیه کردن ها و ارزیابی کردن های سرمقاله نویس هیچگونه ارتباطی به مطالبات ونیازهای مردم ندارد جز اینکه دفاع کردن از رفسنجانی هدف می باشد که اکنون با رئیس مجمع خبرگان رهبری شدن مورد موجی دیگر از تهاجمات رقیب واقع شد است که سرمقاله نویس تلاش کرده است تاکه آنان را با نصیحت وتوصیه رام کند که شرایط خطر را درک کنند .
هوشنگ - بهداد
یکشنبه 18 شهریورماه سال-1386