"تلاش مذبوحانه برای بازگرداندن پرونده ی هسته ای از شورای امنیت به شورای حکام"

نقد وبررسی " آژانس مستقل عمل كند روزنامه ی جمهوری اسلامی شنبه 24 شهریور-86
"تلاش مذبوحانه برای بازگرداندن پرونده ی هسته ای از شورای امنیت به شورای حکام"
چگونه است که در 5 سال گذشته آژانس اتمی به زعم مسئولان هسته ای و مطبوعاتی رژیم تروریستی آخوندی نه اینکه مستقل عمل نمی کرده است، بلکه زائده ی آمریکا بوده است و رئیس آن مهره ی نفوذی آمریکا و بوش ودستگاه های جاسوسی بوده است و امکان به توافق رسیدن بر سر زمان بندی هر گز وچود نمی داشت . به خصوص از زمانی که پاسدار احمدی نژاد رئیس جمهورشده است ایشان در دو سال گذشته در هر کوی وبرزن وشهر و استانی در داخل کشور و یا برون مرز فریاد دفاع از اهداف پروژه ی هسته ای کرده است و از خبرهای خوش غنی سازی هسته ای و برگزارش جشن هسته ای داده است و مدعیست که سوار قطار هسته ای بدون تمز و برداشتن دنده عقبش شده است و خواهان پیوستن به زودی به 8 کشور مهم دارای سلاح اتمی در جهان شده است و همیشه برروی حتی یک لحظه عدم توقف غی سازی وعدم عقب نشینی از اهداف پروژه ی هسته ای کرده است و اکنون که مقات آمریکائی اعلام کرده اند که تصمیم دارند سپاه پاسداران را در لیست گروه های تروریستی بگنجانند و تلاش می شود که نوری المالکی نخست وزیر دست نشانده در عراق را بر کنار گردد وهرروز مدارک واسناد بیشری از دخالت گری های سپاه پاسداران در امور داخلی عراق با اعمال تروریستی و و نظامی کشی آمریکائی ارائه می گردد و رئیس جمهور فرانسه نیز مخالفت شدید با اهداف هسته ای رژیم تروریستی کرده است. یکباره فراوش می شود که پاسدار احمدی نژاد چندین بار مسئولان هیدت مذاکره ی کننده ی دولت های قبلی را محکوم کرده است که نمی بایست متوقف کرن فعالیت غنی سازی اورانیوم امضاء وپذیرفته می شد وحتی رئیس هیئت مذاکره کننده به نام حسین موسویان به اتهام جاسوس هسته ای ژاپن وانگلیس بازداشت شد و پرونده اش مفتوح می باشد و آن مسئول دیگر پیگیر مذاکره ی هسته ای سیروس ناصری نیز فراری شد وبه خارج گریخته است . همچنین جائیکه چندین بار سر باز جو پاسدار حسین ریعتمداری نماینده ی ویژه ی ولی فقیه در یادداشت های روز خود در ورق پاره ی کیهان تأکید کرده است که سرنوشت پرونده ی هسته ای رژیم تروریستی در خیابان های بغداد وبیروت تعیین می شود ونه در پشت میز مذاکره در اروپا و شاهد بودیم که در لبنان وبغداد به خاطر پیشبرد پروژه ی هسته ای چه اتفاقی افتاد؟ وچگونه هر دو کشور به سر زمین سوخته و باتلاق تبدیل شده اند ؟ همینطور اکنون جائیکه ولی فقیه پس از افشاگری مقامات نظامی و سفیر آمریکا در گنگره داده اند ایشان وارد صحنه ی رقابت خطبه خوانی شده است و روز گذشته در خطبه ی نماز جمعه ی تهران خود گفته است که مسئولین آمریکائی در عراق را محاکمه خواهیم کرد که هم پیام دررابطه با رئیس مجمع خبرگان رفسنجانی می باشد که به غرب پیام وهدار داده است تا که تصور نکنند با رئیس خبرگان شدن رفسنجانی چیزی تغییر کرده است. البته که هم جوابگوی جمع بندی نتایج 3 دوره مذاکره در بغداد بوده است.
اکنون پرسش است که چگونه است اکنون که رژیم جنایتکار کهاز هر سو زیر فشار ودر بحران قرار گرفته است ناگهان به ذهن سرمقاله نویس روزنامه ی جمهوری اسلای خطور کرده است که می بایست همه ی اتهامات وارد کرده ی گذشته خود نسبت به محمد البرادعی و آژانس اتمی را پس گرفته ست و از مستقل عمل کردن آژانس اتمی گفته و از چنین طرح وابتکار تاکتیکی برای فرصت سوزی مسئولان تسلیم و زرد کرده رژیم تروریستی آخوندی گزارش داده است:
"ابتكار جمهوري اسلامي ايران كه توانست با آژانس بين المللي انرژي اتمي بر سر يك جدول زماني براي پاسخ دادن به سئوالات آژانس و برطرف ساختن ابهامات مورد نظر بازرسان آژانس در فعاليت هاي اتمي ايران توافق نمايد خشم آمريكا را برانگيخته و يك مانع جدي بر سر راه بازي هاي سياسي دولتمردان واشنگتن با پرونده اتمي ايران است . آمريكا براي آنكه بتواند اين ابتكار عمل را خنثي نمايد اتحاديه اروپا را به تهيه بيانيه اي تشويق نموده كه در آن بجاي همراهي با مدير كل آژانس در توافقي كه با ايران كرده اين توافق به هيچ گرفته شده و بر ادامه همان مسيري تاكيد گرديده كه آمريكا از طريق شوراي امنيت سازمان ملل پي مي گيرد. "
البته در ادامه سر مقاله نویس افزوده است که این ابتکار زمان بندی با آژانس برای پیش بینی و خنثی سازی نشست شورای امنیت سازمان ملل و تصویب صدور قطعنامه ی دیگری بوده است که اکنون این تاکتیک زد وبند با محمد البرادعی تذکر داده شده است چنین با موضع گیری اتخاذ شده ی بیانیه ی اعتراضی اروپا مواجه شده است:
"آنكه خودداري ايران از تعليق غني سازي اورانيوم مغاير با قطعنامه 1747 شوراي امنيت سازمان ملل است و به اين دليل بايد با ايران برخورد شود. دوم آنكه از زمان گزارش قبلي مدير كل آژانس كه ارديبهشت ماه ارائه شد تاكنون ايران قابليت هاي غني سازي خود را افزايش داده و اين مغاير با مفاد قطعنامه هاي 1737 و 1747 شوراي امنيت سازمان ملل است . و سوم آنكه ايران از همكاري با آژانس خودداري مينمايد. اين بيانيه در اين بخش تاكيد ويژه اي برروي اين نكته دارد كه ايران اطلاعات لازم درخصوص تاسيسات هسته اي جديد را در اختيار قرار نمي دهد"
سرمقاله نویس در پاسخ انتقادی نماینده ی دولت پرتقال به رئیس دوره ای اتحادیه اروپا که انتقاد و تأکید کرده که چراغنی سازی اورانیوم از سوی مسئولان رژیم تروریستی آخوندی نپذیرفته نشده است که بر خلاف مصوبه ی قطعنامه ی شورای امنیت سازمان ملل می باشد متوسل به عذر بدتر از گناه شده است وپاسخ را از موضع دهان کجی وتدید آیزرئیس شورای عالی امنیت رژیم تروریستی آخوندی پاسدار علی لاریجانی به بیانیه ی اتحادیه اروپا داده است تا اینکه بیشتر ماهیت زد وبند زمان بندی دروغین پشت پرده با محمد البرادعی را چنین افشا کند:
"در پاسخ به همين خواسته غيرقانوني اتحاديه اروپا بود كه دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان بلافاصله بعد از جلسه ناكام هفته گذشته و كشمكش هاي رخ داده ميان آژانس و اتحاديه اروپا اعلام كرد « غني سازي هرگز تعليق نخواهد شد » . اين موضع همه مسئولان جمهوري اسلامي ايران است كه بارها مورد تاكيد قرار گرفته و در واقع خط قرمز ترسيم شده در پرونده فعاليت هاي اتمي كشور ماست"
بالاخره اینکه سرمقله نویس نتیجه گرفته است گرچه که ممکن است که نتیجه نشست شورای حکام منجر به توافقی میان این نشست شورای حکام با اتحادیه ی اروپا بدست نیاید . ولی با دعوت کردن وزرای خارجه ی کشورهای غیر تعهد در تهران زیر پوشش اجلاس حقوق بشر در تهران و ترتیب دادن ضیافت و مهمانی با سفره های بسیار رنگین برای جلب حمایت چند جانبه ی آنان از جمله گرفتن امضاهای آنان در شورای حکام می تواند به نتایج اختلاف شدید شورای حکام با آمریکا ختم شود که خود می تواند موجب شکسته شدن اجماع در شورای امنیت سازمان ملل پیرامون پرونده ی هسته ای شود . در هرصورت چشم دوخته شده است که دامنه ی اختلافات میان آژانس با آمریکا به نقطه ای برسد که رژیم تروریستی آخوندی آن را دنبال می کند که گزارش تفسیری و تحلیلی آن چنین ست :
"هرچند اكنون فشار آمريكا و اتحاديه اروپا بر آژانس براي ناديده گرفتن توافقي كه آژانس با ايران دارد زياد است اما اعتراض البرادعي از يكطرف و موضعگيري صريح كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در شوراي حكام از طرف ديگر امتياز بزرگي براي جمهوري اسلامي ايران و رسوائي بزرگي براي غربي هاست كه حتي حاضر نيستند آژانس را در انجام وظايف قانوني كه برعهده دارد آزاد بگذارند و براي عملي ساختن خواسته هاي غيرقانوني خود به هر وسيله نامشروعي متوسل مي شوند. روياروئي آژانس با اتحاديه اروپا و آمريكا مي تواند نقطه اميدي براي قطع مداخلات قدرتهاي زورگو در امور آژانس باشد. اگر آژانس در برابر فشارهاي غربي ها مقاومت كند و كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد نيز از آژانس حمايت كنند اين مقاومت مي تواند سرآغازي براي كوتاه كردن دست قدرتهاي مداخله گر در آژانس باشد. از آغاز نيز اعتقاد ما بر اين بود كه پرونده اتمي ايران بايد بدون مداخلات قدرتهاي غربي در خود آژانس مورد بررسي قرار گيرد و شوراي حكام فارغ از تصميمات فوق قانون كه از بيرون ديكته مي شود به وظيفه خود عمل نمايد. تخلف از اين روش قانوني هزينه هاي زيادي را بر ما تحميل كرده و اكنون كه خود آژانس نيز به همين نتيجه رسيده منطقي ترين راه اينست كه آژانس مستقلا به بررسي پرونده اتمي ايران ادامه دهد."
درخاتمه اینکه گسترده تر دخالت گری ها در عراق کردن و افزایش کشتن نظامیان آمریکائی که عراق راادامه دادن وفشار هائی که برای اخراج نظامیان آمریکائی از عراق می شود و سناریو وطرح های تروریستی با کوشش هائی برای عدم برکناری نخست وزیر دست نشانده ی نوری المالکی در عراق می شود و بحران سازی هائی که از طریق حزب الله لبنان وحماس و جهاد اسلامی در خاورمیانه می شود و ولی فقیه خواهان محاکمه ی مسئولان آمریکائی در عراق در خطبه ی نماز جمعه ی تهران می شود ووزیر آدمکش کشور به عنوان نماینده ی اسدار احمدی نژاد راهی چین شده است. و همه ی تلاش و زد وبندهای پشت پرده که با دان باج های پنهانی و علنی با محمد البرادعی و کشورهای غیر متعهد وچین می شود که مفهوم آن هرچه بیشتر چوب تاراج بر منابع و ذخایر کشور زدن می باشد . اینست تا که پرونده ی هسته ای از شورای امنیت به شورای حکام رجعت داده شود که نه اینکه نشست و جلسه ی جدیدی در شورای امنیت سازمان ملل برای صدور قطعنامه دیگری صادر نشود، بلکه مصوبات گذشته در این شور ازاعتبار بی افتد و هم نام سپاه پاسداران در لیست تروریست ها نرود و اسامی پاسداران تصویب شده در قطعنامه های شورای امنیت پیگیری نگردد . خلاصه با فرصت سوزی کردن و زمان تولید نمودن روند دسترسی به سلاح هسته ای و اشغال کامل عراق امکان پذیر گردد و خاورمیانه دربست در اختیار جولانگاه سران رژیم تروریست و پاسداران قرار گیرد.
هوشنگ - بهداد
شنبه 24 شهریور-86